2 jaar, hoeveel drinken op een dag?

Discussion in 'Voeding' started by DeeLighT, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ik zit me dit zo eens af te vragen....

Een aantal kindjes die ik ken drinken bekers per dag weg. Bij het eten, bij tussendoortje etc.
    Maar mijn dochter drinkt dus helemaal niet zoveel. Soms krijgt ze net 200-250cc op een dag weg. Ze krijgt smorgens wel pap met 200cc melk. Uiteraard drinkt ze wel meer als ik haar groeifruit of sap geef, maar dat vind ik niet de bedoeling.
    Vanmiddag bij het brood heeft ze bijv dus niks gedronken.

Ze drinkt meestal alleen heel erg sterk verdunde diksap/roosvicee (anders drinkt ze niet en heeft ze de hele dag droge luiers!), thee gaat er matig in.

Hoeveel drinken jullie peutertjes en wat?

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Pfffh, moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo op let hoeveel cc er precies ingaat. Ik bied het telkens weer aan, voordat hij zijn pap krijgt krijgt hij een fles sterk verdunde dik sap. (bij het wakker worden dus) Hij drinkt dit ook heel goed leeg. Tussendoor bied ik steeds water aan en er worden steeds een paar slokjes genomen. Voor het slapen gaan drinkt hij ook altijd vrij goed, echt als hij al in z'n bedje zit. Dan is hij niet afgeleid van het eén of ander en is het vaak ook net alsof hij zich herinnerd dat hij dorst had, haha
    Verder let ik of zijn plas niet donker word (hier overdag al zindelijk dus kan het goed zien in het potje).
    Hij drinkt water of sterk verdunde dik sap, soms als we op een terrasje zitten een vruchtensap.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Thijmen is ook een hele slechte drinker. Hij zal er nooit zelf om vragen (of alleen als het heeeel warm is of zo). Ik geef wel yoki en sap oid. En ik geef hem voor het slapen gaan ook nog een beker drinken.

Je zou ook melk of karnemelk (evt met een scheutje roosvicee) kunnen proberen?

Wij proberen het uiteindelijk een beetje los te laten, vooral omdat ie wel goed drinkt als ie echt dorst heeft.

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Oh, even OT hoor :) : hoe gaat het met de kleine uk?

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik ken inderdaad ook kindjes die in 1 keer hun beker leeg drinken en sta dan ook verbaasd te kijken :). Hier doen ze dat dus ook niet, allebei niet. Ik moet wel zeggen dat als we bij goed drinkende kinderen zijn, Eva ook beter drinkt. Ze krijgen hier te drinken bij de maaltijden, dus meestal 5 keer per dag. 's Avonds voor ze naar bed gaan drinken ze op hun kamer nog wat water.
    Ze krijgen hier diksap en melk, en regelmatig iets van yoki tussen de middag, ze delen dan een pakje. Anders krijgen ze wel heel weinig zuivel binnen, ze vinden melk niet zo lekker.
    Ze zijn hier allebei na hun eerste verjaardag minder gaan drinken, Lisa dronk echt aardig wat toen de sonde eruit ging, maar nu dus een stuk minder. Ik denk dat ze op een dag zo'n 300 ml aan sap binnen krijgen, nog zo'n 100 ml water, 50 ml toetje en nog fruit (en Eva groente, Lisa eet haast geen groente).

Dubbelgeluk likes this.
  6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

4x moedermelk
    1 beker aangelengd troebel appelsap
    1 beker vers geperste jus d'orange
    1 beker water
    1 beker thee

Van die gekleurde Ikea-bekertjes.

En dan nog minimaal een 1/2 komkommer en 2 stuks fruit.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier trouwens geen flessen, flessenkindjes die nog flessen krijgen drinken volgens mij altijd meer.

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier twee bekers diksap, en anderhalve beker melk. Hemabeker, zal zon 150 in gaan denk ik. Ze drinkt het meestal wel in 1 keer op, anders haal ik m ook weg want wil niet dat ze continu wat drinkt.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier gaat het wat beter met drinken (anders dan melk bedoel ik dan)...
    Krijgt 's morgens beker melk (150cc), tussen de middag bij boterham beker melk (80cc+50cc water) en voor het slapen gaan fles melk (150cc). Tussendoor drinkt ze nu over de dag een hele tuitbeker water leeg (=250cc ongeveer), prima dus!

Sap of thee wil ze niet, alleen melk of water... geen probleem, de tijd dat ze wel sap wil komt nog wel denk ik zo!
    Denk inderdaad dat flessenkinderen langer meer drinken als het in de fles zit... toen we hier uit de tuitbeker de melk gingen geven dronk ze in een keer een stuk minder dan uit de fles!!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier gaat het in de koelkast, want ik wil ook niet dat ze tussendoor telkens slokjes sap nemen. Vaak doen ze met 1 (ikea) beker de hele dag, 's avonds moet ik het soms nog wat aanvullen. Eva drinkt wel wat meer dan Lisa overdag, maar Lisa wordt meestal een paar keer per avond/nacht wakker en drinkt dan wel een beker water leeg.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ongeveer een liter is wenselijk bij 2 jaar (dat is inclusief yoghurt en melk e.d.)
    Natuurlijk hoeft een kind niet allemaal zoetigheid te drinken ed.. maar iets WEL drinken heeft wel de voorkeur ten opzichte van NIET drinken. Als ze dus wel lekker drinkt als je diksap ofzo geeft, dan wel doen.

