Hoi dames, Nummer 2 komt er bijna aan en deze baby wil ik toch wel graag gaan dragen. Zl wilde niet gedragen worden ivm zere nek, ik had een bondolino na zijn geboorte aangeschaft, maar dat is nooit een succes geweest. Het liefst wil ik vanaf de geboorte een doek gebruiken, maar welke? Hoe weet je wat voor een doek voor jou geschikt is? Ik heb bij zl een bezoek gebracht aan een draagconsult in mijn woonplaats, maar daar was het zo'n rommel en zo ontzettend smerig dat ik haar na een half uurtje heb betaald en snel weg ben gegaan. (Daar ga ik dus niet nog een keer naartoe) Kun je ergens doeken lenen en ze leren knopen dmv een filmpje op YouTube? Help iemand advies voor mij?
Of je ze ergens kunt lenen weet ik zo niet. Ik heb zelf een draagdoek van ByKay. Ben er heel tevreden over. Je kunt je kindje hier vanaf de geboorte in dragen totdat ze 18 kilo wegen. Al denk ik niet dat je nog met 18 kilo voor op je buik gaat sjouwen. Ik draag mijn dochter er niet meer in, maar tot een maand of 9 vond ze het helemaal prima.
Ik heb ook een bykay, ben er ook tevreden over. Knopen heb ik geleerd door youtube. De bykay is wel rekbaar en dat moet je wel willen (en geweven doek is wat steviger) Ik heb er ook een beco draagzak bijgekocht. Vond ik net iets makkelijker, hoef ik niet te knopen. En ook mijn man vind dat iets fijner. Succes met je keuze. Er is zóveel op de markt!
Ik zou voor geweven gaan! Rekbaar is heel fijn in het begin, maar zodra je kleintje wat zwaarder word, zakt hij sneller doordat de stof meerekt. Geweven kun je later ook voor op de rug gebruiken. Daarnaast knoopt het fijn en stevig. Ik heb een Little Frog en een Yaro doek. Goed betaalbaar. Ik heb ook een bondolino ernaast. Vanaf een week of 6 gaan gebruiken. Ook ideaal!
Ik zou gewoon ook even rondkijken op internet, bij verschillende sites heb je ook een doekenbieb bijvoorbeeld waar je tegen een vergoeding doeken kunt 'lenen'. En op Facebook heb je de groep Draagpraat met veel ervaren dragers en informatie. Succes ermee!
Ik vind een geweven doek veel fijner dan een rekbare(ik heb een hoppediz draagdoek), al heb ik tegenwoordig ook een Tula draagzak en die vind ik helemaal super!. Als je googeld op draagdoek lenen kom je verschillende sites tegen waar je doeken tegen een kleine vergoeding kan lenen.
Ik had eerst een rekbare, vond ik voor de begin periode wel fijn (als ze nog klein zijn). Nu heb ik een rekbare die ik ook heel fijn vind maar ben nu op zoek naar een draagzak(tula) zodat mijn man ook kan/wil dragen. Als je Googled op doekenbieb "woonplaats" dat er dan wel wat in de buurt uitkomt. Bij jebabydichtbij kan je verschillende modellen huren, dat hebben wij gedaan en vond ik erg prettig!
Ik zou idd naar een andere draag consulent gaan. En ook even kijken op de fb pagina " draagpraat " . Hun weten ook wel goede consulenten
Hoi dames, Bedankt voor alle tips en adviezen! Ik denk dat ik inderdaad het beste naar een andere draagconsult kan gaan, want er is zo veel keuze online, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb me inmiddels ook aangemeld op facebook voor draagpraat 😊.