Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Oh andela sorry besef me nu pas dat mijn verhaal over het huilen in de wagen niet echt bemoedigend is voor jou :) Terwijl ik je nog zo probeer aan te moedigen haha..

Achja bij L is het ook niet altijd hoor dat ze dat doet! Zit er nu alleen ff een beetje doorheen omdat het net weer is gebeurd.. ;)

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn, ja heel gek maar volgens mij gebeurd dat zo vaak! Wat een super schattige foto heb je! Vervelend dat het nu zo onmogelijk is met L. Heb je enig idee waarom? Misschien wil ze om zich heen kunnen kijken? Of misschien wil ze juist jou zien? (ligt eraan hoe je het nu doet natuurlijk)

@kache, beterschap!

@Me, Dankje! Die ga ik even lezen! Succes met werken!

Hier heeft L niet echt haar dag. Geen idee wat er mis is maar het zal wel gewoon haar dag niet zijn ofzo. Wel vermoeiend zeg.. haha.

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Kache ahh gatver beterschap!

@Me Ow god wat vervelend, wel fijn dat ze in de draagdoek nog wel even heeft geslapen dan zit ze net even wat meer afgezonderd. En vaak als andere mensen geen (jonge) kinderen hebben begrijpen ze niet dat je net even wat meer tijd nodig hebt. En je kindje moet toch eten/drinken dus raar om daar vervelend over te doen. Maar goed, ene oor in andere uit.
    Hoe hebben ze pasfoto's gemaakt van Julie? Vond ze het wel leuk haha.

@Lynn Ik ga met de tante's van mijn vriend dus voel me ook zo bezwaard om stel dat LM de boel op stelten gaat zetten, te zeggen ik wil terug haha. Maar ik heb de draagdoek, maxicosi en kinderwagen mee. :p Maar ik moet van tevoren geen beren op de weg zien misschien komt het allemaal wel goed. :)

Wat vervelend dat L zo huilerig is in de wandelwagen. Doet ze dat alleen als je in de winkel bent of ook buiten? Hier deed LM het elke keer als we de jumbo inliepen en toen we buiten kwamen was het goed, bleek dat hij het in de winkel gewoon hartstikke warm had.Nu doe ik elke keer zn dekentje/mutsje af of jasje open. Maar misschien krijg je ook wel goede tips in het baby&dreumesforum.

@Lies wat vervelend dat L haar dag niet heeft, hopelijk morgen beter.

Hier: Wat een rotdag, LM was een kleine draak vandaag. Hij wilde helemaal niet slapen, deed ik hem in de draagdoek kon ik geen seconde zitten want zodra ik stilstond was het drama. Vanmiddag boodschapjes gedaan en hij sliep lekker, en ik stap thuis de drempel over en hij is wakker. Pff ik ben moe haha maar nu ligt hij lekker te slapen hopen dat hij morgen beter gehumeurd is. :(

Nou fijne avond en dat we maar een fijne nacht hebben allemaal. ;)

4. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Wat een verhelderend artikel trouwens!@ Me

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies vermoeiend he als die kleintjes hun dag niet hebben, hopelijk gaat het morgen beter!

@Andela veel plezier morgen! En geen beren op de weg zien hoor.. die komen in het wild toch niet voor in NL ;) komt vast goed!

@hier.. tsja het issue met de wandelwagen.. Ze zit nu in de wandelwageninzet. Niet meer in de bak want daar huilde ze ook al steeds vaker in.. en die werd ook wel aan de kleine kant. Bovendien is het een nieuwsgierig aagje en wil ze alkes zien. De wandelwageninzet vond ze in eerste instantie ook helemaal prachtig.. alleen nu niet meer:( Gek kind:p

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @profielfoto.. dank voor de complimentjes dames! Ik vond het zelf ook een erg leuke foto. Een zeldzame foto ook want op haar buik liggen vind L helemaal niets. Gaat vaak huilen.. was dus een echte toevalstreffer!

