Hydrocortison en berg. Wanneer aanbrengen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Karina2006, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby heeft berg en daardoor veel jeuk op haar hoofdje. Ik heb hydrocortison gekregen. Moet ik dit aanbrengen over de berg of pas nadat ik de berg eraf heb gehaald? Ze heeft nu echt korsten en ben bang dat als ik de creme er overheen doe dat die niet tot de hoofdhuid kan doordringen.ik mag namelijk maar een heel dun laagje aanbrengen.

Ze is trouwens 3,5 maand

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wij hebben dit ook gehad voor zoontje, hielp heel goed maar tijdelijk, berg komt toch steeds weer terug.

Ik haalde zo veel mogelijk berg eerst weg door middel van babyolie en dan voorzichtig wegkrabben. Dan lieten we het een dag rusten want dan was het rood en geïrriteerd, en dan de volgende dag, twee keer per dag een dun laagje hormoonzalf. Dat een dag of drie en dan liet ik het weer.

Sterkte, het duurt heel lang als het veel en ontstoken is maar na het eerste jaar blijft het makkelijker weg.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje had ook extreem veel berg, maar ik doe er niets aan. Hij is nu 9 mnd en heeft nog een paar plekjes zitten.. Het verdwijnt uit eindelijk van zelf.

Wat ook goed schijnt te helpen is voor het slapen gaan het hoofdje insmeren met babyolie. En 's morgens goed uitwassen, dan kun je de losse stukjes voorzichtig weg "krabben"

4. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik zou die zalf helemaal niet gebruiken.. Mijn zoontje van ruim 3 heeft het nog wel eens, ik smeer dan zijn hoofdje goed in met babyolie van Natusan zonder parfum. Dit een paar uurtjes in laten werken en dan goed zijn haren wassen. Als ik dit een dag of 3/4 heb herhaald is het over, je kunt er de schilfertjes dan zo uitkammen omdat ze los gaan zitten. Als ik zie dat het terug komt doe ik het meteen weer,ik smeer liever nog geen hormoonzalf.

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje had ook heel veel berg waar het vocht uitdroop. Echt zielig. We smeerden toen ook met hormoonzalf . Het was daarna veel beter en zelfs niet meer teruggekomen. Zoontje is nu 4. Volgens mij smeerde ik het er gewoon op , misschien na het haren wassen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze middelste dochter had als baby ook veel last van berg.Ik heb toen bij de de Tuinen de haarlotion van Zarqua gekocht(de baby-lijn) en ze was binnen no-time van haar berg af.Misschien het proberen waard.

Vervelend probleem,

Succes!!

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je moet doen wat voor jou kindje het beste werkt. En helaas is dat bij ieder kindje anders en helaas moet je dit zelf uitvinden.

Het is namelijk zo als baby's jeuk hebben van "de berg" het geen gewone berg is maar een lichte eczeem variant. Waarschijnlijk heb je daarom dus die lotion gekregen. Ik heb deze ook gehad voor mijn zoontje en hem dun erop gesmeerd over de korsten.
    Let wel op met de fontanellen dat je daar niet teveel op smeert en het liefst erom heen omdat de huid daar al dun is.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook aardig wat berg. Ik gebruik de anti-bergpads van Kruidvat en 's morgens even met zeepvrije wasgel en een waslap erover... werkt super

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn dochter had het ook heel erg en toen ben ik op aanraden van de huisarts met een schimmelcreme gaan smeren. (volgens mij was het gewoon miconazolcrème) dat was het enigste wat hielp.
    Het nadeel wat er aan vast zat was dat haar haartjes er ook door los gingen laten.
    Maar alles beter als die dikke gele korsten. Het leek bij m'n dochter echt of ze een ernstige huidaandoening had en het stonk ook heel erg.
    Hydrocortison zou ik niet zo snel doen. Dat is een hormoonzalf die de huid dunner maakt, vandaar dat je ook maar heel dun mag smeren. Ik zou het eerst met de miconazol proberen.

10. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

Anti bergpads?

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier de anti-berg p[ads van de etos ook gebruikt, 3 dagen en alles was weg.

Voor het slapen gaan helemaal doorweekt maken met die pads, smorgens er uit wassen ( en niet aan pulken/frunniken) dat 3 dagend oen, en toen was het weg.

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Wij gebruikten helemaal niets. Ze heeft nu nog steeds wel een beetje last van berg/eczeem maar gelukkig ook een heleboel haar dus je ziet er niets van. Ook gebruiken wij geen shampoo maar spoelen de haren gewoon uit met water en hierdoor is het al een heel stuk minder.

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ja, die hebben ze in een blauw doosje bij de Kruidvat

14. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Wauw dat ga ik proberen! Hier een dochter van 14 maanden met nog best wat berg...

15. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb vanmorgne t hoofdje van mn dochter schoongemaakt met ...... een luizenkammetje
    Gisteravond dr haartjes en hoofd ingesmeerd met babyolie , en vanmorgen met dr borsteltje de korstjes los geveegd , beetje draaidende bewegingen gemaakt en toen het los was ben ik met n luizenkammetje door dr haar gegaan en daarna in bad afgespoeld met de douchekop , en nu is dr hoofdje lekker schoon

iemand vertelde over een kaart maar omdat Ise lang haar heeft werkt dat niet en met t luizenkammetje wel

16. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vooral veel eczeem en berg,daarvoor gebruikten we hydrocortison lotion (de creme of zalf is haast geen doen om dun op te brengen op de hoofdhuid).
    Ik ben hier erg tevreden over,we hebben het maar kort hoeven gebruiken en zijn ontzettend blij dat ons zoontje niet continue jeuk meer heeft.

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik dacht dat je berg niet mocht weghalen?
    Hier ook eentje die berg heeft, ziet er niet zo lekker uit vind ik zelf.
    Maar nu beginnen de haren te groeien en zie je het niet zo meer.
    Maar met de tijd is het vanzelf al wat minder geworden.
    Hier zeggen ze dat het zelf weggaat en je het vooral niet weg moet krabben, alleen de stukjes die los liggen.

Deel Deze Pagina