Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Haha jullie hebben tegelijk gereageerd grappig.

    @ Lies, tips? uhm ik vind het altijd vervelend Julie weg te brengen naar opa/oma. Logeren heeft ze zoiezo nog nooit gedaan maar wel in de avond dat ze er moest slapen. Komt gelukkig ook neit heel veel voor. Maar mijn ervaring is gewoon doen en proberen neit teveel aan denken. En meestal komt het goed. Zo neit dan hoor je het wel. Op de camping bijvoorbeeld hebben wij dus 1 nacht heel de nacht zitten kloten met dat slapen. Die dag erna zouden wij naar musical gaan en zou Julie op de camping bij schoonouders blijven. Ik natuurlijk bang dat ze daar weer neit ging sla0pen en vanalles. Nou toen wij om 22.30 terug waren lag ze heerlijk te slapen en schoonfamilie zat gewoon in de voortent te keltsen, ze had nergens last van. Onvoorstelbaar. Ik denk dat ze gewoon papa en mama om hun vinger proberen te winden, en daaro zo doen. Zodra papa en mama er neit zijn zijn eht engeltjes. Haha zo is het bij ons.

    @ kache, wat vervelend zeg dat je zovel ziek bent. En dat op en neer rijden pfff, lijkt me idd ook neit alles. Hopelijk doet de gemeente iets met je bezwaar.
    Jeetje idd een soap haha. Nu kan je erom lachen maar als je er zo midden in zit is t verschrikkelijk. Ik weet het want het is heir ook zo in de familie. Verschrikkelijk. Probeer me er altijd maar neit te veel van aan te trekken. Maarja je wordt wel opgezadeld met andersman problemen he.
    Haha gelukkig wordt mijn gevoel over jaloezie herkent. Vind het echt neit leuk van mezelf maar heb idd ook zo'n gevoel/verstand verhouding.
    Uhm huis gunstig geprijsd, nou ik weet t niet. Wij hebben er zelf heel wat meer voor betaald maar helaas zijn de prijzen sterk gedaald dus wij ook in de vraagprijs. We houden dus ook een schuld eraan over. Maarja beter dan dat we ermee blijven zitten en onze droom voor 2e of 3e niet kunnen verwezelijken. Weet neit of je toen de advertentie link hier hebt gezien? Wij wonen in appartement en die hebben wij zelf kleine 4 jaar geleden helemaal verbouwd. Wij hadden zelf het idee er meer voor te krijgen, zoiezo een schuld wel maar kleinere schuld. Maar makelaar zegt er staat zoveel te koop nu voor minder tja als je em hoger gaat prijzen dan komen er geen mensen. Dus we hebben naar hem geluisterd en nemen de schuld voor lief.
    Maar kan niet zeggen dat het echt een koopje is. Is toch nog zat geld haha.
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Haha oh grappig! had het helemaal nog niet gezien dat kache ook gereageerd had!
    @kachel, vervelend zeg veel ziek zijn! ik herken het helaas haha. zal wel lang duren he bij de gemeente? ik maak me geen zorgen om t cb plus vind het wel leuk om dan te zien hoe groot en zwaar ze is. denk dat ze iets hormonaals gewoon willen uitsluiten :)
    @me, zullen die kleintjes dat al door hebben? ik ga nog maar eens mn opties overdenken haha.
     
  3. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    #563 me87, 16 sep 2014
    Laatst bewerkt: 16 sep 2014
    Ik denk dat kleintjes veel meer door hebben dan wij denken. Julie kan al zoveel en doet opeens dingen waarvan ik denk waar heb je dat van? Net had ik stukjes peer neer gelegd op de tafel, maar die glipte steeds uit der handen dus kreeg ze ze neit goed te pakken. Wat doet ze, ze buigt voorover vanuit de stoel. Zet der mond op tafel over dat stukje peer heen en schuift em zo met der mond naar de rand en vangt hem daar in de mond op. Hahaha bizar, van mij heeft ze t niet, maar was wel een mooie oplossing haha.

