Baby 1 jaar zo snel moe..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiQ, 11 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons zoontje van net 1 is zo snel moe; s ochtends is hij rond 07:00 wakker en zit rond 8 uur al te 'piepen' en te wrijven in zn ogen. Dan leg ik m half 9 / 9 uur weer op bed.
    Als ik om 7 uur zeg dat hij nog even mag slapen, gaat dat echt niet en huilt alles bij elkaar.

Ik denk dat hij gewoon echt honger heeft, maar krijgt overdag volgens mij echt genoeg..
    Hij slaapt smiddags ook nog een keer en wordt rond 15:00 / 16:00 uur wakker.
    Maar rond 17:00 is hij het alweer zat.. jengelen, wrijven. Dan geef ik 'm maar eten en ligt hij rond 18:00 / 18:30 op bed.
    Zo kunnen we ook nooit met zn 3en eten, maarja..
    Ik heb wel eens geprobeerd te rekken en rond 18:00 eten, maar hij eet dan slecht door de vermoeidheid en wordt alsnog 7 uur wakker.
    Hij slaapt sochtends zo'n 2 uur en smiddags ook 2 uur.

Wie heeft hetzelfde en wat eraan te doen?

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wel een beetje herkenning hier, hoewel onze dochter het wel iets langer volhoudt: ze is rond 7.00 uur wakker en dan is de koek om 9.00 uur echt alweer op..Dan slaapt ze vaak 1,5 uur en daarna kan ze zo'n 3 uur wakker blijven. Dan begint ze alweer te gapen en te doen en slaapt ze weer zo'n 1,5 uur. Ik dacht altijd dat kindjes van deze leeftijd echt wel langer achter elkaar wakker konden blijven maar die van ons kennelijk niet haha!

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter leek rond haar 1e verjaardag op 1 slaapje te zitten, maar al snel werden het er weer 2. Ze is nu 16 maanden, en heeft tot bijna 15 maanden nog weleens 2 slaapjes gedaan. Ik keek echt uit naar die 1e verjaardag omdat ik overal las dat ze dan op 1 slaapje zou zitten. Nou niet dus. Nu is ze 's ochtends nog steeds het snelst moe, en ligt er ze er uiterlijk 11.30 weer in.

4. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Die van ons is ook vroeg wakker, papfles erin, schone luier en hij slaapt nog een paar uur verder. 'S middags slaapt hij 2a3 uurtjes en dan gaat hij er om 19 uur weer in. Maar elk kind is anders. Zou gewoon lekker zijn ritme volgen

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Mijn dochter sliep tot ongeveer 1,5 jaar nog twee keer op een dag, en snachts klokje rond. Zo raar is dat toch niet?
    Wij hebben hier heel lang al rond 5 uur warm gegeten. Is vroeg, maar wij vonden het ook belangrijk om gezamenlijk te eten.
    Nu is het meestal half 6, soms wat later.

6. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het dus ook leuk en belangrijk om samen te eten, maar mijn vriend is altijd rond 18:00 / 18:30 pas thuis..

Ik volg inderdaad zijn ritme gewoon maar soms is het zo lastig dat als ik met m weg ben, hij al in zn ogen wrijft als we net ergens aankomen.
    En dat hij altijd moe is met het avondeten.

7. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar!

Ons zoontje was ook altijd tussen 6 en 7 wakker en daarna direct weer moe..

Bij ons was de oplossing uiteindelijk heel simpel, we maakten een flesje voor hem klaar, gaven die in bed zonder tegen hem te praten of de lamp aan te doen, hij dronk zelf zn flesje leeg om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen.

Blijkbaar was het voor hem gewoon nog te vroeg om op te staan. Na de voeding werd hij dan weer rond half 9-9 uur wakker en was hij super vrolijk..

8. Catootje86

Catootje86 Actief lid

19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Mijn mannetje doet eigenlijk hetzelfde, ik dacht dat het normaal was voor deze leeftijd :). Hij wordt 's morgens tussen 6 en 7 wakker en gaat dan tussen 8 en 9 terug, meestal voor een klein uurtje. Dan slaapt hij nog van 1 tot 3 ongeveer, en 's avonds tussen 7 en 8 de nacht in. Wij eten trouwens ook altijd samen, en bij ons is dat sommige dagen half 6 en sommige kwart voor 7. Op de late dagen krijgt hij gewoon een extra tussendoortje, hij eet dan wel gewoon goed.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja samen eten is het ideale plaatje maar bij ons ook niet haalbaar. Wij zijn pas rond half 6 / kwart voor 6 thuis, maar zoonlief ligt ergens tussen 6 en 7 in bed omdat hij het simpelweg niet red. Hem wakker houden zodat we samen kunnen eten vind ik onzin, dat slaat een beetje z'n doel voorbij als je met een huilend kind van vermoeidheid aan tafel zit. Er komt vast een tijd dat hij 's avonds langer wakker blijft en dan kunnen we als gezin gezamenlijk eten.

10. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Wellicht kun je met jezelf af spreken dat je niet eerder dan 8 uur zijn kamer opgaat. Een collega zie eens tegen me, eerder dan 8.15 uur haal ik hem niet uit bed. Een kindje kan zich ook zelf nog even vermaken in bed, met kletsen of een knuffeltje. Dat is ook een goed teken dat een kind dit kan. Ons zoontje slaapt ook veel, ik probeer soms de tijden te rekken. wanneer hij soms in bed ligt hoor ik hem na een uurtje soms even huilen, dan denk je dat hij wakker, maar als je 5 minuten afwacht valt hij zo weer in slaap. Misschien kun je dit 's middags ook eens proberen zodat je toch samen aan de warme maaltijd zit. En anders gewoon aan toe geven. Laat hem lekker slapen. Een meisje van mijn vriendin sliep van half 7 s morgens tot half 7s avonds niet. En slaap is juist wel belangrijk voor de cognitieve ontwikkeling.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was dat ook zo, maar we moeten de dame zelf om 17 uur wakker maken, anders ging ze zo in haar nachtslaap over. Zaten we dus elke avond met een sacherijnig kind tot 19 uur.

Is rond de 14 maanden ineens omgeslagen en werd ze zelf wakker rond 16 uur. Dus komt vanzelf goed.
    Haar ritme is nu 19 uur naar bed en om 8:30 uur uit bed (is wel eens eerder wakker, maar ze vindt het prima om nog te blijven liggen). Dan om 12:30 uur weer naar bed tot 16 uur (steeds vaker om 15 uur wakker, maar ook nu laten we haar nog lekker liggen als ze dat fijn vindt).

12. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier ben ik het niet mee eens. Niet alle kindjes kunnen of willen dat.
    Mijn zoon kan af en toe best nog eventjes blijven liggen, maar vaker niet dan wel. Als hij wakker is wil hij naar beneden. Ik zie het probleem niet, ik wil ook geen half uur langer blijven liggen als ik klaarwakker ben.

Vergeet niet dat je kind op deze leeftijd zo ontzettend veel leert en veel indrukken opdoet. die moeten ook allemaal verwerkt worden. Soms zie je dat terug doordat kinderen moeilijk in slaap vallen, of doordat ze 's nachts ineen weer wakker worden al dan niet huilend en soms merk je dat doordat ze sneller vermoeid zijn van al die indrukken.
    Het is echt een fase.
    Vergelijk het met vakantie en daarna weer vol aan de bak op je werk. Dan moet je daar ook even aan wennen de eerste week. Je koppie wil wel maar je lijf doet nog even niet mee.

Lekker op bed leggen als je kindje moe is en dat samen eten komt echt wel weer.

Misschien kan je eens een paar dagen opschrijven wat je hem op een dat te eten geeft en wat je allemaal met hem doet. Ik denk dat je dan wel ziet dat als je meer onderneemt hij sneller moe is. Je zal vanzelf een patroon zien.

13. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja mijn zoon vermaakt zich altijd wel in zn bed met zn knuffeltje en kletst een eind weg, dat is hooguit een half uurtje maar valt nooit weer in slaap. Dan gaat het over in huilen en wil hij er echt uit.
    Avondeten gaat nu helemaal moeizaam, maar of dat door moeheid komt of een sprongetje is? Hij eet gewoon bijna niks. Maarja zal wel weer goedkomen denk ik..

14. MiQ

MiQ Lid

15 mei 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook handig, maar mn zoontje krijgt al een tijdje geen fles meer sochtends.. Altijd een boterham of havermout.

15. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier slaapt zoontje van bijna 1 ook ineens heel veel. Is ook al vrij snel na wakker worden weer moe.

Maar hij is smorgens niet vroeg wakker. Waar hij eerst standaard 6.45 wakker was is het nu gewoon bijna elke dag 8.30 uur. Hij slaapt dus snachts 13 uren en overdag ook gemakkelijk 2 x 2. Ga er vanuit dat hij het nodig heeft. Voorheen is het altijd een slechte slaper geweest met 45 minuten slaapjes.

Deel Deze Pagina