De babyuitzet: wat zijn jouw aanraders en miskopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Banana, 7 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hi ladies!
    Bij mijn vorige zwangerschap was er een soortgelijk topic waar ik heel veel aan heb gehad. Nu de bevalling van de tweede nadert lijkt het me leuk om weer ervaringen uit te wisselen.
    Dus:
    Wat zijn jouw grootste aanraders op het gebied van babyuitzet en waarom?
    En wat vond jij de grootste miskopen die je hebt gedaan en waarom?

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Aanraders:
    - Voedingskussen (lekker om tijdens de zwangerschap mee te slapen en straks om te voeden)
    - Aerosleep (na ruim 2,5 jaar is het matras nog zo goed als nieuw en kunnen we het voor de tweede ronde gebruiken)
    - Afdruiprek voor flessen (handig en hygiënisch)
    - Joolz kinderwagen (prachtig en gebruiksvriendelijk)
    - Wiegje (fijn geborgen en lekker naast mij)

Miskopen:
    - Avent stomer/blender (mijn pan met stoominzet doet hetzelfde!)
    - Badje twv €100 (alleen in kraamweek gebruikt)

Dit is wat mij nu te binnen schiet :)

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ook ik lees mee.
    In 2013/2014 was er ook zo een lijstje en vond dat wel makkelijk.

4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Interessant, wij verwachten onze eerste en lees ook graag mee!

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    - voedingskussen slaap ik nu idd al een aantal weken mee (nu 38 weken)
    - aerosleep hebben wij idd ook nog van de oudste (2012) en matras ziet er idd nog als nieuw uit.
    - hydrofielen: je kan er niet genoeg van hebben. bij de oudste gebruikt als spuugdoek ivm veel spugen
    - warme voetenzak voor wandelwagen en maxi cosie: geen gehannes met dekentjes en lakentjes wat nooit blijft liggen en meteen los getrappeld word.
    - easy base voor de auto: ideaal! klik en gaan. geen gehannes met de gordel over de mc heen. er liggen er 2 klaar zodat we er een hebben in beide auto's.

miskopen
    - afdruiprek voor flessen nooit gehad en nooit gemist
    - wiegje bij de oudste wel gehad en 1 week gebruikt. nu geen maar t ledikant op onze kamer staan voor die ene week. en anders nog zo aangeschaft
    - flessen sterilisator: t ding staat meer in de weg op t aanrecht. steriliseren kan ook in een gewone bak of pan.
    - badje idd. staat hier nu wel klaar maar verwacht t maar kort te gebruiken. gelukkig via marktplaats voor weinig gekocht.

mutskuh vindt dit leuk.
  6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben heel blij met mijn stokke flexi bath met newborn insert, stokke sleepi mini (door de wieltjes heel gemakkelijk te verplaatsen van eigen slaapkamer naar onze slaapkamer) en een echte (babyproof) schapenvacht voor in de box. Wat mij betreft echte aanraders. Andere dingen zijn al genoemd.

Heb niet echt miskopen gedaan omdat we veel grotere dingen pas hebben gekocht na de geboorte als we het nodig vonden/misten.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Aanraders
    - bugaboo donkey! Of de Buffalo. Zulke fijne wagens!
    - cupholder voor de kinderwagen. Handig voor m’n eigen fles water of fles van de kindjes.
    - familyfix. Makkelijk met de maxicosi en later met de autostoel.
    - avent Natural flessen en spenen. Kindjes pakken ze goed en ze zijn er in t roze en blauw :D
    - heel veel hydrofielen.
    - puckababy slaapzakken, duur maar gaan lang mee.
    - tweede verschoonkussen beneden zodat je niet elke keer naar boven hoeft te lopen.
    - dooky
    - geparfumeerde luierzakjes en de diaperchamp
    - wikkelcapes en de wrapper van Koeka
    - stokke triptrap met babyset
    - rompers van petit bateau

Miskopen
    - magnetron sterilisator
    - zo’n hapjes maker/stomer
    - boxpakjes. Vet onhandig met verschonen en sloot niet mooi aan.
    - flessenwarmer

MLady vindt dit leuk.
  8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Aanraders:
    • cosleeper
    • Avent flessen
    • wipstoel
    • Mutsy kinderwagen
    • koeka voetenzak
    • heel veel hydrofiele
    • xl hydrofielen
    • speendoekje
    • dooky
    • tripptrapp
    • badje, mijn vriend is vaak niet thuis ivm werk dus ik vond een badje ideaal. En nu nog steeds. Jongste in bad en de oudste in een wasmand :D
    • meerijplankje, dochter was 1,5 toen der broertje geboren werd dus die is hier veel gebruikt.

Miskopen:
    boxpakjes, beide kinderen konden die echt niet aan.. was geen gezicht.

9. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Aanraders:
    • Inklapbare box (in ieder geval voor bij grootouders die graag een box willen maar niet permanent iets in de weg willen staan)
    • Slabbetjes met armen eraan, zoals die van Ikea (Shirtjes blijven schoon als je eenmaal aan de eerste hapjes toe bent!!)
    • Melkpoedertorens bij flesvoeding (geweldig als er al porties verdeeld zijn en je niet steeds moet scheppen en afmeten op het moment dat de baby al huilt om een flesje, wij vulde ze elke avond aan)
    • Neutral wasmiddel & baby wipes (als je een baby hebt met gevoelige huid)
    • Kwijlslabbetjes (voor als ze eenmaal tandjes krijgen)
    • Hands & face wipes (bijv. van sensitive van de Lidl, handig als ze eenmaal hun eten overal smeren)
    • Slaapzakken (geen benen meer door de spijlen heen)

Miskopen:
    • Zijligkussen, was mij aangeraden door iemand maar vervolgens afgeraden door kraamzorg
    • Badinzet voor baby badje (1 keer gebruikt, oncomfortabel en te klein)
    • Pampers Luiers (Kruidvat werkte VEEL beter omdat er aan de achterkant een elastisch stukje zat wat de spuitpoep in de luiers hield)
    • Pakjes met voetjes (lange baby, dus alles waar voetjes aan zaten was onhandig/klopte in verhouding niet)
    • Tripptrapp (stond in de weg en de baby opzet was te klein voor mijn baby, nu een inklapbare die in onze mini trapkast past)

MLady vindt dit leuk.
  10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Grappig om te lezen dat wat voor de ene een aanrader is voor de andere een miskoop :rolleyes:. Zo zie je maar hoe persoonlijk het is.

Riverdale87 en Banana vinden dit leuk.
  11. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ja he! Maar blijft leuk om te lezen. Je kunt er toch veel uit halen denk ik:)

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik lees mee! We verwachten onze eerste met een week of 8 :)

Louise11110 vindt dit leuk.
  13. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik heb ooit jouw advies gelezen 'als je iets mist is het binnen een muisklik en 24 uur in huis'. Dit probeer ik echt aan te houden voor de dingen die niet persé nodig zijn. :D

Verder lees ik nog even mee, eerste zit er hier ook aan te komen en wil me niet teveel laten leiden door verkoopsters bij babywinkels die vertellen dat alles wat ze verkopen wel nodig is. :rolleyes:

Luuna en manaolana vinden dit leuk.
  14. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Wat bijzonder om al die verschillende voorkeuren te lezen. Is toch heel persoonlijk he

Aanrader:
    Voedingskussen
    Veel hydrofieldoeken
    Tepelcreme
    Aerosleep
    Klein wiegje voor naast je bed
    Luieremmer met zakjes
    Badje op standaard
    Weleda billencreme
    Medela flessen en speen
    Tripp trapp met tafelblad

Miskoop:
    Kruik en bijpassende zakken
    Luieremmer zonder zakjes
    Huggies billendoekjes
    Stoom- en pureerapparaat
    Avent flessen
    Enkelzijdige kolf

15. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Leuk topic!! Eens kijken of ik voor de derde nog iets uit kan halen ..

Aanraders;
    Mutsy igo kinderwagen
    Familyfix
    Duowagen
    Slabbers
    Voetenzak
    Bakjes om zelfgemaakte babyvoeding in te vriezen

Miskopen;
    Spuugdoekjes
    Lodger wrapper voor in MC
    Teveel wikkeldoeken (2 is genoeg)

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap veel gekregen van mijn zus dus het maakte niet zoveel uit of ik het veel gebruikte of niet. Maar even op een rij waar ik niet zonder kon en wat ik juist nooit aan heb gekeken:

Ik kon niet zonder:
    -Mutsy kinderwagen
    -flessenwarmer (ik heb nooit flesvoeding gegeven en borstvoeding mag niet in de magnetron dus dat ding is heel veel gebruikt, met name door man en oppas)
    -Hydrofieldoeken (die dingen gebruik je werkelijk overal voor)
    -Spuugdoekjes (in het begin nooit slabbers gebruikt)
    -Dubbele elektrische borstkolf (fantastisch apparaat, ook al ziet het er niet uit)
    -Sterilisator voor flessen en kolfonderdelen (het kan ook anders maar ik vond hem superhandig. Mikte alles erin)
    -Wipstoel
    -In de eerste weken: wikkeldekens/badcapes. Ik had er twee maar zoon spuugde veel dus voor de volgende baby heb ik er vier.
    -Childwood Evolu 2 kinderstoel. Wij eten zowel aan de eettafel in de woonkamer als aan het keukeneiland dus wij hadden een kinderstoel nodig die in hoogte verstelbaar was. Het was even zoeken maar ik ben er nog dagelijks blij mee.

