Baby 1,5 weken - probleem 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HopeSept12, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Hallo,

Ons tweede zoontje is op 24/11 geboren;
    We zijn sinds vorige zondag thuis en hebben al tijdens het ziekenhuis problemen met slapen snachts.

Overdag slaapt hij goed in zijn wiegje beneden, hoort alle geluiden, véél licht,.. drinkt goed zijn flesje om de 3 à 4h.
    Voor het slapen vraagt hij dikwijls (om 23h) een extra flesje; lijkt dus goed om zijn nacht van start te gaan;

MAAR dan begint het net,... 's nachts wordt hij ieder uur wakker! Volgens mij is het zeker geen honger, want als ik hem de fles aanbied dan drinkt hij amper iets en ligt mooi weer te slapen. We leggen hem dan terug, hij slaapt mooi en een uurtje later weer wakker... steeds met hard wenen.

's nachts ligt hij in een draagmand (van de wandelwagen) te slapen, mooi onder een lakentje.

Wat kan het probleem zijn dat onze kleine steeds wakker wordt?
    kan het zijn dat het 'te' donker is voor een baby? Te koud? (is steeds 18gr in de kamer)

Alvast bedankt voor jullie advies/raad!

groetjes,

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
  3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Lijkt mij ook een typisch geval van omgedraaid dag-en-nacht ritme. Heel normaal op deze leeftijd.

4. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Gaat dit snel voorbij?
    Bij mijn eerste had ik dit totaaaaal niet!
    Toch zeker niet zo extreem!

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    verschilt heel erg per kind denk ik. ene kind geeft duidelijker zijn behoefte aan dan het andere kind.

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Die van mij heeft nog steeds het dag/nachtritme niet door. Zijn nacht beging rond 16:00/17:00 en daarom is hij rond 4:00 klaarwakker. Ondanks alle tips, ik heb echt alles uitgeprobeerd.
    Nu moet ik zeggen, het lijkt langzaam iets beter te gaan (vanochtend 5:15 wakker, luxe voor ons!) en hij krijgt rond 3:00 ook nog nachtvoeding.
    Dus...succes. Ik hoop echt dat jouw baby het sneller doorheeft!

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Heel normaal. Mijn zoontje heeft pas sinds 2 weken een wat ''normaler'' ritme (en komt nog steeds s nachts) Komt vanzelf.

8. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Dat is toch echt frustrerend...
    iemand een gouden tip?

probleem is ook, dat hij steeds melk wilt als hij 's nachts wakker wordt. laten huilen is geen optie want mijn zoontje van 12maand komt dan wakker en wil natuurlijk geen twee wakkere baby's! ;)

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik denk eerlijk gezegd dat je wat teveel verwacht van een kindje van 1,5 week. Die is 9mnd gewend om lekker warm bij mama te zijn, en kreeg een constante toevoer van voedingsstoffen. Logisch dus dat hij 's nachts een flesje wilt en even aandacht van mama/papa.

Misschien kun je kijken hoe je het voor jezelf/jullie gezin het zo makkelijk mogelijk kan maken? Baby naast je bed, wisseldiensten, alvast een thermoskan heet water mee?

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier wel mee eens. hij is nog zo klein. Logisch dat hij niet gelijk een ritme snapt! Ik denk ook niet dat er een gouden tip is eigenlijk. Je kunt proberen of het lukt om zijn dag nacht ritme om te draaien (overdag om de max 4 uur een fles, 's nachts op verzoek, veel met hem naar buiten, laten slapen overdag met gordijnen open, snachts alleen met gedimd licht en zachtjes praten etc..) maar dan nog is 1,5 week iets te vroeg. Ze krijgen pas vanaf 6 weken officieel het ''dag/nachtritme'' en dan NOG niet altijd (en dan is dat ook niet gek)

Ik denk dat je met je oudste dus geluk had ;)

Meer info:

Omdraaien van het dag- en nachtritme -Slaapproblemen en oplossingen - Slaapbabyslaap.nl

11. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Mijn zoontje heeft hier best lang last van gehad, overdag sliep hij in de box of op de bank, maar zpdra hij in zn bedje moest slapen (dag of nacht) was het huilen en hazenslaapjes, uiteindelijk heeft hij een periode bij mij geslapen (niet pedagogischverantwoord) maar we sliepen wel. Ik maakte een nestje voor hem met het voedingskussen en dan was het goed,.

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

vind ik juist wel heel pedagogisch verantwoord ;) goed voor de hechting en je geeft je kindje wat het nodig heeft.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Pedagogisch niet verantwoord?
    Je hebt heel goed ingespeeld op de behoefte van je kindje, en
    het resultaat was tevreden mama en tevreden baby.
    Dat is toch prachtig?
    Goed gedaan mama!:)

14. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ben het hier wel mee eens.
    Denk dat je gewoon mazzel heb gehad met je dochtertje.
    Misschien lekker bij je nemen een kijken of hij dan wel wat langer slaapt.

15. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hmm klinkt als heel normaal...ritme wat is dat? Hier ook omgedraait ritme eerste tijd. Nu nog steeds geen ritme (2,5 maand). Ik
    Maak me er niet druk om, komt vanzelf.

16. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Slaapt je zoontje alleen onder een lakentje? Dat lijkt me erg koud! Voelt nij niet koud in zijn nekje?
    Mijn zoontje ligt in een slaapzakje met een laken en een deken over zich heen.....temperatuur is rond de 17 graden.

Sterkte in ieder geval, volg je gevoel.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met 1,5 week sliep mijn jongste dochter alleen op mij, en dan kwam ze om de 3 a 4 uur. Dit heeft ze toch wel tot 6 weken gedaan.

Nu is ze twee maanden en slaapt ze in een wiegje naast mijn bed, soms maakt ze al nachten van 8 uur.

Laat het los, geen week is hetzelfde met die kleintjes. Geef hem wat hij nodig heeft, kleine slokjes drinken en anders gewoon heel veel mama en papa!

18. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Huh? Je hebt juist pedagogisch heel verantwoord gehandeld in mijn ogen. Juist door hem te geven waar hij behoefte aan heeft. En nee, je verwend je kindje daar niet mee.

On topic, ik denk dat je een beetje teveel verwacht van je ukkie en dat je met je eerste heel veel geluk hebt gehad. Neem je uk veel bij je en zorg overdag voor genoeg daglicht enzo.

19. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Was weer te snel met een reactie typen en ik heb geen idee hoe ik mijn bericht moet verwijderen dus ik zeg niks!

Bij deze:

niks!

Deel Deze Pagina