Hoi!!! Ik heb een vraag aan moeders met 2 kinderen..... Jasmijn is 3 weken oud en huilt zichzelf in slaap, we laten haar nu nog in de box slapen en 's avonds leggen we haar in haar ledikant als ze al slaapt. Als ze ong. 6 weken oud is willen we haar vaker in haar ledikant leggen.......maar dan gaat ze haar zus wakker huilen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, niet dat wij al 2 kindjes hebben, maar willen er binnekort wel voor gaan..voor een 2de kindje mits dat lukt natuurlijk. en dat vroeg ik mij ook af hoe dat gaat.. en hoe mensen dat oplossen.. want mijn meisje is wat dat betreft best een slechte slaper.. en snel wakker.. dus dat zou echt een dilemma worden... wantja ooit huilen babytjes zich in slaap... en moet je ze dus even laten huilen..
ik vroeg me pas hetzelfde af, mijn ventje slaapt ook licht, wij willen volgende zomer voor een tweede gaan!
Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden! Wij hebben nu dus een meisje van een maand, maar die huilt ook veel s avonds. Dus houden we haar beneden zodat ze haar broer, die super licht slaapt, niet wakker huilt. Ooit zullen we er toch doorheen moeten, maar wanneer en hoe pakken we dit aan?
Misschien zal het meevallen. Mijn dochter huilde de eerste weken weleens voor het slapen gaan en mijn zoon is er maar 1 x van wakker geworden, maar ook weer snel in slaap gevallen. Ik was er ook wel bang voor dat hij wakker zou worden van haar, maar dat is dus maar 1 x gebeurd. Volgens mij wennen ze over het algemeen er snel aan.
Mijn zoontje kan echt gigantisch hard huilen en hij heeft dat soms heel even nodig om in slaap te komen, maar mijn dochter (18 maanden) is er nog nooit van wakker geworden. Hij krijste overigens ook de hele boel bij elkaar toen hij geboren werd en mijn dochter die in de kamer er naast lag te slapen heeft er niks van gemerkt. Die sliep overal doorheen.
Wij hebben onze babys nooit laten huilen of zich in slaap huilen oid, dus hadden we daar geen last van. Mijn zoontje slaapt wel erg licht, en toen hij bij zijn zusjes op kamer lag werd ie wakker van elk zuchtje en ging dan zelf huilen. Toen hebben we hem een eigen kamer gegeven, en dat ging prima. Dus je kunt kiezen om je baby niet te laten huilen, en daarnaast zal de peuter echt wel wennen aan de geluiden op een gegeven moment.
Zelfs geen 5 minuutjes?? Dus als de baby 's nachts wakker wordt en in zijn/haar slaapt eventjes huilt dan pak je de baby meteen op?
Hm, nou, ik heb mijn dochter ook nooit laten huilen en heb altijd gezegd dat ik mijn kinderen nooit zou laten huilen. Maar mijn zoontje heeft het soms echt nodig om zich even te ontladen voor hij in slaap kan vallen. Hij is eigenlijk nooit langer dan 5 minuten, maar hij heeft het dan wel degelijk nodig. Als je hem op zo'n moment oppakt heb je de poppen aan het dansen, want hij raakt dan helemaal van slag af en gaat dan echt niet slapen. Je baby niet laten huilen op zo'n moment is hier dus geen optie...
Mijn zoontje wordt snachts nooit wakker van mn dochtertje ( was er ook bang voor, maar viel 100% mee!). En nu slaapt ze door... 's avonds als hij nog niet in diepe slaap is dan is hij er weleens wakker van geworden maar dat gaf nooit problemen, dan ging hij meteen weer verder slapen. Overdag was het wel even een probleem ( week of 4 denk ik...) hij schrok erg van haar gehuil en ging dan zelf ook een potje meehuilen. Ik heb hem uitgelegd dat babytjes nog niet kunnen praten en daarom moeten huilen als ze honger hebben, slaap hebben, krampes hebben etc. Nu is hij er aan gewend. Met laten huilen is niks mis mee hoor, is mijn mening. Ligt er natuurlijk wel aan of dit overstuur klinkt of gewoon jengelig/ vermoeid etc. in het laatste geval is het een manier om spanning kwijt te raken en daar hoef je niet meteen te "dempen". Mn zoontje moest ook vaak even huilen ( ca 5 minuten) en dit klonk soms ook vrij hard/ overstuur. Oppakken prikkelde hem alleen maar meer. Later had hij het huilen niet meer nodig.
