Hoi dames! Mijn dochter is nu 6 maanden en wil graag beginnen met rapley. Heb haar de afgelopen dagen stukjes banaan gegeven. Ze pakt t vast, brengt het naar haar mond maar word dan boos omdat ze niks in haar mond krijgt en begint echt hard te huilen.. Dan prak ik m maar weer en geef m zo maar.. Maar dat is niet de bedoeling denk ik haha Hoe zijn jullie begonnen? En wat zijn jullie tips?
Wij zijn begonnen met groente, maar dat maakt natuurlijk in principe niets uit. Wat wel helpt is zorgen dat je kindje een redelijk vol buikje heeft, zodat ze daar in elk geval niet gefrustreerd van raken. Ik voed een half uurtje voor 't eten en zorg dat ze redelijk fris en fruitig is, als ze gaat beginnen. Als ze moe is, wordt het niets namelijk. Zorg ervoor dat de stukjes goed vast te houden zijn, dus vooral niet te klein maken. Volgens mij banaan ook een beetje glibberig, dus misschien zou je eens een stukje broccoli / bloemkool ofzo kunnen proberen? Dat kunnen ze goed vasthouden. Bij DL heeft 't trouwens wel een paar weken geduurd hoor, voor ze echt ging eten. Tot voor kort was 't vooral: bordje op haar hoofd, placemat in haar mond en eten op de grond.
Zorg dat de stukken niet te klein zijn en laat bijv bij banaan een stukje schil er omheen om vast te houden. Glibberige stukken even deppen met wat keukenrol oid Te kleine stukjes zitten anders helemaal in zo'n knuistje dus krijgt ze er niks vanaf gehapt!
oh ik doe ook niet aan bordjes of placemats enzo, zijn eten krijgt hij op het tafeltje van de kinderstoel.