Zo ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is! Het is nog heel kil en niet gezellig. Misschien nog wat dingetjes aan de muur bij het bedje.
Leuk Andela! Dat laminaat hebben wij ook! Eigenlijk hebben we wel dezelfde soort smaak als ik het zo bekijk.. Wilde voor L wel een meidenkamer, maar wilde niet graag dat het roze je helemaal overvalt als je binnenkomt. Dus hebben we gekozen voor grijstinten meubels, grijs laminaat en lichtgrijsbehang. Klinkt heel grijs en deprimerend dit, maar we hebben veel roze accessoires waardoor het toch echt een meidenkamer is geworden. Zal morgen even kijken of ik nog wat foto's heb. Vind het een erg zoet kamertje Andela. Ben geen styling expert hoor, maar ik zou denk ik gaan voor een nachtlampje aan de muur bij het bedje. Een leuke blauwe Het gesprek met mijn oud werkgever is morgen. Had eigenlijk de hoop al opgegeven dat hij daadwerkelijk contact zou zoeken. Maar kreeg vandaag ineens een mail van hem of ik morgen tijd had. Dus ben benieuwd!
Bedenk me ineens dat ik wel foto's heb van L haar kamertje. Haal ze morgen ofzo wel weer weg ivm privacy Op de foto's is het niet te zien maar het behang is licht grijs met witte voetjes erop. Het zijn ook oude foto's, inmiddels heeft ze ook een hele dierentuin aan knuffels die ik op de radiator heb gezet. Daar kletst ze smorgens altijd tegen En de olifantenknuffel in het netje boven de commode heeft ze inmiddels zo hard aan getrokken dat het arme beestje nu OP de commode ligt. Gelukkig hebben we de foto's nog
@ Andela, ja ga het lopen wel rustig opbouwen want meteen 10 km gaat niet lukken haha. Daar kwam ik gister ook wel achter. Heb zo ongeveer 4,5 km gelopen maar viel me zwaar tegen. Dus afwisselend hardgelopen/gewandeld. En zo toch thuis gekomen. Ben 35 min bezig geweest. Morgen maar weer. Ik vond het leuk om steeds verder te komen met hardlopen en was ook best fanatiek, maar toen ik wist dat ik zwanger was ben ik niet meer durven gaan. Ik heb lichamelijk totaal geen last meer van bevalling. Alleen baggere conditie. Ik val nog steeds af en zit inmiddels onder me gewicht van voor de zwangerschap, maar het is toch wel goed wat te sporten. Wij moeten met Pasen naar familie dus wordt drukke dag. 2e paasdag verder geen plannen, en die dag erna heeft me vriend extra vrij genomen. Ik vind je kamertje eigenlijk er al gezellig uitzien. Vind em mooi. Vooral die laatste foto. En je kan idd altijd maar 2 fotos plaatsen. @ Lynn, haha idd conditie ook ver te zoeken. Tijd om die wat op te krikken. Fijn dat het gesprek goed ging. In welke richting werk je? Ook mooi kamertje. Vind het er niet somber uitzien hoor. Haha hele rij knuffels, ik heb daar een hekel aan. Dus op haar kamertje geen knuffels. Wat ik gekregen heb ligt in de box maar ligt me eigenlijk allemaal in de weg. Heb wel een hele schattige aapknuffel, en 1 tutdoekje vind ik mooi. De rest mag van mij zo weg haha. @ Hier, nouja het hardloop verhaal staat hierboven al. Moet nu door gaan zetten en 2/3 keer in de week gaan. Julie heeft gisterenmiddag 3 uur geslapen. Snap niet waar ze het vandaan haalt haha, 1,5 uur in der bed, toen wakker en ging ik voeden en viel ze vrijwel meteen in slaap. Heeft ze nog 1,5 uur bij mij geslapen. Ze zal het wel nodig hebben gehad dus wilde niet riskeren dat ze wakker werd als ik haar ergens anders legde. Dus boekje erbij en tijd uitzitten haha. Vanacht kwam ze om 1.00, om 6.00 en toen om 9.30 dus toen zijn we maar opgestaan. Vanmiddag gaan we ff boodschappen doen en wat nieuwe kleertjes kopen want merkte dat veel broekjes wat hoog water werden haha. Ik zal ook foto plaatsen van kamertje, wij wisten dan het geslacht niet dus ik had alles wit met grijs en wilde dan na de bevalling roze of blauwe spulletjes erbij. Maar toen zei mijn vriend opeens ik vind rood wel leuk en kunnen voor beide, hij vond in eerste instantie alles prima wat ik deed/kocht. Ik vond het wel fijn dat hij een keer zijn mening uitte. Dus hebben we het meteen al aangekleed met rood en vind het heel mooi. We hebben nu ook rode wipper en rode kinderstoel etc. Mensen die me kenenn zullen idd aan het kamertje zien dat ik het ben maar ook aan naam, geboortedatum, dingen die ik vertel, enz. Dus het anonieme is bij mij toch al weg haha.
Dankjullie Lynn & Me ! Jullie hebben ook mooie kamertjes zeg. Ik vind grijs/kleur een leuke combi, wat jij ook zei ik wilde niet een compleet blauwe kamer haha. En rode accessoires staan ook heel mooi, leuk dat bijpassende stoelkussen + dekentje Me! En mooie meubels Lynn ik vind vooral je commode prachtig! Haha iets boven de commode hangen is dus niet veilig meer. En succes vandaag met je gesprek, ik ben benieuwd wat eruit komt. @Me Netjes hoor! Heerlijk dat je nog steeds afvalt haha. Ik merk bij mij dat het nu wel langzamer gaat dan in het begin. Maar ik vergelijk mezelf in de spiegel want wij hebben geen weegschaal. Knap voor de eerste keer, meteen bijna 5 km, en die conditie komt vanzelf wel weer terug toch. Fijn dat je vriend de dag erna ook vrij heeft genomen, dan kunnen jullie lekker even nog bekomen van de drukke paasdag en voelt het nog wel een beetje als weekend mt twee rustige dagen.
@Me goed van je dat je het hardlopen hebt opgepakt! Doe je dit alleen of heb je een hardloopmaatje? Leuk kamertje zeg! Moet zeggen dat rood niet mijn favoriete kleur is, maar vind het kamertje toch wel erg smaakvol! En vind het wel een leuk idee voor een kinderkamertje .. zie je niet vaak.. hou ik wel van lekker origineel @Pasen weinig plannen.. morgenavond gaan we als het goed is uiteten met mijn ouders, broer en mijn oom (broer van mijn moeder). Mijn oom heeft een verstandelijke beperking en woont in een begeleid wonen project, maar logeert om het weekend bij mijn ouders. Er is alleen even een kink in de kabel. De hond van mijn ouders wordt vandaag onverwacht geopereerd. Geen risicovolle operatie, maar kan zijn dat het uiteten morgen daardoor niet door kan gaan omdat hij niet alleen gelaten kan worden. Als dat zo is wilde ik mijn ouders verrassen door een gourmetavondje te organiseren bij hen thuis. Gaan we lekker gourmetten ipv uit eten. Eerste en tweede paasdag verder geen plannen. Normaal gaan we eitjes zoeken met de neefjes van vl. Maar hun vader heeft dit weekend geen 'oppasdienst' (zijn gescheiden), dus dat is verplaatst naar volgende week Heerlijk zo twee relaxte dagen even helemaal niets te 'moeten' @hier L is haar stembanden aan het ontdekken.. gilt en schreeuwt veel .. gezellige boel dus
@ Podiki: da's een lange slanke, ja! N is nu 75 cm. Grappig dat hij zo'n uitgesproken smaak heeft, mag zo'n kleintje dan al schimmelkazen? Zou niet eens bij me opkomen. Olijven heb ik vaker gehoord en lijkt me in Spanje toch vrij gangbaar om lekker te vinden . Is idd niet heel uitgebreid, zijn dagmenu, maar ik vind al best positief dat hij warme maaltijd dus wel goed eet? N eet meer, maar ik vind haar ook echt een goede eter: - 7:00 BV en boterham (met boter en soms beleg) - 10:00 1 stuk fruit (tenzij banaan of druiven, daar lust ze nog wel veel meer van ) - 12:00 1-2 boterhammen (met boter en soms beleg), yoghurt (150 ml) of BV - 15:00 BV, soepstengel/cracker/koekje - 17:00 BV - 18:00 warme maaltijd (200 g) - 19:30 BV - 22:30 BV (en dan ook in de nacht nog 1-3 keer een BV ...) Herkenbaar, dat je baby opeens bijna geboren is na breken van vliezen, dat had ik dus idd ook bij mijn 2e. Deed echt zeer zeg. En jij ook al ervaring dat ze niet willen geloven dat het snel gaat! Wat raar toch, zouden wij nu echt zulke uitzonderingen zijn? Klinkt niet echt als een relaxte bevalling zo, alleen omdat ze geen goede inschatting hadden gemaakt. @ Me: ik kan me voorstellen dat je liever hebt dat ze doorslaapt ipv uitslaapt, maar als mama van 3 kinderen die geen van beide deden (sliepen niet door en standaard om 6:00 uur wakker) zou ik momenteel tekenen voor 1 van de 2 . N begint haar dag om 7:00-7:30 uur, grote broer en zus zijn ergens tussen 6:00-7:00 uur wakker (ook in weekend)... Goed zeg, al 4,5 km gelopen! Vind ik echt niet slecht om te beginnen, ha ha! Ik denk niet dat ik het je nadoe . En petje af, 2/3 week rennen? Hoop dat met opbouwen van conditie voorspoedig gaat! Ik ben niet zo'n conditie mens , dus ik zit nu wel weer op mijn oude niveau, hi hi. Ik ben wel blij dat N nu op de fiets makkelijk mee kan, zodat ik weer meer kan fietsen. Heeft mijn bekkenklachten echt veel goed gedaan. Wauw, mooi kamertje hoor! Rustig door dat grijs, zonder saai te zijn. En wat een leuk zitje heb je daar. Maak je daar ook gebruik van? @ Lynn: oh, wat fijn dat je goed gevoel hebt over de 2e sollicitatieronde! Dan heb je idd je