Babboe bakfietsen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Featherr, 16 feb 2024.

  1. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.694
    635
    113
    Ik heb ze vandaag even gebeld, het schijnt dat eerst alle bakfietsen worden opgehaald, en dat daarna pas afspraken voor de inspecties gemaakt gaan worden. Ze konden geen tijdslijn geven, maar ik vrees dat het dus nog wel maanden kan gaan duren voordat er duidelijkheid komt voor de mensen waarvan de fietsen geïnspecteerd moeten worden. Ik baal er echt enorm van, we zitten gewoon klem. Kunnen geen nieuwe fiets kopen, maar ook onze huidige niet gebruiken. Schiet echt voor geen meter op zo.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.725
    2.166
    113
    Pfff wat irritant. Is toch slecht.... Die monteurs inzetten lijkt me juist snel te regelen. Sneller dan vervangende fietsen. Mijn bakfiets moet opgehaald maar ook nog niets van gehoord...
     
  3. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.694
    635
    113
    Ja dat dacht ik ook, maar zij zeggen dat ze het proces van de NVWA moeten volgen en dat dit dat proces is. Het was een hele vriendelijke jongen aan de telefoon, die duidelijk standaard zinnen vertelde. En nog altijd geen duidelijkheid dus helaas.
     
  4. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.125
    2.544
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga er gewoon mee fietsen hoor. Die controle ga ik niet afwachten. o_O
     
  5. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.694
    635
    113
    Dat doen wij ook, kan ook echt niet anders hier. Maar ze kunnen toch ook niet serieus verwachten dat je dat ding maandenlang niet gebruikt? Je hebt hem niet voor niks aangeschaft. Ik vind dat er wel erg makkelijk gedaan wordt over hoe lang het allemaal duurt/ mag duren.
     
  6. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.125
    2.544
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja we hebben hem tot de mail niet gebruikt. We gaan hem vandaag voor het eerst weer gebruiken. Dat ding was 2,5 duizend euro o_O ik vind het nogal wat om dat gewoon even maanden niet te mogen gebruiken. :confused:
    En mijn 2e punt is dat er nu een monteur van babboe gaat komen en kijken of hij veilig is.
    Maar babboe heeft jaren dingen onder het tapijt geschoven in de hoop dat niemand er achter kwam, kan ik ze wel vertrouwen? o_O
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.390
    1.383
    113
    Heeft iemand met een fiets ouder dan 5 jaar en geen framenummer dat herkend wordt, hier al een antwoord van Babboe??
    Ik zit nog steeds te wachten, krijg met niemand contact.

    We zijn de fiets weer gaan gebruiken. Ik heb geen vertrouwen in een dagwaarde.
    Ons frame is al ooit vervangen bij de eerdere terugroepactie.
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.725
    2.166
    113
    Nee, ik ook niet. Ben t ook echt zat onderhand!!!
     
  9. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.390
    1.383
    113
    Ja stom he..
    Ik lees overal over mensen die hun fiets in moeten leveren en dat spannend vinden. Maar wij weten nog helemaal niks meer dan aan het begin..
     
  10. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Wij zijn nu op vakantie en hebben ‘gelukkig’ nog geen ophaalvoorstel gekregen. Ergens blij om want anders duurt het nog langer. Desondanks baal ik wel, het duurt zo lang. Er wordt gewoon geen perspectief gegeven wanneer we eindelijk eens een fiets kunnen ontvangen.
     
  11. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    744
    383
    63
    Hier ook nog geen enkel bericht. Zou netjes zijn als je tussendoor tenmiste nog een update zou krijgen.. maar heb de hoop wel een beetje opgegeven op duidelijke communicatie.
    Wij hebben de babboe als reservefiets en wilde hem net gaan verkopen.. dus ben ook benieuwd hoe dit nu verder afloopt..
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  12. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.421
    369
    83
    Zuid-Holland
    Nee, helaas ook nog niets gehoord.

