@Andela Dankje voor het overzicht met de maten! Eigenlijk zit L dus precies gemiddeld met maat 74 bij 6 maanden.. Heb ook de indruk dat ze vrij lang is en dat heeft ze niet van een vreemde (vl is 1,85 en ik ben 1,80), dus dan zit je al snel in de 'grotere' maten @me wat een superleuke foto!! En wat fijn dat jullie zo'n gezellig weekend hebben gehad @Lies weer voor het eerst aan de slag dus?! Hoe bevalt het? @Kache Leuk dat N al spelletjes kan spelen Houdt je zeker wel bezig ? haha En ook knap van haar dat ze heel de dag wakker is geweest toen jullie naar de dierentuin gingen.. en dat zonder vervelend te worden, goed hoor! @hier ik ben gisteren gebeld mbt de sollicitatie en ben uitgenodigd voor een derde gesprek. Dat gesprek zal plaatsvinden met één van de twee eigenaren. Ik denk een arbeidsvoorwaardengesprek, maw ze willen me dus hebben Maar wil nog niet te vroeg juichen.. we moeten er wel eerst uitkomen. Ik heb eerder aangegeven max 32 uur te willen werken, maar ook 40 uur niet uit te sluiten (baan is in principe voor 40 uur). Daar heb ik inmiddels over nagedacht en 40 uur vind ik echt veel te veel (vl werkt ook 38,5). Dus mocht dat een harde eis zijn van ze, dan gaat et 'm sowieso alsnog niet worden. Ik hoop eigenlijk dat hun eerste bod 32 uur is en dat ik er nog wat vanaf kan snoepen Misschien 28 uur (ene week 4 dagen werken, andere week 3). Vind 32 uur ook best wel veel, maarja weet niet of ik veel te 'willen' heb. Ben bang dat ik L vreselijk ga missen, dus heb op dit moment wel een heel dubbel gevoel erover. Ik wil graag weer aan de slag, maar besef me ook dat dit een grote verandering is die verkeerd uit kan pakken.. dat het allemaal té veel wordt.. maargoed positief blijven Ik weet ook wel dat als het goed uitpakt dit het beste is voor ons allemaal. Ik word er niet gelukkiger op door alsmaar thuis te zitten (niet dat in ongelukkig ben, maar ben iemand die een uitdaging nodig heb en dat begin ik wel te missen) en financieel zal het op een gegeven moment ook moeten... En mijn moeder zal oppas worden, dus L komt er ook niet slecht vanaf Sorry voor het lange verhaal, maar zit even in een achtbaan van emoties op het moment Het gesprek is morgen, ben benieuwd! Genoeg over mij.. met L gaat alles oké Haar oogje traant wel nog steeds, maar nog steeds niet rood oid. Drinkt haar flesjes wel erg slecht, maarja ik kan haar niet dwingen he.. hoop dat ze vandaag wat meer trek heeft
@Me Gelukkig maar, qua sprongen ben ik zo we zien wel hoe het komt, gaat vanzelf over. Maar ik was al op meerdere plekken tegengekomen dat de 4 maandensprong zo vreselijk zou zijn en lang haha. Maar merk er nog niet heel veel van, ja op dat eenkennige na dan. Pf dat is dus even 2 dagen afzien en naar het weekend toe leven. Knap dat je dat zo volhoud incl. live voeden! En ja hier ook GTSTfan haha alhoewel het nu allemaal wel een beetje lang begint te duren.. Leuke foto van Julie! Mooie meid hoor. De fiets is al thuis neem ik aan haha, heb je al gefietst? @Lies Doe maar rustig aan haha! Mooi dat je eerste werkdag meeviel, het is vaak even een drempel waar je overheen moet. Maar fijn dat het je zo goed beviel, hoe heeft Leah het gedaan? @Kache de nachten vallen me nu opzich wel weer mee, afgelopen dagen 1 nachtvoeding en dan 1 vroege ochtend. Dus misschien wordt de sprongenellende me bespaard. Wat leuk even naar de dierentuin, en dat N het zo geweldig vond! Ze vond het vast zo mooi dat ze niks wilde missen hihi . Neem je je zoontje dan ook mee? En ben je er al over zijn school uit? Gezellig een spelletje, vooral die reacties van die kleintjes zo verwachtingsvol ga je klappen? klap