Hallo, Als wij op vakantie gaan is de kleine bijna 1 jaar. Wij willen dan best af en toe een eind lopen maar met de wandelwagen is dat dan niet handig ivm heuveltjes etc. Kun je een baby van 1 jaar nog wel in een draagzak doen op de rug/buik? Of is het zonde van de centen om dan pas nog eentje te kopen?
Op de buik hangt er vanaf welke draagzak/doek je koopt. Ze zijn er voor verschillende gewichtsklassen, maar houd ook rekening met de lengte. Een kennis van ons droeg zijn dochter nog vrij lang met een draagzak, maar rond een jaar was het meisje zo lang dat ze papa in zijn kruis schopte en dat wil je natuurlijk niet. Rugdragers kun je ook heel goed huren! Of kopen natuurlijk. Die zijn op deze leeftijd misschien een betere investering, aangezien je er nog een paar jaar mee kunt doordragen. Overigens hebben wij onze dochter gedragen met de Babybjörn en de Minimonkey totdat ze zelf liep (13 maanden), dat ging wel goed.
wij zijn toen mannetje 1 jaar was gaan wandelen in de bergen en hebben een rugdrager via MP gekocht, scheelde een hoop geld. Mannetje vond het super, kon alles goed bekijken alsof ie de koning was . Hij was wel aardig zwaar, denk niet dat we hem in een buikdrager hadden kunnen schouwen...
Ja hoor dat kan zeker! Je zou eens kunnen googlen op ergonomische dragers of even op deze site kijken. Kies je babydrager - babydragers van Boba | Bondolino | ERGO baby | Marsupi | Manduca en meer Je kan dus voor een systeem kiezen of voor een geweven doek. Succes met je keuze
Ik heb hier een Manduca en dat is nog prima te doen. Echt veel gebruiken we 'm niet meer, ze zit wel graag in de wandelwagen. Maar qua gewicht kan het nog prima. Hij kan tot 20 kg, ze is nu 9,5 en ik kan haar nog wel van voren dragen. Als ze straks zwaarder is, dan gaat ze op de rug.
Denk inderdaad dat we maar voor een rugdrager gaan, maar wat een soorten zeg........... de manduca en ergo baby carrier lijken ons wel wat, maar ik hoor graag ervaringen hoor. En waar koop je deze dan? In de buitensportzaken zijn het vaak die enorme gevallen volgens mij.
Oh ja, en hoe zit het dan als je kindje in slaap valt in bijvoorbeeld manduca/baby carrier. Valt het hoofdje dan niet te ver opzij?
Ik draag Julia (9 kilo) nog steeds met een geweven doek. Gaat prima! Manduca heb ik hele goede verhalen van gehoord.
Wij hebben ook een Manduca en zelfs met 11,5 kilo en anderhalf jaar draag ik hem nog regelmatig op mijn buik en dat is prima te doen, maar ook op de rug. Doordat hun beentjes wijder gespreid zitten, heb je ook geen last van getrap in je kruis. Voor mijn dochtertje hadden we ook een rugdrager van Phil & Teds gekocht, die ook prima bevalt, maar die neemt veel ruimte in beslag. Die Manduca vouw je op tot een klein pakketje, past zo in je koffer en ik heb hem vaak in de auto liggen, altijd makkelijk als we gaan winkelen, met de hond wandelen door gebied waar je niet lekker met je wagentje loopt, ergens bent waar veel trappen zijn etc. (op vakantie kregen we veel blikken van 'oh hadden wij maar zo'n ding als ze achter allemaal leuke hobbelkeitjes bleven hangen met de buggy en vervolgens 70 traptreden op of af mochten om bij een mooi strandje te komen). Mijn man gebruikt de Manduca ook regelmatig. Ik heb hem hier gekocht: Baby Natura - 100% Biologische Online Baby Speciaalzaak .
Wij gebruiken meestal een geweven draagdoek, zelfs Milan (2,5 jaar, 16 kilo) kan ik daar nog makkelijk mee dragen op m'n rug. Een beco butterfly vind ik ook erg fijn, maar die is wel vrij prijzig als je 'm niet vaak gebruikt.
Wij hebben ook geweven draagdoek waarmee we op de rug dragen. Maar ik denk dat het niet makkelijk is om jezelf te leren om op de rug te dragen. Ook hebben we een soft structure carrier maar deze is door iemand zelf gemaakt dus kan je niet helpen met de merken. Ik heb wel een boba, een bondolino en een manduca gepast bij een draagconsulente en vond de boba het beste zitten maar ik denk dat dit afhangt van je eigen bouw. Er zijn draagdoekverkopers die inloopmomenten houden zodat je kan passen. Bijvoorbeeld Babybij in 's Hertogenbosch doet dit 1x/maand. Ook bestaan er doekenbibs waar je een doek of ergonomische drager even kan lenen om hem te proberen.
Gaat inderdaad prima. Maar even goed advies vraag over welke doek of draagzak bij een ervaren draagdoekconsulente.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds naar de ergo baby carrier of de Manduca. Maar weet iemand hoe het zit als de baby in slaap valt, is er dan wel steun voor het hoofdje? Ik zie dat er bij de ergo babycarrier dan een soort van mutsje zit, maar is dat wel handig? En met regen en zon, zijn ze dan ook handig? Sorry voor de vele vragen.
Bij sommige dragers hangt er een systeem aan dat je vooraan kan vastmaken als je kindje in slaap valt. (kan het niet zo goed uitleggen maar als je het ziet, is het wel duidelijk) Hier zie je het goed op: ERGObaby Blue Starburst [onesize] : Babybij, Draagdoeken Dat gebloemde stuk stof is dan het slaapkapje. Voor de regen bestaan er een soort van regencapes om over de drager te doen of je kan een draagjas aanschaffen. Voor de zon kan je een pet of hoedje bij je kindje opzetten met zo'n stukje stof dat ook over het nekje valt.
Bij de Manduca zit er een doekje in een zakje weggewerkt wat je er uit kunt halen als de baby wil slapen ofzo, dan klik je die zo vast en ondersteunt die het hoofdje.
@Jo79, ik loop er alleen tegenaan dat ik de Manduca amper zelf omkrijg als ik haar erin heb. Van kleins af aan al, ik gebruik 'm dan ook eigenlijk alleen maar als we met z'n 2en weggaan. Hier baal ik wel van. Heb jij tips? Mijn man is erg breed en hij past 'm ook prima. Er zit een extra rugsteun in voor het nekje als ze nog klein zijn.
staat nu een bondolino op mp Marktplaats.nl > buikdrager slechts paar keer gebruikt - Kinderen en Baby's - Babydragers en Draagdoeken