    Ik gebruikte hem gewoon nog af en toe, maar de laatste keer ging het stuur erg trillen en kraken, op een asfaltweg. Was gelukkig bijna thuis, maar durf hem nu niet meer te gebruiken.
     
  13. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik ergens ook wel een beeetje heel erg klaar ben maar dat hele bakfiets gezeur. Half februari werd al bekend dat onze bakfiets niet veilig is. We wachten nu alweer een kleine maand op wanneer hij opgehaald gaat worden. Inmiddels hebben mensen al een nieuwe bakfiets gekregen terwijl wij dat oude onveilige ding nog in de schuur hebben staan. Ja we gebruiken hem natuurlijk wel gewoon, maar ik hoopte deze zomer toch met m’n nieuwe fiets te kunnen gaan fietsen.
     
  14. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.712
    6.410
    113
    Ik snap echt dat het een ontzettende rot situatie is, maar er worden 22000 bakfietsen teruggeroepen, dat valt toch niet in 2 maanden te regelen?
     
    Baileyy, Ysabella en CroqueMadame vinden dit leuk.
  15. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.409
    3.300
    113
    Mijn bakfiets is gisteren opgehaald, binnen 4 weken word de nieuwe geleverd.
     
    Catou, Baileyy en Ysabella vinden dit leuk.
  16. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.881
    2.619
    113
    Vrouw
    Ik heb een dure bakfiets gekocht om te kunnen fietsen met mijn kinderen. Hij staat nu al drie maanden in de schuur. Sterker nog in 2020 toen ik de fiets kocht wist babboe dat ze onveilig waren. Mag ik er dan van balen dat ik nog steeds geen vervangende fiets heb?
     
  17. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.390
    1.383
    113
    Wij gebruiken hem af en toe ook als het niet anders kan qua vervoer. Echt fijn vind ik het ook niet meer moet ik zeggen.

    Ik ben die onduidelijkheid zo zat. En dan lees ik in facebookgroepen allemaal mensen waarvan de fiets wordt opgehaald
    . En wij weten nog niks, niet eens de restwaarde.
     
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.390
    1.383
    113
    Maar je weet al dat die opgehaald gaat worden toch. Dat duurt gewoon lang. Wij hebben niet eens een reactie. Een nieuwe bakfiets krijgen wij ook niet.
     
    bababoe vindt dit leuk.
  19. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.694
    635
    113
    zelfde hier! Ik heb van de week maar weer gebeld, ik vind het echt bizar dat je meer dan een maand na het achterlaten van je gegevens gewoon nog helemaal niks gehoord hebt. Al is het een afspraak voor over 2 maanden, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Dat ding mogen we nu al drie maanden niet gebruiken, dat gaan er met gemak 5 worden. Dat vind ik niet meer in proportie. Als zij weten dat E er zoveel moeten terug roepen, moeten ze zorgen dat ze de capaciteit hebben om dat in een normale tijdsspanne te doen. Op zijn minst laten weten wanneer je wat kan verwachten. Maar nee dat doen ze niet, ook niet aan de telefoon. Echt desinformatie wat ik spuugzat ben! (Wij zijn afhankelijk van onze bakfiets, interesseert ze blijkbaar he-le-maal niks). Doordat je niks weet kun je namelijk ook niks, je kunt geen nieuwe kopen want je krijgt waarschijnlijk niks voor deze terug, en wellicht wordt hij over 2 maanden (of langer?) gewoon goedgekeurd. Je mag hem niet naar een andere fietsenmaker brengen om te laten checken. We zitten gewoon in een wurggreep van Babboe die ik spuugzat ben!
     
    Catou en Featherr vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Wat raar dat ze geen nieuwe fietsen geven bij het ophalen. Dat scheelt hun ruimte en ritten. Mits ze ook echt van plan zijn om ze te vervangen.

    Misschien is een fietskar voor sommige nog een idee om de tijd te overbruggen. Thule heeft fijne karretjes.
     

Deel Deze Pagina