De meningen hierover zijn erg verdeeld, en ik respecteer die van anderen. Ik vind 5min huilen persoonlijk niet eventjes maar erg lang. Mijn peuter van ruim 2 jaar krijgt tegenwoordig een driftbui en is 10min niet voor rede vatbaar, en dat gaat door merg en been, laat staan een baby. Van 5 min huilen zouden mijn kindjes ook wel wakker worden van elkaar in begin, dat kan ik niet ontkennen. Dat is ook 1 van de redenen dat wij er meteen bij waren. Als een baby een onrustige nacht had kwam die bij ons op de kamer. Maar dat is niet de vraag van TS, en ik wil haar topic niet hiermee vervuilen. Ik zou zelf de baby de eerste weken/maanden in de avond beneden houden. De baby wil dan toch vaak klusteren en heeft 's avonds wakkere momenten, en zo kan de peuter diep in slaap vallen. Midden in de nacht wordt een peuter minder snel wakker. In de vroege ochtend wel weer, als ik rond 6uur ga douchen, moet ik echt op mijn tenen lopen. Want ze worden wakker van elk geluid. Om 2 uur 's nachts kan ik dansen over de gang, ze slapen gewoon door. Dus 's ochtends vroeg zou ik de baby oppakken als die zich meldt, voeden en terugleggen, of bij je in bed nemen oid.
in ons geval zou mijn zoontje ook wakker kunnen worden, omdat de woonkamer aan zijn kamer grenst...dus hier zal ie gewoon moeten wennen aan het nieuwe geluid...namelijk zijn babyzusje/broertje ik geloof er wel in dat het goed komt, en mss heb je eventjes een wenperiode..maar dat hoort er dnek ik bij... overdag zla je oudste de kleine ook vaker horen huilen, of in elk geval wennen aan het geluid.. laten huilen doet er niet toe, een babytje huilt nou eenmaal af en toe...al is het een minuut voor dat je er kan zijn...dat kan ej kindje natuurlijk al wakker maken... en er zijn ook grotere gezinnen bij wie het allemaal goedkomt/gaat, je kan moeilijk iedereen uit elkaar houden, wonen nou eenmaal allemaal in het zelfde huis...in ons geval dus gelijkvloers.. Wij kiezen er wel voor de eerste 5/6 mnd de baby bij ons op de kamer snachts te laten slapen ivm bv enz... maar juist fases na die newborn-periode kunnen pittiger zijn..zoals verlatingsangst fase enz...dan gaat je baby ehct keihard schreeuwen of krijsen...of tandjes dat soort dingen...denk dat je dan ehct niet zult tegen kunnen houden dat de 1 de ander wakker huilt
Tjonge jonge.....wat een nacht Jasmijn ging na de nachtvoeding, prima weer slapen, maar nu! Ze schreeuwt alles bij elkaar en is klaar wakker. Dus zit ik nu met haar beneden......hopen dat ze snel in slaap valt.
Isabella is nog nooit wakker geworden van Julian. Nu kun je haar sowieso bijna nergens wakker mee krijgen. Er is eens een brandalarm af gegaan ( hangt boven haar deur) en zelfs daar sliep ze doorheen ( en wat een lawaai is dat...) Anders om ook. Julian slaapt ook door haar geschreeuw en een blaffende hond.
De eerste 3 maanden ongeveer is Elin 's avonds beneden geweest, dus kon Julie boven rustig slapen. Elin sliep dan in de box/kinderwagen/draagzak/tegen ons aan tot het tijd was voor haar laatste fles, dan legden we haar boven in haar wiegje bij ons op de kamer. Huilen deed ze dan niet of nauwelijks. Nu gaat Elin 's avonds ook gewoon boven slapen na haar fles van 19:00. Ik leg dan eerst Elin in bed. Soms jengelt ze een paar minuutjes, met een paar keer de kamer binnenlopen en een aai over de bol is dat gauw over. Zogauw Elin slaapt, leg ik Julie in bed. We hebben het ook wel eens geprobeerd om ze tegelijkertijd in bed te leggen, maar Julie is een klein poppenmoedertje dat in de stress schiet bij ieder kikje dat Elin geeft . Dan wil ze gelijk een kusje gaan geven, Elins tutje terugggeven of haar pop bij Elin in bed leggen (zo schattig, dat wel). tegelijk in bed leggen werkt hier dus niet. 's Nachts wordt Julie eigenlijk nooit wakker als Elin begint te huilen. Nu huilt Elin nooit lang, want ik ga altijd gelijk naar haar toe. In de vroege ochtend wel wordt Juul er wel wakker van. Als Elin zich meldt voor haar ochtendvoeding, kruipt Julie er gezellig bij