Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hier nog verjaardag op kdv en traktatie
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Oh wat leuk die foto's! l krijgt nu wel wat meer haar maar het is heel blond dus ze lijkt kaal haha.
    en idd heel fijn die sprongen.. l kan ook opeens niet meer zelf spelen en als ik weg ga is het drama.. ook overdag slapen is drama (of had ik dat al gezegd?) overdag is het alleen samen een dutje doen in het grote bed..
     
  3. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    @me wat een schattige foto's! Fijjn dat het verjaardagsfeestje geslaagd was.. gaat hard he? Alweer 1 jaar..pfff klinkt wel pittig de drukte waar je nu in zit zeg. Ik moet zeggen dat ik je gevoelens en stress heel erg herken. Nu betekent dat natuurlijk niet direct dat jij ook overspannen zal raken zoals dat bij mij is gebeurd, maar ik zou je wel willen adviseren er goed op te letten dat je ook genoeg ontspant.. en wees niet te hard voor jezelf als je ff geen tijd hebt voor het huishouden bijvoorbeeld. Succes en sterkte!!

    @Lies wat je beschrijft over niet zelf kunnen spelen is erg herkenbaar! Dat had L ook heel erg rond die periode. En nog steeds heeft ze in mijn ogen vaak en veel hulp nodig bij het spelen. Maar dat is altijd wel een beetje zo geweest dus heb me er maar bij neergelegd dat ik vaak naast dr moet zitten als ze speelt. Desalniettemin probeer ik haar ook af en toe in de box te leggen met wat speeltjes, zodat ze toch ook ff zelf kan spelen en ik ook nog aan andere dingen toe kom.

    L heeft idd weinig haar trouwens haha Staartjes en clipjes is hier nog lang geen sprake van. Toen ik nog baby was had ik ook weinig haar dus ik denk dat ze dat van mij heeft;)

    @hier nou deze week twee halve dagen gewerkt. Beviel best goed, maarja wat is nou twee halve dagen.. uiteindelijk is het maar 1/4 van wat ik uiteindelijk weer moet gaan werken:p Volgende week werk ik 1 hele dag en 2 halve en zo proberen we het op te bouwen

    Met L gaat alles zn gangetje.. erg vrolijk en is al volop aan het oefenen voor haar verjaardag (steekt haar handen triomfantelijk in de lucht als we hiep hiep hoera zeggen)

    Nog plannen voor het weekend dames? Hier moet vl vanmiddag naar de kaakchirurg om verstandskiezen te laten verwijderen. Hebben verder het weekend ook niets gepland daardoor omdat we niet weten hoe snel de arme jongen hersteld ;) ik wilde in ieder geval wel fietsen met L.. zal een vd laatste dagen vh jaar zijn waarvan we van het mooie weer kunnen genieten :)
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Hoi dames,
    Sorry dat ik zo erg afwezig ben geweest, maar zoals ik al eerder zei, het is erg pittig nu. Ik hou het nog wel vol zonder door te draaien, maar het scheelt niet veel, dus ik heb besloten om per januari ouderschapsverlof op te gaan nemen. Even een beetje meer rust/ruimte en dan nadenken (en vooral ook de financiën bekijken of ik wellicht definitief minder ga werken).

    @ Me: gefeliciteerd met je meisje! Wat een heerlijk popje :D, leuk he, zo met zo'n kroon (liet ze hem een beetje op? Mijn kids begonnen altijd meteen te trekken naar alles op hun hoofd).
    Gefeliciteerd ook met de verkoop van appartement! Fijn dat het snel gegaan is, hopelijk ook snel wat moois/nieuws.
    En ja, er is een sprong bij 13 maanden en dus beginnen rond het jaar enorm te spoken ;)... Been there, done that. Vermoeiend.


    @ Lies: midden in sprong ;), zijn rotdingen he. Helaas worden ze alleen maar langer naarmate ze ouder worden... Maar je krijgt er ook wat voor terug ;), de nieuwe dingetjes zijn leuk om te zien.

    @ Lynn: balen dat het allemaal zo overliep, maar wel goed dat je nu je rust hebt genomen (in de ziektewet). Maar leuk is bepaald anders, ik weet het. Ben helaas al 3 keer in mijn leven echt overspannen geweest, herken de signalen steeds beter ;).
    Ik vind het wel positief om te lezen dat je al weer langzaam aan het opbouwen bent. Ik hoop dat je een goede nieuwe balans gaat vinden.

