Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lynn: tja, ik denk altijd maar zo, ze huilen niet voor hun lol ;) en wie ben ik om te bepalen dat er 'niets' aan de hand is? Ze zijn nog zo klein en begrijpen zo weinig van de wereld om hun heen... Dan mogen ze altijd bij mij de veiligheid op zoeken, wil ze graag leren dat ze 100% op mij kunnen vertrouwen. Ik heb mijn kinderen dan ook altijd getroost. Ik heb dus veel, heel veel met mijn oudste dochter op schoot gezeten ;). Ook toen ze ouder werd en sommige mensen vonden dat ze 'normaal' moest doen, heb ik haar nooit gepusht en haar het tempo/de grenzen laten bepalen. Als die basis goed is, krijgen ze vanzelf zelfvertrouwen om de wereld te ontdekken. Je durft meer als je weet dat er altijd iemand is om je op te vangen!
    (ik zou dus zeggen: volg je gevoel! En laat de rationele argumenten van vl maar even liggen)

Herkenbaar overigens ook, dat binnenshuis een heel ander kind dan buitenshuis ;), dat was bij mijn dochter ook echt zo.

@ Andela: regeldagen, die zijn nooit fijn nee. Maar het worden er steeds minder, hou vol ;)! Erg vermoeiend soms.
    N slaapt met pyjama in slaapzakje onder een dekentje, sinds ze 8 weken oud is. Mijn andere kinderen zijn ook allemaal op slaapzakjes over gegaan vanaf 8-10 weken. Ik heb nu een heel arsenaal van slaapzakjes (zomer/winter, in allerlei maten) en pyjama's, dat ik bij N keuze genoeg heb ;). En door combineren van laagjes, dik, dun, hoeveel, heeft ze het niet te koud of warm.

Enne opvoedadviezen... je gaat er heel, heel veel ongevraagd krijgen, maar dan ene oor in, andere uit ;)! Je moet vooral dicht bij je gevoel blijven is mijn ervaring. Ieder ouder-kind relatie is uniek. Wat bij de een goed werkt, doet bij de ander niets. Dat merk ik al bij mijn eigen kinderen, ze hebben echt allemaal hun eigen gebruiksaanwijzing!

@ Me: nee, ik woon nu in het uiterste zuiden van het land, al ruim 6 jaar. Verhuisd vanwege werk. Maar mijn familie woont wel nog in Eindhoven.
    Tja, da's een eigenwijs dametje dan :D, of een heel slimme misschien, die laat zich niet foppen, alleen the real thing goed genoeg, ha ha. Fijn hoor dat je het kunt/mag combineren zo. Ik weet dat je het recht hebt, maar op mijn werk zou live voeden toch wel erg lastig zijn geweest, het was soms al vechten om het kolven een beetje geregeld te krijgen ;). En ik wilde eigenlijk ook niet te hard zeuren, want mijn werkgever is de laatste jaren al heel flexibel geweest en ik heb helaas veel in ziektewet gezeten door omstandigheden (2 zwangerschappen, overspannen, miskaam). Nou ja, ik heb mijn kolf al weer een tijdje opgeruimd, combineren is nu makkelijk bij oude baby en stabiele productie :p.

En trek het je niet teveel aan, die lengtemetingen zijn echt erg onbetrouwbaar in zo'n ligbak. Ik heb wel eens gehoord van mensen bij wie het kindje gekrompen was bij opeenvolgende CB bezoekjes :D (meetfout dus).

@ N heet N.athalie, mijn andere kinderen heten C.hristian en E.veline. Klassieke smaak ;). Er was ooit een namen topic hier op zp, waarbij een een aantal mensen deze namen toch echt te ouderwets vonden, ha ha!

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh wat een leuke namen allemaal! Als we ze N. en LM en L blijven noemen word ik altijd zo nieuwsgierig naar de namen haha. Onze dochter heet L.eah.
    Zo maar proberen te slapen, ze had vannacht een spooknacht. Misschien toch een beetje last van de zomertijd..

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Goedemorgen!

