Beste iedereen, Mijn dochter heeft 2 weken een rotavirus gehad. Bijna alles gaat nu goed (ze is wel verkouden en hoest veel) en het belangrijkste ze heeft nog steeds diarree (waterig). Ik ben bij de dokter geweest en die zegt dat ik het moet afwachten. Maar dat is toch raar zo lang diarree? Hebben jullie dit ook ooit gehad? Groetjes Martine
zolang ze genoeg drink en niet uitdroogt zal ik me er niet te druk om maken, ook omdat de huisarst zegt dat je even moet afwachten tip banaan werkt stoppend!
Ik zou iig heel goed in de gaten houden of ze goed blijft drinken, plasluiers heeft en of ze levendig en allert blijft. Onze dochter heeft toen ze 6 maanden was ook een pittig buikvirus gehad en was vreselijk aan de diaree (en soms overgeven), van ha naar hap en 'nee hoor er was niets aan de hand, geef maar ORS'. Toen ze op een gegeven moment helemaal niet meer wilde drinken en alleen maar sliep hebben we erop aangedrongen om een kinderarts te laten kijken en toen bleek idd dat ze al aan het uitdrogen was. Hou het goed in de gaten en als je gevoel zegt dat het niet goed is laat je dan niet afschepen want uitdrogen kan heel snel gaan bij die kleintjes. Veel sterkte!!
Mijn zoontje heeft ook weleens 2 weken diarree gehad. Verder was hij alert en hij bleef goed drinken en plassen. Zolang ze dat nog gewoon goed doet kan het niet zoveel kwaad. Bij mijn zoontje ging het na 2 weken vanzelf weer over.
Mijn zoon is nu 7 dagen in de diarree. Ik vind dit ook best lang duren. Hij drinkt verder wel goed en is speels en vrolijk. Ik hoorde hier laatst dat het wel even kan aanhouden de diaree...