Wij willen graag in september/ oktober nog even op vakantie. Vorig jaar ben ik rond die tijd bevallen dus konden we niet op vakantie en in 2013 in het voorseizoen gaat hem ook niet worden omdat ik dan als alles goed gaat opnieuw beval. Nou is onze dochter in oktober 1 jaar. Ik vraag me af wat ze heel de dag moet doen op vakantie... Ze kan natuurlijk geen minuut stil zitten maar kan ook niet overal zomaar rondkruipen, daarnaast weet ik niet of ze die hitte wel leuk vind... Is het heel raar dat ik er soms over denk om haar bij opa en oma te laten? Ik zou het zelf wel oké vinden, alleen ik vind het zo zielig voor haar.. Ze begrijpt natuurlijk helemaal niet waar papa en mama zijn... Hoe denken jullie hierover? Of heeft er iemand een idee wat ideaal is voor haar op vakantie? Ps ik ga dr niet bij zo'n creche achting iets afgeven hoor op vakantie!
Hoi, Persoonlijk moet ik er niet aan denken om zonder mijn kids op vakantie te gaan. Een ieder moet dat helemaal zelf weten en doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Wat je kindje moet doen op vakantie? Gewoon hetzelfde als thuis, maar dan waarschijnlijk ook nog lekker spelen in het zwembad of de zee. Gezellig mee in de buggy. Het liefst eentje waarvan de rugleuning in ligstand kan, zodat het kan slapen. Een kindje vermaakt zich wel hoor. Het is natuurlijk heel anders, dan wanneer je alleen met je partner op vakantie gaat. Dat is een keuze. Ik weet niet hoe lang jullie gaan? Je kindje vermaakt zich natuurlijk ook prima bij opa/oma
Hier gaan de kids gewoon mee op vakantie, zou niet zonder ze weg willen en kunnen gaan. Toen de oudste 10 maanden was bijv ook meegeweest naar Egypte (3 weken). Ging idd net zoals thuis maar ipv spelen in de woonkamer toen spelen op het strand, in zee zwemmen of in het zwembad en verder veel geslapen.. Nooit als een probleem ervaren dat ze mee was, was heerlijk! Maar doe wat jullie goeddunkt.. Ikzelf vond zo'n eerste vakantie met zijn drietjes heel bijzonder!
Ik overweeg hetzelfde als jij. Maar volgens ga je hier veel antwoorden krijgen van moeders die dit nooit zouden doen! Ik voel me wel eens een beetje 'vreemd' wat dat betreft Ik heb er geen problemen mee om mijn zoontje een week bij oma te laten logeren, ik weet zeker dat hij een hele leuke week zal hebben!!
Ik zou niet gauw mn kindje bij opas en omas laten. Zou dan zelf ook niet op vakantie gaan! Maar net wat er al gezegd is, ze doet het zelfde als thuis! Maar idd lekker spelen in het water!
Ik ben verbaasd dat je het uberhaupt overweegt....Zoiets zou niet eens in me opkomen, dus je hebt waarschijnlijk niet veel aan mijn antwoord. Maar natuurlijk is het voor je kindje superleuk om op vakantie te gaan. Lekker weer, lekker zwemmen, spelen met andere kindjes...waarom zou dat in hemelsnaam niet leuk zijn. Ze hoort er toch gewoon bij. Ik zou het echt heel raar vinden om zonder mijn meiden op vakantie te gaan.
wij gaan ook met ons meisje op vakantie. heerlijk hoor moet der niet aan denken om der achter te laten. maar je moet doen waar je je zelf prettig bij voeld weet ook niet wat voor vakantie je wil. als je een doe of uitgaans vakantie willen is dat een beetje moeilijk met zo'n kleintje. maar lekker luieren en zwemmen zie ik get probleem niet zo. xxx sky
Volgens mij kan zo'n kleintje heerlijk spelen op het strand! Goed smeren en gaan met die banaan. En ja, je zit uren in je appartement of hotel omdat zo'n kleintje nou eenmaal veel slaapt dus ik zou dan zorgen voor een goed appartement of hotel met een aparte slaapkamer zodat jullie niet superstil hoeven te zijn als de kleine slaapt.
ach dat valt misschien ook nog wel mee... kinderen kunnen soms ook heerlijk aan het zwembad op een handdoekje slapen onder de parasol, of op het strand of in de buggy. Ik zou wel zorgen voor een fijn balkon of terras. Wij zijn naar Zakynthos geweest toen de oudste 11 maanden was. Ging prima. En afgelopen jaar met een bijna 4 jarige + een 1,5 jarige naar Kreta. Met wat water en zand vermaken ze zich prima hoor. En verder gewoon wat gemakkelijker zijn...
snap wel dat je onzeker bent de eerste keer met zo'n kleine op vakantie. Zo'n kleintje kan zich goed aanpasen en is al met relatief simpele dingetjes tevreden. Maar het is wel afhankelijk watvoor soort reis je wilt gaan doen. Een actieve doe vakantie zal lastig gaan, maar een zon,zee, strand vakantie kan weer heel goed. Persoonlijk zou ik het je heel erg aanraden om wel samen op vakantie te gaan. Je geniet als ouders optimaal van de rust, quality time met elkaar, met je kind, geen hectiek, stress. ons kleintje was 3 maanden toen we naar gran canaria zijn geweest. Onlangs zijn we een weekendje Antwerpen geweest. Inmiddels is hij bijna 18 maanden. Hij kan lopen. Dat is even wennen op een hotelkamer.Maar daar waren we alleen als hij ging slapen. We hebben ontzettend veel gedaan, gezien. We hebben rekening met hem gehouden betreft uitstapjes (bijv. dierentuin). Maar dat had eigenlijk niet gehoeven. Als ouders moet je ook aan de kleine en zijn tempo aanpassen. Vooral jezelf niks opleggen, niks moet. Gewoon relaxed.