Christian hebben wij voor Lucas ook nog overwogen :), mooie namen allemaal hoor!

@Opvoedadviezen, ik heb verder helemaal geen problemen met mensen die advies geven alleen is het vaak meer opdringen dan adviseren, terwijl wat Kache zei, voor iedere ouder/kind werkt iets wel of juist helemaal niet.

@Lies Heeft L een betere nacht gemaakt vannacht?

Hier: gisteren even online gekeken naar slaapzakken, ik vroeg vriend onder welk kopje ik ze zou kunnen vinden, kleding, babyuitzet. Zegt hij bloedserieus onder kamperen hahah.. mannen.... ;)
    Vanmiddag gaat hij deze bij de prenatal halen ben benieuwd waar hij mee thuis komt.. :D

Prenatal - slapen - Slaapzakken - Prenatal - Prenatal jongens slaapzak

4. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Andela, ja ze hebben er niet over geklaagd, wel dat haar lijn nu een beetje afbuigt van de lengte maar verder hebben ze er niks voer gezegd dus zal wel.
    Als ik Julie google of hier op zp zoek komen er nog niet alle berichten te staan waar ik haar naam heb benoemd dus denk dat het wel meevalt.
    Oh leuk welke doek heb je nu besteld?
    Haha ben benieuwd wat je vriend meebrengt.

@ kache, jaa we krijgen hier veel opvoedadviezen, in het begin werd ik daar onzeker van maar nu heb ik schijt aan hun. Al kan het me soms nog wel aan het twijfelen maken, maar bij schoonfamilie is alles hoe ik het doe een beetje raar in hun ogen.
    Idd klassieke namen, maar wel mooi.

@Lies, dat vind ik ook een hele leuke naam van jou kleine.
    Hoop dat je vanacht beter heb kunnen slapen? Hier was gisternacht juist super, ze sliep van half 8 tot 6. Maar afgelopen nacht heb ik haar om 23, 2, 4.30, 7 moeten voeden.

@ Hier, weinig nieuws. Ja Julie is vandaag een halfjaar oud. Dus precies halfjaar geleden lag ik te puffen haha. Gaat veel te snel. Vanavond ga ik naar de bioscoop, premiere van Lucia de B. Als verpleegkundige krijg je korting dus ben wel benieuwd.

5. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Me gefeliciteerd haha! Wat leuk even naar de bios is het een film of meer documentaire?

Nou het is hem gelukt geen campingslaapzak dit zijn onze nieuwe aankoopjes! De Little Frog Baryte is het geworden, nu nog leren knopen. LM trapt en strekt als een gek in het begin alsof hij het irritant vind om zo te hangen.

Ik vind het slaapzakje best dun om daar alleen zo in te slapen, hoort dat? Ik had m namelijk dikker verwacht.

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ja ik heb een dikke slaapzak. Je hebt daar verschillen in. Ik heb toevallig vandaag overdag zo'n dunne aangehad omdat t warm was.
    Die film is een waargebeurd verhaal.

Van dat knopen. Ik ben op Facebook tijdje lid geweest van een club waar iedereen draagt. Draagpraat heet dat. Heb ik veel van geleerd. Maar op geheven moment was ik klaar met die mensen dus afgemeld. Maar die kunnen wel goed helpen met knopen. Op YouTube staan veel dilmpjes

7. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ach voor van t zomer zal het wel goed zijn. Ja klopt die verpleegkundige die haar patiënten zou hebben vermoord toch? Ik vroeg me af of ze het echt hebben verfilmd of meer als documentaire opgenomen hebben.

Die club zie ik veel haatzaaierij op haha ik denk dat ik eerst youtube even probeer..

8. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    In z'n nieuwe slaapzak :D

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @me oh dan is julie indd niet lang .. nouja als voor de rest alles maar goed is toch? En iemand anders merkte het al p, maar ik heb ook weleens me twijfels bij die meetbak! Veel plezier bij de bios!