dan? haha. Dit weekend vieren jullie haar verjaardag hè? @Lynn ja nou kijk! Met een lange papa en mama zou het gek zijn als je meisje nog een inieminie zou zijn. Spannend van je sollicitatie, begrijpelijk dat dat aan je knaagt. Want enerzijds is het natuurlijk een super kans die zicht aandient. Maar dat 40/32 uur je toch teveel is kan ik me ook voorstellen. Je bent nu gewend dat je haar constant om je heen hebt. Maar in ieder geval fijn dat je moeder op wil passen. In ieder geval succes morgen, en wat betreft je uren: 'Nee heb je, ja kun je krijgen.' Gewoon aankaarten, en peilen wat de mogelijkheden zijn. Komt goed! Gelukkig heeft L niet zoveel last van haar oogje, en drinkt ze vandaag haar flesjes beter! Hier: Niet veel bijzonders, saaie dag. Mijn mannetje is vanmiddag vroeg thuis dus dan lekker boodschapjes doen, en denk dat hij het gras (lees oerwoud) achter maar even moet maaien. Met Lucas gaat alles goed, die kwijlt er hevig op los. En hij trekt en frummelt vreselijk aan zijn oortje tijdens het drinken, normaal? oorontsteking? (denk het niet want hij is verder vrolijk) moe? hoort bij z'n leeftijdsfase? Geen idee dus. Nou fijne dag iedereen, geniet van het mooie weer!
Eigenlijk is werken wel lekker Even iets anders dan baby en huishouden. Volgens mij vind Leah het wel prima. Nu twee keer papadag en nog geen een dag naar oppas (oma) dus kan ze er aan wennen (en ik ook haha) Wat een drukte zeg als je even niet geweest bent! Hopelijk kan ik morgen of overmorgen even alles helemaal bijlezen en het weer bij gaan houden. Ik denk dat ik zo maar lekker mijn bed in duik!
@Andela aan de oortjes trekken heeft L ook een hele tijd gedaan... denk dat ze dan hun oortjes ontdekt hebben? Dacht destijds ook aan een oorontsteking, maar als hij die echt heeft schreeuwt ie het wel uit hoor.. Heb het zelf nooit gehad, maar schijnt heel pijnlijk te zijn (zeker voor zo'n kleintje). Ik denk een nieuw hoofdstuk in het boek der ontdekkingen dus @Lies Kan me voorstellen dat werken weer lekker is! Gewoon even die moederrol niet hoeven vervullen en deelnemen aan de grote mensenwereld. Is niet erg hoor, dat je niet direct op iedereen kunt reageren. Hoeft toch ook niet? Soms gaan de gesprekjes zo snel dat ik het ook niet bijhoud hoor, dus voel je niet bezwaard. Je kunt ook gewoon je ei kwijt zonder op de anderen te reageren @hier zometeen derde gesprek.. spannend!! Vind het ook een beetje eng haha.. ben niet zo'n onderhandelaar
Even een update: het derde gesprek ging goed, i've got the job Wel voor 32 uur in de week, minder was helaas niet bespreekbaar. Dat vind ik wel jammer, maar besef me ook dat ik wel erg veel geluk moet hebben wil ik een baan vinden in deze branche waarbij je 24 uur kunt werken. Dat is nu eenmaal niet zo gebruikelijk, zeker niet als je ergens net begint. Dus de realistische 'ik' vind het goed zo. Neemt niet weg dat ik net wel bij thuiskomst een zak chips heb geopend en een paar traantjes heb gelaten Waarom weet ik niet, maar het moest er even uit denk ik. Maar de blijdschap overheerst, het is tijd om weer deel te nemen aan de grote mensen wereld 5 mei begin ik! Zometeen L ophalen en dan richting kinderfeestje (nichtje van mijn vriend is jarig)...even weer deelnemen aan de kleine mensen wereld dus
@Lynn wauw gefeliciteerd meid! En die tranen mogen best even, en wie weet zijn er op de langere termijn meer mogelijkheden. In welke branche werk je? Of heb ik dat over het hoofd gelezen/wil je privé houden? Veel plezier op het kinderfeestje! Hoe oud is jullie nichtje geworden? @Lies Geeft helemaal niks doe maar rustig aan! Heb je een goede nacht gehad afgelopen nacht?