    @ hier: de begrafenis van vriendin (ze was overigens alleenstaand, had geen kinderen) was mooi/waardig maar natuurlijk wel erg emotioneel. Zo confronterend om kist te zien met haar naam erop... Maar goed. Ze heeft een mooi laatste rust plaats gekregen en dan gaat het gewone leven langzaam weer door he? Ik ben een paar dagen helemaal gesloopt geweest, maar daarna ging het wel weer. Af en toe schiet ik nog vol.
    Een andere goede (gezamenlijke) vriendin heeft inmiddels haar 2e kindje gekregen en heeft haar dochtertje vernoemd (2e naam) naar onze overleden vriendin. Heel mooi en bijzonder! Ben ook al op kraamvisite geweest, was heerlijk om weer eens zo'n piepklein frummeltje vast te houden :D.

    Verder heeft N in een heftige sprong gezeten (heel veel gejengeld en gehuild, echte krijsend-over-de-grond-rollen-driftbuien, moeilijk zelf spelen, spoken in de nacht... nou ja, jullie weten wel ;)), maar sinds een weekje kan ik zeggen dat ze er door is. Kan weer heerlijk spelen, het is weer een beetje gezellig hier in huis :p.

    Helaas ook nog ziek geweest (hand- voet- mondziekte) en weer 2 tandjes gekregen, dus dat was ook niet bevorderlijk voor het humeur.

    Ze speelt nu het liefste met keukenspulletjes, is continue bezig om dingen in-uit te doen, sleept met tasjes, bakjes en stopt ook veel spulletjes in-uit haar loopauto. Mijn moeder zei laatst dat ze mij heel erg herkende in N :p, ik deed dit blijkbaar ook veel, ha ha. Een echte mini-me dus.

    Het praten komt nog niet echt van de grond, maar ze begrijpt wel duidelijk steeds meer (en dat is het belangrijkste heb ik begrepen). Ze luistert ook al best goed, ik laat haar steeds vaker stukjes buiten zelf lopen. Ze blijft in de buurt en reageert meestal ook wel als ik 'stop' of 'nee' zeg (deed grote zus ook, wel handig!).

    Na weekend op controle bij CB, ben benieuwd wat ze weegt. Ik denk dat ze wel een beetje slanker geworden is met al dat lopen (al zal ze nooit smal worden :p, ha ha).
     
  5. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    @kache wat moet dat heftig zijn geweest, de begrafenis van je vriendin. Volkomen logisch dat je af en toe nog volschiet. Niet makkelijk als je drie kindjes hebt rondlopen, maar hopelijk kun je jezelf ook de kans geven de emoties te uiten.. sterkte! Hopelijk bevalt het minder werken (ook financieel!) en gaat het je wat rust brengen. Wat een schatje is N zeg :D Echt al een grote meid hoe ze daar staat (en overigens oogt ze zeker slank!)

    Ik heb je blog gelezen over de gang van zaken rond het taxivervoer van C. Wat schrijf je ontzettend leuk! (ook al is het onderwerp natuurlijk ruk, maar je begrijpt vast wat ik bedoel ;)) Is er al wat meer duidelijk sinds de laatste update?
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Sorry dames! ik werd even gillend gek van de sprong.. goh wat is hij heftig zeg! we zijn al die tijd best verwend met dr maar nu zo af en toe kan ik dr wel achter het behang plakken, ze vreet energie.

    kache, fijn om te lezen dat het iets beter gaat,maar het zal altijd een zere plek blijven. echt makkelijk word het nooit..ik vind n maar een lekker kind hoor!

    ik zal binnenkort ook wel weer eens een fotootje plaatsen :)
    voor nu gaan we weer even het slaap gevecht aan
     
  7. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Sterkte Lies! Sprongetjes zijn heftig! En heeeel erg herkenbaar hoor het "ik kan je wel achter het behang plakken" - gevoel. Komt hier ook wel eens voor.. maar 1 lachje vd kleine en alles is weer goed :)

    Hopelijk slaapt L snel!
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Dankje! ben het helemaal niet gewend zo heftig haha. ze ging zomaar zonder mekkeren slapen.. alleen nu is ze hysterisch wakker geworden. Heb dr maar een zetpil gegeven voor het geval ze pijn heeft, hopelijk helpt het ^^
     
  9. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lies, vervelend dat ze zo’n last heeft van het sprongetje. Ik moet zeggen dat ik echt verwend ben. Heb amper last gehad van sprongen, misschien 1 of 2 dagen. Maar rond het jaar wel een week last gehad, vond ik toen erg vervelend maar nu denk ik ach viel wel mee haha.
    Hoe gaat het nu met haar slapen? Wel heel vervelend als ze overdag alleen meer met jou wil slapen.