@kache.. je hebt gelijk over het huilen. Het is belangrijk dat de kleintjes weten dat ze veilig zijn bij ons.. Vl is echter van mening dat dit ook kan door een aai over de bol.. hij denkt dat meteen oppakken kan leiden tot verwenning.. achja als L bij iemand op schoot huilt krijg ik haar toch vaak terug ;) Mooie namen hebben je kindjes!

@andela campingslaapzak haha hilarisch! Wel leuk slaapzakje! L heeft heel lang ingebakerd geslapen, maar is daar nu (gelukkig vanzelf) uit aan het groeien. Mevrouw wordt te sterk voor haar inbakerdoek en is al ontsnapt voordat ik de kamer uit ben... doe nu af en toe een slaapje dat ding helemaal niet om en dat gaat goed! Overdag slaapt ze in haar kleertjes (meestal mouwloze romper en shirtje lange mouwen), snachts in een mouwloze romper met een pyjama. Ze ligt onder een laken en een deken. Lukt het met de nieuwe draagdoek?

@Lies.. leuke naam! Hebben wij ook overwogen :) hoop dat je vannacht wat meer rust hebt!

@naam vind dat jullie allemaal leuke namen hebben voor jullie kleintjes! Onze dochter heet L.ivia, maar we noemen haar Li.v. (lief).

@hier alles gaat wel oke eigenlijk. Afgelopen twee dagen rijles gehad en damn wat is dat moeilijk zeg :p hoelang hebben jullie erover gedaan om je rijbewijs te halen? Ik vond het eersr leuk om te lessen maar word er voor me gevoel niet echt beter in waardoor ik het ook minder leuk vind.

Met L gaat allee goed.. slaapt wel veel (vandaag van 9 tot 11:30, 13:00-14:30,16:30-18:00 en vanaf 19:30 de nacht in) achja ze zal het nodig hebben

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @me&Andela, haha helaas was afgelopen nacht ook geen succes. Poging 3! Het geen ritme hebben breekt wel een beetje op, vooral als ik zo weer aan het werk moet.. Maar goed, fases! Zal vast verbetering in komen.
    Wat staat die slaapzak hem leuk! Laat je weten hoe het bevalt? Hier slaapt ze onder dekens. Ze trapt ze alleen maar af als ze s ochtends wakker word en begint te huilen. Als we er dan niet meteen zijn word ze boos en ongeduldig dus begint ze met trappen en wiebelen.
    Gefeliciteerd met Julie! Weer zo'n mijlpaal! Ga je beginnen met bijvoeden of doe je dat al? Ben ook wel benieuwd naar Lucias film. Heb er veel over gehad met school dus best interessant :)

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Goedemorgen!

Iedereen lekker geslapen? LM kwam vannacht vanaf 19:30 - 01:30 - 6:45 wauw ik heb nog nooit zoveel geslapen haha. Zou het aan de slaapzak liggen? :D

@Lynn, dragen gaat wel redelijk ik had LM gisteren nog iets te laag hangen, en als ik stil zat begon meneer te spartelen, dus vandaag weer even oefenen. :p Mooie naam heeft je meisje! En wat rijlessen betreft had ik 26 lessen en in 1x geslaagd, ik vond het heel leuk maar werd op een gegeven moment zo gestoord van dat kijken. Als je je rijbewijs hebt doe je dingen toch weer heel anders.. Ben je al lang bezig? Op een gegeven moment leer je ook niet veel meer maar is het meer verschillende situaties oefenen om wat vertrouwd te worden in het verkeer. :p

Het zou mooi weer worden vandaag dus ik heb LM maar een tshirtje aangedaan, staat zo schattig met die spekarmpjes hihi. :)

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Goedemiddag!
    Hier een wat betere nacht gehad. Ondanks dat mevrouwtje pas om 0:00 wilde slapen (waar ze de energie vandaan haalt mag Joost weten..) heeft ze mooi door geslapen tot een uurtje of 7. Mijn vriend heeft een nachtje doorgehaald voor school dus die kon mooi de eerste voeding doen ;)

Misschien is het slapen van LM inderdaad beter gegaan door z'n slaapzakje, ben benieuwd of hij dit vol blijft houden! Heerlijk!

Spannend he rijles en afrijden? Ik moet zeggen dat ik er niet zo veel moeite mee had. Was ook totaal niet zenuwachtig tijdens het afrijden, er voor wel :D

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hi dames,

Tsja rijles.. heb nu een les of 8 gehad.. niet superveel dus. Maar heb weinig geduld .. ben van het type: wil heel graag mijn rijbewijs, maar wil geen rijlessen :p. Komt vast goed! :cool:

@Andela zou best kunnen hoor dat het slaapzakje zorgt voor een betere nachtrust! Baby'tjes kunnen erg veel baat hebben bij een gevoel van begrenzing. Het feit dat ie de slaapzak om zijn beentjes en voetjes heen voelt doet hem denken aan de tijd in de baarmoeder.. Hoop dat de mooie nachten doorzetten :D

@Lies fijn dat je kleintje een betere nacht heeft gedraaid, maar pfoe.. 12 uur pas gaan slapen.. Herken het wel hoor.. L ging in het begin ook pas laat slapen.. vroeg me toen ook weleens af waar ze de energie vandaan haalde :D Als het goed is moeten ze minder gaan slapen als ze ouder worden, maar hier lijkt het omgekeerde te gebeuren. L heeft in het begin heel veel slaapproblemen gekend (lees: sliep niet, alleen 's nachts van 0:30 - 07:00 aan een stuk door) Overdag was ze heel de tijd wakker en huilen, huilen, huilen.. blijkbaar heeft ze wat in te halen, want de laatste maand/anderhalve maand slaapt ze als een zonnetje, zowel overdag als 's nachts.

@hier vanavond eters. L slaapt nu dus ga snel verder met de voorbereidingen :D

14. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Pf ik hoop dat die mooie nachten ook doorzetten, had vanmiddag echt even een dip met mezelf. Ben doodmoe, kunnen mama's ook regeldagen hebben? :p

@Lynn wat gezellig eters, wat heb je gemaakt?

@Lies wat een nachtbraker die meid van jou haha!

LM heeft iets grappigs ontdekt.. Hij gaat heel hard met zn handen en voeten slaan/schoppen en dan zet hij zich met zn voetjes af, holt zn ruggetje en schuift zo naar achter. Over de bank, door de box.. ;)

15. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lynn, Leuke naam van je kleintje. Rijlessen haha ik had er een hekel aan en heb er ook lang over gedaan stuk of 55 lessen en 2 examens. Ik heb nog steeds een hekel aan autorijden.
    Gezellig dat je eters hebt. Veel plezier nog.

@ Lies, balen zeg. Maar ik merk hier op het moment dat er klein beetje ritme is, er weer iets tussendoor komt waardoor dat weer weg is. Dus ik zie allemaal wel hoe het loopt.
    Ik was al beetje begonnen met bijvoeden sinds week of 2. Maar ga nu echt elke dag 1 keer fruit en 1 keer groente aanbieden, en ze eet steeds iets meer.
    Film was indrukwekkend wel hoor. Ik had er wel ietsje meer van verwacht.

@ Andela, Ja denk dat het beter slapen wel iets met de slaapzak te maken heeft. Julie ging toen ook beter slapen (al is dat nu niet meer te merken haha). Ja dat dragen is ff handigheid krijgen. Ik doe af en toe Julie op de rug of bij me vriend op de rug maar vind ik nog lastig, terwijl op de buik heb ik zo 123 gedaan.
    Weet niet of mamas ook regeldagen hebben haha.

@ Hier, Vandaag dagje gewerkt. Had er voor het eerst niet echt zin in haha. Normaal, sinds me verlof, was ik altijd heel blij als ik weer mocht werken, had het zo gemist tijdens me verlof. Maar vandaag even geen zin. Achjah kan een keer zo’n dagje. Uiteindelijk op het werk geen last meer van gehad en lekker gewerkt.
    Julie zit denk ik een beetje in de 6 maanden sprong. Slaapt op het moment maar weinig, is verder wel gewoon vrolijk maar slaapt steeds maar 20 min en is dan weer wakker. Ook in de avond ging ze altijd om half 8 naar bed, nu heeft ze gister en eergister liggen mokken tot uur of half 12. Maar vandaag weer netejs om half 8 te bed. Achjah komt ze wel weer overheen haha.