best gedaan, he? Weet je al wanneer ze iets laten weten? Hoe was het gesprek met je oude werkgever? Ah, wat sneu van hondje van je ouders. Hopelijk knapt-ie snel op. wel een leuk idee om dan thuis 'uit eten' te gaan! Dat doen wij wel eens, als de kinderen in bed liggen met z'n tweetjes gourmetten en lekker lang tafelen... Dan voelt dan soms net als 'uit eten', ha ha! @ Andela: tja, heftige zwangerschap en 2 kinderen, soms weet ik ook niet meer precies hoe ik dat gedaan heb . Heel veel TV , extra lang op KDV blijven en af en toe oma's ingeschakeld. Als je geen keus hebt, kun je toch behoorlijk lang doorgaan . Leuk kamertje! Ik vind 'm al best gezellig! @ Pasen: zaterdag zwemles, dan in de middag heb ik verjaardag van nichtje. Mijn man en mijn zoontje blijven dan thuis (zoonlief kan de drukte niet aan). Zondag rustig beginnen met paasontbijtje en dan in de middag naar schoonouders eieren zoeken en uitgebreid lunchen cq vroeg avondeten. Maandag lekker allemaal vrij en even lekker niets. We zullen wel zien waar we zin in hebben, ook afhankelijk van het weer. Misschien wel gewoon een lekker pyjamadagje . @ hier: verdenk N nu van sprongetje, slaapt onrustig de laatste 3 nachten, wil veel de speen overdag en plakt veel meer aan me vast. Miep, miep, zeur, zeur, jengel, jengel... Ze wil staan, maar lukt nog niet, ze wil lopen, maar lukt nog niet. Reden genoeg om gefrustreerd te raken . Daarnaast ook al 4 dagen billen open (luieruitslag), dus misschien dat er ook weer ergens een tandje zit te dringen. Al zit ze nu weer veel lol te maken met zichzelf, zou wel willen weten wat ze nu allemaal 'zegt' .
Hoi hoi, Wat een hele verhalen weer... Wat zijn jullie toch kletstantes, haha. @me87: Hardlopen! Wat goed zeg! Ik kan nog geen 100m lopen (echt geen conditie). Ik vind het een heel mooi kamertje hoor! Ik ben wel jaloers, hihi. Ik heb namelijk niet zulke inspiratie. Vindt het wel knap gedaan. Ik heb limoengroen genomen als kleur, gemengd met blauw en nu vindt ik het te schreeuwerig. Heb ook weinig opbergruimte in de kamer, niet erg leuk. Ben van plan weer eens naar Ikea te gaan en een kastje te halen ongeveer zoals op jouw foto. Lijkt me handig. @Andela: Pittige avond gehad dus, wat sneu dathij zo huilde, hoop dat het nu beter gaat? Ik ben idd in Spanje bevallen en ik moet toegeven dat dat allemaal heel vlotjes verliep hier. Je krijgt hier maandelijks een echo tijdens de zwangerschap en wordt wordt vanaf de eerste week heel goed opgevolgd. Ik ben bevallen in een privé ziekenhuis (niet van de staat dus) en dat was echt prima. Hier blijf je standaard 2 nachten ter controle, ook als alles goed is. Thuisbevallen is hier niet echt aan de orde. Het kan wel, maar je moet echt zoeken naar een doula of zo die dat wil doen. Verder spreken we hier niet echt van een kraamweek. Je hebt 4 maanden na de geboorte moederschapsverlof. Er is geen kraamhulp. Maar je hebt wel een soort CB, hier dan een kinderarts en een verpleegster, waar je de eerste weken wekelijks naar toe gaat ter controle, vragen over bv of kv, etc. Neen, ik kan echt niet klagen hoor. Onze J is idd vrolijk en een pittig kereltje. Soms als ik zijn koppie zie moet ik echt lachen, hebben jullie dat ook niet? Ze kunnen zo schattig zijn en gekke bekken trekken, haha. @Lynn: Wat naar van het hondje van je ouders? Is ie wel ok nu? Ik kom niet zo vaak meer terug daar mijn moeder ook naar hier verhuisd is en ik dus geen slaapplaats meer heb in NDL... Jammer. Ja de reflux is idd zielig he. Maar het gaat over gelukkig. Wel goed dat L goed reageert op de medicijnen. Geef je ook anti reflux melk? Hier is het overgegaan toen hij ongeveer 11 maanden was. Het is te zeggen, toen zijn we gestopt met de speciale melk en hij verdraagde de gewone melk goed, dus... J een slechte eter: Ik stop nu idd met "dwangvoeden" en laat het maar een beetje op zijn beloop hehe. Maakt de eetmomenten ook stukken gezelliger! @Kache: Wat een goede eter is N! Ben jaloers En wat onze bevalling betreft gek dat het bij jou ook zo ging. Zouden ze dat dan echt niet voorzien dat dat ook een optie kan zijn? Ach, als ik erover nadenk was ik wel relaxed. Op dat moment natuurlijk niet, maar als ik er nu over nadenk mag ik echt niet klagen. Ik zat een uurtje na de bevalling al in mijn kamer rond te wandelen, helemaal hyper van de adrenaline. Dat terwijl mijn schoonmoeder me de hele tijd terug in het