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ snaaien: oh praat me er niet van :)... Ik ben altijd de kilo's van zwangerschap meteen kwijt geweest, de BV-gebroken-nachten kilo's echter niet... Vooral in de eerste 6 maanden zo'n honger! Nu valt het gelukkig weer mee, maar ja, om af te vallen moet ik natuurlijk stoppen met snaaien ;). Lastig hoor... (ik ben gewoon echt verslaafd :p)

@ paspoort: nou ja, ID kaart ;). Omdat wij naar buitenland gingen toen N 7 weken oud was, al snel aan moeten vragen. Wonderbaarlijk genoeg gelukt om een foto (met ogen open) gemaakt te krijgen (mijn andere 2 kids waren 5 maanden toen we paspoort aanvroegen), maar het is zo'n lelijke foto, ze loenst heel vreemd... Helaas moet ze het daar 5 jaar mee doen ;).

@ Primark: ?? Is het erg dat ik na ruim 7 jaar moederschap dit merk echt niet ken :D? Zal het eens googlen.

@ Me: de was is gelukt ;), maar het is hier altijd dweilen met de kraan open. Moet 8-10 wasmachines per week draaien, dus tja... ;) Je merkt vooral dat de kleding van de oudsten groter wordt en je dus minder per wasmachine gewassen krijgt ;).

Tja, dat is het 'nadeel' van meerdere kinderen. Bij uitzonderlijke pech mag je er voor alle 3 uit ;). Maar ik ben wel wat gewend, hoor. Al mijn kinderen zijn geen geweldige slapers, in ieder geval tot de 4 jaar, dus... Geen hoge verwachtingen van N dus :p.

De Efteling met baby, ik zou het niet bedacht hebben, maar fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben! (wel irritant al die opmerkingen van mensen die 'beter' weten :x, "moet ze niet gewoon...?" bah, ik ken mijn eigen kind toch!)

@ Lynn: ik lees in andere topic dat je waarschijnlijk al oplossing hebt voor huilen-in-wagen! Fijn hoor, want dat is wel heel lastig, als je echt letterlijk de deur niet uit kan ;). Ik hoop dat je nu wel rustig een boodschapje kunt doen!

Ik weet niet precies hoe het zit hoor (regels kunnen ook veranderd zijn natuurlijk!), maar wij hadden bij ons samenlevingscontract (voor we trouwden) wel een testament waarbij we elkaar als erfgenaam aanwezen. Notaris had ook uitgelegd, als we dat niet deden dan werd naaste familie automatisch erfgenaam. Dan kon je de situatie krijgen dat als ik kwam te overlijden mijn ouders/broer automatisch 50% eigenaar van ons huis zouden worden en dat mijn vriend dan hun zou moeten uitkopen e.d. Een kind maakt het natuurlijk anders, die is automatisch je erfgenaam, maar misschien dat er dan een vreemde situatie kan ontstaan dat familie zich er toch mee kan bemoeien? Bijvoorbeeld door het beheer van jouw erfenis (voor je kind) op te eisen, of dat je vriend huis niet kan verkopen zonder hun toestemming. Ik weet het niet hoor, maar een testament kan verstandig zijn, zeker als je niet getrouwd bent. Ik zou dat even navragen bij notaris. Wat verder bij me opkomt: pensioen. Elkaar en je kindje opgeven bij pensioenfonds.

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij het gesprek, op naar die 2e ronde en dan kunnen details altijd nog bekeken worden. Duim voor je!

@ Lies: gefeliciteerd! Altijd leuk een kleine babyboom :D. Hier is het zo'n beetje gedaan met geboortes ;). Heb nog 1 vriendin die zwanger is, maar verder heeft iedereen gezinnetje compleet.

@ Andela: is LM iets gezelliger vandaag? Ik hoop het!

@ hier: opeens geveld door een griepje. Het ene moment voelde ik me prima, 2 uur later lag ik rillend en hondsberoerd met 38,5 graden in mijn bedje ;). Tja, de kinderen zijn allemaal grieperig/verkouden geweest (N had in weekend ook een dagje koorts), dus het zal mijn beurt wel weer geweest zijn. Dikke 24 uur flink koorts en beroerd en daarna nog het gevoel overreden te zijn door een truck :p, maar nu gaat het weer een beetje. Nog niet helemaal fit en nog een beetje bleh, maar ik ben op.

N heeft het afgelopen nacht ook best goed gedaan, zelfs een lange ruk van 0:30-5:30 uur :D. Verder is ze, bij een poging te gaan staan, heel hard tegen de tafel gevallen, dus mooi blauw ei op d'r hoofd (straks vereeuwigd op haar eerste verjaardagsfoto's zaterdag ;)).