Vriend is vandaag weer weg. Is vanuit het werk meteen met collega mee ofzo en daar bbqen. Vind het niet zo erg want ben erg moe van het late naar bed gaan en vroeg op haha, niet slim van mij. Morgen avonddienst dus kan ik uitslapen. Maarja dan zaterdag weer vroege dienst dus weer korte nacht. Haha komt wel weer goed.

Heeft het bij jullie trouwens lang geduurd voor jullie zwanger waren? En wanneer zouden jullie weer voor een volgende willen gaan?

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Andela: heerlijk ventje in zijn mooie slaapzak! Wat heerlijk dat hij meteen een goede nacht heeft gemaakt! Kan idd best, dat slaapzakje een verschil maakt. Hoop voor je dat hij een beetje volhoudt, deze mooie trend.
    (heb me trouwens liggen bescheuren om die vent van je... kampeerartikelen!?!? :p) Je hebt overigens winter en zomer slaapzakjes en ze zullen nu vooral de zomervariant verkopen, vermoed ik.

Mama's en regeldagen? Ik weet het niet, ik noem het altijd maar baaldagen :D. Het moederschap is soms knap vermoeiend, heb echt moeten leren om de lat lekker laag te leggen ;).

Ja, LM on the move! Het zal nu steeds zeldzamer worden dat je kindje blijft liggen daar waar jij hem hebt neergelegd, ha ha! Koester die momenten :p.

@ me: gefeliciteerd nog met halve verjaardag van Julie ;). Wat leuk dat ze al wat van bijvoeding aan het eten is. Die koters van mij begonnen er niet aan voor de 8 maanden ;).
    Ja, 6 maanden was bij alle kinderen een onrustige periode, het is wat met die sprongen he? Hopelijk is ze er snel doorheen.

Maar grappig, je werkt dus op verloskunde van Cathrien, is dat dan kraamafdeling of de verloskamers? Of beide? Ik heb er niet zo lang verbleven ;), ik ben er poliklinisch bevallen 7 jaar geleden. Misschien een beetje stomme vraag, maar hoe is tegenwoordig het protocol tav bijvoeding (bij BV) bij grote (macrosome) baby's? Bij mijn dochters was daar een hoop gedoe over (azm), terwijl bij mijn zoon helemaal niets (terwijl ze allemaal groot waren). Vraag me altijd af of het aan het ziekenhuis ligt, of dat het protocol 7 jaar geleden zoveel anders was.

@ Lynn: tja, als ik verdrietig ben, zit ik ook niet te wachten op een aai over mijn bol, liever een dikke knuffel :p! Vooral doen wat je gevoel je ingeeft. Verwennen is echt, echt, echt nog niet mogelijk.

Rijles....pfff, da's gelukkig echt lang geleden voor mij :cool:. Heb meteen toen ik 18 werd mijn rijbewijs gehaald met zo'n versnelde cursus (ongeveer 45 uur lessen gehad, 1 keer gezakt voor praktijk, maar daarna binnen gehaald. Gelukkig, vond het zenuwslopend, dat afrijden...). Het valt in begin tegen, maar het wordt echt beter, dus volhouden hoor! Rijbewijs geeft zoveel vrijheid... zeker als je kinderen hebt! (ik zou echt niet weten wat ik zonder auto moest :))

@ Lies: oh, irritant he, die klaarwakker-ketende baby's! Soms heeft N dat ook, dan ligt ze vrolijk een uurtje te brabbelen om 2:00 uur 's nachts of zo ;) (en nee, niet in haar eigen bedje, da's lang zo gezellig niet ;)). Gelukkig hier zelden meer dan 1 nacht achter elkaar, dus hoop dat je nu betere nacht/avond hebt.

