Buitenlandse mama's met Nederlandse partner

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Alizee, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Heb lang gezocht maak kon geen (actieve) topic erover vinden.
    Ik zal me even voorstellen, ben 28 jaar, woon inmiddels 5 jaar in Nederland, in Noord Brabant.
    Ik ben gelukkig getrouwd met een Nederlandse man en wij zijn de trotse ouders van een jongen van 10 maanden.
    Het feit dat mijn familie ver weg woont valt me erg zwaar, vooral sinds ik mama ben geworden en voel me soms alleen.
    Ik ben op zoek naar mama's die in dezelfde situatie zitten als ik, om lekker te kletsen over kinderen, het leven in Nl. enz.

2. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt niemand? :( In het Engels mag het ook hoor...:)

3. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Jammer zerg, dat er geen reactie zijn!

Ik ben hartstikken hollands, dus kan je gevoel niet delen.

Heb wel een buitenlands schoonzusje, ze is getrouwd met mijn broer en ze hebben in december hun eerste kindje gehad. Ik weet dat zij het erg zwaar heeft! Haar eigen mam heeft haar kindje nog niet gezien, en ze voelt zich erg eenzaam.. Naar hoor!

sterkte ermee! Waar kom je vandaan? en is je gevoe veranderd sinds je en kindje hebt? gefeliciteerd daarmee!

4. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste 2xtantein1week,

Ontzettend bedankt voor jouw reactie! Erg lief!
    Ik voel me eigenlijk niet zielig (nou ja soms voel ik me een beetje alleen).
    Ik wist van te voren dat het af en toe zwaar zou zijn, maar ik heb ik feiten zelf ervoor gekozen dus ik mag niet klagen.
    Buiten het feit dat ik mijn familie meer mis dan voorheen, vooral mijn moeder gaat het heel goed.
    Wij zijn gezegend met een prachtig GEZOND kindje, dus we voelen ons erg rijk. :)

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben zelf niet in het buitenland geboren maar al mijn familie woont wel in het buitenland. Ik zelf ben alleen met mijn vader en broertje in Nederland. Ik voel me vaak ook alleen, maar ben het gewend aangezien ik al me hele leven zo leef..

6. Wij zijn ook een mix. Half Nederlands/Half Indische vader en een Vietnamese moeder. Nu 2,5 jaar samen, 1,5 jaar getrouwd.

En nu in verwachting van ons tweede kind, maar onze dochter is vorig jaar na 31 weken zwangerschap overleden.

7. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dinh van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Wat mooi dat jullie een tweede kans hebben gekregen op een wondertje :)

En ook gekondoleerd met jullie enorme verlies!
    Ik heb eigenlijk geen woorden voor...:(

8. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Minaa jij ook van harte welkom!
    Excuses voor de late reactie, ik zag nu pas dat er nog reacties waren van jou en van dinh.:)

9. Dank voor het welkom. Waar kom jij zelf vandaan? Wat zijn de verschillen in cultuur?

Wij zijn beide katholiek en zijn beide kerkgangers. Zelfs in het eten hebben we weinig verschillen. Met het Indisch bloed eten we vaak rijst.

Deel Deze Pagina