    Wij hebben gister akkoord gegeven op eht bod, dus ons appartement is verkocht. Per 1 januari. Ik vond het heel moeilijk om ja te zeggen dus we hebben het weekend erover laten gaan. Ik weet dat het het beste is, maar toch kon echt geen keus maken. Uiteindelijk nu we ja hebben gezegt valt er toch wel wat van me schouders. Maar desondanks woon ik hier nog steeds heel fijn.
    Nu meoten we gaan zoeken voor iets nieuws of een goedkope tussenoplossing.

    Morgen mag ik voor het eerst naar school. Zag er heel erg tegenop maar nu gaat t wel. Ik houd gewoon niet zo van nieuwe dingen. En al helemaal niet in een andere stad en daar alleen heen haha. Ga met de trein, ben ik bang dat ik iets fout doe. Haha zal wel goed komen. Maar wel lange dagen weg.
    Daarom ben ik nu 1 voeding van Julie aan het vervangen voor gewone melk, die voeding kolf ik dan nog wel om weer geneog te hebben voor overdag. 1e fles vond ik heeeeel moeilijk, ze krijgt hem namelijk voor het slapen, en dat is juist altijd zo'n knus momentje, maarja kan haar neit tot der 16e borstvoeding geven haha.

    Van het weekend gewerkt. Was erg druk dus heb veel kindjes op de wereld mogen helpen. Heel leuk!!

    Hoe is het bij jullie allemaal?
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Oh goed nieuws! Gefeliciteerd!
    zal wel spannend zijn.. huren is totaal niet goedkoop dus hopelijk vinden jullie wat leuks.
    Hoe was de eerste dag?

    Hier gaat alles wel oke.
    De bruiloft overleefd al was het zo vermoeiend en gesleep maar goed. leahs slapen is nog steeds raar. of ze is ontroostbaar als we haar in bed leggen of ze wordt ontroostbaar wakker, het enige wat helpt is haar even een kwartiertje bij ons op de bank zetten en terug leggen. ach het zal wel een fase zijn..
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Afgelopen woensdag bericht gekregen dat mijn vriendin was geidentificeerd. Vrijdag samen met familie haar lichaam opgehaald in Hilversum. Maandag avondwake bij haar thuis en gisteren is ze gecremeerd en (urn) begraven.

    Ik ben nu helemaal total loss. Ze is nu echt weg.
    Kan alleen maar huilen en het gapende gat in mijn hart voelt alsof het nooit meer zal helen...
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Oh wat moet jij je kut voelen! kan het me niet voorstellen.. ik hoorde zaterdag dat mijn middelbareschoolvriendinnetje ook is geïdentificeerd en gister was haar dienst..
    heel veel sterkte!
     
  7. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Jeetje zeg kache. Wat ontzettend klote gevoel zo. Snap dat t nu nog ff wat heftiger is. Nu is het zo echt. Zat ze trouwens alleen in t vliegtuig? Of met vriend/vriendin/kinderen?
    Lijkt me verschrikkelijk om zelf haar lichaam op te halen. Maar ook heel mooi natuurlijk. Hoop dat je nog goed afscheid heb kunnen nemen.
     
  8. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dames, ik lees met jullie mee, maar ben ook erg moe, dus kan zijn dat ik wat minder reageer dan voorheen.

    even een kort berichtje..

    @kache heftig zeg! kan me voorstellen dat zoiets erg binnenkomt! sterkte!

    @hier gaat het even niet zo lekker met mij helaas. Erg moe en tikkeltje overwerkt vermoed ik.. Ben nu sinds twee dagen weer aan het werk na de vakantie (heerlijke vakantie gehad overigens, maar heeft dus niet mogen baten) , maar mijn hoofd loopt over en kom al twee dagen in tranen thuis omdat ik het niet meer zie zitten. Daarnet samen met vl besloten dat het beter is mij morgen ziek te melden. Ik kan het gewoon niet opbrengen meer te gaan werken. Morgen direct ook een afspraak maken bij de huisarts. Hopelijk kan zij me verder helpen. Het is ff rot, maar heb er vertrouwen in dat het hoe dan ook goed komt.