bed probeerde te krijgen en iedereen die me kwam bezoeken versteld stond dat ik zat rond te wandelen. Maar ik leefde die dagen echt op adrenaline en kon echt niet blijven liggen. Wou de hele tijd bezig zijn. Is N met een sprongetje bezig? Ach gut, die sprongetjes komen ook zo vaak hé. Lekker bij mama zijn dan (al zal je als mama van 3 dat ook wel weten) Ik heb soms echt het gevoel dat die sprongetjes gewoon de hele tijd aanhouden en dat het een excuus is om de mama's niet helemaal gek te maken! Ik heb soms echt het gevoel dat J continu in sprongetjes zit en de tijd ertussen maar heel zeldzaam is . Maar ja, zal normaal zijn. Hier is mama nu aan het werken (alhoewel... werken... hmmm.. ZP bekijken) en papa heeft een dagje vrij en is thuis met J. En je raadt het! Om 9u telefoon van papa: hoeveel schepjes pap er bij zijn flesje moeten. Euh, 4 schat, zoals altijd. Oh ja, weer even vergeten zegt ie. Om 11u telefoon: "Schatje, wat eet hij nu rond deze tijd?" Euh, een yoghurt of een stukje fruit rond 10u normaal gezien en dan rond 12u-13u middagmaal (warm eten). Antwoord van papa: "ah, ja, en waar vind ik dat middagmaal?" Euh, vlees in de koelkast, diepvriesgroentjes in de diepvriezer en aardappelen in de hoekkast. Antwoord papa "oh, je hebt dat dus nog niet klaargemaakt?" Nou, nee schat, je kan toch zelf een stukje kip bakken en groentjes koken in wat water? Ik krijg nu net telefoon van mijn moeder die me eventjes meldt dat papa dan maar een potje Hero geopend heeft (gelukkig dat ik die nog had) want mama had niet gekookt en hij kan dat ECHT niet hoor. MANNEN!
@ Andela, die kussens en deken heeft mijn moeder gemaakt. Heb zelf de stofjes uitgekozen. Ben er ook heel blij mee. @ Lynn, ik loop alleen. Oh hoop dat het goed gaat met het hondje. En verrassings gourmet is ook leuk. Haha leuk he als ze allemaal geluidjes gaan maken. Julie heeft het een tijdje ook gedaan. Maar meestal is het maar een stille. Ze is motorisch veel drukker. Ligt constant te bewegen. @ Kache, N drinkt nog redelijk vaak aan de borst zo te zien. Ik dacht dat hier 6-7 keer bij 6 maanden nog veel was maar hoef me geen zorgen te maken zo te zien haha. Wil je nog lang doorgaan met BV? Ik zit te denken aan het jaar en dan stoppen maar weet natuurlijk niet hoe ik er dan over denk. Ik ben blij als ik kan fietsen met Julie. Doe nu alles te voet of met openbaar vervoer (heb hekel aan auto rijden). Zu ideaal zijn als ik lekker kon fietsen met haar. Dankje, ik maak veel gebruik van dat zitje, of in ieder geval elke nacht. Ik voed haar daar. @ Podiki (en kache) Dat van het verkeerd inschatten van verloskundige, tja dat gebeurd soms. Je hebt de kennis van de theorie hoe het behoort te gaan, en natuurlijk gaat het bij iedereen anders, maar ook iedereen reageerd anders. Het is moeilijk om dat van buiten in te schatten, je wet het pas als je voelt, maar ze gaan natuurlijk niet elke 5 min voelen. Sommige houden het na 2 weeen al niet meer vol en willen een ruggenprik, andere zijn 10 uur aan het puffen zonder iets, aan de reactie van mensen of wat zij zeggen kan je eigenlijk niet aan meten hoe het ervoor staat. Vaak hebben patiënten een heel ander idee over hoe alles is gegaan. Net zoals als mensen zeggen dat de bevalling 2 dagen heeft geduurd, dat kan niet. Voor hun gevoel is dat misschien zo omdat ze voorweeen hadden of wat dan ook. (sorry werk in het vak) Dat kastje is idd van ikea, ik houd ook van veel opbergruimte want houd niet van rommel. Het liefst gooi ik dingen weg of stop ik het weg in kastjes. Ik wil altijd dat alles er netjes uitziet maar dat lukt me haast nooit haha. Wij wonen ook maar klein helaas. Fijn he die papas haha. Ik vraag me soms ook af hoe het hier thuis gaat als ik er niet ben. @ Hier, 4e dag vrij haha, maar nog niet echt verveeld. Gister weer geshopt voor de kleine dus ze heeft weer wat kleren bij, kleren die te klein zijn weer opgeborgen. En net even wat in het huis gepoetst. Eigenlijk wilde ik graag de badkamer en toilet ruimte onder handen nemen maar nog niet aan toegekomen, zo meteen nog maar. Vnaf morgen is me vriend ook 4 dagen vrij dus is wel gezellig. Vandaag me haren even geverfd haha. Ben vrij donker van mezelf dus doe ik er een lichtere kleur overheen, t is mooi geworden meot ik zeggen. Morgen weer op fietsenjacht, hoop er eigenlijk wel 1 te kopen morgen. En vanavond weer proberen om stukje te hardlopen.