Heb draagzak binnen, zei al, ben niet zo van het dragen, maar op vakantie toch wel fijn als je af en toe zonder wagen/buggy op pad kunt. Dus we hebben ons een draagzak aangeschaft, eentje die vooral voor grotere baby's/dreumessen werd geadviseerd. Ben benieuwd hoe het bevalt. En of N dat een beetje pikt ;)...

Verder een beetje van slag nog door gesprek op school van mijn oudste (C). Nieuwe IQ test heeft vermoeden bevestigd dat hij toch echt verstandelijk beperkt is en samen met (vrij ernstig) autisme, maakt dat leren erg moeilijk. Het is de vraag of hij het op zijn huidige school gaat redden. Maar ja. Dat zullen we wel zien. Ik vind de onzekerheid eigenlijk het ergste. Dat ik nu dus (weer) niet kan zeggen waar hij volgend jaar zal zitten en of het goed met hem zal gaan...

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @ Kache, dankje! Leuk dat er nog een vriendin zwanger is ^^ Vervelend he die griep? Hopelijk voel je je snel wat beter! Hoor steeds meer mensen die geveld zijn.. Wij zijn hier met zn drie ook niet in onze hum, gelukkig (nog) geen griep maar meer een algehele futloosheid.

9. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn haha ik heb gelukkig geen beren gezien! :p Hoe gaat het met L en haar wandelwagenissue?

@Kache Wat een rotnieuws, kan me voorstellen dat je van slag bent. Merk je aan hem dat hij ook echt veel moeite heeft met school? En hoe zit het met vriendjes? Lijkt me zo lastig als ze net een paar vriendjes hebben om dan ineens naar een andere school te moeten. Alhoewel na schooltijd natuurlijk ook gespeeld kan worden. In ieder geval sterkte!

Heb je met N al geoefend met de draagzak? En hoe bevalt het jullie? Ben je zelf ook weer wat opgeknapt?

Primark is trouwens een grote kledingketen volgens mij vanuit Ierland met spotgoedkoop spul voor mannen vrouwen en kinderen zitten nu een paar vestigingen in Nederland.

Hier: We hebben de primark overleefd haha maar het ging niet van harte pff. Ik had om half10 nog even in de auto gevoed en loop net 10 minuten in de winkel en meneer begon te gillen. Dus toen in de draagdoek dat ging goed hij was in slaap gevallen, maar schrok wakker van een omroepding. Dus vanaf toen drama, alleen maar huilen, schreeuwen en hij had de rode vlekken in z gezicht. :( Snel afrekenen en nog even een broodje tegenover de primark gegeten en daar ontdekte hij boven ons tafeltje een tv, kleine aap kon weer lachen en brabbelen. :$ Zijn jullie kindjes ook zo verslaafd aan de tv? Ik snap er niks van haha want de hele dag staat dat ding verder uit. Qua kleding viel me een beetje tegen er was heel weinig in kleine maatjes voor jongens. Maar heb wel een paar shirts gescoord en superzachte hydrofieldoeken! En de terugweg heeft LM de hele weg geslapen. Hij was bekaf!

Vannacht weer een topnacht gehad om 22:00 nog een voeding (denk dat hij even moest inhalen.) En toen pas 05:00. :D

Me: Druk aan het werk?

en Lies: Ook al wat fitter?

Nou ik zal de was ophangen LM doet lekker een middagdutje ;)

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Andela he jakkes! wat jammer dat LM zo heeft gehuild in de winkel. Maar super fijn dat hij de dag heeft afgerond met zo'n topnacht :D Hier geen overdreven fascinatie voor de tv trouwens.. L vindt het wel leuk, maar voor heel eventjes (zoals met heel veel dingen;)). Tv staat hier overdags sowieso zelden aan.

@Kache wat ontzettend vervelend nieuws over je zoon:( Kan me voorstellen dat de onzekerheid killing is.. Bij een neefje van mijn vriend (wordt in augustus 10 jaar) hebben ze ook een vermoeden dat hij autistisch is. Hij heeft echter een hoog IQ. Ik dacht daardoor eigenlijk dat dit ook 'hoorde' bij een autistisch kindje, maar nu ik jouw verhaal zo lees is dit dus blijkbaar niet altijd zo. Bij het neefje twijfelen ze nu een beetje tussen autisme of problemen die voortkomen uit zijn opvoeding (dat laatste klinkt mij ook zeer aannemelijk, maar dat is een ander verhaal :p) Mijn schoonzus is juf op een basisschool voor kinderen met autisme. Ik ben er weleens geweest en vond alle juffen en meesters stuk voor stuk zulke lieve, zorgzame mensen met heel veel geduld. Vond het heel bijzonder. Volgt je zoontje nu regulier onderwijs?