    @ Lynn, ja gaat echt heel snel, al ruim 1 jaar sow he. En ja het is ff druk hier maar me stress is al weer heel wat minder. Mijn ontwikkelingsplan die ik moest maken is in 1 keer goed gekeurd door school en door het werk, had ik totaal niet verwacht en dacht dat ik het allemaal niet kon. Dus dit geeft me weer moed om verder te gaan. Nu is het vooral reflecties maken en verdieping zoeken in de theorie. Over paar weekjes moet ik wel een grote opdracht maken dus dan zal het weer ff stressen zijn. Maar gelukkig ben ik normaal een heel relaxt persoon. Dus die stress komt dan even op en is ook snel weer weg. Enja geen tijd voor huishouden? Tja dan doe ik het niet. Op het moment is het echt niet schoon in huis hoor en een zooi maarja kan niet alles.
    Fijn dat je werken goed beviel, hoe gaat het nu met meer uren?

    @ kache, jeetje zeg lijkt me erg heftig voor je. Hoop dat het je rust geeft straks wat minder te werken. Wat fijn dat de begrafenis mooi was, en super dat je vriendin haar kindje heeft vernoemd. Heel bijzonder ja. Ik weet niet hoe het voelt dit door te maken maar kan me heel goed voorstellen hoe pijnlijk het is. En zal blijven. Hoe hebben jou kinderen er eigenlijk op gereageerd? Die kennen haar ook goed neem ik aan.
    De kroon liet Julie ook niet op hoor haha. Heb snel een foto gemaakt zodat ik een foto met kroon had haha.
    Ik vind je dochter echt niet te dik uit zien hoor!!

    @ Hier, Gaat eigenlijk allemaal weer lekker. Julie is weer helemaal in der hum (op vandaag na want ze heeft koorts L) Maar ze is vrolijk, speelt heel leuk, alleen of met de hond. Ze sjeest heel de kamer door en loopt nu ook aan de handen. Vind ze geweldig. Op de bank zet ze weleens zonder hulp een stapje haha, maar valt toch snel om. Ze heeft een loopauto en ook daar speelt ze super mee.
    Verder is ze al wat woordjes aan het noemen. Dag dag zegt ze met zwaaien erbij, papa heel soms, mama zegt ze, aai zegt ze, die zegt ze met wijzen, ja kan ze. Heel leuk haha. Borstvoeding is bijna afgebouwd, krijgt nu nog 1 keer, en de rest eet ze gewoon super mee. Met de pot geen probleem, ze eet alles. Ik ben haar gisteren bij het inloop even gaan wegen, 7540 gram. Ze was goed aangekomen dus dat is fijn gevoel. Lengte mocht ik niet doen haha, sukkels. Maarja dat doe ik dat thuis wel een keer met meetlatje. Maar 68 wordt nu allemaal te klein dus ze heeft even een spurtje gehad. Slapen gaat perfect. Soms 1 keer een lang slaapje, soms gewoon 2 korte slaapjes. En de avond altijd 19.30-20.00 bedtijd. Ik leg haar in bed en hoor haar niet meer. Zo goed. Snachts komt ze nog wel soms, dan krijgt ze borstvoeding of als ik nachtdienst heb beetje gewone melk.