@Lynn, gefeliciteerd meid! Is dat voor het eerst sinds de geboorte van L dat je weer gaat werken? Zal even spannend zijn (ik heb vrijdagnacht ook niet geslapen haha) maar heerlijk weer af en toe in de grotemensenwereld! Hoe gaan jullie dat doen met opvang? @Andela, helaas had L zin om te spoken maar goed was vandaag vrij dus het is geen ramp. Ze is nu wel een beetje chagrijnig, maar goed dan moet ze maar slapen hoor Hoe gaat het met zijn oor? Heeft ie hem opeens gewoon uitgevonden? Verder eigenlijk geen nieuws hier. Volgende week weer naar het cb voor een vaccinatie, nu al zin in haha.
Dankje meiden! @Lies ja het is weer voor het eerst dat ik ga werken sinds de geboorte van L. Het contract bij mijn vorige baan liep afgelopen januari af, tegelijk met mijn zwangerschapsverlof. Bij die baan werkte ik ook 32 uur, dus dat ben ik wel gewend, maarja toen had ik nog geen kleintje Mijn moeder zal op L gaan passen bij haar thuis. L heeft daar alles wat haar hartje begeert.. zelfs een winnie de pooh kamer En mijn vader komt haar dan 's ochtends ophalen.. dus ideaal! Één keer in de twee weken is mijn schoonmoeder een dag vrij en die dag zal zij oppassen. Mijn schoonmoeder en moeder wonen ook nog eens naast elkaar dus dat is ook wel handig Vl werkt ochtenddiensten en haalt L rond half 3 smiddags op bij de oppas. Dus ze is al thuis als ik uit me werk kom. Allemaal geregeld dus.. en we zijn zeer dankbaar voor alle hulp die we krijgen. Had L naar het kinderdagverblijf gemoeten had ik nooit 4 dagen gaan werken. Ahhh zielig he die vaccinaties? Ben blij dat L er voorlopig vanaf is Hopelijk heb je vannacht een goede nacht! @Andela Ik werk in de marktonderzoek. In mijn nieuwe functie ga ik resultaten van klanttevredenheidsonderzoeken analyseren en rapporteren. Vergelijkbaar met mijn vorige functie. Ons nichtje is 10 geworden. Was een leuke verjaardag, gelukkig niet al te druk. Maar L wordt wel altijd poepvervelend als ze moe wordt (en dat was ze), dus hebben het maar bij een uurtje gehouden Hoe gaat het met het oortje?!
@Lies Ah inderdaad, hup slapen L! Voorlopig zijn dat de laatste prikjes toch? Dan ben je er even vanaf. @Lynn jouw meisje komt niks tekort dus hihi. Ahh interessant, leuk dat je weer iets hebt gevonden wat vergelijkbaar is met je vorige functie. @Oortje, hij trekt er nog steeds aan. Maar hij lijkt er niet echt last van te hebben. Misschien wil hij gewoon tijdens het voeden ergens aan frunniken. Maar ik moet morgen toch naar de huisarts, dus misschien dat ze stiekem even snel in z'n oortje kan kijken. Gisteren precies een jaar geleden positieve test in handen, ik werd er toch een beetje emotioneel van. Stomme hormoontjes Fijne avond iedereen!
