Voelde jullie je hetzelfde bij 1e en volgende zwangerschappen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik nergens last van gehad. Wel wat zere borsten en soms eens een vlaag misselijkheid maar niet overgeven ofzo.
    Was achteraf wel fijn.

Nu net zwanger maar heb nu telkens een weeeig gevoel wat ik dus niet herken als toen bij m'n vorige zwangerschap.

Dus was even benieuwd.

2. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Bij mijn zoon bijna nergens last van pas op het einde van mijn zwangerschap. Maar nu bij mijn dochter heel veel misselijk en mijn borsten blijven maar pijn doen. Maar ja ze zeggen dat zoiezo elke zwangerschap anders is

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Bij alledrie nergens last van. Alleen bij 2 en 3 later in de zwangerschap meer klachten.

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij mijn dochter vanaf een week of 6 fulltime liggen kotsen. Met 7 weken lag ik in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was, ik had HG. Met 9 weken weer opgenomen en toen astronautenvoeding gekregen, plus eindelijk medicatie die hielp (Zofran).

Ik ben nu direct aan de medicatie gegaan toen de link was gelegd tussen constant overgeven en zwangerschap (ongepland, dus ik dacht dat ik griep had), en nu gebruik ik de medicijnen alleen indien nodig, om een opname deze keer voor te zijn. Ik ben nu dus niet zó beroerd als de vorige keer.

Bij dochtertje wist ik ook meteen zeker dat het een meisje was. En dat gevoel heb ik nu voor een jongen.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap extreem vermoeid vanaf het begin. Nauwelijks misselijk, maar totale gebrek aan eetlust, niets smaakte me meer en kon nergens aan denken. Een boel afgevallen toen.
    Verder: prachtig haar, prachtige huid.

Deze zwangerschap heel, heel, heel erg misselijk geweest 24/7 van week 6 t/m 15. Nu ook extreem vermoeid, maar sinds week 17/18 oid pas
    Verder: súper slechte huid en dun, futloos, snel vettig haar :p

Beide zwangerschappen wel echt anders dus.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb verschillende zwangerschappen gehad.

7. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Bij de eerste 2 helemaal niet misselijk geweest en nu bij de 3e ben ik op het begin wel misselijk geweest. Maar gelukkig niet zo erg dat ik echt hoefde te braken.

Verder heb ik nu al vanaf een week of 16 pijn aan mijn liezen en rond mijn schaamstreek, terwijl ik dat bij de andere 2 echt pas helemaal op het einde had.

Maar verder verloopt mijn zwangerschap probleemloos, net als de voorgaande twee keren.

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee totaal anders in het begin.

9. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    De 2 goede zwangerschap waren bij mij nagenoeg identiek.
    Zowel de (vroege) symptomen als aangekomen gewicht etc.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.357
    113
    Vrouw
    De eerste zwangerschap 7 maanden flink misselijk geweest. Ik kon bijna niks vasthouden. Voelde me beroerd.

Tweede zwangerschap vooral moe. Maar ik kon wel eten. Kindje was ook bijna een kilo zwaarder.

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik wou dat ik 2 dezelfde zwangerschappen had gehad. Bij onze oudste zoon nergens last van en (zo goed als) 9 maanden "lachend" er doorheen.

Nu ben ik 35 weken, voel me een nijlpaard, heb een buik waar je U tegen zegt (sommige denken dat ik al overtijd ben), heb last van mijn rug, maag en kan serieus niet wachten tot ik mijn lijf weer terug heb... En t wordt weer een jongetje (met zoveel veranderingen dacht ik serieus dat het een meisje zou worden, maar nee)

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Euh nee. Tussen 1 en 2 was een wereld van verschil hoe ik me voelde (zeker in het begin) en ook 3 (miskraam) en 4 was telkens anders.

4 keer zwanger, 4 keer een andere mix van kwaaltjes (maar wel met enige overlap). Tegen het einde leek het allemaal steeds meer op elkaar, maar dan nog... niet hetzelfde.

13. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Bij de eerste extreem misselijk en dagelijks (meerdere keren per dag) overgegeven tot en met de bevalling. Bij de tweede en derde was dat minder extreem, ook wel eens een paar dagen niet overgegeven. Alle drie de keren volle haarbos en 'stralend' zwanger.

Tweede keer vond ik mentaal het lastigst, omdat ik bij de eerste nog kon denken dat het beter zou worden qua overgeven. Bij de tweede dacht ik vooral in het begin telkens: waarom wilde ik dit zo graag, en dit hou ik niet weer negen maanden vol. Ook schuldgevoel naar onze eerste, dat ik minder beschikbaar was. Bij de derde zwangerschap was ik daar allemaal meer op voorbereid.

14. Houtehart

Houtehart Lid

21 nov 2017
    20
    22
    3
    Vrouw
    1e was perfect nergens last van alleen heel moe in t begin...

2e was drama... gespuugd van werk 6 tot week 15 en de rest van de kwaaltjes...

Nu net 7 weken en smorgens wat misselijk maar te doen en over de moeheid moeten we niet eens praten...

1 en 2e mega pijnlijke borsten gehad de eerste 3 maanden.. (al voor me posi test)

En deze 3e doen ze helemaal geen pijn...

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    1ste zs bijna nergens last van.. Een weekje misselijk geweest, naar het einde toe last van maagzuur.

Nu 2de zs en al bijna 8 weken misselijk, vaak 's morgens overgeven, minder eetlust, pijnlijke borsten en snel moe

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Leuk om lezen dat het bij sommige toch wel verschillend is.

Ik ben benieuwd hoe dat mij gaat verlopen dan. Als het hopelijk goed mag blijven gaan.

17. Sooff28

Sooff28 Actief lid

26 mrt 2017
    317
    172
    43
    Van mijn dochter nergens last van gehad. Nu deze zwangerschap ook een meisje maar heel misselijk geweest. En erg moe nog steeds moe

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vorige zwangerschap (1e kindje, 2e zwangerschap) alleen tussen week 4 en 6 zeer pijnlijke borsten (ook zonder stof/bh eromheen en zelfs zonder aan te raken). Verder fluitend de zwangerschap doorgekomen. Hebben toen een zoon gekregen.

Deze zwangerschap pas met 9,5e week achter gekomen dat ik zwanger was ;)
    Diverse kwaaltjes gehad. Vaak 2-3 weken achter elkaar 1 kwaaltje om daarna weer even niets te hebben en daarna weer 2-3 weken een ander kwaaltje te krijgen.
    Vanaf 32 weken begon een oude wond op te spelen en vanaf 35 weken zak ik continu door m'n liezen/benen en ook rugpijn 's nachts sinds die tijd.
    Totaal andere zwangerschap dus.
    Weten nog niet wat het geslacht van ons kindje is!

19. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

M’n oudste vanaf ongeveer 8 weken tot 12 weken wat weeïg en moe. Bij de jongste van 6 weken tot 15 weken hartstikke misselijk.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja.. Bij alle drie flink k*t. :roflmao:

Deel Deze Pagina