Baby 1 jaar, gewicht en niet aankomen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by HappyRabbits, Dec 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ik heb me nooit zorgen gemaakt om het gewicht van onze kleine man, hij volgde heel lang de -1 curve. Met negen maanden kwam hij voor het eerst boven het gemiddelde met zijn gewicht, hij at dan ook geweldig goed! Iets voor de 11 maanden is hij gewogen en was hij net geen 10 kilo. Nu hebben we hem gisteren op onze eigen digitale weegschaal gezet en nu lijkt het dat hij 250 gram is afgevallen de afgelopen maand.
    Hij is wel veel meer gaan bewegen: kruipen, tijgeren, optrekken. En het eten is wat wisselender geworden, de ene keer eet hij geweldig, de andere keer veel minder. Ontlasting 3 of 4 keer per dag ;).
    (Hij eet gemiddeld: 210cc pap, 2xfruit, 1 à anderhalve boterham, cracker, groentehap en 150 cc griekse yoghurt. Drinken gaat een stuk lastiger).
    Is het normaal dat een kind afvalt of helemaal niet aankomt in deze periode?

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    mijn zoon is vanaf april dit jaar nog niet aangekomen. dus vanaf 13 mnd tot 21mnd...misschien een keer 200gr.

Hij is inderdaad meer gaan lopen, klimmen, klauteren enz. En hij was ook wat zwaar voor zn lengte ;).

Of het normaal is weet ik niet, hier maakte het CB zich geen zorgen, maar hij was dus ook op +1 / +2 met gewicht en qua lengte gemiddeld.

3. Daan22

Daan22 Bekend lid

May 12, 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee, mijn dochter is nu 13 maand, met 11 maand woog ze 9,8 kilo en nu net 10 kilo, idd bewegen scheelt vast ook hè, verbranden vdel

4. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    mijn dochter was dat ze 1 was ongeveer 9kg, en nu (inmiddels ruim 2 jaar): 10 kg. dus 'slechts' 1 kg in 1 jaar tijd, en wel in de lengte gegroeid.
    maar wel precies het jaar waarin ze ging lopen, bewegen, rennen, etc.

zolang ze een blij meisje is, goede ontlasting e.d. heeft, voldoende eet maak ik me geen zorgen.

en zo klinkt het bij jou ook (blij ontdekkend kindje)!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou er van uit gaan dat jouw weegschaal gewoon niet goed weegt. De meeste weegschalen wegen pas correct vanaf 10 kilo, zijn zeer gevoelig voor beweging en bovendien anders geijkt dan de weegschaal op het CB.
    Ik zou daar dus gewoon even opnieuw gaan wegen, als je het even zeker wilt weten.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn zoon is altijd een lichtgewicht geweest. Zat meestal tussen -1/-2 lijn en met lengte iets boven gemiddeld uitlopend richting +1.
    Zo zag het er uit:

11 mnd 8020 en 77 cm (begon met lopen)
    14 mnd 8230 en 81 cm (hierna weer beter eten)
    15 mnd 9350 en 82 cm (flinke inhaalslag door goed eten gemaakt en verloren gewicht er weer aan gegeten)
    17 mnd 9700 en 83 cm (vanaf hier weer slechter brood eten)
    18 mnd tegen de 9 kg en dus weer een kilo afgevallen en 84 cm dus groeit wel goed.

Het blijft dus wel een dunne. Soms vind ik het erg omdat je gelijk ziet dat hij afvalt maar aan de andere kant ziet hij er heerlijk slank uit, is gezin en vrolijk en groeit en ontwikkeld goed.

Ik heb geleerd het los te laten en zo lang hij het goed doet is het prima. Cb maakt zich ook geen zorgen en vind hem erg goed uitzien.
    Zelf ben ik al lang blij dat t niet zo'n vet propje is. Vind dat echt zo'n vreselijk gezicht. Moet ook zeggen dat ik het gemiddelde wel erg hoog vind liggen.

Ik zou me in jouw geval niet ongerust zijn. Het zal zijn bouw zijn icm een beweeglijk kind.

7. Tamar86

Tamar86 Lid

Jun 30, 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje wat niet veel aankomt deze periode. Eet slechter en beweegt veel. Mag ik vragen waarom hij alleen nog groenten krijgt s avonds? Misschien gewoon aard/groenten/vlees met de pot mee eten? Krijgt hij ook wat meer energie uit misschien.
    Of versta je onder groentenhap de warme maaltijd?

8. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn zoontje is even oud en staat ook al een tijdje stil qua gewicht.

Wat iemand anders al zei; krijgt hij alleen maar groenten savonds? Of noem je het gewoon een groentehap. Met deze leeftijd kunnen ze prima met de pot mee eten.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    groentehap is inderdaad gewoon de warme maaltijd ;).
    Dus groente, aardappelen/rijst/pasta, vlees/kip/vis. Hij is overigens een slechte kouwer momenteel. Er zitten wat tanden aan te komen. Dus vlees is niet zo geliefd.

10. gusto

gusto Niet meer actief

Maar dan eet hij toch voldoende? Mijn zoontje krijgt ook maar 1 of 2 keer per week vlees, krijgt hij niet zo goed weg nog.

Het is wel normaal dat het gewicht op een gegeven moment wat stagneert of maar iets omhoog gaat. Mijn dochter weegt al een jaar 12,5 kilo. Is van een dikkige baby een slanke peuter geworden. Zou me, zolang hij goed eet en zijn ontwikkeling goed is, geen zorgen maken hoor :)

Share This Page