Vrolijk Pasen dames! @me is het gelukt met de fiets? @podiki herkenbaar hoor dat de papa eigenlijk niet heel veel weet qua voeding Maar ik kan het mijn vriend ook niet kwalijk nemen, hij werkt overdags dus doe ik alles mbt verzorging van L. Laatst was hij een dagje alleen met L toen heb ik alles even voor hem opgeschreven Koken voor L zie ik hem ook niet zo snel doen (L eet gepureerd) maar we hebben een vriezer vol met gepureerde groentes die ik vers heb gemaakt. En opwarmen dat kan ie dan wel weer @Kache hoe is het met N? hopelijk alweer uit haar sprongetje Al zou dat wel supersnel zijn haha.. ja het is wat he met die sprongetjes en tandjes. Ik vond de 4 maanden sprong echt heftig.. hoop niet dat ze allemaal zo zijn Maar het hoort erbij he en je krijgt er wat moois voor terug @hier gisteren is het de gourmet geworden. Met het hondje van mijn ouders gaat het goed.. hij had een goedaardig gezwel wat is opengesprongen en die moest nu operatief worden verwijderd. Beestje is 10 en kwam in mijn leven toen ik 16 was.. was dus best zenuwachtig voor die operatie, als is het 'maar' een hond Vanavond bbq-en met schoonmoeder, zwager, schoonzus en co. Als het weer het toelaat tenminste Ohja L heeft afgelopen vrijdag zwitsal shampoo in haar ogen gehad. Man wat een ellende! Ogen werden rood en gingen prikken. L huilen. Wat een troep is dat zeg als je het mij vraagt Ik had ook beter op moeten letten hoor tijdens het gebruik.. maar 'mild voor de oogjes' (zoals het op de verpakking staat) wil ik het niet echt noemen. Nu is het rode en dikke wel weggetrokken (trok binnen een half uur al weg) Maar uit haar linkeroog blijft prut en tranen komen. Ik maak het nu schoon met een gaasje en afgekoeld gekookt water. Hebben de wat ervarene mama's hier misschien nog tips? Je merkt verder niets aan L. Ze wrijft er niet in en knippert niet meer met dat oog. Het is ook niet rood meer, maar traant dus wel.
@ Podiki: ha ha, dat gevoel heb ik nu ook! Dat N vanaf 3 maanden in 1 langgerekte sprong zit , maar toch... ik herken toch wel de goede en slechte fasen, maar ja, dat hoort nu eenmaal met opgroeien. Zelfs mijn oudsten hebben af en toe fasen dat ze heel lief/makkelijk zijn, afgewisseld met meer tranen en gedoe, ha ha. Nou ja, ik hou mezelf maar voor dat ik ook niet iedere dag mijn stralende zelf ben . Het is nu overigens niet heel heftig met N hoor. Ze heeft meer moeite om in slaap te vallen, overdag slaapt ze ook redelijk kort (1-1,5 uur), in avond en nacht regelmatig een slokje troost nodig. Verder speelt ze nu wel weer gezellig zelf, maar alleen thuis. Nu met visite/paasdagen heb ik constant met haar op schoot gezeten, zodra ik haar op de grond zette, brullen! En ik mag ook echt niet weglopen, dan begint ze meteen te huilen. Oh ja, en 'enge' mannen (opa's, ooms e.d. ) moet ze ook helemaal niets van hebben! Dat was een 2-tal weken geleden nog niet... Hi hi, moet wel lachen... MANNEN idd . Volgens mij zijn ze overal hetzelfde. Als ik N bij papa achter laat, moet ook precies instrueren hoe/wat, maar ik moet zeggen dat hij door voorgaande ervaringen wel flexibeler is geworden (en hij kookt wel als ik hem instrueer dat en wat hij moet koken, hi hi!). En ik ook overigens , ik heb een beetje losgelaten dat hij het 'op mijn manier' moet doen, ha ha. Wat bijzonder, dat je moeder ook in Spanje woont nu. Had dat direct met jou te maken, of andere redenen? @ me: yep, N is een klein zuipschuitje . Maar ja, ik weet eigenlijk niet beter, ze heeft altijd veel voedingen gehad (10-12 per dag in de eerste maanden). Oude zus E heeft zeker tot ze 18 maanden was wel 9-10 keer gedronken en nooit minder dan 7-8 keer tot ik stopte met 22 maanden. Toen was ik er echt klaar mee. Als ze nog maar 2-4 keer of zo had gedronken, was ik misschien wel langer doorgegaan (en dat ging geleidelijk hoor, ik had me eerst 6 maanden voorgenomen, toen een jaar en verlegde ik mijn grens steeds verder, ha ha). Nu met N zal ik wel weer zien hoe lang ik (of zij) het leuk/prettig vinden, maar in mijn hoofd ga ik toch zeker voor de 2 jaar. Het speelt nu wel mee dat ze mijn laatste baby is , als ik nu stop zal ik nooit meer BV geven... En daar ben ik nu in ieder geval nog niet klaar voor . @ Lynn: fijn dat het goed gaat met hondje! Ik heb zelf niet echt wat met honden, maar ik heb wel vaker bij anderen gezien hoe dierbaar zo'n beestje kan zijn, zelfs al is die niet van jezelf. Is de bbq nog gelukt? Hier in uiterste zuiden is het de hele dag/avond heerlijk weer gebleven, dus wij hebben bij schoonouders buiten gegeten. Oh, wat sneu voor L, arme oogjes! Zwitsal staat bol van parfum en aanverwante stoffen, is helemaal niet mild, ook niet voor de huid... Ik had bij mijn oudste C billendoekjes van Zwitsal en binnen 3 dagen na de geboorte waren zijn billen vuurrood , na een dikke week dik smeren met sudocreme geen enkele verbetering. Toen op proef overgestapt op pampers sensitive doekjes en viola, binnen 3 dagen niets meer te zien. Sindsdien komt er hier geen Zwitsal meer in huis... Ik heb altijd shampoo van Natusan, dat heeft hier nog nooit voor problemen gezorgd. @ hier: lekker genoten van mooie weer, ondanks voorspellingen hebben we hier nog geen druppel regen gezien. Nu schijnt de zon ook weer . N heeft lekker gegeten, maar de echte paaseieren vond ze toch maar niets . Nu lekker hangdagje (de kinderen zijn nog moe van voorgaande dagen, er wordt om iedere scheet gehuild ... behalve door N dan).