Super geregeld lynn! Ja erg die hormonen he andela? Tijd vliegt ook echt! Ik kan nog zeggen dat een jaar geleden er nog niks was.. haha
@ Kache, ja idd een motormuis haha. Heeft nog niet heel lang zijn rijbewijs hoor (ergens oktober 2012), hij was toen 22. Ik hou er zelf ook niet zo van maarja ga hem ook niet tegenwerken. Ben wel een paar keer achterop geweest maar naar mate mijn buik groeide in de zwangerschap ging dat niet meer, en nu ook niet want Julie kan er niet bij haha. Vind ik niet zo erg. Ik ben idd vanaf 6 maanden aan het bijvoeden. Maar geef vooral gepureerd. Wil dat ze wat binnen kan krijgen als ik er niet ben. Ze eet wel maar niet geweldig. Soms geef ik haar stukjes, dus beetje rapley. Ik vind dat eigenlijk wel troep haha en meer gedoe. Vind het eng als ze stukje in der mond heeft, en alles zit onder vind ik. Sow dat de kleine meid niet slaapt in de wagen, lijkt me vervelend. Hier gaat dat zonder moeite. Leuk dat ze steeds meer leert he, @ Lynn, wat goed, gefeliciteerd. Hoop dat je er toch in kan vinden om 32 uur te gaan werken. Ik werk deze week 44 uur. Maar heb er echt geen moeite mee. Zolang het met opvang geregeld is vind ik het goed. Wat grappig dat je ouders en schoonouders naast elkaar wonen. Zijn jij en je vriend dan ook burenliefdes of zijn ze later naast elkaar gaan wonen? Hier gaat Julie wel naar kinderdagverblijf. Ik vind dat zelf fijner dan dat ik beroep moet doen op andere. Maar ze gaat 2 dagen in de week. Verder kunnen mijn vriend en ik het samen regelen. @ Andela, jaja de fiets is er. Was nog een heel gedoe want hij was op een andere vestiging geleverd. Uiteindelijk bleek dat daar een herenfiets was geleverd, dus allemaal fouten van hun kant waardoor we nu het een en ander gratis hebben haha. Ideaal. Uiteindelijk in weer een ander filiaal de fiets kunnen halen enja moest er natuurlijk mee naar huis fietsen. Gister heeft mijn vriend ook het stoeltje erop gezet. Het is geen mamafiets dus meot ff oefenen hoe op en af te stappen met minder ruimte dus wil ik vast met een leeg stoeltje doen. Daar heb ik nog geen foto van maar zal ik snel maken. Hieronder de fiets zonder stoel. Grappig een jaar geleden getest, en idd ook wel gek. Bij mij kriebeld een nieuwe zwangerschap zelfs heel erg maar wil nog geen tweede ivm opleiding die ik ga doen. Maar toch is dat weer zo spannend testen, echos, controles, bevallen. Heerlijk. @ Lies, herken ik heel erg. Ik kon niet wachten na me verlof weer te mogen werken. Was het echt beu dat thuis zitten, en vond het heel fijn even iets anders te hebben (ook al verschoon ik op het werk ook babys haha) Fijn dat het je goed beviel en de kleine meid ook. Je bent trouwens wel vroeg weer aan het werk? Of heb je eerder verlof genomen? @ Hier, gister gewerkt. Was druk op het werk waardoor ik steeds niet naar het kinderdagverblijf kon. Heel vervelend. Eind ochtend eindelijk gelukt en In de middag belde ze uiteindelijk dat ik echt moest komen omdat ze het niet meer hield. Vind ik zo vervelend naar het kinderdagverblijf toe, maar ook naar me collegas, ik moest toen namelijk echt weg. Vandaag overdag thuis geweest en dan straks de nacht werken. Uiteindelijk gaat Julie morgen naar mijn moeder en daar drinkt ze soms wel uit fles dus dan kan ik gewoon slapen. Anders komt mijn moeder met Julie naar mij. Dat is een beter oplossing als dat ze op het kinderdagverblijf was, ik me wekker moest zetten en daarheen moest fietsen en weer terug moest gaan slapen. Dus hopelijk een dagje goed slapen morgen. Verder dus weinig plannen het weekend als de nachten werken. Vriend gaat zaterdag overdag wel naar een koningsfeest en ben ik overdag met Julie.
