Hoi meiden, Tot welke leeftijd moet je een baby zijn hoofd ondersteunen? En wanneer kunnen ze netje zelf zitten? Ik wil dit even weten omdat ik nu weiger mijn zoon naar mijn man zijn ouders te brengen omdat zijn mams nog weleens zijn hoofdje vergeet te ondersteunen. Mijn man vind het erg jammer maar ik wil t risico gewoon niet lopen.....
oeps, das wel heel vervelend ja, ik zou daar toch ook geen gerust gevoel bij hebben. Het is wel moeilijk te zeggen wanneer kinderen dat kunnen, er zitten nogal grote verschillen in. Er zijn iig genoeg kinderen van 3 maanden die die ondersteuning nog nodig hebben. Een goede oefening is hem op zn buikje leggen. Zelf zitten dat is ook heel verschillend. Er zijn kinderen die dat met 6 maanden kunnen, mijn dochter was bijna 10 maanden.
Ligt erg aan je kindje. Je kunt het wel stimuleren om het nekje sterker te maken. Wij hebben vanaf het begin zoveel mogelijk gekeken wat hij zelf kon, maar wel altijd de hand erbij gehouden. Ook slaapt hij op de buik en traint het dus zelf ook veel. Je kunt ook kiezen om met het verschonen, in de box, op je buik af en toe de kleine op zijn buik te leggen. Nu kan onze zoon het al heel goed, al letten we altijd op en houden we onze hand in de buurt. En het zelf zitten is ook heel wisselend! Tussen een maand of 6 en 10 zo'n beetje.
Is inderdaad heel verschillend. Mijn zoontje heeft zijn nekspieren nu na 3,5 maand goed genoeg onder de knie. Maar nog houd ik mijn hand altijd in de buurt. Hij wil nog weleens zijn hoofd ineens naar achter gooien.. of juist naar voren en dan krijg je een lekker kopstoot!!!
Een keertje een hoofdje niet goed ondersteunen is niet zo spannend hoor en ik zou daar persoonlijk niets om 'weigeren'. Met 3 maanden kunnen veel kindjes hun hoofdje al aardig 'vasthouden' (spieren van de nek ontwikkeld) maar pas als een kind zijn hoofd echt omhoog kan houden als het op de buik ligt hoef je helemaal niet meer te ondersteunen. En zelf zitten is iets anders dan zelf gaan zitten. Sommige kinderen zitten al goed met 6 maanden anderen zijn later. Daar valt niet zoveel over te zeggen. Enne... iets anders denk je niet dat oma extra voorzichtig is met haar kleinkind?? Ik denk dat je een beetje afstand moet nemen (is trouwens heel gewoon hoor als nieuwbakken mama om dat niet te doen )
Ze heeft zelf ook baby('s) vast gehad neem ik aan anders was het je schoonmoeder niet Dat zal heus wel los lopen hoor, mn man was net zo haha als Jayden zn hoofdje niet ondersteund werd werdtie link tot ik zei 'ze hebben zelf ook baby's gehad hoor.. denk je dat jij gelijk volwassen eruit kwam bij der?' Dus vanaf toen heeft hij het los gelaten en het gaat super. Jayden was al heel sterk in zn nekje, eerst week tilde hij zn hoofd zelf al op om rond te kijken. Zitten gaat nog niet echt haha ja wel ergens tegen aan zitten maar nog niet vrij zitten zeg maar. Sterkte met het los laten want het komt echt wel goed hoor, met 3 maanden kan er niet veel meer gebeuren met het nekje, is wat anders dan als ze net geboren zijn.
misschien heeft haar zoontje wel nog niet zulke sterke nekspieren en dan klapt het hoofdje wel steeds om als oma dat vergeet, voor mij zou dit toch wel belangrijk zijn. Dat oma's zelf ook kinderen gehad hebben vind ik altijd zo'n dooddoener, sommige oma's zijn dat echt helemaal kwijt en die weten echt niet normaal met zo'n kindje om te gaan.
Je moet idd gewoon zelf naar je kindje kijken hoor. Hoe sterk het nekjes is. Ons dochtertje is absurd sterk. Klinkt raar, maar na 2 weken hoefde ik het hoofdje al niet te ondersteunen. Toen tilde ze haar hoofd al op toen ze op haar buik lag. Na 11 weken rollebolde ze van buik naar rug. Dus zelf heb ik me nooit zorgen gemaakt om het nekje..
Dat deed mijn zoon ook na 2 wkn, verloskundige wist niet wat ze zag hahaha. Hij draait van zijn buik naar zijn rug maar niet andersom want buikliggen vind hij vreselijk. Als hij toch even op zijn buik ligt kan hij heel goed zijn hoofd omhoog houden en is heel beheerst aan het draaien. Hij is alleen enorm druk in de armen want hij slaat soms naar achter of ik krijg een kopstoot hahaha. Als ze t een keer vergeet en er zou iets gebeuren vergeef ik t mezelf nooit. Ze is er te makkelijk in en vind t maae onzin dat ik zo bezorgt ben....