    Met L gelukkig alles goed, die krijgt er weinig van mee ;)
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    dames wat een stilte!

    lynn, hoe gaat het ondertussen??
     
  10. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hee ja stilte. Wordt weinig meer gereageerd helaas maar ik ben eigenlijk nog wel actief hier.

    Morgen koopcontract tekenen van het appartement. Dan is het echt haha. We zijn druk met huizen kijken en financieen regelen.

    Verder was ik vandaag uitgerekend van de kleine meid. Het kriebeld toch allemaal wel heel erg. Die spanning, de bevalling, bolle buikjes. pfff het kan nog niet maar wil graag.
    Donderdag wordt ze 1 jaar, zo snel gegaan.
    Verder nu lekker 2 dagen vrij en dan reeks van 5 dagen school/werken. Wel balen, maar had eigenlijk 6 dagen en al 1 weggeruild. Daarna ben ik wel veel vrij dus is weer heel fijn. Eigenlijk 10 dagen maar die dag dat ik weggeruild heb werk ik tussenin 1 dag terug.

    Ben benieuwd wanneer julie gaat lopen. ze probeerd nu al uit zichzelf op te staan, dus zonder zich aan tafel op te trekken maar lukt haar meestal niet, soms wel maar valt ze snel haha. Lijkt me leuk als ze loopt. Zo'n klein frummeltje haha.
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    wow al bijna 1! pff.
    spannend hoor het koopcontract! best zonde dat het zo stil is, ik ben ook nog best actief.. leuk joh dat ze daar al zo mee bezig is! lijkt me zo gek iemand van l dr lengte te zien lopen haha.
    Hier gaat het zn gangetje, L zwaait, klapt in dr handen en zit makkelijk 15 -30 min rechtop. nog steeds geen tandje te zien ondanks ze al 3mnd kwijlt en overal op bijt haha. kruipen kan ze nog niet echt maar ik denk dat het tijgeren niet zo labg meer gaat duren.. ze rolt de hele kamer rond!
     
  12. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hi dames!

    @me87 van harte gefeliciteerd met Julie!!! hiep hiep hoera!! ik ben het even kwijt, maar je hebt je appartement verkocht en nog geen nieuwe woning toch? of had je al een nieuwe woning gekocht? sorry ben het even vergeten :) wel spannend allemaal zeg! naar watvoor huis ben je op zoek? en geef je nog een feestje voor Julie?

    @lies leuk he dat rollen! heeft L ook een tijdje gedaan totdat ze op een gegeven moment het teigeren door had. Geniet er nog maar even van, dadelijk heb je geen moment meer rust :p maar wel erg leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen he!

    @hier nou hier is het dus even wat minder, ondanks dat het al wat beter gaat haha ;) Ik hou niet zo van labels en naampjes, maar als je het een naampje zou willen geven zou je kunnen zeggen dat ik op et moment overspannen thuis zit :( de stress en spanningen op zowel prive als werkgebied zijn ff teveel. Ik ben inmiddels al een keer naar de psycholoog geweest en ga as vrijdag weer. Het is helder wat het probleem is en welke opties er zijn om ze op te lossen, dus dat voelt erg fijn en geeft als het ware al een beetje rust.

    Met L gaat alles prima. Weet niet of ik het al gemeld had, maar mevrouw kan staan :D Ze moet zich wel vasthouden aan de tafel of bank, maarrr ze kan het wel :D

    Gisteren was ze precies 11 maanden dus haar eerste verjaardag komt er ook aan. We geven een feestje met winnie de pooh thema en ben al bezig met het schrijven van de uitnodigingen. Ze krijgt er natuurlijk nog niets van mee, maar wil er wel een leuk feest van maken en een beetje 'uitpakken'. Toch bijzonder, zo'n eerste verjaardag:)

    Hoop dat het met de rest allemaal goed gaat!!
     
