Beste lactatiekundige, Mijn vraag lijkt op die van 'Glitters' maar de details zijn net anders, vandaar dat ik een apart topic open. Mijn dochter is nu 10 weken en over 2 weken ga ik weer aan het werk. De borstvoeding is vanaf het begin goed gegaan en ze groeit als kool. Momenteel drinkt ze meestal zes keer per dag (overdag 3-4 uur ertussen, avond/nacht ong 5 uur ertussen. Ik geniet ervan en wil het nog niet missen, maar volledig kolven op mijn werk zie ik niet zitten: ik heb een drukke baan en veel reistijd en zal dus van 7-7 uit huis zijn (4 dagen per week). Mijn plan is nu om 's ochtends voor ik wegga bv te geven, rond 13u 1x te kolven en afhankelijk van of onze dochter nog moet drinken als ik thuiskom de voeding van 18/19 uur of live of thuis kolven. Overdag aanvullen met flesvoeding. De late avondvoeding en nachtvoeding kunnen dan weer aan de borst. Ik ben nu al begonnen met de middagvoeding (rond 14-15 u) af te bouwen, maar ben ergens zo bang dat mijn productie niet op peil blijft met mijn voorgenomen schema. Ik wil dus niet persé volledig moedermelk maar wel mijn dochter nog fijn aan de borst als we samen zijn. Over het algemeen heb ik een redelijk goede productie (dochter groeit goed) en als ik kolf ipv live voeden haal ik in totaal uit beide borsten meestal 30-50 ml meer dan nodig voor een voeding (enkelzijdige elektrische kolf). Is er een goede kans dat dit zo gaat lukken? Alvast bedankt voor je antwoord.
Ja, er is kans dat het lukt! Gewoon voor gaan. Evt. kolven in stappen als je merkt dat het minder wordt en op het moment dat je thuis bent kun je wissel voeden: zo geef je je productie een extra impuls terwijl je kindje drinkt. Veel kindjes die minder bij mama zijn overdag neigen dit 's nachts in te halen. Als je dit weet is het minder erg Kindjes nemen zo in de nacht extra wat ze nodig hebben, plus halen mama tijd in. (binding). Bijkomend voordeel is dat je voeding in stand wordt gehouden! Succes!