@ Lynn, jaja heb een fiets gekocht en kreeg er een gratis zitje bij. Dus helemaal leuk. Morgen kan ik hem ophalen dus zal dan ook een foto plaatsen. En dan is het aan Julie, dat ze maar eens goed gaat zitten dan mag ze mee. Gelukkig gaat het weer beter met de hond. Snap wel dat je zenuwachtig bent, ik heb een hondje van 3 en moet er niet aan denken dat hij geopereerd of iets moet worden, dan zie ik hem daar al liggen. Germ. Ahj dat is verveldn van die shampoo, weet dat in zwitsal veel parfum zit en dus niet helemaal goed is, maar ruikt wel lekker haha. Ik kan er zelf niet tegen, niks geparfumeerd, maar Julie heeft er nog geen last van dus blijf ik het gebruiken. Maar bij haar is t ook weleens in oogje gekomen maar geen last van gehad. Tja ontstoken oogjes, ze zeggen dat het goed is er wat moedermelk in te doen, maar jij geeft geen borstvoeding toch? Verder weet ik het niet. Hoop dat het snel over is. @ kache, Netjes hoor zolang borstvoeding. Ik zei in de zwangerschap, wil het zeker proberen maar niet alles op alles want daar heb ik echt geen zin in (zie soms op het werk wat voor een gedoe het kan zijn met die borstvoeding) maar eigenlijk ging het super goed vanaf het begin dus ik was er al snel verslaafd aan haha. Na 1 week kreeg ik borstontsteking waardoor de productie weer helemaal terug liep, Julie had er niet meer genoeg aan. Ik heb gehuild zo veel en gekolfd midden in de nacht want ik wilde niet stoppen, ik wilde geen kunstvoeding geven. Uiteindelijk heeft ze geen druppel kunstvoeding gehad tot nu. Toen dacht ik dus ik ga zeker tot 6 maanden en zie dan wel weer verder. Enja die zijn nu ook voorbij. Blijf lekker doorgaan tot een jaar, en zie dan weer verder. Wat een super lieve foto van N. Succes met dit dagje haha als ze zo moe zijn. @ Hier, gister drukke dag gehad, ook voor Julie want ze kon der slaap niet echt vinden op familie bezoek. In de avond ben ik naar sister act geweest en heeft Julie het goed gedaan hier thuis met papa. Vandaag is ze veel aan het slapen. Me vriend is motorrijden met een groep en ik dacht ga het een en ander in huis doen maar heb zon hekel aan dus ben nog niet ver haha. Ga zo maar weer verder. Julie slaapt trouwens de nachten weer heel wat beter. Denk dat het gewoon eraan lag dat mijn melkproductie minder was. Nu kolf weer emt gemak veel, heb weer stuwing en ze slaapt dus langer. Hopelijk blijft dit ff zo want moet donderdag 4 nachtdiensten draaien en was al bang dat ik 2-3 keer op en neer moest gaan snachts.
Hoi iedereen! Voor jullie ook een fijn pasen. @Lynn De bbq was zeker geslaagd of niet? Het was heerlijk weer overal. Fijn dat de operatie van het hondje goed is gegaan, kan me voorstellen dat als het beestje al 10 jaar in je leven is dat je toch een band opbouwt. Is L haar oogje al wat opgeknapt? Lucas begint ook te gillen, ik vind het zo grappig dan ligt hij in de box hup grote hap lucht en gillen/gekke geluiden maken haha. @Kache Wat een knappe meid! Lijkt me zo leuk die leeftijdsfase, lekker proberen te stappen. En het blijven toch een beetje rommelige dagen zo met pasen/kerst enz. Kan wel begrijpen dat de kindjes dan een beetje van slag zijn. Hoe gaat het met N? Heeft ze een betere nacht gehad? En knap zo lang borstvoeding, ik heb hier mijn streven op 1 jaar en alles wat daarna komt is mooi meegenomen! @Podiki Nou klinkt vrij goed geregeld dus! Zit er ook nog verschil in een privé ziekenhuis of van de staat? Neem aan dat privé veel commerciëler is en meer gericht op winst dan een ziekenhuis van de staat. En die gekke bekken zijn inderdaad geweldig om te zien haha. Dan zie ik dat ondeugende snoetje en denk ik 'Hm, jij gaat het mama nog heel zwaar maken als je groter bent haha.' Klein draakje. Hahahah! Die man van jou, geweldig. Soms denk ik van de mijne wel eens och als je mij niet had.. Heb je een fijn weekend gehad? @Me Wat knap en leuk van je moeder, origineel en heel mooi! Mooi dat je geslaagd bent met een fiets en nieuwe kleertjes voor Julie. Fijn dat ze weer beter slaapt en hopelijk houdt ze het vol als je weer nachtdienst hebt. Ben benieuwd naar een foto van je fiets. Hier: Gisteren lekker met z'n drietjes naar het strand geweest (wij wonen aan het strand) en een ijsje gehaald. Wat een drukte! Het wemelde van de Duitsers hier. En vandaag op visite geweest bij souders/zusjes. En Lucas was eenkennig . Hij wilde alleen bij mij op schoot, voelde me wel een beetje bezwaard naar opa en oma toe. Maar die waren heel begripvol gelukkig. Gaat vanzelf weer over toch. En jullie praten me bang haha met de 4 maanden sprong! Nu weer lekker thuis op de bank voor GTST. Fijne avond dames!