@ Me, og 44 is wel veel hoor haha! Maar misschien helpt het als je 'zeker' bent van een goede nachtrust? Ik ben inderdaad iets eerder met verlof gegaan ivm kleine complicaties. Heb uiteindelijk 6wk voor en 10wk na gehad. Eigenlijk komt het precies op het juiste punt. Ik ben bang dat als ik langer niet zou werken dat ik er dan al helemaal tegenop zou gaan zien. Zwaar zeg als je overdag met Julie bent en 's nachts moet werken.. Vind je het vervelend dat je vriend gaat? Hier eigenlijk ook geen plannen voor koningsdag, mag zondag werken ^^
Nee heb juist gezegt dat hij moest gaan. Stom van mij dat ik met konigsdag in de nachtdienst zit want nu kan hij dus eigenlijk niks. Moet ik zelf maar voor boeten vind ik. Mag namelijk altijd kiezen of ik hemelvaart of koningsdag werk. Ik zei maakt me niet uit. Maar niet bedacht dat ik ook nachtdienst kon krijgen en Julie opgevangen moet worden. Achjah, ik ga er weg van. Nachtje werken. Ben benieuwd hoe Julie het gaan doen vanacht. Heeft van 8-9 uur aan de borst gelegen. Dus onzin om haar om 10 uur weer te voeden. Op hoop van zegen dan maar dat ze niet om 1 uur al wakker is. Truste.
@ Lynn: joehoe!! Gefeliciteerd! Wat fijn zeg! Tja, 32 uur, het is dubbel natuurlijk he? Redelijk wat, maar als je opvang van je kindje goed geregeld hebt, te overzien lijkt me. En in deze tijd is het alleen maar fijn om wel aan het werk te zijn! @ Andela: graaien naar de oortjes als ze niet ziek zijn, lijkt me gewoon ontdekken. Mijn kinderen wreven altijd stevig net boven hun oortjes tijdens drinken en op gegeven moment gingen E en N ook aan hun haartjes boven de oren trekken . Hadden soms hele plukjes in hun knuistjes . Overigens heb ik bij C en E wel oorontstekingen meegemaakt (bij N gelukkig nog niet *afkloppen* ) en ze deden van alles (vooral huilen/krijsen eigenlijk, met name in nacht) maar heb ze nooit naar hun oortjes zien grijpen... Ja, we nemen C ook mee naar dierentuin. We hebben bewust een abonnement genomen en gaan dus ook altijd naar dezelfde dierentuin, zodat hij weet hoe het eruit ziet, wat er te doen is, dat hij de weg kent etc. Hij heeft een passie voor dieren dus het is ook voor hem een leuk uitje. Een pretpark is bijvoorbeeld niet aan hem besteed (al helemaal niet voor de prijs die je daar voor betaald). We zijn vorig jaar een keer naar Efteling geweest, maar behalve het sprookjesbos geen succes. Hij kan niet in een rij staan wachten, dus geen enkele attractie met hem gedaan. Je doet hem veel meer plezier met een simpele speeltuin . School heeft zeilen bijgezet en wil proberen om hem toch er doorheen te slepen. Ik heb nog steeds een beetje mijn twijfels, maar we gaan komend schooljaar kijken hoe het zich ontwikkelt. Straks in juni hebben we weer oudergesprek en dan ook weer uitslagen van 'citotoets', we zullen wel zien... Ha ha, dat magische moment van eerste positieve test... Ik wil helemaal geen kinderen meer en ook zeker niet zwanger zijn, maar dat intense gevoel als er een 2e streepje komt, die dagen van roze wolk, zou het best nog wel eens willen voelen, ha ha! Wanneer testte je positief, voor of na NOD? @ Lies: ik heb altijd maar 10 wkn verlof na bevalling gehad en eigenlijk ook iedere keer echt wel zin om te werken. Idd, even iets anders dan luiers verschonen , weer eens een intelligent gesprek voeren met een volwassene over iets anders dan baby, ha ha! Gossie, vaccinaties ja... Had L er last van de vorige keer? N heeft het gelukkig zonder al te veel drama doorstaan. Over 2 maanden mogen we nog een keer en dan is N er echt vanaf tot ze naar school gaat. Wel de beruchte BMR, afwachten hoe N daar op gaat reageren... @ Me: mooie fiets! Ik heb inderdaad ook minder ruimte