Babboe bakfiets of Fietskar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mus, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je een enkele buggy? Die kan je gewoon met een buggy drager aan je fiets hangen hoor! ik heb een bakfiets en ben er zeer tevreden over. Wel een elektrische. Ik rij regelmatig met 4 kindjes naar de winkel. Hier zit de supermarkt met de kruidvat, bruna, een kleding winkel, groenteboer en slager in een winkel centrum. Ik pak een winkel karretje en hevel alles wat klein en wegloperig is, over in een karretje. Kleuter aan de hand en winkelen maar! Daarna alles weer terug de bakfiets in en klaar. Echt de stad in zou ik dan een buggy ( En in het geval van een tweeling, kan je ook een tweeling buggy aan je bakfiets hangen, zie ik regelmatig op tweeling mama's Facebook, of je hangt 1 buggy aan je fiets en de andere in een ergonomische draagzak. Kleuter aan de hand. En dan kan je makkelijk de stad in )

Ik heb toen mn dochter baby was, een fiets kar gekocht. Mega snel verkocht, log onhandig ding en nog ongezellig ook. In theorie kan je ermee winkelen en wandelen maar dan is een draagzak op je rug toch echt wel fijner.

2. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Super reacties!! Ik lees ze met heel veel aandacht door! Lees heel veel goede punten die ik zeker mee ga nemen. Elektrisch fietsen is hier alleen niet haalbaar.. vinden het gewoon echt te duur.

3. Nene

Nene Actief lid

15 mrt 2014
    163
    0
    16
    NULL
    NULL
    Absoluut bakfiets! Best aankoop ooit!

Ik heb een nieuwe tweewieler (driewieler vond ik eng in de bochten) van de fietsfabriek.nl. Ideaal. Even wennen dat je wiel ver naar voren zit maar dat went heel snel. Ik heb zonder ondersteuning, dan duurt het maar iets langer. En als er kinderen meefietsen, is het juist handig dat je niet te hard gaat.

Je kan heel snel op de fiets weg na de geboorte. Wij hebben speciale steun met viering voor de maxicosi. We hebben alle varianten al gehad: maxicosi, babyschaal, peuterschaal, voorfietszitje op het bankje gemonteerd. Ik neem vaak de quinny zapp mee achterop de fietstassen of in de bak. De zapp vouwt heel klein op. Ik heb een oude waar je zo de maxicosi op klikt en nu een nieuwe die ik tegenwoordig voor mijn zoon meeneem.

Je staat er versteld van wat je allemaal kunt vervoeren met de bakfiets: bak vol boodschappen / 4 kinderen en 1 achterop / na bezoek tuincentrum vol met bomen en planten (zou niet in de auto hebben gepast) etc etc.

Succes met de keuze en als je meer info wilt, hoor ik het wel.

4. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Een bakfiets is absoluut een dikke aanrader! Je kunt er veel in kwijt en hebt prima zicht op je kindjes. Ik heb er 1 met drie wielen. Als je dan moet wachten bij een oversteekplaats kun je lekker blijven zitten, ideaal. Is heel stabiel

5. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Oke... zomaar even een gedachte.... stel ik heb een bakfiets en als ik hem net bij de winkel parkeer, gaat het regenen... wordt alles nat of staat het water in de bak.. is daar iets tegen te doen?

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja je hebt vaak een regenscherm en/of afdekzeil voor op de bakfiets. Die moet je dan wel bij je hebben maar wij stopten het afdekzeil in het bankje van de fiets dus zo hadden we het altijd bij de hand.

Deel Deze Pagina