@ Zwanger: euhm, niet echt lang over gedaan :p, wij zijn blijkbaar erg vruchtbaar. Alle 3 de kinderen meteen raak in 1e ronde. En dan ook nog een keer zwanger (mk) door anticonceptie heen. Ben soms ook nog wel een beetje bang om weer ongepland zwanger te raken, mijn vertrouwen in anticonceptie is een beetje aangetast :).
    Na mijn 1e wilden wij graag vrij snel een 2e, maar de omstandigheden besloten anders. Ik werd langere tijd vrij heftig ziek, daarna geopereerd aan galstenen, en toen een nieuwe baan moeten zoeken. Hierdoor uitgesteld totdat ik en mijn leven weer een beetje op orde was. Zoontje was toen 15 mnd en tja, dus meteen raak en nu zit er dus 2 jaar tussen de 2 oudsten. Was erg zwaar toen ze klein waren (maar dat lag ook echt aan specifieke kenmerken van mijn kinderen, niet de makkelijkste zullen we maar zeggen ;)), maar nu kunnen ze ontzettend leuk spelen met elkaar.
    (en jullie begrijpen vast dat wij GEEN volgende meer willen :p)

@ hier: gisteren wezen shoppen voor de meiden, een beetje meer gekocht dan ik aanvankelijk bedoeld had :D, maar ach. Geslaagd, o.a. voor een zomerjasje voor N, die had ik nog niet. Maatje 86 alweer :$.

Voor haar doen had N overigens een heel goede nacht (maar 1 nachtvoeding!), ik hoop dat ze nu echt eens een tijdje dit gaat doorzetten. Vol weemoed denk ik terug aan die nachten dat ze doorsliep toen ze 2-3 maanden was, ha ha.

Vandaag pannenkoeken gegeten en ik dacht, N is nu bijna een jaar, mag gewoon met de pot mee-eten, ik geef haar ook een pannenkoek. Nou, ze heeft 'm verslonden! Ze vond het heerlijk!

Ook loopfietsje besteld voor haar verjaardag. Een mooie roze natuurlijk :). Mijn oudste dochter is echt ontzettend roze-prinsessen-meisje-meisje, merk dat ik steeds nieuwsgierig wordt hoe N daar in is? Ook zo, of juist weer wat stoerder? Zal nog wel even duren voordat we het weten ;). Wat voor smaak hebben jullie zelf tav kleertjes voor je kindje?

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Kache, wilde ze voor de 8 maanden niks anders of ben je pas met 8 maanden bijvoeding gaan geven?
    Ik werk op beide afdelingen. Dat is 1 zou ik maar zeggen. Ik ben alleen 1 van de enige die nog neit de obstetrie opleiding heeft gedaan, dus gespecialiseerd verpleekundige in dit vak. Ik zou afgelopen spetember met de opleiding beginnen maar toen was ik zwanger. Heb wel 4 maanden op de verloskamers gewerkt maar dus niet gestart met opleiding. Als het goed is start ik nu spetember. Maar er zijn nu wat problemen op het werk. Onze afdeling meot sluiten van de zorgverzekeraar. Binnen nu en 2018. Dus hopelijk kan ik nog wel de opleiding doen. Heb ik tenminste papiertje erbij haha.
    Bij macrosome kindjes meoten wij bloedsuikers prikken op bepaalde tijden. Als deze te laag zijn dan moeten we voeding bijgeven, is deze goed is er geen proleem en gaan ze gewoon aan de borst.
    Leuk dat de kleine zo van een pannekoek heeft gesmikkeld haha. Zie het al voor me.