met op/afstappen omdat het geen mamafiets is, maar ik heb mijn weg erin gevonden, hi hi. Je bent er toch druk mee zo'n flesweigeraar, balen hoor. Ik zou ook op mijn werk niet zomaar weg kunnen en als je kindje dat net honger heeft, pffff... Ik kan me voorstellen dat je daarom ook graag ziet dat ze redelijk snel goed de bijvoeding eet, dat geeft wat meer ruimte, he? Ja, Rapley eng? Dat heb ik nou dus helemaal niet , manlief vond het in het begin ook maar niks, maar ik kon me er echt niet druk om maken. Vroeg of laat moeten ze toch stukjes leren eten . @ hier: yep N is aan het springen hoor. Jantje lacht, jantje huilt , ik hoor nu ook vaker dat ze huilerig is op KDV, maar vervolgens thuis lijkt er niets meer aan de hand. Ze rommelt enorm met slaapjes overdag en ben ook al een paar avonden lang bezig geweest om haar eindelijk slapend in bed te krijgen! En dan opeens, vannacht, slaapt ze weer een keertje enigszins door (22:00-5:00)! Ik kan er echt geen pijl op trekken. Nou, morgen poging 2 om de verjaardag te vieren . Het wordt wel heel rustig, want bijna niemand van visite kon (vakantie, werk, andere afspraken). Maar ja. Heb ook geen zin om de verjaardag weken uit te stellen, want er is altijd wel weer iets (andere verjaardagen, zoals die van mezelf). Dus het wordt lekker knus. Zal N niet uitmaken. Sterker nog, denk dat het voor haar relaxter is . Met een beetje geluk kunnen we buiten zitten? (kan ik iemand overigens nog een plezier doen met wat meisjeskleertjes maat 62/68/74? Tegen vergoeding van verzendkosten kunnen ze zo weg)
@Lies pf ja jammer dat je na de bevalling niet die hormonen er ook uit perst haha. Ik verhaar ook al een gek, we hebben geen huisdieren (ja een vis.. ) Maar m'n hele huis ligt onder mijn haren.. Heb je vannacht een betere nacht gehad? @Me Wat een geluk bij een ongeluk met je fiets haha, mooie fiets!! Slim om nu vast te oefenen. En pf ja dat mis ik wel hoor, het uitkijken naar de echo's, wanneer zou hij komen.. Wat lastig dat ze niet uit het flesje wil drinken joh, hoe is het vannacht gegaan? Fijn dat je moeder vandaag op kan passen dan kan jij lekker bijslapen. Ga je met Julie ook nog iets doen op koningsdag? Lekker slapen voor nu. @Kache Ja mijn broertje had het ook altijd heel heftig, maar Lucas lijkt er geen last van te hebben dus zal wel ontdekken zijn. Fijn dat C er zo van geniet, kan me voorstellen dat in de rij staan moeilijk is. Vaak hebben kinderen zonder autisme al weinig geduld, laat staan dat je met autisme in die drukte een uur moet wachten. Na het oudergesprek in juni willen ze definitief beslissen hoe verder? En de test hier is een beetje raar gegaan haha, de eerste keer testte ik 1 dag na NOD. Ik zag geen streepje dus hup in de prullenbak. 2 dagen later nog niet ongesteld, dus test uit de prullenbak gevist, en toen zag ik 2 streepjes. Ik schrok me rot want ik had net een feestje gehad en wat drankjes gedronken omdat ik dacht oh negatief. Dus ik begon van schrik te hyperventileren en mijn vriend schrok daar weer van, die dacht dat ik een miskraam had gehad. Nou nadat hij mij had gekalmeerd. Nog een test gehaald. En die was licht positief. De dag erna nog 2 testen gehaald en die waren duidelijk positief. Ik vergeet die dagen nooit meer.. Lastig joh dat N zo wisselvallig is, dan is ze misschien nog niet uit haar sprongetje? Het is hier nu al heerlijk weer,en hopelijk voor jullie houdt dat morgen ook aan! Ik vind het altijd fijn met verjaardagen buiten zitten, scheelt rotzooi ahah. En knus is ook niet verkeerd toch? Veel plezier morgen! Hier: Iemand is aan het kreunen en steunen in de box, volgens mij dus een dikke poepluier aan het produceren haha. Fijne dag iedereen!