@Andela haha ja die 4 maanden sprong.. Grappige is wel dat ik pas achteraf zoiets had van: ohhhh dat was een sprongetje Tijdens het sprongetje zelf dacht ik niet: oh pfoe wat zwaar.. Pas als het wat makkelijker werd en ze uit het sprongetje was besefte ik pas dat er net een sprongetje was geweest. Lang verhaal, maar mijn boodschap is: laat het op je afkomen, komt goed! Lekker joh dat julie aan het strand wonen. En die Duitsers.. tsja.. hebben weinig stranden he daar Hier trouwens ook een eenkennige L. In het begin was ze bij iedere 'vreemde' aan het huilen. Tegenwoordig kiest ze de mensen uit en doet ze het alleen bij sommige mensen Ik vind het ook lastig hoor, maarja het hoort erbij. @me fijn dat het is gelukt met de fiets! Ben benieuwd naar de foto! Nee geen bv hier dus helaas geen moedermelk voor de oogjes. Maar het gaat gelukkig al een stuk beter met L haar oog. Fijn dat Julie weer wat beter slaapt, net 'op tijd' voor jouw nachtdiensten. @Kache ahhh wat een droppie!! Lukt het stappen een beetje? @hier bbqen gisteren was zeker geslaagd. Zaten lekker uit de wind en hadden, toen het koud werd, de beschikking over een heater. L heeft voor een groot deel lekker boven in het campingbedje geslapen. Hadden alleen geen babyfoon bij dus moest om de haverklap naar boven om bij haar te kijken, maargoed.. was allemaal erg gezellig en geslaagd Morgen weer terug naar het 'normale' leven.
Ohja! @me je zei laatst dat je kleertjes had gekocht voor Julie. Welke maat heeft zij nu? Ik merk dat L haar maatje 68 al wat klein begint te worden.. ze had gisteren maatje 74 shirt aan. Was iets aan de grote kant, maar was ook weer niet zo dat het raar stond ofzo.. ze lijkt het gewoon te passen.. vind dat best vroeg met bijna 6 maanden .. dus vandaar mijn vraag
@ Lynn Die hebben alleen bergen haha. oooh gelukkig , volgens oei ik groei zou Lucas nu ook midden in een sprong zitten? Maar ik merk er niks van, ja of dat eenkennige hoort erbij. Stiekem vind ik het wel aandoenlijk dat ik hem kan troosten en dat hij dan blij is haha maar ik vond het ook sneu voor hen. Maar ach wat je zegt het hoort erbij! Mooi dat de bbq geslaagd was! Wij gebruiken hier nooit een babyfoon, dus lopen ook om het uur naar boven even spieken. En eigenlijk hoor ik hem als wij de deur open hebben altijd wel piepen. Maar voor de zomer als we buiten zitten is een babyfoon wel handig,dus ik heb me aangemeld voor wij testpanel: babyfoon testen. Degene die uitgekozen worden mogen de babyfoon houden. Dus duimen haha. En qua maten, volgens mij is dat heel normaal als je naar de standaard maatwijzers van babies kijkt! En elk kindje groeit natuurlijk z'n eigen lijntje. Ik lees op het forum soms dat moeder trots vertellen dat hun babies met 9 maanden nog in maatje 68 zitten. Alsof ze voor altijd ienieminie moeten blijven. Maargoed genoeg geklaagd haha.
