Hoi, Ik heb mijn hele zwangerschap dit forum gelezen voor info en zo ook sinds de geboorte van mijn zoontje, nu ruim 3 maanden geleden. Vandaag maar eens posten want ik zit met het volgende. Mijn zoontje heeft nog steeds geen ritme te pakken. Ik probeer wel zoveel mogelijk de vaste volgorde van dingen aan te houden maar de tijdstippen varieren. Ik geef BV op verzoek. Hij heeft altijd goed geslapen, zowel overdag als snachts. In het begin wilde hij niet in zijn bedje, maar alleen bij ons beneden of in bed slapen. Maar hij sliep, dus prima. Daarna wilde hij alleen nog maar in zijn wiegje slapen op onze kamer en niet beneden. En nu, sinds een paar dagen, slaapt hij overdag nog maar een uur of 2, alleen sochtends. Laten huilen is geen optie voor mij, iig niet langer als 5 minuten. Bovendien krijst hij hysterisch dan.Hij is doodmoe, maar vertikt t om te gaan slapen, zelfs niet bij mij in bed na een voeding. Nacht gaat redelijk, hij slaapt van 24:00 - 05:00 en daarna tot 08:00. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Voor zover ik weet mankeert hij niets, hij is vrolijk, zelfs als ie moe is. Eet goed. Heeft wel nog steeds krampjes helaas.. Ik kan me niet voorstellen dat hij genoeg slaap krijgt zo en maak me zorgen. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips voor me? groetjes Elo
Bij krijsen is er altijd wat, dan moet je ook niet laten huilen idd. En dat is tegelijk teken dat hij dus niet genoeg slaapt. Wanneer krijst hij zo? Hoe lang na de voeding zijn die krampjes?
Hij begint te huilen zodra ik m alleen in zijn bedje laat.. Of na een paar minuten. Meestal ben ik een kwartier bezig m in slaap te krijgen. Nu lukt t na een uur nog niet. Ik merk dat hij sneller wakker wordt als zijn armpjes ontsnappen onder de deken vandaan. Heb aan inbakeren gedacht maar cb vindt dat te laat ivm draaien, wat ie overigens nog niet doet. Krampjes varieert, laatste tijd meestal vlak voor hij gaat poepen. Heeft ook enorme luiers de laatste tijd. Dus niet echt gekoppeld aan de tijd na de voeding volgens mij
Moet hij erg persen? Inbakeren is ook wel iets laat idd, maar je zou bijvoorbeeld aan de puckababy kunnen denken nog...
Kunnen meerdere dingen zijn. Kan zijn dat hij simpelweg teveel lucht binnenkrijgt, wat krampen kan veroorzaken, maar wat ook winderigheid kan geven en die kan weer pijnlijk zijn bij het poepen, (Caitlyn heeft dat ook regelmatig). Dat kan weer door verschillende dingen komen. Hoe drinkt hij? Gewoon rustig, of heel onrustig? Hoe hapt hij aan? Hoe is jouw productie, (normaal, of heb je erg veel voeding, normale tsr of een erg sterke tsr?). Als je veel voeding hebt, is er mogelijk sprake van hyperlactatie en zou je even op borstvoeding.com moeten kijken voor tips daar.
Bedankt voor je tip. Heb idd beetje overproductie en heftig tsr. Maar ik geef maar 1 borst per keer en soms zelfs per 2 voedingen. Het verklaart alleen niet echt het slaapprobleem want die darmkrampjes zijn veel minder aan de orde als voorheen. En dan zou ie snachts ook slecht slapen denk ik? Hij slaapt bij ons op de kamer nog. Zodra wij naar bed gaan slaapt hij ook gelijk. Maar alleen in zijn bedje vindt ie niks, opeens, sinds een paar dagen. Ik heb even gedacht aan een sprongetje maar die zou ie toch een paar weekjes geleden gehad moeten hebben.
Sprongetje kan ook en dat kan op heeeeeeel andere momenten dan Oei-ik-groei zegt hoor... En 's nachts wel slapen als je overdag nauwelijks slaapt, zie je heel regelmatig gebeuren. Dat er dan 's nachts geslapen wordt, hoeft niet te betekenen dat er niks is. En, bij overproductie wel een logische: 's avonds heb je vaak minder voeding, dus heeft hij mogelijk minder last na de laatste voeding en kan dan beter slapen, naast dat hij ook gewoon bek-af moet zijn als ie overdag nauwelijks slaapt... Hyperlactatie en krampen kunnen wel degelijk voor veel ongemak zorgen bij slapen. Bij onze oudste had ik een enorme hyperlactatie en pas toen ik dat aanpakte, namen de darmkrampen enorm af en werd het rustiger hier. Iig: blokvoeden en bij te heftige tsr de voeding even opvangen en pas weer aanleggen als het stopt met vanzelf eruit te spuiten...
Onze jongste had dit ook en wij dachten: nu al verwend en weet wat ie wil kan tog niet? Want als ie bij ons was dan huilde hij niet... Had ook krampen, vooral na t drinken. Overdag ging t beter dan vanavond de avonden en nachten... Was na een tijdje zo radeloos dat ik m even op zijn buik had gelegd en guess what? Hij sliep als een roos de nacht door!!! Als ze krampen hebben liggen ze blijkbaar op hun buik lekkerder doordat t niet omhoog komt en zo zuur in de keel en drukt lkkr warm tegen je buik... Sindsdien vanaf 3 mnd sliep hij op zijn buik heeeerlijk zonder te huilen! Velen zijn erop tegen maar ons kleine had sterke nek en kon goed hoofd optillen en van licht naar rechts. Als je kindje dit kan dan kan je t proberen... Ik heb eerst echt gekeken of hij zich kon redden op zijn buik en na zekerheid lekker laten liggen want hij kwam eindelijk aan zijn slaap en hielp tegen de pijn... En ritme? Tjah zo jong dacht ik alles op verzoek en komt vanzelf wel een ritme in met de tijd en dat klopte ... Als ie maar om de 4u ong drinkt toch? Succes!!!
Oei, wat stoer, dat durf ik nog niet hoor. Hij begint nu pas een beetje op zijn buikje te 'trainen'. Vraag me ook af of hij dat fijn vindt, als ik hem laat oefenen op zijn buik zet ie meestal na 5 minuten een enorme keel op.
Ja als ie t niet fijn vind op zijn buik houd t op natuurlijk, maar maybe is t in zijn bedje in de avond een ander verhaal? Of op zijn zij leggen? Ik noem maar wat opties op hoor Zou t helpen als je m voor t slapengaan lkkr in bad doet met slaapzacht olie of iets anders , word ie dromerig van maybe en slaapt ie lkkr? Lastig hè zo vissen naar wat t kan zijn en wat helpt ... Misschien zijn bedje anders zetten? Ik roep wel veel opties nu hahah