Iemand trouwens het boek Easy Peasy gelezen? Lijkt me een leuk boek, maar zit een beetje te twijfelen of ik m ga lenen of aanschaffen.
@Kache he bah weeeeer een sprongetje.. ze blijven maar springen he? Hoeveel slaapt N nu overdag? Veel plezier morgen bij de herkansing! En knus is indd ook gezellig! @Me en? Heeft Julie een beetje doorgeslapen? Jeutje 44 uur, da's wel pittig! Hoeveel werk je gemiddeld in de week? Of verschilt dat erg? Mooie fiets! Ik heb ook een 'gewone' fiets, maar ga deze ombouwen tot mama fiets mbv een mama stuur. Iemand van jullie ervaring met zo'n ding? Ik heb er goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd.' @Andela boek ken ik niet, sorry! Waar gaat het over? @test afgelopen februari was dat een jaar geleden.. weet het nog precies. Ik testte 2 dagen na NOD. Vriend was wel aanwezig in de kamer toen ik de test deed, maar stond niet naast me (zat tv te kijken ). Toen ik begon te shaken is ie maar even opgestaan @koningsdag vl moet morgen werken van 06:00-12:00 uur. Smiddags gaan we op pad met L. In het park vlakbij is er groot feest, ben benieuwd wat ze er van vindt!
@kache, Mwa vorige keer viel op zich mee. Ze is denk ik 2 dagen een beetje ziekig geweest. Beetje verhoging, iets slomer en meer slaperig. Dit word maar weer afwachten. Succes met N. Hopelijk word het morgen een leuke dag! Bedankt voor het aanbod kleertjes, L zit alleen al in 68 dus ik denk dat je een ander er meer plezier mee doet @andela, haha verharen ja? Nooit van gehoord! Ik heb alleen dat ik s nachts nog eens transpireer, nooit last van gehad :S Was je miskraam lang geleden voor je weer positief tesstte? Ik ken het boek niet.. Test, Bij L nooit een test gedaan haha. Ik stond nog onder controle van mijn partiële mola (zwangerschap) en opeens ging mijn hcg omhoog. Dat was me een partij schrikken omdat (even simpel) door die mola er een soort kakercellen in mijn lichaam konden zitten. Na een paar hele vroege echo's en gesprekjes over chemo bleek het een babietje te zijn!