Hier kennen we dit 'probleem' niet, ik heb natnekjes (net zoals ik zelf ben).. mijn zoon is echt een zuipschuit.
    Als we niet oppassen drinkt hij 7 x per dag een rietjesbeker van Nuby (300 ml per stuk).. We houden het bij
    2 x 120 ml melk
    1 x 100 ml water
    4 x 300 ml sterk aangelengde diksap
    soms nog wat thee (60 ml ofzo)
    anderhalve liter per dag zeker

Dochterlief hangt een beetje van de dag af maar ook meer dan voldoende

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wow wat drinkt je zoontje véél!!! Ik wist trouwens niet dat de richtlijn 1 liter was, daar komen ze hier dus echt niet aan. Maar goed, kan het toch niet veranderen. Ze plassen goed en doen het verder prima.

13. tulip

tulip Niet meer actief

zo das zeker een natnekje, kan mare op stage bij kick??

ts, hier ook een slechte drinker. Ik heb ook van die ikeabekertjes en die gaan dan voor 3.4 vol, dan drinkt ze s ochtends 2 bekertjes melk en dan verder in de ochtend 2 slokken ander drinken. Bij het middageten 1 bekertje melk en weer een paar slokken in de middag.
    Een liter, daar doet ze onderhand een week mee.:(
    Ander drinken is hier thee/water/diksap.

Ik probeer s middags nog wel eens een bekertje melk extra, dat drinkt ze heel graag, maar ja daar zitten ook grenzen aan natuurlijk.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    [
    hier ook zo ongeveer
    2x 200/300 karnemelk met schuitje ranja
    2a3x 300 ranja (van slimpie)

na de avondmaaltijd krijgen ze water, vooral de oudste die drinkt veel

15. zogelukkig

De score van vandaag:
    4x moedermelk (ik heb geen idee hoeveel dat is)
    1 beker sap
    2 bekers thee
    1 beker water

En een hele mango, een halve komkommer, cherrytomaatjes en 150 gram sperzieboontjes.

Ook een natnek dus. 5 volle plasluiers per dag.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wow, wat een boel!

Bedankt voor jullie input dames. Ik ga eens bedenken hoe ik haar meer aan het drinken krijg. Want ze haalt soms maar net een halve liter. 1 stuk fruit eet ze per dag.

Mijn dochter is ook een "flessenkindje" maar zodra het kon ging ik over op tuitbekers omdat die fles niet goed scheen te zijn.

Ik probeer wel veel af te wisselen wat smaakjes betreft, heb altijd wel 3 flessen open staan. En pakjes drinken is helemaal het einde, maar is het wel goed, die zoete groeifruit en geconcentreerde sap e.d. (zelf krijg ik daar maagzuur van)?
    Van melk houd ze niet, dat heeft van het begin af aan al niet gelust. Enige manier is weer diksap oid erin doen (blergh, had me zo voorgenomen haar dat niet aan te wennen en dan kan je niet anders).

Vers sap kan ik wel vaker proberen, hoeveel fruit mogen ze per dag eigenlijk?

17. zogelukkig

Je mag gerust 3x fruit geven hoor! Het aanbod is nu zo groot!
    Zolang er geen spuitpoep van komt; lekker geven!

Ik geef aangelengd troebel appelsap. Hebben ze ook wel in de super denk ik; Appelaere?

En in de biowinkel hebben ze pakjes groente/fruitsap, die zijn niet zo zoet. Ik heb ze voor onderweg, op warme dagen vind ik een pakje handig, want die gaan in 1x op.
    Maar water gaat altijd. Ligt ook aan de vorm waarin het komt; mijn zoontje is gek op sportdoppen enzo.

Ik zet kaboutefeestthee, die is licht zoet van de venkel. Die trek ik lang en die drinkt hij koud.

18. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij ons helpen rietjes soms heel erg :) Als ik hem gewoon een glas geef drinkt ie minder dan met een rietje...

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Grappig, hier maakt het ook wel uit waar ik het indoe. Sportdop vind ze wel interessant (maar is vaak van korte duur hihi). Gewone beker is "te ingewikkeld" (ze kan het wel maar speelt er dan alleen maar mee, tot grote ergernis van de dweilende mama ;))

zogelukkig, kabouterfeest thee heb ik een tijdje terug gehaald. Dat ging goed, maar voor 1 dag. Gelukkig vind ik het zelf ook lekker :).
    Ben vandaag in de buurt van de bio-winkel dus zal er even rondkijken voor een verantwoord sapje.
    Wat ontlasting betreft, die ga ik dan in de gaten houden want het is altijd al een zachte prak hier ;).
    Oh, wat wilde ik graag dat ze water dronk... als ik dat neerzet drinkt ze de hele dag niet :( en dat terwijl ik meteen begonnen met water en thee toen ik bijvoeding ging geven...(waar is het mis gegaan :(, of is dit echt puur haar smaak?)

20. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je kunt nog water met ijsblokjes proberen :) Hier ook een hit.
    Of een spelletje met drinken. Mama een slok, kindje een slok etc. We hebben hier ook een keer gedaan: beker wegen op de weegschaal, slokje drinken, weer wegen... en dan: "wow, Thijmen heeft een slok van .. genomen" :) Is ze misschien nog een beetje klein voor. Maar je zou wel iets met tellen kunnen proberen?

Share This Page