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    @Lynn, bah! gaat het privé ook kut?
    ja die ontwikkelingen zijn zo leuk! ze staat nu ook graag :) waar ze 2wk geleden nog de hele tijd door dr beentjes zakte kan ze nu een paar min staan (moet dr wel in evenwicht houden) maar ze vind het prachtig, ze kijkt zo trots!
    kan L al zelf gaan staan? knap hoor zo vroeg! misschien kan ze lopen op dr verjaardag! word t een groot feestje?
     
  14. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lies, Julie heeft neit super veel gekwijlt maar dacht steeds wel nu komt er tandje. Ze beet ook overal op en was weleens wat mokkig. Maar nee ze kreeg 1e tandje pas bij 11 maanden. Heeft nu der 2e tandje die doorkomt. Leuk dat ze al zo actief is. Geneit nog maar ff van de rust. Julie kruipt nu super snel en voor ik het weet heeft ze dus weer dingen te pakken die ze niet mag haha. Gister had ze ineens een glas melk van me vriend waar ze mee aan het zwaaien was. Hield em wel recht gelukkig haha.

    @ Lynn, dankje dankje. Gek zeg dat ze nu 1 is haha. idd appartement is nu verkocht, per 6 januari meoten we eruit maar we hebben nog niks nieuws dus flink huizen aan het bekijken nu. Wij zijn opzoek naar ruimer huis, liefst 3 slaapkamers en een zolder met mogelijkheid tot 4e kamer. Verder een ruime tuin erbij. Rest maakt neit zoveel uit. Ja garage zou fijn zijn, of hoekhuis zou fijn zijn, zou fijn zijn als keuken en badkamer al mooi zijn maar ben niet te beroerd om nu of op langer termijn er iets aan te meoten doen.. Maar moet ook in de mogelijkheden passen. En als maar neit het hele huis verbouwd hoefd te worden.
    Wat vervelend dat je thuis zit met deze klachten. Balen zeg. Hoop dat de psycholoog iets voor je kan betekenen en je jezelf snel beter voelt.
    Wat goed dat de kleine staat.

    @ Hier, Julie is dus 1 geworden. Ik moest die dag naar school dus dan ben ik van 7-19 weg van huis. Jammer maarja snapt ze nog niet. 2 dagen school gehad daarna 3 dagen werken (eigenlijk 4 maar heb er 1 weggeruild) dus veel te druk op het moment. Volgend weekend vieren we het. Gewoon wat familie. Wil een leuke taart laten maken met foto maar doen ze bij hema niet meer dus ff kijken. Verder heeft ze van ons geboortestoeltje gehad en van schoonouders een prinsessen loopauto. Ze loopt er gewoon zelf al mee.
     
  15. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies nee L kan nog niet zelf gaan staan, maar als we haar helpen dan kan ze zich optrekken aan de tafel of bank en loopt dan langs de tafel of bank. Erg leuk om te zien :)

    Tsja wat is een 'groot' feest? Er komen denk ik tussen de 15 en 20 man.. dus vrij groot wel ja :p Vooral vl heeft best een grote familie veel ooms en tantes, dus dan loopt de teller al snel op. Gelukkig hebben we een vrij grote woonkamer en is L al wat minder verlegen, dus denk dat het wel goed moet gaan ;) Het feestje duurt sowieso maar 2 uurtjes en L gaat gewoon op de normale tijd naar bed smiddags. Als mensen te laat komen hebben ze pech en zien ze haar dus niet ;)

    Privé gaat het trouwens niet echt kut hoor.. het is meer dat het alles bij elkaar een beetje te veel is geworden denk ik. Vl werkt gemiddeld 50 uur per week en zijn wekker gaat iedere ma t/m za om 4:15 uur, dus het grootste deel van de zorgen voor L komt op mijn schouders terecht. Op zich geen ramp, maar als ik dan zelf ook nog 36 uur in de week werk én een veeleisende baan ook nog eens is dat allemaal best wel veel bij elkaar.