@ Andela, ik zou zoiezo de nacht naar huis moeten want die 10 uur dat ik weg ben houd ze niet vol. En dan overdag moet ik opstaan om naar het kinderdagverblijf te gaan om te voeden. Gelukkig komt dan het weekend dus is mijn vriend thuis, kan ik haar voeden en meteen weer verder slapen. Ik hoop dat ik 1 van die 4 nachten een bereikbare dienst kan krijgen. Dat scheelt al een beetje. Fiets kan ik na 4 uur ophalen dus nog even geduld. Leuk zo dicht bij het strand wonen. Dat eenkennige heb ik hier nooit gehad, maar wie weet komt er nog zon fase. Enne ik heb zelf niks gemerkt bij de 4 maanden sprong hoor dus je hoefd niet perse bang te zijn. Enige wat ik heb gemerkt is nu bij 6 maanden dat het slapen minder ging maar andere sprongen niet. Aah ook een GTST fan haha. Leuk he. @ Lynn, gelukkig dat het oogje al beter is. Enja idd ze slaapt wel beter nu, maar met de nachtdiensten is het alsnog klote. Julie is nu net uit maatje 62 gegroeid. Dus heb nu kleertjes in 68 gekocht maar die zijn nog vrij groot. Ze heeft echt vanaf de kerst in 56/62 gezeten. Ik vind het zelf wel fijn dat ze maar een kleintje is haha. Fijn dat de BBQ goed ging, en L goed heeft geslapen. Wij hebben niet eens een babyfoon hier. @ Hier, gister weer rondje hardgelopen, even snel voor het eten. Daarna gegourmet met vriend omdat hij overdag hele dag weg was geweest toch nog even gezellig avondje. Daarna op de bank met greys anatomys dvd. Altijd leuk. Vandaag is hij ook vrij dus zijn net wezen lunchen. En na 4 uur konden we de fiets op gaan halen dus gaan we zo doen. Morgen mag ik weer dagje gaan werken. Hier nog fotootje van Julie, gister tijdens gourmet werd ze wakker dus heeft er even bij gezeten. (ze kan nog niet zelf zitten hoor maar heel even in het stoeltje zit ze dan)
Dag dames! Sorry voor mijn lange afwezigheid maar oh wat een drukke dagen! Zaterdag mijn eerste werkdag gehad. Ging eigenlijk heel goed, geen traan gelaten en vond het eigenlijk ook wel lekker een dagje geen huil, geen luier en geen fles. Met Pasen ook naar de souders geweest, het was lekker weer ^^ vandaag ook weer gewerkt dus het 'echte' leven begint weer haha. Ik moet eigenlijk nog even alles bijlezen maar heb een hongerige baby.. Leah heeft nu maat 62/68.. Later meer
@ Me: he, jouw man ook een motormuis ? Mijn man had het al jaren over een motorrijbewijs en heeft het een paar jaar geleden dan toch echt gehaald. Hij gaat nu met de motor naar zijn werk (als weer het toelaat), dan heb ik veel vaker de auto tot mijn beschikking (wel zo handig met 3 kinderen ). Ga jij wel eens achterop of zo? (ik niet, over mijn lijk, heb ik mijn man gezegd... moet er echt niet aan denken) (heb ook hekel aan huishouden overigens, vooral poetsen, bleh... Zal nooit een goede huisvrouw worden, ha ha) Duim voor je dat de nachten rustig blijven! Wat een leuke foto van Julie! Ben je nu al begonnen met bijvoeden? Ben het even kwijt. Tip overigens voor luie moeders: Rapley!! Minder gedoe, minder troep . @ Andela: eenkennig? Dan is de 4-maanden sprong van start gegaan hoor . En niet bang zijn, het is geen verplichting dat je met je handen in je haar komt te zitten, hoor, ha ha! Ik merk het bij N vooral aan de nachten, die worden altijd erg rommelig in sprongetjes-tijd. Eenkennig was mijn oudste E echt heeeeeeeeeeeeeeel erg , was echt niet leuk meer. Zelfs papa mocht op gegeven moment helemaal niets meer. Maar het gaat over . @ Lynn: fijn dat bbq leuk was. Fijn dat het goed ging L en dat ze lekker heeft kunnen slapen. Als ik er aan dacht, nam ik babyfoon altijd mee op visite. Wat betreft kleertjes, is echt heeeeel erg afhankelijk van het model/merk welke maat je kindje aankan. Mijn oudste C had met 6 maanden maat 74 en met 1 jaar maat 86. Mijn middelste E had met 6 maanden maat 68 en met 1 jaar 74/80. En N had met 6 maanden 68/74 en nu heb ik het meeste 80, maar ook nog wat 'grote' 74 en 'kleine' 86. E heeft nu ook 116/122 en wat 128 in de kast hangen, C nu 128/134 en ook wat 140 en 146... @ hier: gisteren uiteindelijk toch op stap geweest, naar de dierentuin (we hebben een abonnement). N vond het geweldig! Heeft de hele tijd liggen spartelen en brabbelen in de wagen ... Maar heeft dan ook NIET geslapen , de hele dag niet. Ik ben eigenlijk van mijn andere kinderen gewend dat ze op een gegeven moment vanzelf in wagen in slaap vallen, maar dat doet N dus echt niet. Ben de laatste tijd ook al een paar keer naar winkels geweest, tijdens 'bedtijd' van N, maar echt geen seconde de oogjes dicht hoor... Maar ja, ze lijkt er niet veel last van te hebben , dus tja... De laatste week leuke 'spelletjes' gespeeld met N. Ze kan nu klappen en vindt het prachtig om te imiteren. Dan klapt ze een paar keer, kijkt me verwachtingsvol aan en als ik dan ook ga klappen, moet ze heel hard lachen en gaat dan weer klappen en ze kunnen we een hele tijd doorgaan, ha ha! Doen we ook met ja-knikken en nee-schudden. So cute !