Ik zou het doen. Het is echt veel hygienischer! Ons zoontje wordt volgende maand besneden. Hoe jonger hoe beter zeggen ze. Zo'n ingreep stelt echt niets voor. Hopelijk wordt daardoor je zoontje minder snel ziek!
ik denk dat ik het ook ga doen maar heeft iemand eeen idee wat er zou kunnen gebeuren als we een second opion aanvragen,, denk dat ze in een ander ziekenhuis ook geen onderliggende oorzaak kunnen vinden en toch weer op een besnijdenis uitkomen? pff weet het niet meer.. nu heeft hij weer beginnende ooronsteking weer koorts heb al urine weg gebracht geen aanwijzingen voor een onsteking godzijdank..
Ik zou hem laten besnijden. Als je de eikel niet goed wast onder de voorhuid heb je kans op infecties en na een besnijdenis kun je de eikel dus veel beter schoonmaken. Wat betreft de gevolgen op sexueel gebied is de eikel van een besneden penis wat minder gevoelig dan een penis waar de voorhuid nog intact is, maar dat betekend niet dat de eikel gevoelloos wordt. Moeilijke beslissing, sterkte en succes
Hi asmama, jeetje wat vervelend allemaal, vooral omdat ze niet weten waar het door komt! Je verhaal is wel herkenbaar; hier ook een jongetje dat met 7 weken een zware nierbekkeninfectie had (was heel eng!!) en toen met 9 weken weer. Dus ik weet uit ervaring wat een impact dat heeft. Hier bleek nier-reflux de oorzaak te zijn (vooral links erg), en we hebben hem tot hij 18 maanden was dagelijks antibiotica moeten geven. Gelukkig heeft het bij mijn zoontje niet tot permanente nierschade geleid. Ook bij ons heeft de uroloog destijds voorgesteld om mijn zoontje te besnijden. Wij hebben daar in eerste instantie mee ingestemd, en hij werd 3 maanden later opgeroepen (toen was hij bijna 8 maanden). Maar drie dagen voordat hij geopereerd zou worden belandde hij in het ziekenhuis omdat hij was uitgedroogd door een buikgriep, en dus is de operatie toen niet doorgegaan. Wij zijn daarna naar Canada verhuisd, en hier zei de uroloog dat het in ieder geval bij jongetjes met nierreflux niet bewezen is dat besnijden infecties helpt voorkomen. Dus hier raadden ze het niet aan, en dus hebben we het uiteindelijk niet gedaan (ook omdat mijn zoontje ook al een andere operatie moest ondergaan, voor een waterbreuk, en we het wel even genoeg vonden). Ik weet natuurlijk niet of het bij jouw zoontje hetzelfde is (als hij geen nierreflux heeft), maar misschien is een second opinion wel de moeite waard. Ik weet hoe moeilijk de beslissing is; ik vond het zelf superlastig om zoiets voor mijn zoontje te besluiten. Succes met de beslissing!
ja ik loop nu bij de urologe in het radboud ziekenhuis nijmegen maar als ik nu om een second opion vraag wat gebeurd er dan en een ander ziekenhuis weet denk ik ook niet waar het vandaan komt wat de oorzaak is.. als ze het daar niet kunnen zien/vinden dan denk ik in een ander ziekenhuis ook niet toch.. of denk ik daar nu verkeerd over? iemand een idee?
Als wij een zoontje zouden krijgen, zouden sowieso al laten besnijden.. Vind het helemaal niet zo'n gek idee van G*d, al leef ik niet volgens het oude testament..
morgen tussen 8 en 9 belt de urologe mij terug voor verder afspraken.. ergens in mijn hoofd twijfel ik nog maar de andere kant zegt me dat ik het moet doen anders krijg iklater spijt en weet ik nog OF het geholpen zou hebben.. weet ook niet of een second opion nut heeft het lijkt me dat als ze het in het umc radboud niet kunnen vinden de oorzaak in een ander ziekenhuis ook niet... ik vind het zo moeilijk
Mei wat een vervelende situatie! Second Opinion aanvragen kan zeer zeker wel nut hebben. Sommige artsen kijken net op een andere manier naar een bepaalde klacht en stellen dan andere onderzoeken voor. In jouw geval zou ik dat toch echt doen, zeker omdat ze niets kunnen vinden in het Radboud. Een kindje krijgt niet zo maar 2x een nierbekontsteking. Het feit dat jouw zoontje zo vaak ontstekingen heeft, moet een onderliggende oorzaak hebben. Net zoals over het besnijden wordt gezegd (wat ik trouwens zelf niet zo vind), baat het niet dan schaadt het niet. Het gaat wel om jouw zoontje dus dan wil je ook 100% achter je besluit kunnen staan. Een jongetje wordt niet voor niets MET voorhuid geboren, dus het is toch wel een belangrijke keuze in mijn ogen. Als ze kunnen garanderen dat daarna de ontstekingen over zijn, zou ik inderdaad ook kiezen om te laten besnijden, maar zolang dat onduidelijk is zou ik toch echt een second opinion aanvragen.