    Wij hebben vorige week een huis bekeken wat echt heel ruim is en ziet er allemaal netjes uit. Volgende week gaan we weer kijken en grote kans dat we een bod uitbrengen. Het is super ruim benenden doordat het uitgebouwd is, daarnaast zit er nog een redelijk tuintje bij, en boven gewoon 3 kamertjes en een zolder. Maarja we leven niet op de slaapkamers dus gaan we toch voor die ruime woonkamer. Het heeft wel wat aanpassingen nodig om precies onze wens te krijgen maar dat hoeft niet meteen omdat alles er gewoon netjes uitziet. Nadeel is wel dat ik dan mijn geboortestad ga verlaten, hier 27 jaar gewoond. Maar dan gaan we dus naar het dorp waar vriend is geboren. Dat vind ik wel lastig en daar zitten ook mijn twijfels. Maar ik denk dat we het gewoon moeten doen. Ik ben al zo’n twijfelkont die nooit een keuze kan maken.
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    @ Lynn: nee, we hebben nog steeds niets gehoord van gemeente (had ik eigenlijk ook niet verwacht ;)). Deze week is herfstvakantie, we hadden bedacht om volgende week maar eens te gaan bellen.

    @ Lies: sterkte! Sprongetjes kunnen echt supervermoeiend zijn. Hopelijk is ze er snel doorheen.
    (de laatste hier was bijna 6 weken... maar ik wil je niet ontmoedigen hoor :))

    @ Me: wow, dat klinkt wel goed hoor, dat huis. Zou ook zeker gaan voor de grote woonkamer (wij hebben een kleine en dat merk toch wel met 3 kids ;)). Kan me wel voorstellen dat het even slikken is om uit je eigen stad weg te gaan, maar ach, je bent toch niet ver weg?

    Fijn dat Julie goed gegroeid is en goed eet en slaapt. En lekker groot aan het groeien is! Het is leuk om ze steeds mobieler te zien worden en rond te stappen (al lijkt me dat wel apart bij zo'n klein meisje :p). En lekker aan het babbelen, fijn!

    @ hier: Weer met N op CB geweest, ze was een beetje slanker geworden, nu 12,7 kg en 82 cm. Nog steeds wel redelijk zwaar, maar ze eet echt gezond en is natuurlijk steeds meer in beweging, dus zal wel loslopen allemaal.
    Het praten was wel een punt :(. Ze heeft nu voor de 2e keer de CB norm niet gehaald en heeft dus een (dreigende) spraak/taalachterstand. Ze heeft 2 woordjes (aaaaa= aai en oh=op), zegt verder nooit papa/mama. Dat had meer moeten zijn. Ik heb gelukkig wel idee dat ze dingen goed begrijpt.

    Nu heeft ze een VVE indicatie gekregen om taal extra te stimuleren op KDV en dan kijken we over 3 maanden weer even verder (dit vanwege onze voorgeschiedenis met C, die ook (o.a.) een spraak/taalachterstand had). Ik ben er een beetje dubbel in, ergens denk ik dat het allemaal wel goed komt, aan de andere kant blijft de angst zitten en die is niet rationeel.

    Heb er uitgebreid over gesproken op KDV en hun 'ervaring' met N stelt me wel een beetje gerust. Ze is blijkbaar erg eigenzinnig en zelfstandig (vergeleken met andere kindjes) en zij hebben gevoel dat N helemaal niet hoeft te praten, ze krijgt alles toch wel geregeld wat ze wil ;). Zij hadden ook de indruk dat ze goed begrip had, dus dat het wachten is tot N zelf zin heeft om te gaan praten :p.
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    dames! sorry hoor ben helemaal uitgeput. waar het eerst nog s avonds spoken was, was het deze keer midden in de macht. heb welgeteld 3uur geslapen.
    anyway het slapen overdag is wel van 30-45 min naanaar de laatste dagen 1.5 uur gegaan in dr eigen bedje. langzaam maar zeker..

    @me, fijn hoor dat slapen! en ook jij moet er uiteindelijk aan geloven dat ze groot word ;) maar dat is alleen maar goed nieuws! waar staat het huis? is het ver?

    @kache, en bedankt haha. Naja nog 3 weken te gaan dan ;) ik snap je angst heel goed hoor, heel logisch! maar aan de andere kant.. sommigen zijn nu eenmaal laat met praten. natuurlijk is het goed om in de gaten te houden! en qua gewicht is dat niet in verhouding? als ik kijk naar L dan is ze ook zwaar maar in vergelijking met haar lengte helemaal niet.. en ach ook dat zal vast vanzelf rechttrekken :)
     
  12. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    @me87 oh wat fijn dat het zo lekker gaat op school! En dat de stress weer wat gezakt is.. houden zo!

