Bij welke leeftijd slaapkamer delen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marloes86, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Wij hebben geen groot huis, wel uitwijkmogelijkheid naar zolder, maar dit liever niet ivm de hitte daar. Mocht er een tweede komen, zouden we ze zodra het kan op 1 kamer willen laten slapen. