Beste verloskundige, Ik heb in maart een miskraam gehad (8 weken) en heb toen 2 weken flink gevloeid, eerste menstruatie daarna was ook heftig en veel bloedverlies. Maar de laatste 2 keer heb ik juist heel weinig bloed verloren, minder dan ooit. Hebben je enig idee hoe dat kan? Zou het kunnen dat mijn baarmoeder opnieuw slijmvlies aan het ''verzamelen'' is nadat het door de miskraam allemaal afgestoten is? En zou dat dan ook kunnen verklaren waarom er nog geen innesteling is geweest, omdat het slijmvlies nog niet dik genoeg was? Of heeft het eerder te maken met het feit dat mijn hormonen in de war zijn na de miskraam? Bedankt alvast voor de reactie!
Hallo, De hoeveelheid van het bloedverlies van een menstruatie geeft niet aan dat het baarmoederslijmvlies te dun is waardoor er geen innesteling kan plaatsvinden. Een menstruatie na een miskraam is vaak heftiger om nog wat rest op te ruimen. Het kan door de hormonen komen maar ook bij jou passen een lichte menstruatie. Groetjes Ineke
Hoi Ineke, Hartelijk dank voor je antwoord. Dan hoef ik me dus gelukkig geen zorgen te maken om een te dun baarmoederslijmvlies. Lichte menstruatie past niet bij mij, maar ik realiseer me dat dit natuurlijk toch een paar keer kan voorkomen. Niks zo veranderlijk als een vrouwenlichaam! Nogmaals bedankt