Ik ben er nu helemaal uit. Het wordt de ergo baby carrier. Maar kun je zulke draagzakken alleen maar on line bestellen?
Ik ben gestopt met de babybjorn draagzak, omdat ik na een kwartier al last kreeg van mijn schouders en rug!!! Mijn dochter was toen 7 kilo en 5 maanden. Ligt dat nu aan mij of heb ik gewoon de verkeerde keuze gemaakt?? Ik vond het toen gewoon al te zwaar om mijn dochter te dragen, terwijl we het verder allebei prettig vonden.
Ik heb begrepen dat de babybjorn verre van ergonomisch is voor de baby, maar misschien geldt dit ook voor jouw rug? Ik heb er verder geen ervaring mee of zo, maar kan het me voorstellen.
Ik heb normaal gesproken nooit last van mijn rug/schouders, dus ik denk dat de babybjörn draagzak de verkeerde keuze is geweest... Verder ben ik zelf tenger gebouwd en niet iemand die makkelijk zware dingen optilt ed. Zijn er nog meer moeders die het gewicht moeilijk kunnen hebben bij de verschillende soorten draagzakken?
Ik ben zelf ook tenger gebouwd en met een babybjorn kon ik Milan al vrij snel niet meer (fijn) dragen. Toen heb ik dus draagdoeken aangeschaft (maar ergonomische dragers kunnen net zo goed natuurlijk, net wat je zelf fijn vindt) en daarmee merk ik echt zoveel verschil. Het gewicht is nu veel beter verdeeld, waardoor het allemaal minder zwaar is. Ik draag Milan dus ook nog wel eens met de doek, terwijl hij toch echt al 16 kilo is.
Dit klopt. Als je de babybjorn vergelijkt met ergonomische dragers die je niet alleen verschil in hoe je kindje erin hangt (bb) dan wel zit (ed) maar ook in hoe het gewicht wordt verdeeld over de schouders en de heupen van de drager. Je kunt het een beetje vergelijken met een gewone rugzak met 20 kilo erin of een bergbeklimmersrugzak met 20 kilo erin. Zelfde gewicht, andere belasting voor je rug.
Je zou haast denken dat dat niet te doen is, een kindje van 16 kilo dragen in een draagdoek....Maar wel mooi dat dat nog prima gaat. Hoe zwaar zijn andere baby's die nog gedragen worden in een draagdoek/zak?