Is N zaterdag ook echt jarig of vier je dan het feestje? Veel plezier in ieder geval :D

@hier gisteren is het boodschappen doen in de wandelwagen goed gegaan.. Heb de kap naar beneden gehad en L had geen winterjas aan en dus wat meer bewegingsvrijheid. Ze heeft weinig geslapen, maar ook totaal niet gemopperd. Hopen dat dat de oplossing is ;)
    Vandaag niet buiten geweest met L, dus nog geen witte rook :p

Nu we het toch over verjaardagen hebben.. had net een discussie met vl. En ben wel even benieuwd naar wat jullie vinden :p

L is geboren op 1 november. Mijn schoonvader zijn verjaardag is de dag ervoor, op 31 oktober. We hebben nog ruim een half jaar te gaan tot haar verjaardag, maar mijn schoonvader begint nu al iedere keer als wij hem zien over die verjaardag en het feit dat hij het graag samen wil vieren ;) Maar dat zie ik dus echt niet zitten.. de verjaardag van een man die 59 wordt, tegelijk vieren met een baby die 1 jaar wordt?:( Hoe ziet hij dat voor zich? Aan de ene kant van de kamer prinsessencupcakes en snoepjes en aan de andere kant een doos sigaren en een fles whiskey? ;) Toen ik aan vl aangaf het echt niet te zien zitten zag hij het probleem niet helemaal... maar ik ben toch niet 'raar' ofzo dat ik niet wil? (Begin gewoon te twijfelen :$)

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik heb hier de tv ook bijna nooit aan maar toch een beeldbuisbaby :( .

Fijn dat het beter ging met de wandewagrn en wat betreft verjaardag vieren zou ik het zelf ook niet leuk vinden. Ten eerste het leeftijdsverschil en ten tweede ik vind de eerste verjaardag toch een mijlpaal, waarom moet dat tegelijk met opa gevierd worden. Lekker apart vieren je kleine meid hoort die dag in de schijnwerpers te staan.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lies: voelen jullie je allemaal weer iets lekkerder in vel? Altijd heerlijk als je met z'n allen chagrijnig bent ;), ha ha.

@ Andela: zo, dat was wat minder lekkerder winkelen :(, met zulk drama bij LM. Misschien toch allemaal wat druk en prikkelend geweest?
    Fijn dat je wel wat geslaagde aankopen hebt kunnen doen. En afgesloten met een prima nacht, lekkerrrrr....

TV verslaafd? Mijn kleuters natuurlijk wel :D, maar N? Mwah. Ze kijkt soms even mee met de oudsten en soms in de avond als ze echt niet wil slapen bij papa op schoot de voetbal of zo ;). Maar denk niet dat ik verschil bij haar zou merken als de TV nooit aan stond.
    Mijn oudsten zijn ook pas echt gaan kijken ergens na de 2 jaar.

Nee, ik heb N nog niet in de draagzak gehad. Ze moet op de rug en dat is nog even iets meer oefenen, wacht even tot manlief er bij kan zijn om te assisteren.

@ Lynn: fijn dat het goed gegaan is met boodschappen doen en L in de wagen! Zal wel een geruststelling zijn!

N is zaterdag echt jarig (zie mijn onderschrift :cool:), komt handig uit.

Euhm... verjaardag kindje en schoonvader samen vieren!? Over my dead body :D... Vind ik echt niet kunnen hoor. En ook niet zo leuk voor de andere kant van de familie, zeg maar ;).
    Ik vier de verjaardagen van mijn oudsten wel altijd samen, maar dat zijn 2 kinderen, broer en zus (die 4 dagen na elkaar jarig zijn), vind ik een heel ander verhaal...

@ mijn zoontje: we hebben al een hele geschiedenis meegemaakt (vanaf 2 jaar al flinke ontwikkelingsachterstand en gedragsproblemen, vanaf 3 jaar naar speciale dagbehandeling 4 dagen in de week, vanaf 4 jaar de officiële diagnose klassiek autisme en zwakbegaafdheid en start van medicatie ivm ernstige gedragsproblemen, vanaf 5,5 jaar pas 'schoolrijp'), dus heel schokkend was de IQ test niet, maar het maakt de toekomst op deze school onzeker. Hij zit op speciaal onderwijs (cluster 4) voor kinderen met autisme, maar niet specifiek gericht op verstandelijke beperking. We wisten al dat hij op een laag niveau functioneerde, maar het blijkt dus nog lager te zijn dan eerdere IQ-testen hadden uitgewezen.

Qua vriendjes etc zou het niet direct een probleem zijn, hoor, want echte vriendjes heeft hij niet. Hij is te autistisch om echt met andere kinderen te kunnen/willen spelen. Het werkt allemaal heel anders dan bij gewone kinderen.

En ja, we merkten het thuis heel duidelijk dat hij overvraagt werd op school, moeilijk autistisch gedrag.

@ hier: druk aan opruimen en poetsen geweest voor morgen ;). Nu even rustig aan doen. Straks als de kinderen in bed liggen de kamer versieren en dan morgen...
    (zo bizar dat die bevalling al weer een jaar geleden was, een jaar geleden was ik nog nietsvermoedend dat om 20:00 uur mijn vliezen zouden breken :D... Als iemand het leuk vindt, wil ik mijn verhaal nog wel eens opschrijven. Of van mijn andere bevallingen, ha ha! Verhalen genoeg :p)

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @ Kache, veel plezier morgen! Vergeet niet te ontspannen ;)
    Hier gaat het nog niet echt beter. Na een beetje rond googleen vraag ik me af of ze niet gewoon in een sprongetje zit. Al heb ik begrepen dat vasthouden en knuffelen dan de magische oplossing is, en dat is hier ook niet het geval. Aaahh moeilijk zijn babies!!

14. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Kache Gefeliciteeeeerd met N! Hebben jullie een leuke dag gehad? Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar bevallingsverhalen dus vertel maar. :D

En wat je zoontje betreft, als het voor hem beter is om van onderwijs te wisselen zodat ze ook wat meer gericht zijn op zijn verstandelijke beperking en hij heeft er verder ook geen problemen mee lijkt me dat alleen maar beter..

@Lies L is nu rond de 9 weken toch? Volgens mij zit daar inderdaad een sprongetje en hier werkt knuffelen ook niet altijd :p.Hoofd koel houden en alles per moment bekijken!

@Hier niet veel bijzonders ik merk aan LM dat hij steeds meer zn voeten in de lucht doet, dat deed hij eerder niet zo vaak haha.

Hoe is het met de andere dames?

15. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooh ik moet even heel wat terug reageren haha.

@ Lynn, bij de pasfoto moest ze zitten dus ik zat ernaast met me hand achter haar rug om vast te houden. Pasfoto is niet 1 van der beste foto geworden haha. Maarja boeiend. Paspoort was donderdag al klaar maar ga hem dinsdag ophalen.
    Balen dat huilen in de wagen zeg. Lijkt me idd heel vervelend. Hier geen tips want Julie is altijd super lief/stil in de wagen.
    Fijn dat he gesprek goed was gegaan. 40 uur lijkt mij inderdaad ook wel erg veel.
    Ik zou de verjaardag niet samen vieren.

@ Andela, ze vond het niet heel boeiend de pasfoto, dat is ook wel te zien aan hoe ze erop staat haha verschrikkelijk.
    Goed artikel he, ik twijfelde of ik moest wachten tot 6 mnd met bijvoeding enz en toen ik deze las was het duidelijk voor me. Vraag me nu ook af of het toeval is dat ik aantal babys ken die met 3,5 mnd bijvoeding kregen, die nu dus maandje later slecht drinken, veel huilen, zelfs ziekenhuis opnames. Ik weet het niet maar wel heel toevallig.
    Balen dat de primark niet zo’n succes was geweest.

@ Kache, pff zoveel wassen, verschrikkelijk. Heb er zo’n hekel aan. Denk dat het maar bij 1 kind blijft haha.
    Haha is het zo gek dat Julie mee ging naar efteling? Ik vind dat werkelijk de normaaltste zaak van de wereld. Neem haar overal mee naartoe eigenlijk.
    Griep nu weer helemaal weg. Balen zeg, door die gebroken nachten natuurlijk ook iets vatbaarder ervoor.
    Balen dat N zo’n ei op der hoofd heeft. Maarja later lachen ze om die fotos. Hebben jullie een leuk feestje vandaag?
    Jeetje wat een verhaal over je oudste. Sertkte ermee.