    @me87 spannend hoor al de ontwikkelingen rondom het huis! Toen wij ons huis kochten hebben we maar 2 huizen bezichtigd en we waren er zo uit... maar je moet net dat geluk hebben dat je je droomhuis tegen het lijf loopt. Succes ermee! Ben je nog naar de open huizen dag geweest?

    pfff jij ook al zo druk? Pas je goed op jezelf? Bevalt school?

    @hier gaat het stukje bij beetje beter. De momenten dat ik me ontspannen voel en echt tot rust kan komen zijn er steeds meer. Helaas wel nog regelmatig afgewisseld met momenten dat het ff niet gaat (jankend voor de AH staan omdat je de kinderwagen niet uitgeklapt krijgt :() en die momenten zijn nog steeds erg frustrerend.
    Dus het gevoel dat ik de hele wereld aankan is er nog niet vaak genoeg helaas. Ik ga vanaf volgende week wel weer halve dagen werken, gewoon om te kijken hoe dat gaat. De enige manier om erachter te komen of het gaat is gewoon door het te doen. Gaat het niet, dan weten we dat ook weer!

    Met L gaat alles prima! Wel wat moeite met de ontlasting, die is erg hard :( Ik probeer haar vezels te geven (vers sinaasappelsap en pruimen) en af en toe wat olijfolie door haar ochtendfles, maar het helpt niet echt. Iemand misschien nog tips?
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    dames!
    ik hou het ff kort hoor maar wat een stilte! Hoe gaat het met jullie?
    Hier net bij het cb geweest, 74.5 cm en 9.3kilo, verder loopt ze wat voor qua ontwikkeling maar alles gaat prima. nu zitten we heerlijk midden in de 8 maanden sprong, feest!
     
  17. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Jammer he de stilte! Al draag ik er ook wel aan bij;)

    @Lies fijn dat alles goed was bij het cb. Wat is Leah al een grote meid! L weegt hetzelfde en is 75 cm dus het scheelt haast niets;)

    @hier ben weer aan het werk. Op therapeutische basis welteverstaan, ik bouw het rustig op:) Afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad met L. Wilde jullie de mooiste foto's even niet onthouden, ben zo trots op mn kleine meid! Ook hier komt de eerste verjaardag in zicht.. word er nu al emotioneel van!
     
  18. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    vergeet ik alsnog de foto's.. hoe bedoel je vergeetachtig:)
     
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    ah! ik moet zeggen L is een stuk minder baby dan mijn L ookal zijn ze even groot. bij het cb zei een bl van die moeders tegen me "Oh is ze ook een beetje laat met lopen?" ik zei.. nou ze is 8 maanden dus voorlopig niet.. die vrouw helemaal verbaasd en beschaamd haha had ze dr mond maar moeten houden hoor.
    gaat snel dan he zo'n jaar? he mag zeker trots op dr zijn! Wij hebben wat foto's laten maken bij de etos voor 2m50 een of andere actie, we hebben ze nog niet maar ze vond die aandacht echt heerlijk en de hele etos keek mee,en l maar zwaaien en klappen haha
     
  20. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Zooo ben ik ook weer. Sorry ben zo druk.