Hier heeft het best wel even geduurd voor ik zwanger was, 10 maanden. Daarom dus ook dat ik in de knoei kwam met die opleiding, dacht allang klaar te zijn met verlof en alles als ik begon, nu was is in september uitgerekent. Op dat moment is het klote maar nu denk ik ach boeiend die 10 maanden. Nu zijn we nog mooi naar Thailand geweest en op cruise door de caribbean.
    Na de bevalling miste ik de zwangerschap zo erg en had ik zo'n rotgevoel over mijn bevalling, dat ik opnieuw zwanger wilde worden haha., Maar nu wil ik genieten van die kleine schat. Omdat ik de opleiding ga doen moet ik ook even wachten met weer zwanger worden, dus als Julie zo'n 1,5 jaar is moet ik nog 9 maanden en dan is de opleiding klaar, dus dat wordt ook het moment denk ik.

18. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Me Vervelend die sprongen hè, wilde Julie gisteren wel weer goed inslapen? Ik denk dat ik LM met dragen eerst maar op mijn buik houd totdat hij het echt niks aan vind haha. Hij wil niet echt slapen in de doeken zodra ik niet loop begint hij heel erg te spartelen tot ik weer ga lopen haha. Ben je tijdens je zwangerschap naar Thailand geweest of in die 10 maanden? En wauw een cruise door de carribean, jaloers!
    Mijn vriend haat vliegen, durft niet, heeft nog nooit gevlogen. Ik wil graag mijn familie in Kroatië opzoeken en met de auto ben je al goed 30 uur onderweg met een kind is dat vreselijk maar hij wil absoluut niet vliegen. :(

Ik ben in november 2012 gestopt met de pil, en in april hadden we een positieve test in handen, we zijn niet gericht bezig geweest omdat het ook een beetje leuk moet blijven dus nog best snel gegaan. Ik herken dat ook na de bevalling wilde ik meteen weer zwanger zijn maar ik wil toch ook eerst van LM genieten en dan tegen de tijd dat hij 1,5/2 jaar is proberen voor een broertje/zusje.

@Kache haha nou dan had ik een flinke baaldag, ik moet de lat ook wat lager leggen maar ik voel me zo snel schuldig als ik zelf moe ben en dan overdag niet super enthousiast tegen LM doe :). Jeetje door de anticonceptie heen zwanger geraakt.. Was je mk ook een gevolg van de anticonceptie?

Wat fijn dat N een goede nacht heeft gemaakt en dat ze zo heeft genoten van haar pannenkoek! Heerlijk even winkelen het was ook zulk mooi weer! Wij winkelen veel bij next/h&m/zara die hebben echt een leuke jongenscollectie. Ik ben nu nog op zoek naar een leuk zomerhoedje, maar ze hebben niet echt iets leuks voor jongetjes helaas.

Hier is het lekker rustig, heb alleen zo iets vreemds mijn rechterborst maakt veel meer melk aan dan links. Als ik LM 's nachts voed (meestal 1 kant want dan valt hij weer in slaap) en rechts is net geweest is de volgende ronde rechts veel voller dan links. :(

Verschonen jullie je kindjes trouwens 's nachts? Ook al is het alleen een plasluier?

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Grr.. vanmorgen een heel bericht getypt, is ie weg nadat ik verzenden heb geklikt :x poging 2 :D

@Andela.. ik herken je verhaal over vermoeidheid heel erg.. het is ook heel erg vermoeiend om mama te zijn. Pak je rustmomenten als LM even ligt te tukken. En rusten hoeft niet per sé slapen te zijn hoor.. maar gewoon even de beentjes omhoog en een boekje lezen. helpt hier wel (soms ;))

@me achja een dagje geen zin hebben in werken hoort erbij ;) En is er met 6 maanden alweeer een sprong?!:$ Ben net een beetje bijgekomen van de 4 maanden sprong :D Fijn dat Julie gisteren bijtijds is gaan slapen.. geeft jou ook wat rust!

@kache oh leuk hoor dat je kleine nu met de pot mee - eet. Hoeveel eet ze dan als jullie pannenkoeken eten? En doe je er dan ook iets van beleg op?

Leuk hoor een loopfiets. Maakt ze al aanstalten om zelf te gaan lopen? Heerlijk, lekker winkelen. Ik moet binnenkort ook weer voor L op pad. Sommige 62 worden alweer te klein. 68 past ze nog wel alles van, maar het gaat zo snel! En heb nog niets van 74 in huis..