@ Lies, kan goed gewoon een sprongetje zijn idd. Hopen dat ze er snel uit is.

@ Hier, 2 avonden gewerkt en 1 dag gewerkt. Na die dag nog uiteten met collega’s dus even heel druk gehad. Gister op het werk aanvaring gehad met een collega. Heb de halve dag lopen huilen op het werk daardoor, was echt niet leuk. Had ook geen zin meer om nog savonds weg te gaan maarja toch geweest, was blij daarna thuis te zijn. En nog veel blijer met nu 2 dagen vrij. Lekker weekendje met de kleine en vriend, al heeft vriend een kater dus veel heb ik er niet aan haha.
    We zijn vanmiddag ff rond gaan kijken voor een fiets en heb er denk ik 1 gevonden. Zal eens kijken of ik foto van internet bij kan voegen. Geen mamafiets. Heb nu een week er een optie op staan, maar grote kans dat ik hem gewoon koop.

Julie 2 nachten goed geslapen. Dus denk uit der sprongetje want overdag gaat ook weer wat langer. Donderdag kwam ik om 23.00 thuis van werk, heeft ze gedronken en naar bed. Dus zeg 23.30 in bed. En toen ik om 6.00 opstond sliep ze nog, heb ik haar dus om 6.30 wakker gemaakt om te eten en naar kdv te brengen. Dus dat vond ik wel lekker. Nu afgelopen nacht van 22.00 tot 8.30 geslapen, toen bij ons in bed gevoed en terug in slaap gevallen tot 11.00 haha. Ze slaapt wel vaak na de voeding verder tot 10/11 uur, maar dat hoefd van mij niet perse, vond 8/9 uur ook prima. Mar dat ze dus snachts niet kwam voor voeding mag ze wel aanhouden.
    Vanavond geen plannen. Heerlijk, keer geen verjaardag want is afgelopen weken echt elke week wel geweest. Dus straks lekker filmpje denk ik.

16. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Kache.. nog van harte gefeliciteerd met N! Was het een leuk feestje?!
    En ik ben ook altijd benieuwd naar bevallingsverhalen, dus kom maar door! :D

@Lies ja sprongetjes zijn lastig hoor! Heb met de 4 maanden sprong regelmatig met mijn handen in het haar gezeten. Wat hier altijd helpt is accepteren dat het nu ff zwaar is, maar je er veel voor terug krijgt. Van de één op de andere dag kunnen ze ineens allemaal nieuwe dingen! Super leuk om mee te maken! En inderdaad, gewoon knuffelen is het beste (al helpt dat ook niet altijd hoor :))

@Andela.. leuk he die voeten in de lucht. L pakt haar voetjes al vast en trekt haar sokjes uit. Gaat er dan aan sabbelen en beseft zich dan dat dat niet zo lekker is en laat haar sok weer vallen. Tref haar dus regelmatig aan met haar sokken uit die op haar buik liggen :p

@Me Fijn dat Julie uit haar sprongetje lijkt te zijn en je wat beter aan je nachtrust komt! Mooie fiets! Hier gekozen voor een moederstuur.. nog niet gemonteerd, want L kan nog lang niet in een fietszitje, maar heb er wel goede ervaringen over gehoord/gelezen, dus ben benieuwd!

@hier Gisteren de hele dag weggeweest met een vriendin naar de dienrentuin in Duisburg. Leuk dagje uit dus! Ben niet zo'n direntuinfreak, maar ze zou het reisje eerst met haar moeder maken, maar daarbij hebben ze onlangs borstkanker geconstateerd. Heftige situatie dus waar mijn vriendin momenteel in zit. Was fijn om haar even uit de ellende mee te kunnen nemen naar een leuke plek!