    @ Lynn, wij hadden ook vrij drukke verjaardag van Julie. Iets van 20 man en avond nog 3 en volgende dag ook nog 7 ofzo. Ze heeft het goed gedaan. Voordeel is dat iedereen haar wil vasthouden en dat vind ze meestal wel goed haha. We hebben gewoon gekeken wanneer ze moet was en ging dan naar bed. Eerst bezoek was er rond 14.00 dus dat scheelde wel (zaterdag dan), ze heeft van 11.30-14 gewoon heerlijk geslapen en kon er toen goed tegenaan.
    We hebben al heel wat huizen bekeken maar nog niks naar onze eisen, ook met open huizen dag bekeken. We hebben nu ook 1 huis voor 2e keer bekeken, vriend was daar helemaal weg van, ik iets minder, maar we zagen nu dat er veel te veel onderhoud aan zat dus we gaan het niet doen. Nu weer verder bezichtigingen plannen. Heb er weer 3 op me lijstje staan. Maar moet idd gewoon ergens tegenaan lopen en meteen weten dit is t.
    Ja idd heel druk, school is qua inhoud heel leuk maar vergt op t moment ff veel van me. Daarbij ben ik heel onzeker wat niet fijn meespeelt. Ik was er eindelijk beetje overheen maar nu val ik weer helemaal terug. Gelukkig gaat het met jou weer wat beter.
    Mooie fotos, ze heeft ook nog niet zoveel haar he? Julie ook niet haha, en ik wil zo graag speltjes en staartjes, al laat ze dat toch niet zitten denk ik haha.
    @ Lies, Sow L is goed gegroeid. Ik heb net samen met Julie op weegschaal gestaan, kom uit op 7,5 kilo (1,5 mnd geleden 7,1 kilo en 70 cm) maar op eigen weegschaal valt ze hoger uit dan bij CB. Wilde eigenlijk naar CB maar had geen tijd. Volgende week misschien.
    Oh leuk jullie ook in een sprong. Hier de 12 maanden sprong? Bestaat ie? Heb eigenlijk weinig last gehad van sprongen maar nu pfffff. Leuk he mensen die altijd commentaar hebben. Ik houd daar ook niet zo van, bemoei je met je eigen zaken haha. Allen als ze zeggen wat een schatje oid vind ik het leuk hahaha.
    Ben beneuiwd naar jou fotos. Ik denk dat het met Julie niet te doen is om nu foto’s te maken haha. Wilde fotos met kroon dat was al erg lastig, mede omdat ze die niet op wilde haha.

    @ Hier, Afgelopen weekend Julie’s verjaardag gevierd. Zaterdag middag familie, zaterdagavond me vader en kids, en zondag vriend. Dus was een vol weekend. Maar wel gezellig.
    Nu zit ik een beetje in de stress omtrent opleiding, huishouden, en werken. Ik weet niet meer zo goed hoe allemaal te combineren en ben bang dat de opleiding me niet gaat lukken. Dus baal baal baal en stress stress stress, en ff gedoe met vriend en familie en moeten we een huis zoeken. Ben er even klaar mee. Net gelukkig wel woonkamer helemaal kunnen poetsen. Hopelijk ook nog ergens tijd voor de slaapkamers en badkamer maar vind ik minder belangrijk. En dan nog wat opdrachten en verslagen maken. Dan hoop ik dat ik weer blijer ben haha.
    Wat betreft Julie is ze super aanhankelijk. Heel knuffelig en kusjes geven, wat heel lief is natuurlijk. Maar ook lastig. Gister heeft ze super lief gespeeld, en t weekend ging ook perfect maar de andere dagen. Zodra ik haar neerzet is het krijsen, tot ik haar weer oppak. Met mijn stresskop raak ik alleen maar meer gestresst dan, dus helpt niet zo mee. Doe maar toch ff nog geen 2e haha. Komt allemaal weer goed haha. Ben nu ook aan t afbouwen met bv maar is Julie het ook niet zo mee eens haha. Krijgt nu 2 keer bv over de dag. Als ik werk krijgt ze maar 1 keer, alleen de ochtend.
    Zal ook foto plaatsten van kleine meid en haar cadeautjes.
     

Deel Deze Pagina