Ik heb even een vraagje (meningen zijn ook gewenst). Mijn kleine mannetje is nu 17 weken. Zijn eerste 2 tandjes komen net door. Nou moet ik zeggen dat het huilen en kwijlen tot nog toe meevalt maar wanneer kan ik het beste beginnen met poetsen? Wat ik ook graag wil weten: welke tandpasta voor baby's kan ik het best gebruiken of is fijn? Ik moet op 15 april pas weer naar het CB... Maar stel de mening van andere ouders zeer op prijs!
Ik poets hier nog zonder tandpasta, zo jong echt al tandpasta lijkt me niet zo gezond eigenlijk, aangezien ze het niet uitspugen.
Volgens mij heb je tandpasta die babys kunnen doorslikken. Weet niet vanaf hoeveel maanden. Zou kruidvat / trekpleister die hebben?
Ik lees even mee.. hier is ook een wit puntje tevoorschijn gekomen.. Maar wanneer moet je dat nou gaan poetsen inderdaad?.. Ik heb bij de Etos een baby tandenborstel gekocht en tandpasta van Prodent met Bobo erop.. vanaf 0 jaar.. wel gewoon munt smaak..
Mijn dochter was 4 mnd met haar eerste tandje en ben direct begonnen met elmex tandpasta die is van 0 - 4 jr.
Zodra het eerste stukje tand door is moet je gaan poetsen! En inderdaad, gewoon met baby tandpasta van 0-4 jaar. Tot twee jaar 1x per dag poetsen.
Wij gebruiken Elmex, die is geschikt vanaf 0 jaar, gewoon een klein beetje tandpasta gebruiken bij 2 tandjes.
Nee ik poets zover het mogelijk is dr hele mondje. Dan kan ze er vast aan wennen. Maar ik poets wel eerst dr 6 tandjes daarna de rest.
Allemaal bedankt! Wat fijn zoveel meningen/adviezen te krijgen. Een tandenborsteltje hebben we al, nu dus alleen nog elmex tandpasta voor baby's.
Inderdaad Elmex tandpasta vanaf 0 jaar. Toen mijn zoontje tandjes kreeg, heb ik even gewacht met poetsen, daarna ben ik begonnen met tandpoesten, eerst zijn ondertandjes daarna de hele mond...
hier was me zoontje 4 maanden en 4 dagen oud toen de eerste 2 tandjes te voorschijn kwamen precies op 14/02/2013 van me eerste zoon kwamen ze met 6 maanden en dat was toen op 14/02/2011 echt heel apert maar wel heel leuk... ik poets al vanaf ik ze zag met een heel klein beetje tandpasta.. en gaat goed hij vindt het leuk en gaat zelf lachen..