L dus heel de dag bij papa geweest. Was nog niet eerder voorgekomen, maar het is allemaal goed gegaan (op een fikse huilbui in de wandelwagen na, dus nee het is nog niet over ;))

Fijn dat jullie het met me eens zijn vwb die verjaardag. Heb het er nog even met vl over gehad en hij is nu ook overtuigd haha. Nouja.. het probleem is ook een beetje dat de ouders van mijn vriend gescheiden zijn en niet bij elkaar in één kamer kunnen (ook niet op verjaardagen van hun kleinkinderen :() dus het idee zou dan zijn om L's verjaardag twee keer te vieren: één keer voor de ene kant van de familie en dan samen met de verjaardag van sv en één keer voor de andere kant van de familie. Maar persoonlijk vind ik ook dat onzin.. Het gaat hier om volwassen mensen en ik vind dat die best even hun trots opzij kunnen zetten voor hun kleinkind. Lukt dit niet, dan hoeven ze wat mij betreft ook niet te komen. En daarmee basta! :D

Fijne zondag dames!

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @andela, Ja klopt, 9 weken.. maar goed hopen dat ze er snel door heen zit. Vreselijk om haar soms zo verdrietig te zien.

@lynn,
    Jeetje wat een vervelende situatie zeg met je schoonouders. Pff. En fijn dat het goed is gegaan het dagje met papa!

@kache, kom maar op inderdaad, bevallingsverhalen zijn altijd leuk
    ^^

@Me, leuke fiets! Is het slapen weer goed gegaan?? Aanvaringen met collega's zijn nooit leuk. Merk je dat je nu emotioneler bent dan voor de bevalling??

18. Lasca

Lasca Lid

5 jul 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, is er nog plaats voor mij om mee te kletsen? Ik ben net in februari mama geworden van een dochtertje en ik heb ook een zoon van vijf :).

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hai Lasca! Wat leuk dat je mee wilt kletsen! Nog van harte met de geboorte van je dochter! Heb je een goede bevalling gehad?

@hier wakkere L vanmorgen.. ben gewend dat ze 's ochtends een uur of 2 slaapt.. maar was net na 45 min al wakker.. maar ze is lekker aan het spelen dus eigenlijk is het wel gezellig!

20. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Me wat vervelend een aanvaring met je collega, heb het er uiteindelijk nog met die persoon over gehad, anders lijkt me dat er zo'n vervelende sfeer hangt als je elkaar tegenkomt.. Heb je een leuk weekend gehad met je gezinnetje? Mooie fiets! Hier moeten we ook nog op zoek naar een fiets maar Lucas is toch nog te klein dus nog tijd zat. (Ik typ voortaan wel z'n hele naam want als je op google Lucas zoekt kom je niet eens op zp uit haha en er zijn vast meer kindjes die zo heten.) Fijn dat Julie uit haar sprongetje is! En qua bijvoeding wilde ik sowieso al tussen 5-6 maanden beginnen en nu ik dit artikel heb gelezen weet ik het zeker. :D

@Lynn Go mama haha! Je hebt helemaal gelijk hoor, het zijn volwassen mensen en die kunnen zich best gedragen al helemaal op de verjaardag van een kleintje. Schandalig hoe sommige volwassenen zich gedragen..

Schattig als de kindjes steeds meer ontdekken haha :D. En fijn dat je een steun kon zijn voor je vriendin, dat ze even haar hoofd leeg kon maken en niet aan ellende hoefde te denken. Mooi dat L vrolijk is!

@Lies Lastig hè, als je niks voor je kindje kan doen, hopelijk heeft ze snel het sprongetje genomen!

@Lasca Ja natuurlijk, gezellig! Hoe bevalt het met twee kindjes, is je zoontje helemaal trots op zijn nieuwe zusje?

Hier: Vannacht een rotnacht gehad. Lucas begon steeds beter te slapen maar vannacht was het raar weer en toen mijn vriend op bed kwam proestte hij keihard waardoor Lucas wakker werd. (Hij ligt nog bij ons op de kamer). En vanaf toen (00:00) werd hij ieder half uur/uur wakker. Pf pittig nachtje.

Verder ben ik druk bezig Lucas z'n kamer op te knappen, straks even een plank ophangen en ik heb de commode verbouwd en binnenkort nog even shoppen voor leuke accessoires.

Ook hebben wij van vrienden een kindereetstoel gekregen maar die is niet meer in al te beste staat, dus ben ik gisteren begonnen met schuren en als mijn vriend thuis is ga ik even een mooi kleurtje uitzoeken om hem een nieuw kleurtje te geven. Hij is nu namelijk zilver met afgebladderde stukjes.

Lucas ligt nu lekker te slapen dus ik zal ons huisje even stofrvij maken. ;)
    Fijne dag!

Deel Deze Pagina