@ Lies, Aah ok, ik heb tot 36 weken gewerkt en daarna dus 12 weken gehad. Maar dan viel het einde net met kerst en in zorg moet je of kerst of oud en nieuw werken, normaal mag je in die tijd geen vakantie. Maar ook vervelend om net met die feestdagen te beginnen dus heb er nog 3 weken achteraan geplakt en uiteindelijk half januari begonnen zodat ik over de feestdagen heen was. Maar die laatste weken vond ik verschrikkelijk om thuis te zitten. Was graag al aan het werk geweest. Apart hoe je erachter kwam dat je zwanger was. Ik teste vaak maar steeds negatief. Toen ik 1 dag overtijd was dacht ik tja me lichaam zou me wel weer voor de gek houden enja dat ik verschrikkelijk moe was wilde ik ook niet geloven. Toen met vriend test gaan halen om de volgende dag te doen als er nog steeds geen menstruatie had, maar toen we thuis kwamen werd ik toch wel nieuwsgierig. Snel getest, stronden we met zn 2e te kijken. Ik zie een streepje, nee dat wil jij zien. Maar het werd duidelijker dat me vriend zei ik zie nu ook een streepje. We konden het echt niet geloven na die 10 maanden wachten. @ Kache, heb vandaag stuk gefietst met stoeltje zonder kind. Komt wel goed ja, ff oefenen om anders op en af te stappen. Idd het is druk met een flesweigeraar, ze is helemaal afhankelijk van mij. Ik kon afgelopen nacht dus niet weg van het werk omdat er 2 spoedkeizersnedes waren. Dus mijn vriend heeft wat aan moeten kloten thuis. Is gelukkig goed gekomen maar niet fijn, voel me dan heel schuldig terwijl ik er niks aan kan doen en echt alles geprobeerd heb. Heb vandaag ook gehoord dat me opleiding zeker door gaat en dat ik dus binnenkort weer een maand op de verloskamers ga voorwerken, daarna stage daar. En daar hebben we geen pauzes en zit je continu bij een barende dus dan wordt het heel lastig. Gelukkig is ze dan alweer ouders en heeft ze hopelijk minder bv nodig. Vervelend zo dat het met de slaapjes elke dag anders is. Hopelijk lukt de verjaardag morgen haha. Zal wel. Veel plezier alvast. En knus is ook leuk. @ Andela, de borstvoeding helpt nog even extra met die hormonen haha. Hier idd ook haaruitval. Nu volgens mij niet meer zo erg maar van 4-6 maanden na bevalling ook echt last van gehad helaas. Vanacht is het dus niet lekker gegaan, ze is 2 keer wakker geweest maar ik mocht niet weg. Dus heeft 1 x 30 ml uit fles op, gelukkig even daarna wel in slaap gevallen. Toen nog keer wakker, huilen huilen, heeft me vriend pap gegeven 50 ml en kon ze ook weer eventjes vooruit. Maarja is dus in 12 uur tijd maar 80 ml binnen gekregen. Ik ga niks doen met koningsdag, ja misschien even naar oranjemarkt hier in winkelcentrum, ligt eraan hoe ik me voel en hoe ik heb geslapen. Ze belde net of ik deze nacht thuis wilde blijven maar dan kom ik weer uren te kort en opzich heb ik goed kunnen slapen overdag en is vriend nu gewoon thuis dus ga gewoon werken. Liever morgennacht of nacht erna vrij. Gaan jullie iets doen? Boek ken ik niet. @ Lynn, ik werk officieel 28 uur in de week. Maar vorige week maar 8 uur gewerkt, deze week 44, week erna 24 en week daarna 40. Dus geen touw aan vast te knopen. @ Nou ben benieuwd wat me deze nacht gaat brengen. Hopelijk rustiger als afgelopen nacht.
GRRR net heel verhaal getypt, druk ik het weg -_- @Boek is een boek over kindervoeding (0-4 jr) leek me leuker dan het boek van stefan kleintjes, die leek me een beetje droog. @Lies Ik heb gelukkig nooit een miskraam meegemaakt, alleen omdat ik zo schrok van de positieve test en helemaal van de kaart was, dacht mijn vriend dat ik een miskraam had gehad. (ik stond in de badkamer) Jeetje dan schrik je! Gelukkig was het kleine L die in de buik zat. @Me Wat fijn dat je opleiding doorgaat, maar wel spannend dat je geen pauzes hebt. Maar in pricipe heb je toch kolfrecht tot 9 maanden, oke ik snap bij spoed kan het even niet anders maar hoort een werkgever daar geen rekening mee te houden? Mooi dat je goed hebt geslapen! Wij hebben verder geen plannen, we zien morgen wel. Werkse vannacht!