Moeders uit Antwerpen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Seheira, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht moet plaatsen, dus als het verkeerd staat hoor ik het wel :)

Ik vroeg me af of hier ook moeders uit Antwerpen zijn. Mijn man werkt al een jaar in Belgie(gent) en nu leek het ons gemakkelijker om te verhuizen naar Belgie, ik ben huismoeder dus heb geen verplichtingen in NL en kan dus zo gaan. Nu zaten we te denken aan Antwerpen. Ik ben vaak in Antwerpen geweest om te winkelen maar qua wonen weet ik er niet veel van. Welke wijken zijn bijvoorbeeld goed om te wonen? En hoe is Antwerpen in het algemeen om te leven, zijn er bepAalde minpunten of juist pluspunten? Ik wil me er goed in verdiepen voordat ik daadwerkelijk de stap ga nemen. Dus meningen van mensen die er ook wonen zou erg fijn zijn.

Wij zaten te denken aan Berchem, maar heb geen idee of dit een goede keus is.

In ieder geval alvast bedankt!

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hey,

Ik heb in antwerpen gewoond. Ik kan je wel verder op weg helpen. Mijn mening is wel gekleurd aangezien ik geen stadsmens ben en rustigere woonplaatsen verkies :)

Zelf woonden we op 15 minuten van het centrum, regio deurne - borgerhout. Dit was gemakkelijk. Een heel goede tram en busverbinding naar het centrum. Openbaar vervoer is naar mijn mening heel goed uitgewerktnin Antwerpen. Waar wij woonden en het centrum vond ik nogal druk en grijs, maar zoals ik al zei: ik hou niet van steden.
    Verder vind je altijd wel iets te doen in A'pen, buurtopbouwerk en samenlevingsopbouw is sterk aanwezig. Ook veel ruimte en mogelijkheden om weg te gaan: uitgaan, theater, cafe, tentoonstellingen, etc.
    Kortom: het is een levendige stad.

Qua woongebieden hangt het er vanaf naar wat je op zoek bent. De buurt van mortsel, lint, vremde is mooi om te wonen, rustig en nabij winkels, maar wat duurder. Berchem heeft leuke en minder leuke buurten, maar is naar mijn mening wel al beter dan borgerhout :)
    Verder kan je richting brasschaat, kapellen, Brecht, st job, ... Ook rustig, groener, maar wat duurder. Als je graag in een stad woont zou ik opteren voor Lier. Een mooi klein stadje op twintig minuutjes van a'pen centrum.

Das al wat ik voorlopig te schrijven weet. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag. Zal proberen erop te antwoorden.

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Persoonlijk vind ik gent trouwens een mooiere en leukere stad, maar ik heb geen ervaring om daar te wonen. Als je man in qgent werkt moet je natuurlijk ook het verkeer mee inrekening nemen. A'pen - gent is geen al te beste verbinding inde spits...

4. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Beste Karnijn,

Sorry voor mijn late reactie, en bedankt voor jouw reactie.
    Ik las veelal op het internet dat Borgerhout niet aan te raden is, dus dat valt al af bij ons. Berchem leek ons wel aantrekkelijk en staat nog op ons lijstje.

Gent is inderdaad ook een mooie stad, en hoe meer we aan het nadenken zijn neemt Gent meer de plek van Antwerpen in op ons lijstje. Mijn man werkt tenslotte in die stad, er is volop werk te vinden voor mij als ik weer zou willen beginnen, en het is momenteel op 20 min rijden van onze huidige woonplaats (zeeland) dus ook niet ineens een al te grote stap.

Bedankt voor je info, we zullen er nog wel een tijd over nadenken voordat we daadwerkelijk onze koffers gaan pakken.

Deel Deze Pagina