Hier gaat ons meisje over 2 weekjes lekker mee op vakantie naar Spanje Moet er zelf ook niet aan denken 10 dagen zonder haar te moeten. Ga lekker veel met haar zwemmen en op het strand spelen.. Heb ook een babycot tentje aangeschaft zodat ze kan slapen tussen de middag en wij gewoon lekker bij het zwembad kunnen blijven zitten.
Hmmm ja ik zei ook 'ik zit er aan te denken/te overwegen'. Maar stiekem weet ik ook wel dat ik dat toch niet doe . Ik vroeg me wel af of die gedachte nou zo raar was... Blijkbaar wel . Het zal wel even flink wennen zijn, wij liggen graag een paar uur languit te zonnen, en nu wordt het toch meer opletten en bezighouden.... Ik zat inderdaad al aan zo'n soort tentje te denken... Al vraag ik me af of ze daar in gaat slapenn... Nou slaapt ze op dit moment ook nog maar twee korte slaapjes per dag.... Maar misschien is het handig om in te spelen op het strand? Bedankt voor de reacties! Ps: ik ben verder geen ontaarde mama ofzo
Het is helemaal geen rare gedachte hoor !! Ikzelf zal mijn meisje niet zolang kunnen missen en zal me ook niet compleet voelen zonder haar op vakantie Ik heb ook geen idee of mijn meisje in de tent gaat slapen hihi maar het is te proberen en idd het is leuk om in te spelen ze zijn in ieder geval uv beschermend.
Vroeger was het volgens mij ook heel normaal hoor, om de allerkleinste thuis te laten. Ikzelf heb ook 1 jaar tijdens de vakantie bij oma gelogeerd. En dat hoor ik hier meer. Alleen tegenwoordig doen we dat allemaal veel minder. Misschien omdat we de kinderen tegenwoordig toch al minder zien, vanwege het moeten werken ofzo? Ik weet het niet...
Wij hebben het alleen een keertje voor 2 nachten gedaan, maar toen heb ik ook constant gebeld naar huis of het goed ging. Zou het niet redden op vakantie zonder de kleintjes.
Ik zou ook niet zonder mijn kids op vakantie gaan hoor. Wij zijn ook op vliegvakantie geweest toen Justin 1 was en dat ging gewoon prima hoor. Daarna hebben we nog een keer gevlogen met de kids, toen was Samira ook net 1 jaar. De opa's en oma's waren wel mee dus we hadden ook wat meer ruimte om ook soms even samen ergens naar toe te gaan. We zaten gewoon in een appartement of hotel en de kids konden gewoon op de kamer lekker rondkruipen......je neemt wat speelgoed mee, je gaat lekker naar het zwembad, je wandelt een stukje. Wij hebben ons altijd gewoon prima vermaakt met zo'n kleintje mee.
Mijn ouders hebben mij met 11 maanden thuisgelaten toen ze naar Griekenland gingen.mn moeder heeft er nog spijt van.ze heeft m'n eerste stapjes niet meegemaakt, die deed ik bij m'n tante! Zelf zou ik t niet kunnen m'n mannetje thuis laten maar dat is een persoonlijke keuze.als de enige reden is dat je bang bent dat je kindje het daar niet naar de zin heeft, dan zou ik je geen zorgen maken! wij wonen in Griekenland.altijd warm in de zomer.en zo was ons mannetje prima op z'n plek aan zee!hij sliep heerlijk tussen de middag in z'n wagen of op n bedje op t strand.verder lekker met zand spelen en de zee.je hebt zelf minder rust ja,dus dat is misschien n reden om je kindje thuis te laten...maar kids passen zich wel aan in de hitte ook.gewoon alleen n luier of lekker bloot haha!heb je ook geen was!
Volg je eigen gevoel en kijk en luister goed naar je eigen kind. Er wordt veel geschreven dat een kindje zich wel aanpast, dat een kind zich wel vermaakt, wat over het algemeen ook meestal wel zo is, maar ons meisje heeft juist duidelijk moeite om ergens anders te zijn. Ze is dan veel huileriger, humeuriger en vind het duidelijk spannend. Ook zomaar even slapen op strand of buggy is er echt niet bij. Wij moeten echt terug naar huisje, kamer of appartement om te zorgen dat ze slaapt. Ze is inmiddels 2,5 en de eerste keer weg was gewoon een week in NL, ze was 6 maanden... eenmaal thuis was ze echt dolblij, zo anders deed ze. Ook de laatste keer dat we weg waren, was ze thuis toch echt zichzelf en merkten we dat ze daar echt thuis mistte. Die kant kan dus ook, maar dat weet je zelf het beste met je kindje. Wij zullen voorlopig dan ook niet 3 weken achter elkaar weggaan, voor alle partijen beter
Volgens mij is dat bewezen ongezond voor je kind. En zover ik weet, is dit niet slecht voor je kind. Beetje onzin om dit voorbeeld er nu bij te halen.