Afgekolfde melk! Help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Saartje123, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb net 2 flesjes afgekolfd, zodat de kleine een paar uurtjes bij zijn oma en opa kan blijven. Maar hoe moet ik deze afgekolfde melk nu bewaren?

In de koelkast was het 3 tot 5 dagen goed en buiten de koelkast bij temperaturen onder de 25graden kon je de melk ongeveer 8uur lang bewaren.

Maar kan ik de melk nu ook bij mij in de koelkast bewaren en dat ik het dan eruit haal om naar mijn schoonouders te gaan om vervolgens bij hun weer in de koelkast te doen? Of moet het zodra het uit de koelkast is meteen opgedronken worden???

Ik ben nogal een amateur en overbezorgd zoals jullie lezen. Geen goede combi!:)

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Iedereen is in het begin een amateur, logisch toch.

Heb je koelelementen? Dan kun je die misschien invriezen en deze gebruiken om je melk koel te vervoeren. Buiten de koelkast bewaren zou ik met dit weer inderdaad liever niet doen.
    Moedermelk is in de koelkast (onderin en achterin de koelkast) 3-7 dagen houdbaar, verschilt per moeder. Buiten de koelkast is het vers gekolfd 6-8 uur houdbaar.
    Ik weet niet hoe ver opa en oma weg wonen, ik vervoer mijn melk wel altijd met koelelementen maar word er wel wat makkelijker in nu Jens wat ouder is, hij kan nu natuurlijk ook wat meer aan.

Als je geen koelelementen hebt kun je misschien iets anders uit de vriezer opofferen als koelelement 8) Alles bij elkaar goed in een koeltas of alu-folie en daar gelijk weer in de koelkast, moet goed komen.

Dapper hoor dat hij al een middag bij opa en oma mag!

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Overigens is 'amateur' en 'overbezorgd' een heel goede combi toch, lekker veilig!

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Het ligt eraan hoe ver opa en oma weg wonen. Is het een klein stukje (vijf minuten) dan kan het wel even buiten de koelkast blijven. Is het langer, dan zou ik het in een koeltas, eventueel met koelelementen vervoeren. Maar dan kan je het bij opa en oma gewoon weer in de koelkast zetten hoor. Ik vervoer mijn gekolfde melk vanaf mijn werk ook zo. In een koeltasje met koelelement en dan gaat het thuis direct weer in de koelkast.
    Veel succes!

Groetjes Mariska

5. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hihi ik vind het heeeel moeilijk om hem nu al een middagje weg te geven. Maar eens moet de eerste keer zijn denk ik dan maar ennnn...Ik volg ook na een uur of 2 hihi, dus zolang zijn we niet gescheiden. Opa en oma wonen 2minuutjes hiervandaan. Vandaar me vraag.

Maar ik vind het een hele goede tip van je met die koelelementen. Dat ga ik doen, ook al is het zo dichtbij. Ik kan niet voorzichtig genoeg zijn!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oppas is hier vandaan 5 min. lopen en dat doe ik zonder koelelementen. Meestal heb ik 3 voedingen bij elkaar in een tasje en die houden elkaar wel eventjes koud. Bij de oppas gaat het gelijk in de koelkast. Verder gebruik ik altijd koelelementen.

Deel Deze Pagina