Arm kind 😣 Zag vorige week vrijdag een blaar bij haar nagelriem. Deze droogde vanzelf op maar nu ziet het er dus zo uit sinds gisteren. Vind het zo zielig. Iemand tips? Ga morgen de dokter bellen maar is nu al ontsmetten met de alcohol uit het kraampakket een idee? Krijg natuurlijk nooit haar handje in een bak met soda. Heb zo het gevoel er alvast iets mee te moeten......
Alcohol zou ik niet doen, misschien dat het erg prikt! Toch even soda proberen of jodium? Jodium ontsmet ook. Pleistertje erom. Anders ff wachten wat de dokter zegt.
Ze reageert er niet op als ik er alcohol op doe ben met pleistertje zo bang dat ze hem in haar mond steekt en hij los laat snap je
Oei ik zou toch soda proberen hoor. Mijn zoontje heeft toen hij klein was en zijn teennagels begonnen te groeien een paar keer een ontstoken stukje gehad bij zijn teen het was net alsof de nagel erin aan't groeien was zeg maar. Door zijn voetje met wat geklungel in het water met soda te houden ging het weg.
Even een tip.... Geen Soda of Biotex. Vroeger waren dit organische middelen en dus reinigend voor de huid. Tegenwoordig zijn dit ook chemisch gemaakte middelen en dus niet meer geschikt om wonden mee te spoelen. Gewoon goed schoonhouden, tot dat je bij de arts bent geweest geen jodium er op doen. Waarschijnlijk krijg je het advies om er dan alsnog jodium op te doen. Door de kleuring van jodium, kan de arts niet goed beoordelen. Het is een lokaal wondje, zal snel genezen. Maar echt geen Soda en Biotex doen hoor! Brengt meer schade aan dan goeds tegenwoordig. Heb echt hele nare wonden ervan gezien.
Bedankt dames! Ik wacht toch nog maär even met verdere behandeling dan. Morgenochtend belmik meteen de dokter, meestal kan ik dezelfde ochtend nog terecht dus dan hoor ik het wel.
Als ze het toe laat nat verbinden en verbandje vochtig houden. Zo word de huid week en kan de ontstekking makkelijk weg. Hou wel even goed in de gaten dat de onsteking niet verder trekt als je twijfeld de randen even aftekenen met balpen . Word het dan wel groter even aan de bel trekken ivm met bloedvergifteging. Denk niet dat dit gebeurt maar wilde je het wel even mee geven
Mijn zoontje zijn vingertke zag er een paar weken terug precies hetzelfde uit. Ik heb t gewoon goed schoongehouden en gezorgd dat hij t niet steeds in zn mondje kom stoppen en ging na een weekje helemaal vanzelf over.
Mijn zoontje had een aantal weken geleden hetzelfde. Alleen wat meer aan de bovenkant. Bij de apotheek adviseerden ze mij om er betadine en een pleistertje op te doen en dan kijken of het overging. Heb dit gedaan en was met een paar dagen weg. Ook gezorgd dat de pleister er niet zomaar af kon glijden en regelmatig verschonen.
Dl heeft ook een ontstoken vingertje gehad toen ze nog heel klein was. Hier in een badje met badedas (de originele) gedaan. Klein bekje maken en dan erin houden. Verder ook met wat alcohol schoon gehouden en niet te veel aan geprutst. Ging toen vanzelf over.
Met badedas?!? Bedoelen jullie die shampoo?nog nooit van gehoord, grappig! De dokter adviseerde me vanmorgen zo goed mogelijk droog houden en schoon houden met het spul wat ik toevallig vorige week gekregen heb bijnhet gaatjes prikken in de oren van mijn middelste (is geen sterilon meer tegenwoordig maar iets wat niet prikt) Als het gaat pussen of ze krijgt er veel pijn van mag ik bellen voor een AB kuur. Maar als ik het zo lees gebeurd het vaker bij kleintjes en gaat het dus meestal vanzelf weer over. Dat is een geruststelling!
Ja gewoon die groene Badedas badschuim met dennegeur bedoel ik inderdaad Daar moest ik ook in gaan zitten na de bevalling.. Zuivert heel goed, werkt bijvoorbeeld ook goed bij ingroeiende teennagel / zwerende teen. Ik kreeg dit ook als advies van de HA trouwens. Verder schoonhouden met alcohol en toen was het na een paar dagen weer over. Mijn dochter heeft het vaker.. Hoop dat haar vingertje snel beter is, succes!
Zal morgen badedas mee nemen bij de boodschappen, bedankt voor de tip en succes wensen, hoop het ook!