Babboe bakfietsen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Featherr, 16 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Degene die beoordeelt steekt zn nek uit om iets als veilig te bestempelen wat hij zelf niet heeft gemaakt en waar op meerdere punten twijfel is (materiaal, constructie, lastechnieken etc) ook geen of weinig inzicht in waar de problemen zijn met de reeds kapotte frames (die waren voor de NVWA kwamen ook spontaan foetsie)

Als die zegt het is veilig en het blijkt niet zo te zijn, is hij de volgende die de pineut is. Ik verwacht niet dat iemand dát aandurft.

Hooguit een controle of er op dat moment (haar)scheurtjes in je frame/laspunten zitten, als dat al haalbaar is om te meten door de constructie. En vermoedelijk dan ook garantie tot de deur.

Maar ik vrees t ergste voor de huidige eigenaren van een babboe bakfiets als ik de berichten zo volg. 1 serie van een bepaalde tijdspanne ala, dit lijkt echter veel groter dan dat.

Stel al zou het gaan draaien wat voor kostenpost dat is voor een bedrijf met nu giga imagoschade (door eigen beleid overigens):
    • Nog niet uitgeleverde bestellingen
    • Retouren/terugkopen (Garantiegevallen)
    • Onderzoekskosten
    • Herstel/revisie van frames (materiaal en arbeid)
    • Logistiek (hele onderzoek en repairstroom)

Ik zou denken dat er wel een slimmerik komt met een conversieframe (bakfiets of bolderkar), waar je al je onderdelen op over kunt zetten (waar niks mis mee is).

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik steek mijn hoofd in het zand en verwacht ieder moment een mailtje dat alles goed is en komt hoor ;)

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik hoop het enorm voor je.. maar vandaag voor paasweekend voorspeld niet veel goeds lang weekend onbereikbaar na het nieuws. Mailtjes rond 6 binnen krijgen

4. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oh ik haalde uit 'rond pasen' dat het ook dinsdag zou kunnen worden.

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Kan ook natuurlijk ik ben benieuwd hopelijk voor jullie allemaal goed nieuws

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Daar ben ik al vanaf het begin bang voor. Had in het begin nog de hoop dat mijn max wel veilig zou zijn, maar dat verwacht ik nu eigenlijk niet meer.

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Haha ik ook, maar vooralsnog is eind van de maand natuurlijk pas zondag.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik verwacht eerlijk gezegd niks, en dat ze gewoon failliet gaan. Ik denk zomaar dat het om heel veel bakfietsen gaat, geen idee hoe ze dat willen bekostigen?!

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik begin wel een beetje ongeduldig te worden. Het is makkelijk gezegd dat je hem niet meer mag gebruiken, puntje bij paaltje hebben de meeste mensen dat ding niet voor niks en ‘mogen’ we hem nu al twee maanden niet gebruiken zonder enige duidelijkheid. Je kunt dus ook niet zomaar besluiten een andere te kopen (als je die duizenden euro’s hebt liggen en dan nog moet je geluk hebben qua levertijd). Ik snap dat het even duurt, maar twee maanden vind ik echt wel heel erg lang. Wij gebruiken hem dus wel omdat we gewoon geen andere optie hebben, maar ik maak me wel extra zorgen nu ik las dat ze dingen hebben geprobeerd te verbergen voor de NVWA. Het liefst laat ik hem staan, maar ja, hoe dat praktisch te regelen is pfffff

10. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    qua bekostiging denk ik dat het misschien wel meevalt. De accell groep is eigenaar van Babboe en daarboven zit weer een miljarden investeringsmaatschappij. Maar het feit dat gisteren bekend werd dat er strafrechtelijk onderzoek zou komen zegt dat het nog lang gaat duren vrees ik.

Eerst was het eind maart rond Pasen, nu al na de Pasen. Zoals @bababoe schrijft je hebt ook niet veel keuze.

bababoe en Mammavantwee vinden dit leuk.
  11. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Ik vrees dat het niet mee valt… https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5439501/financiele-problemen-bij-accell-stapelen-zich-op

12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
  13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Nou officieel eind maart en nog geen bericht

14. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nee, apart, ik neem aan dat ze dit ook niet met pasen doen toch? Dan hopelijk morgen eindelijk duidelijkheid.

15. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Rondom Pasen zou het zijn, ik had ergens vorige week donderdag of vrijdag al wel gedacht. Maar goed, het wordt gewoon echt tijd. Eerste berichtgeving was half februari. Alle klanten willen nu wel weer eens veilig fietsen!

Cobon vindt dit leuk.
  16. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja.. ik neem aan dat het dan morgen wordt. Hmpf, krijg er een steeds slechter gevoel over.

17. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik zit op Facebook een bakfiets groep van Babboe. Daar werd een bericht gedeeld, die naar Duitse dealers verspreid zou zijn. Alle modellen behalve de city en mini (inc E) zouden weer veilig zijn en gebruikt mogen worden. De rest zou worden teruggeroepen zoals bekend. Waarbij je opties kreeg van een nieuwe gewone fiets tot een andere elektrische fiets.

Hoe dan ook: dit is niet geverifieerd door babboe Nederland, dus of het waar is? Ik kan het ook niet meer terugvinden.

We gaan maar weer in de wachtstand..

18. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Hoop dat dit waar is! Wil weer op stap met Max... ben mijn tijdelijke oplossing zo zat.

19. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik heel goed! Zeker als je hem ook nog zakelijk gebruikt.

Ik wist niet dat ik zo chagrijnig kon zijn van een fiets :|

Cobon vindt dit leuk.
  20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Deel Deze Pagina