Pijn; onderrug, stuitje, bil

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VioletRose, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hallo meiden.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik veel pijn aan mijn onderrug, stuitje wat uitstraalt naar mijn - vooral - linkerbil en been waardoor zitten en lopen erg pijnlijk is.

Gisteren moest ik werken van 9.30 tot 18.30 en kon het laatste uur zowat niet meer lopen. Zelfs mijn enkel/voet begon zeer te doen. Waarschijnlijk omdat ik er raar door liep.

Vandaag ben ik gelukkig vrij maar de pijn in mijn stuitje is alsnog aanwezig. Ik probeer zitten/lopen en staan af te wisselen maar niks lijkt te helpen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Morgen ben ik 13 weken zwanger.

Bedankt!!!

2. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Klinkt als bekken klachten, heb het ook en volgens de gyn mijn bekken. Zsm naar de fysio om erger te voorkomen en rustig aan doen.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Klinkt als ischias! Tenminste de klachten die je omschrijft heb ik ook en bij mij is het zwangerschaps-ischias. Bespreek het met je vlos dan verwijst ze je naar de fysio.

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    ik had precies hetzelfde, bij mij was het banden en bekkenpijn.
    De fysio heeft inderdaad geholpen toen!

5. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Rond de 11 tot 13 weken heb ik precies dit ook gehad. Bepaalde momenten kon ik ook echt niet meer lopen en moest ik even zitten (alsof ik op slot zat). Bij mij is het wel over gegaan door rustig aan te doen..... als ik weer wat voel bij m'n stuitje, rug of bil doe ik meteen weer rustiger aan. De verloskundige gaf aan dat dit hoogstwaarschijnlijk bekkenpijn is. Als de pijn had aangehouden zou ik ook naar de fysio gaan (ondanks dat de vk zei dat bekkenpijn in je stuitje moeilijk te behandelen is.... fysio moet toch kunnen verlichten lijkt me!).

Succes ermee, ik hoop dat het bij jou ook weg gaat trekken!

Liefs,
    Viv

6. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ik heb het ook. Hier 25 week zwanger. En heb net de eerste afspraak met een fysio gemaakt. Ik hoop dat het helpt. Trouwens, waar ik woon hoef je voor de fysio geen verwijzing van ha of vk te hebben.

7. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Bedankt meiden.

Donderdag heb ik een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Ik hoop dat zij mij kan vertellen of het bandenpijn, ichsias of bekkenpijn is.

Ik heb vandaag gemerkt dat alleen - plat - liggen helpt. Niet zitten, niet staan of lopen maar liggen. Daar wordt je helaas alleen maar moe van. Lastig dus.

Deel Deze Pagina