Baby ´plannen´??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiSe, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier (zelfs met eileider-problemen) bij de 1ste in ronde 5 zwanger. Had het totaal niet verwacht en de afspraak om ivf te bespreken stond al.
    De 2e was ik in de 3e ronde al zwanger. Wij hebben ontzettend veel geluk dat het allebei zo snel is gegaan en ben er ook ongelofelijk blij mee dat het zo heeft mogen gaan.
    Er zit 22 maanden tussen als deze geboren wordt :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Dit snap ik niet helemaal.. Ook als je precies op het juiste moment klust dan heb je nog geen 100% kans op een zwangerschap. Er zijn genoeg vrouwen die hun eisprong kunnen voelen, maar niet in de 1e ronde (of helemaal niet) zwanger raken.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan je idd niet plannen. Maar wel rekening mee houden. Idd pas aan beginnen als je er ook aan toe bent, je kan in ronde 1 zwanger zijn. Maar er niet vanuit gaan want dan kan het tegenvallen.

Hier onverwachts zwanger van de 1e.
    Bij de 2e direct na het verwijderen van het spiraal, niet eens meer ongesteld geweest tussendoor.
    Hier komt er dus een knup in alles wat mogelijk is:D

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

bij de eerste 18 maanden, bij de tweede 15 maanden, bij de derde 3 maanden.

je kunt een baby niet plannen, zo simpel is het. ( tenzij je super vruchtbaar bent, wat uiteraard kan , en daar handig "gebruik"van maakt)

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Goed topic!

Wij zitten ook nog te twijfelen. Een tweede zwangerschap is welkom, maar komt nu nog niet zo goed uit ivm mijn laatste jaar studie. Zou het wel zwanger kunnen afronden, maar dan dus op z'n vroegst in juli of augustus uitgerekend zijn. Maar ik ben ook best bang dat het nu weer zo lang gaat duren als bij onze dochter, namelijk 18 maanden. Dus als we er voor zouden gaan als ons meisje anderhalf is, het weer zo lang zou duren, ik zwanger zou zijn als ze 3 is, en er bijna 4 jaar tussen zou zitten.

Vind het nu moeilijker om de knoop door te hakken dan bij de eerste!

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dit valt niet te plannen. Je weet immers nooit zeker of het raak zal zijn, (anders zouden alle ivf en iui behandelingen e.d. moeten lukken, want die zijn ontzettend gepland) ;)

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik zou niet weten hoe dat bij ons zal gaan, bij de eerste duurde het ruim twee jaar eer hij bleef plakken, dus ik vraag me ook wel eens af, hoe moeten we dit nu gaan 'plannen'. Maar ja, voor het zelfde geld gaan we nu beginnen, met het idee dat het toch twee jaar duurt en dan zul je zien dat ik direct zwanger ben en het blijft plakken :cool:

8. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bij de eerste ben ik ongepland zwanger geraakt, na mn stopweek vergeten weer te beginnen met mn pil dus heel nonchalant gedacht dat ik dan op de eerste dag van mn volgende menstruatie wel weer zou beginnen.. die menstruatie kwam dus niet.. maar was wel welkom hoor, de wens was er, we hadden alleen afgesproken een paar maanden later te gaan beginnen met proberen..

Bij de tweede houd ik er rekening mee dat het langer zal duren.. nu ronde 1 pas..

9. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Bij mijn oudste was het de eerste ronde al raak, en toen hij 1 werd zijn we begonnen voor een brusje. Dit duurde véél langer dan de eerste keer en uiteindelijk is het leeftijdsverschil 3 jaar en 10 dagen geworden.

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier met veel geluk 2x in de 1e ronde zwanger. Maar dat was geen kwestie van plannen. Meer een kwestie van: "we willen het graag en het is vanaf nu welkom" en dan op goed geluk!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Nee, een baby kan je niet plannen. Wij hebben met de 2e gewacht totdat we er beide aan toe waren en vanaf toen geprobeerd. Natuurlijk hoopten we dat het snel zou lukken (en gelukkig was dat ook zo) maar resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst ;)

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Geen idee of het bij een tweede net zo snel (of langzaam) lukt. Hier beide keren in de eerste ronde raak.

13. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Tja...het blijft een lastige kwestie..Ook hier beginnen we langzaam gesprekken te voeren over een tweede kindje..Het begint inderdaad alweer te kriebelen..idealiter gezien heb je (denk ik altijd wel) een bepaalde leeftijd tussen 2 kindjes (die uiteraard voor iedereen anders is) en dat maakt het lastig..Het duurde een jaar voordat ik zwanger raakte van onze dochter..Als een zwangerschap nu weer een jaar op zich zou laten wachten, zouden we ongeveer nu kunnen gaan proberen, maar voor hetzelfde geld, is het inderdaad binnen 1,2 of 3 maanden raak..Daar heb je nou eenmaal niets over te zeggen..

Ook ben ik na de bevalling nooit meer terug gegaan aan de pil (of iedere andere vorm van anticonceptie) en vraag me dus af, of dit ook nog een rol zou kunnen spelen..Tja..lastig..

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah, een definitieissue.. wat is plannen. Nee, niet op de dag of zelfs de maand want uiteindelijk is elke zwangerschap een kans berekening maar de één laat het meer aan de kans over dan de ander.
    Bij de eerste was ik na 11 maanden zwanger... "lang" bezig geweest dus.. bij de 2e zijn we een stuk 'gerichter' te werk gegaan en was ik in de eerste rond zwanger. Ik ben zeer regelmatig ongesteld (altijd 28 dagen al jaaaaaaaaaaren) dus de kans neemt daardoor behoorlijk toe. Ik wilde ook persé niet meer in de zomer hoog zwanger zijn dus daar heb ik wel rekening mee gehouden
    Als er hier nog een derde komt (en dat is nog zeer de vraag...) dan ... als de oudste op school zit en ruim na de zomer (hoewel voor het weer hoef ik het niet te laten hahahahahaha)

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik geloof niet zo in plannen, ik hoor zo veel verhalen van eerste kindjes die lang op zich lieten wachten en tweede kindjes die er in de eerste ronde al waren ;)
    Wel had ik een wens dat er niet teveel tijd tussen zou zitten, het liefst 1,5 jaar. Mijn eerste zwangerschap was na ronde 1 en toen waren we nog niet eens echt bewust begonnen. Ik helemaal blij en qua tijd kwam het heel goed uit enzo. En toen kreeg ik een miskraam en dat heeft me des te meer doen besluiten dat het kindje altijd welkom zou zijn, wanneer dan ook. Na die miskraam in ronde 5 zwanger dus ook vrij snel en dat werd Mini1. Van Mini2 was ik in ronde 1 zwanger en er zit nu 1,5 jaar tussen. Ik heb dus enorm veel geluk gehad, zeker als ik zie hoe moeizaam mijn leeftijdgenoten het vaak hebben. Mocht er een nummer 3 komen, dan zal er meer tijd tussen zitten want ik zal eerst manlief over moeten halen, haha!

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    1e keer; 1e ronde helaas miskraam
    2ekeer; 22e ronde helaas miskraam
    3ekeer; 1e ronde en wel goed gegaan.
    al me al waren we 3 jaar verder voor onze dochter er was.

Deel Deze Pagina