    Spannende ontwikkelingen op huizengebied. Wij hebben destijds ook bewust gekozen voor onze grote woonkamer bij het kopen van ons huis en hebben er geen moment spijt van gehad. Hier gaat de uitgebouwde woonkamer ten koste van de achtertuin, maargoed we zitten natuurlijk vaker in de woonkamer dan in de tuin ;). En ook qua slaapkamers is het niet echt groot (we hebben er 2 waarvan één redelijk grote, daar slaapt L ;)). De andere slaapkamer is iets kleiner, maar alles wat we nodig hebben past er in. Voordeel van dit huis is wel dat we een plat dak hebben. Is nu nog een nadeel (errug warm in de zomer), maar betekent wel dat we op termijn een verdieping op het huis kunnen laten plaatsen. Veel mensen bij ons in de straat hebben dat al gedaan.

    Tsja, lastig me! Het is en blijft een grote beslissing een huis kopen.. ik zou mijn beslissing vooral baseren op de toekomst.. zie je jezelf er over 20 jaar nog wonen?

    @kache fijn dat N alweer wat 'slanker' is ;) vervelend van de spraakachterstand! Kan me je zorgen voorstellen, zeker gezien jullie geschiedenis met C. Fijn om te horen dat ze op het kdv zich niet zo'n zorgen maken... is toch een geruststelling lijkt me! Zij hebben toch ook verstand van de ontwikkeling van een kind en zijn immers vaker bij en met N dan de arts van het cb ;) Wat houdt zo'n VVE indicatie in?

    @Lies och wat een heftige nacht! Huilt L dan zoveel snachts of is ze gewoon klaarwakker? Fijn dat ze overdag in ieder geval beter slaapt.. lukt het jou dan ook een beetje om bij te slapen?

    @hier.. gaat allemaal wel op rolletjes eigenlijk.. L is wel wat onrustig de laatste tijd, maar ook dat lijkt weer minder te worden. Ze heeft wel wat last van een droge huid. Heb destijds van de ha een tube hormoonzalf gekregen. Dat is volgens mij echt rotspul, want je mag het maar 3 dagen achter elkaar smeren en moet dan minimaal 3 dagen stoppen. En guess what? de zalf helpt wel, maar in de dagen dat we moeten stoppen komt de droogte weer keihard terug ;) Wel vervelend, want ze heeft er volgens mij wel last van. Nu maar de bepanthen eczeem creme gekocht om te proberen. Hoop dat het helpt.
     
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    @Lynn, oh heeft ze er veel last van? is het geen allergie voor iets?
    nou ze heeft niet de hele tijd lopen huilen, maar wel zodra ze alleen in bed ligt.. dusja dan komt er weinig van slapen. Hopelijk is ook dit weer een fase want we hebben eigenlijk nooit gebroken nachten haha dus dit is even wennen..

    Gelukkig is ze wel redelijk te genieten vandaag. Sinds kort reageert ze duidelijk op muziek, zo leuk om te zien! (even wat positiefs na al mn geklaag haha)
     
  14. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Even snel. Ben net thuis van werk en mort morgen om half 8 weer beginnen maar lees over de eczeem zalf. Heb zelf veel eczeem gehad en die hormoonzalf is echt zooi. Ik zou hem niet gebruiken mocht julie eczeem krijgen, tenzij echt noodzakelijk. Ik gebruik die zalf nu al een tijd niet meer. Maar houd me huid gewoon soepel. Ik heb bijvoorbeeld cetamacrogol crème met 5% vaseline drievuldig heel fijn vind. Dan heb ik ook calmurid crème maar die prikt wel als het erg droog/open is. Dus is misschien voor baby niks maar werkt super. Daarnaast niet te vaak en te warm douchen/bad. En geen geparfumeerde dingen gebruiken. Ik heb al eczeem vanaf dat ik 6 weken ben. Heel vervelend. Ben heel blij dat Julie nog niks heeft.
     
  15. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dank voor je reactie me!