@zwanger worden.. Ben in sept 2012 gestopt met de pil en was in februari 2013 zwanger. Best snel vind ik. We zouden ooit wel een tweede willen, maar voorlopig nog even niet. We hebben een eengezinswoning met twee slaapkamers, dus hebben nu ook nog geen plek voor een tweede. We hebben een plat dak en willen tzt een schuin dak laten bouwen zodat we twee extra slaapkamers creëren. Als dat er is, dán willen we graag voor een tweede gaan. Het is lastig want mijn vriend is ook 'al' 34 jaar.. hij is 8 jaar ouder dan ik. Dus ook wel iets om rekening mee te houden. Hij wil niet 'te oud' zijn als we voor nog een kindje gaan.
    Toen L trouwens net geboren was dacht ik wel genezen te zijn van de wens om twee kindjes te krijgen. Ik vond (en vind) de babytijd echt heel zwaar! Maar inmiddels ben ik er wel van teruggekomen. Mama zijn is zooo leuk.. L is inmiddels 5 maanden en dat echte pasgeborene is er nu wel af.. mis het nu al :)

@hier gisteren sm en haar vriend (schoonouders zijn gescheiden) langsgeweest om bij ons te eten. Was erg gezellig. Mijn sm is vegetariër dus vindt het altijd wat lastig om voor hun te koken :). Haar vriend en mijn vriend zijn namelijk echte vleeseters (ikzelf ben geen vegetariër, maar vind een vegetarische maaltijd op z'n tijd echt lekker!) het gevolg van zo'n gemixed gezelschap is vaak dat je al snel met 5 pannen tegelijk op het vuur bezig bent. Gisteren maar even gekozen voor 'makkelijke' pasta. Een pan met bolognesesaus, een pan met groentesaus en een pan met pasta.. voila :D

L heeft besloten een slaapdagje in te lassen geloof ik. Vanmorgen om 8 uur wakker gemaakt, om 9 uur lag ze alweer op bed omdat ze heel moe oogde. Ze heeft geslapen tot kwart over 11 en ligt nu ook alweer ruim een uur op bed... Ze is nu lekker aan het babbelen met haar knuffels hoor ik door de babyfoon ;)

Verder heb ik as maandag een sollicitatiegesprek! :D Mijn eerste sinds de geboorte van L (mijn contract bij mijn vorige werkgever liep tegelijk af met mijn zwangerschapsverlof en werd niet verlengd). Ben benieuwd! Functie past helemaal bij mij.. ben wel benieuwd voor hoeveel uur ze iemand zoeken en of er evt wat uurtjes vanaf te snoepen zijn.. 4 dagen werken is voor mij op dit moment toch echt wel de max nu L nog zo klein is..

Grappig genoeg heeft mijn oude werkgever mij ook uitgenodigd om "bij te praten" half april.. Ik had daar al drie tijdelijke contracten gehad en moest dus na mijn verlof een vast contract krijgen... Werkgever gaf aan dat hij daar niet de middelen (lees: geld) voor had.. Half april is het precies 3 maanden geleden dat mijn contract afliep.. in principe mag hij me dan weer een tijdelijk contract aanbieden.. Ik denk dan ook een beetje dat hij dat van plan is.. neem aan dat hij me niet uitnodigt om bij te praten over de bloemetjes en de bijtjes :D

Zo.. genoeg getypt! Ga zo maar eens polshoogte nemen bij L ;)

Fijne dag dames!

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    ohja @ andela .. hier worden snachts geen luiers verschoont, maar hebben ook geen nachtvoeding meer. Toen L nog nachtvoeding(en) had verschoonde ik wel altijd... Nu krijgt ze overdags de goedkopere luiers van het eigen merk van jumbo aan.. Voor het slapen gaan krijgt ze echte pampers aan, want de plasfabriek doet best wel zijn werk snachts :D en dat trekken die jumbo luiers niet altijd..

Deel Deze Pagina