Nooit aangekeken:
    -tummytub (gelukkig gekregen)
    -loopstoeltje (verschrikkelijk ding, ook gekregen)
    -babybjorn draagzak (ook gekregen)
    -bij de eerste zwangerschap: Voedingskussen. Ik vond een gewoon kussen fijner bij het voeden. Hij wordt nu echter al maanden gebruikt om mee te slapen.

17. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    Leuk om te lezen!

Aanraders:
    • Stokke TrippTrapp Newborn set; gezellig aan tafel en ook fijn om rechtop te houden na een fles.
    • Fopspeen van Dr Brown: dochter pakte geen fopspenen, maar deze speen heeft dezelfde vorm als de flessenspeen en die pakte ze dus wel. Ineens een stuk minder spugen en een blijere baby. :thumup:
    • Wasbare billendoekjes, maar dat is misschien alleen prettig als je ook wasbare luiers hebt en dus sowieso al luierwassen draait. Al hebben we ze ook even gebruikt met wegwerpluiers: billendoekjes in een luieremmer, in de was op een spoelprogramma en daarna 60graden wassen met bijv. handdoeken. Een stuk prettiger dan wegwerpdoekjes.
    Miskopen:
    • Voedingskussen. Ik heb destijds een hele grote gekocht, leek me handig.... Lag gruwelijk in de weg als ik er zwanger mee wilde slapen en het is ook een veeeeel te groot ding om tijdens het voeden te gebruiken.
    • Magnetron sterilisator, zit nog in de verpakking.
    • "schattige" onesie-pakjes, vaak alleen even aangedaan voor een foto en gelijk bij een volgende luier weer uitgedaan, erg onhandig.
    • Rompers met lange mouwen, ook nagenoeg niet gebruikt. Vond het zelf vrij vervelend om eerst een romper met lange mouwen aan te doen en daarna ook nog eens een trui met lange mouwen.

MLady vindt dit leuk.
  18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Veel is al genoemd maar ik vond de kip kep warmer ook echt super! Werkte echt heel goed hier bij krampjes :)

Bubblez vindt dit leuk.
  19. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Aanraders:
    - Dubbelzijdige elektrische kolf, maar die is heel persoonlijk want ik heb bijna een jaar fulltime gekolfd want kind wilde niet aan de borst :p
    - heel veel hydrofielen
    - Wasbare billendoekjes, maken beter en gemakkelijker schoon dan de wegwerp.
    - Goed Voedingskussen
    - overslagrompers
    - Wubbanub speen
    - Avent Natural flessen
    - Draagdoek, levensredder bij een huilbaby
    - kruiken en kruikenzakken, bijna twee maand gebruikt.
    - Puck a baby piep en opvolger.
    - XL hydrofielen
    - Maxi cosi base voor in de auto
    - wasbare luiers, maar dat is lang niet voor iedereen weggelegd ;).
    - Aerosleep bedomrander, oud koud huis met veel tocht dus dit hield de koude buiten het ledikant.
    - Lanoline zalf
    - balneum extra vette badolie

Afraders
    - Box, bij de eerste slechts sporadisch gebruikt, kleine vond het ook een verschrikkelijk ding :p.
    - Grote kinderwagen, vooral veel gedragen en al vrij snel over naar de buggy

20. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Aanraders:
    Joolz Geo, gebruiken we nu al drie jaar.
    Ledikant en commode van Ikea. Ook matrasjes van Ikea.
    Hydrofielen van Ikea want zijn lekker groot.
    Rompertjes van de Hema. Nu ook met leuke printjes.
    Rite Aid gelpads voor tepelkloven. Purelan hielp niet.
    Wasbare luiers en doekjes (die we alleen voor gezicht en handjes gebruiken).
    Antislip mat in grote bad (Hema) waar ze in kunnen vanaf dat ze op de buik kunnen liggen.
    Geweven draagdoek. Lifesaver.

Afraders:
    Magnetron sterilisator, weg gedaan toen we een vaatwasser hadden.
    Wipstoeltje. Weer weggedaan. Wat een onding.
    Niet gemist: Family fix of easybase, gordel werkt al jaren perfect.

Deel Deze Pagina