    Had al zo'n vermoeden inderdaad van die hormoonzalf. Gelukkig kreeg L het in de laagste dosering dus hopelijk heeft het niet teveel schade aangebracht ;) We wassen L nooit met zeep of shampoo, alleen met water. Ze gaat 3x per week in bad. Volgens mijn schoonmoeder heeft vl er in zijn babytijd ook heel erg last van gehad. Nu heeft ie nergens last meer van, hoop dat dat bij L ook is ;) Het is volgens de ha geen allergie, omdat ze het al vanaf zeer jonge leeftijd heeft (voordat ze hapjes kreeg e.d.). Haar kleertjes worden met Neutral gewassen en bij mijn weten is dat niet geparfumeerd, dus denk ook niet dat het daarvan is. Vette pech dus.

    @Lies leuk dat L reageert op muziek! Hier gaat na het avondeten ook altijd even de muziek aan en gaan we even dansen met z'n drieën... vind dat altijd één van de leukste momenten van de dag :)
     
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Hier even snel een fotootje van L! Deze hebben we 2wk geleden laten maken.
    Moet zo werken dus als ik later meer tijd heb dan maak ik nog wat meer :)


    Fijn weekend dames!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ahhh Lies wat een schatje!! Ze kijkt al zo wijs!

    Ik kan geen genoeg krijgen van babyfoto's dus kom maar door hoor met de rest :cool:
     
  18. me87

    me87 Fanatiek lid

    12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Kache, Ja is lastig om uit eigen stad te gaan en idd ga ik niet heel ver weg, maar ik heb een hekel aan autorijden. Woon nu tegenover me werk en ga dus te voet erheen, zelfde als winkels en kinderdagverblijf, ouders, alles op loopafstand/fietsafstand. Ik ben gewoon verwend haha. Straks zou ik veel vaker de auto nodig hebben, zoiezo voor naar het werk te gaan. Wat betekend dat ik ook vroeger op moet en later thuis ben enz. Maarja dat is +/- 30 min, tenzij het druk is, dan langer. Maar we hebben morgen 2e bezichtiging en gaan dan waarschijnlijk ook een bod uitbrengen. We zijn beide heel bang dat ie voor ons neus weg wordt gekaapt, dus dat wil ook wel wat zeggen. Vorige week nog bezichtiging in eindhoven gehad maar ook weer veel minder ruim, dus qua ruimte hebben we dit nog niet eerder gezien in onze prijsklasse.
    Wat vervelend van het praten. Wordt je weer onzeker van zo he. Terwijl er misschien niks aan de hand is. Snap goed dat ze naar gemiddeldes kijken maar niet elk kind is gemiddeld. Fijn dat het kinderdagverblijf er positief over is.

    @ Lies, wat vervelend dat ze zo aan het spoken is in de nacht. Komt goed. Julie heeft het ook gehad, maar gelukkig maar 1 of 2 nachten. Verschrikkelijk, in de nacht wil je gewoon slapen haha.

    Wat een schattige foto. Lijkt net alsof het een hele oude foto is haha. Maar leuk. Kom maar met meer fotos, altijd leuk.

    @ Lynn, ja idd ik denk ook dat je meer aan grote woonkamer hebt dan aan grote slaapkamers, al is dat ook fijn. Maar je bent toch het meeste in de woonkamer. Hier is de tuin ook ten koste gegaan van de aanbouw maar blijft nog redelijk wat over. En er zit nog een grote zolder op die we kunnen opknappen tot een kamer, misschien wel 2. Ik zal binnenkort een link plaatsen als jullie interesse hebben. Het huis is echt prima, daar zou ik niet over hoeven twijfelen maar het gaat mij om de locatie, al is het dorp heel rustig en genoeg voorzieningen, school op loopafstand. Mijn vriend komt daar vandaan en heeft dus totaal geen twijfel, wil daar graag terug wonen, heeft veel vrienden en familie daar. Maar ik kom er alleen te zitten. En dan de reistijd, daar liggen mijn twijfels, maar ik twijfel over alles en kan nooit een keuze maken. Enja ik wil er de komende jaren blijven wonen maar ik moet me daar fijn gaan voelen. En dat weet je nooit van tevoren.

    De eczeem had ik al op gereageerd, hopelijk vind je een oplossing. Wat betreft die hormoonzalf, ik kan er nu niet meer tegen, kreeg zelfs daar uiteindelijk uitslag van, opgezwollen rode huid. Maar vroeger heb ik dit veel moeten gebruiken. Ik heb nu een hele dunne huis, je ziet overal aders lopen wat ik zelf verschrikkelijk vind. In de bijsluiter staat dat dat zoiets als een bijwerking kan zijn, weet natuurlijk niet of het daarvan komt. Verder staat er ook in dat het niet goed is voor de bijnier, ik heb toenertijd daar het een en ander over opgezocht en besloten het nooit meer te gebruiken, zooi is het.

