Broodbeleg 6.5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door sara1988, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Welk broodbeleg mogen baby's op deze leeftijd?
    Ik ben begonnen met brood met boter en sinds een week met smeerkaas erop, maar wat mag nog meer? Mogen ze ook al smeerworst?

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan krijgt zo af en toe wel eens een klein beetje gekookt eigeel op brood.. smullen :D !!! Verder krijgt hij alleen maar boter op brood.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Smeerkaas/worst niet doen: heb je gelezen hoeveel zout erin zit? Lees maar ;)) tot 1 jaar mogen ze maar 0.5gr zout. In 2 boterhamen zonder beleg zit dat al bijna (bij goedr bakker zoutloos of veel minder). Verder is ook gewoon smerig zit zo veel zooi in.

Wat ze wel mogen
    - ongezouten boter
    - jam zonder suiker/zoetstof
    - appelstroop/peer
    - eigeel
    - avocado
    - kaas zoutloos of minder zout

Vanaf 9mnd:
    - tahini zoutloos
    - amandelpasta zoutloos
    - pindakaas zoutloos
    - hummus zelfgemaakt zoutloos

Verder roomkaas/huttencase doen ook sommige maar ik kon helaas in geen winkel zoutloos vinden of met minder zout.
    Ik begon ook eerst van smeerkaas ze vond het uiteraad super lekker maar ik schrok wel van verpakking ingredienten (en dat was bio smeerkaas).. Toen gewoon zelf opgegeten en zal haar nooot meer geven

4. meelezer

meelezer Niet meer actief

Niet zo overdrijven piccolina met je zoutloos. Zoals jij dingen schrijft van: doe dit en dat lijkt het alsof je mensen dwingt iets wel of niet te doen. Jij gebruikt speltbrood, nou gefeliciteerd! Dat wil niet zeggen dat een ander het ook moet doen. Jij hebt jouw eigen manier.

Zout mag niet tot een jaar, dwz dus ook geen brood? Of moeten alle kinderen ineens aan her speltbrood? Bij geen een cb dit gehoord.
    Ik heb liever dat dochter een extra boterham of een stuk fruit eet dan koekjes.

Om terug te komen: (room) boter is voorlopig voldoende. En een keer smeerkaas, of smeerworst IS niet erg. Niet te krampachtig. Als het maar niet dagelijks gegeten wordt.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier een 11-maander die over het algemeen roomboter op brood eet, soms geprakte avocado. Vind hij heel erg lekker en krijgt meteen gezonde vetten binnen.

Smeerkaas en smeerworst geef ik zelf niet, ik vind dat toch teveel troep voor zo'n kleintje. Ik geef liever zo min mogelijk zoet/bewerkt eten (dus ook geen jam of appelstroop hier)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou me nog niet druk maken om beleg. Dochter is nu 16 maand en eet nog steeds liefst brood zonder iets op.

Deel Deze Pagina