Het gaat goed. Zijn buikwond is goed aan het herstellen. Hij gaat vandaag weer voor t eerst naar school. Dus zal wel weer even moeten wennen en goed moe zijn. Hij kan nog niet aan de pomp.. dus mogen ze hem elk uur voeding geven.
Ah spannend! Weet het even niet meer, maar gaat hij naar een normale of medische school? Succes iig voor hem gewenst! Bekijk bijlage 564990 Een van jullie trouwens hier ervaring mee?
Bedankt voor je berichtje! Zal t gewoon eens navragen, misschien is t wel mogelijk idd @Donutlover Haha herkenbaar, pap zou ik ook nog wel eens kunnen proberen. Klopt! Twijfel zelf of ik misschien wil pushen naar verder onderzoek. Qua ontwikkeling doet ze het namelijk verder wel prima. @Snoopy1979 Goed om te weten! Hoe oud was jouw dochter toen?
Ik heb t nog niet gebruikt maar lijkt me wel een goeie voor onze skinny’s haha Ohjaa moet je daar voor pushen bij de kinderarts? M ontwikkeld gelukkig ook wel op zn eigen manier maar gaat duidelijk vooruit. Alleen die vreemde kleine afwijkingen aan zn hartje knagen dan toch..stel dat we iets over t hoofd zien en hij daar later problemen mee krijgt ofzo
Gelukkig herstelt het nu! blegh de sonde terug plaatsten word steeds vaker een drama hier wat een gedoe. Eerst gebeurde t slechts eens in de maand en nu 1 a 2x in de week. De diëtiste had het al over een ander soort sonde. We oefenen flink met hapjes want we hopen dat hij dat wel goed oppikt zodat we de melk en de sonde kunnen gaan afbouwen, misschien denk ik te makkelijk maar als hij goed hapjes eet ect dan zou dat op zich kunnen toch?
Als hij echt goed hapjes eet (evt ook pap) is een sonde niet nodig. Maar dan moet hij echt wel rond de 800 ml in totaal zelf eten/drinken. Wij gingen rond die leeftijd ook een gewone beker proberen, ik maakte zelf drinkyoghurt met melk, yoghurt en roosvicee en dat dronk ze graag . Wat betreft de sonde die vaak eruit gaat, heb je nog tips nodig met plakken? Wij plakten heel secuur en lapten alles altijd snel op waardoor de sonde er eigenlijk nooit uit ging. Ik zal eens foto's opzoeken, die staan nog in mijn attachments hier op de site geloof ik. Als er echt nog hoop is dat hij binnen een paar maanden beter zelf gaat eten zou ik niet aan een peg sonde willen denken.
Jaa we plakken hem erg goed, t nadeel is bij spugen dat ie al vaak mee komt. Ik ben heel hoopvol kinderarts wat minder of t binnen een paar maanden verbetert dur ik niet te zeggen ze willen hem voornamelijk uit ze zorgelijke curve hebben zo snel mogelijk omdat er ketonen in zn plas blijven zitten en hij dus zn vet verband waardoor hij amper groeit ondanks alle middelen. Als hij zn potje leeg eet kan je dat dan tellen als 200ml bijv? Vers wilt hij helaas niet. Hij eet nu eens in de week een paar hapjes
Zijn er hier ook mama’s die bd doen voor de sonde? M heeft veel toevoegingen én sommige voedingen volledige infatrini wat zijn buik totaaaal niet fijn vind. Ik doe het nu al 50/50 met kunstvoeding maar t spugen en huilen wordt er niet erg veel minder van. Ik dacht misschien is dat een fijnere manier om even goed genoeg calorieën binnen te krijgen. De dietiste zegt altijd ja maar hij proeft t toch niet, nee dat snap ik maar wie weet valt dwt minder zwaar en kan hij dan evengoed aankomen
Wat balen dat door het spugen de sonde vaak meekomt. Onze dochter spuugde ook veel maar bijna nooit de sonde eruit daardoor. Op het kdv een keertje maar verder nooit gehad door spugen. Ja een potje mag je volledig als vocht rekenen. Jongste at hier potjes ook veel beter dan vers dus dan maar potjes . Heb verder geen ervaring met soorten voeding ivm aankomen maar wat is bd?
Oke wel als vocht idd, maar in 1 zn potje zitten natuurlijk nauwelijks calorieën. Blender diet. Dus vers voedsel blenden en dat door de sonde geven. De maag en darmen pikken natuurlijke stoffen liever dan alle toevoeingen. http://www.echtetendoordesonde.nl/ Kost wel veel tijd maar met de juiste combi zit je dan ook aan goede calorieën
Klinkt wel heel goed en logisch! Geef je trouwens paracetamol als hij er zo'n buikpijn van heeft? Wij gaven altijd vloeibare via de sonde, dat was het enige wat echt handig was aan de sonde
ja wel eens maar dat onderdrukt het probleem maar voor even en om hem nou de hele dag aan de pcm te hangen zie ik ook niet zo zitten. Ik ga morgen maar eens uitrekenen hoeveel calorieën hij nu krijgt en hoeveel ik ervan kan maken als ik hapjes vers maak voor de sonde. Op die website stonden al een paar handige recepten en ik weet uit mn hoofd dat banaan en avocado goed zijn.
@Donutlover Ik heb vandaag voor het eerst banaan (dunner gemaakt met melk) door de sonde gespoten. Ze had er geen last van volgens mij. Wil het nu elke dag gaan proberen en opbouwen naar meerdere keren per dag denk ik
oh dat klinkt goed! Mijn zus zei dat normaal voedsel veel fijner is voor de maag en dat je daar ook goed mee kunt spelen qua hoeveelheid calorieën zeker in combi met de flesvoeding die ze nog krijgen. Ik moet alleen nog even een fatsoenlijke blender aanschaffen of een staafmixer.
Ja want had geen idee op welke snelheid ik t door de sonde moest laten lopen.. Wil t uiteindelijk wel via de pomp doen hoor! Vandaag ga ik voor appel, peer en avocado denk ik.
Ja idd zou ik ook niet weten voor die kleine beetjes is via de spuit wel handiger nu denk ik. Maar t loopt er dus goed doorheen als je t dun genoeg maakt. Avocado heb ik ook liggen, lekker vet! Haha