    @ Hier, nou ik ben ziek. Ben echt nooit ziek, heb me ook nooit ziek gemeld op het werk dus ik baal heel erg. Had het weekend lekker vrij, gezellig lekker met vriend en Julie, nou niks gezellig dus. Heb alleen maar op de bank gelegen en me schuldig gevoeld. Kon niet voor Julie zorgen, dus me vriend meost alles doen (hoef ik me eigenlijk niet schuldig om te voelen want is net zo goed zijn taak). Hij was heel even weg en ik voelde mij zo verschrikkelijk dat ik Julie in bed heb gelegd en zelf ook naar bed ben gegaan. Gelukkig ging zij gewoon ook slapen, maar ik kon haar gewoon niet vast houden of verzorgen. Gister ook koorts gekregen dus me maar ziek gemeld voor vandaag. Nu zit ik thuis, Julie is naar kinderdagverblijf. Ik voel me super schuldig, denk ach misschien kan ik wel werken, voel me wel wat beter. Merkte ook aan de telefoon dat het druk was op het werk, vind ik nog vervelender. Nu moet ik even gaan beslissen wat ik morgen doe. Daarna ben ik 3 dagen vrij.

    Verder ben ik sinds gisteren ook gestopt met borstvoeding. Ik had afgebouwd tot 1 keer per dag, vroeg in de ochtend was dat meestal. Geen gedoe haha, gewoon aan de borst en terug in bed. Maar zaterdag pikte ze dat niet, denk nouja dan sta ik wel op, ze zal wel niet meer willen slapen. Uiteindelijk was het toen 7.00 en was ik dus al vanaf 6.00 bezig. Nacht erna werd ze nieuwe tijd om 5.00 wakker, ik weer borstvoeding gegeven, terug in bed en weer huilen. Ik kon echt niet opstaan ik was zo ziek, ik dacht je moet echt gaan slapen, dus vriend uit bed gestuurd om haar fles gewone melk te geven, en jahoor daarna sliep ze tot 9 uur. Op dat moment besloten dat nu ook die laatste voeding klaar is. Ik twijfelde al of er uberhaubt nog wel iets uitkwam, maar dus duidelijk niet genoeg om terug in slaap te vallen.
     
  19. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    @ Lies: gaat het al een beetje beter met sprongetje? Het is een vermoeiende fase, bij al mijn kinderen was het tussen 8-10 mnd gewoon echt niet relaxed ;). Vooral dat gedoe met slapen kan een mens flink opbreken, he?

    Lengte en gewicht van N in verhouding, tja. Het is maar hoe je het bekijkt. Ze is van gemiddelde lengte, maar ruim bovengemiddeld gewicht, dus relatief een 'dikkerdje'. Maar ja ze volgt wel heel netjes haar lijntje en is nu langzaam iets minder zwaar aan het worden (door het bewegen, denk ik, ze loopt aardig wat af op een dag, drentelt de hele tijd heen en weer :D)

    En heerlijk foto, lekker muppie!

    @ Lynn: VVE staat geloof ik voor Vroege voorschoolse educatie. Het betekent in ieder geval dat ontwikkeling gestimuleerd wordt met een 'lesprogramma'. Op KDV gebruiken ze methode speelplezier (google maar eens) en het idee is nu dat N daar extra aandacht in krijgt. De verpleegkundige van CB is op KDV geweest en heeft het daar doorgesproken met leidsters. Als ik nu thuisblijfmoeder was geweest, had ik met VVE indicatie mijn dochter met voorrang (en volgens mij ook minder kosten?) naar peuterspeelzaal kunnen laten gaan.

    Lastig he, eczeem/droge huid. Ik heb ook dat soort kinderen ;). Oudste zat vanaf 2 wkn al onder en heb echt mezelf scheel gesmeerd, gelukkig is hij er tegenwoordig zo goed als overheen gegroeid :). Middelste kreeg flink eczeem toen ze 2 jaar werd (en ik stopte met BV, ik zie daar wel een link eerlijk gezegd) en ook voor haar heb ik hormoonzalf. Natuurlijk geen fijn spul, maar voor de jeuk was het bij haar toch echt wel nodig. Daarnaast hebben wij al jaren cetamacrogol/vaseline zalf dat ik minstens 2 keer per dag rijkelijk smeerde. Het eczeem lijkt nu ook bij mijn middelste wat af te zwakken, dus hopelijk groeit zij er ook overheen.

    N heeft een gaaf huidje, maar krijgt dus ook nog BV...

    @ Me: beterschap! Ik hoop dat je inmiddels opgeknapt bent? Blijft altijd erg vervelend als je niet of nauwelijks in staat bent om voor je kind te zorgen. En aan de andere kant door aanwezigheid van kind slecht kunt uitzieken. Ga dan ook echt niet te snel weer werken hoor!

    Hoe voelt het nu om helemaal gestopt te zijn met de BV? Het is dan eigenlijk vrij soepel gegaan, of niet, het afbouwen/afwennen? Fijn ook dat ze gewone melk lust, daar trekt N echt haar neus voor op, hoor... En mijn middelste heeft tot ze ruim 2,5 was ab-so-luut geen melk willen drinken.

    @ hier: druk, druk, druk ;)... begin echt veel zin te krijgen in ouderschapsverlof in januari. Heb van HRM te horen gekregen dat het allemaal akkoord is en dat ik recht heb op 49 weken (dus bijna een heel jaar :D). Fijn vooruitzicht! Moeten alleen nog even kijken hoe we het financieel redden, moeten weer zuinig worden en goed nadenken over uitgaven... zal wel loslopen.

    Komend weekend boomplantdag, gaan we een boom planten in geboortebos uit naam van N (cadeau dat we voor alle kinderen hebben gekregen ter ere van hun doop), altijd wel leuk om naam op grote plakkaat te zien. Hopelijk is het niet al te nat en koud, anders wordt het door de modder ploeteren.
     
  20. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hoi dames,

    wat is het hier rustig... ik maak me zelf ook schuldig aan weinig reageren hoor:) Maar ik lees wel alles mee!

    @Kache oh wat fijn dat je ouderschapsverlof goedgekeurd is! Hoeveel dagen werk je vanaf januari? Goed dat je voor jezelf kiest en aan jezelf denkt!

    Goed weer gehad he met het planten van de boom? Hoe was het?!

    @me87 he bah ziek :( ben je inmiddels weer helemaal opgeknapt? Niet schuldig voelen om je ziek te melden.. ziek=ziek. Al herken ik mij wel heel erg in het schuldgevoel hoor ;)

    @Lies waar blijven die andere foto's nou?!?!;)

    @hier L is 1 jaar oud!!:D Kleine meisjes worden groot.. Afgelopen zaterdag was het zover. We hebben een feestje gegeven met winnie de pooh thema. Het was een geslaagd feestje, mooi weer (zo mooi weer zal L denk ik noooooit meer hebben op haar verjaardag ;)) L is lekker verwend en genoot van de aandacht, vooral van de kindjes die aanwezig waren. Ze heeft heel veel cadeaus gehad (geeeeen ideee waar ik het moet laten :p) en vooral de smarttrike fiets die ze van mijn ouders heeft gehad is een grote hit.

    Verder heeft ze nog wel eczeem. Het lijkt niet echt minder te worden met de bepanthen creme. Ik wil terug naar de huisarts alleen denk ik dat zij dus zwaardere hormoonzalf zal voorschrijven.. wat ik eigenlijk niet wil, maarja wat zijn de andere opties ;) Vet houden doen we al zoveel mogelijk en we gebruiken geen zeep en dat soort dingen. Ze lijkt er overigens niet superveel last van te hebben, ze krabbelt er alleen aan als ze in haar blootje zit.

    Verder ben ik weer volledig aan het werk. Volledig betekent nu echter 24 uur ipv 32 uur, want mijn contract liep gisteren af en is verlengd voor 3 werkdagen in de week voor de duur van 3 maanden. Ik werk de komende 3 maanden de ma,di en do. Na 3 maanden gaan we kijken hoe het bevalt van beide kanten en hoe verder te gaan. Ik ben er erg blij mee en de rust in huis/hoofd/werk is inmiddels teruggekeerd.
     

Deel Deze Pagina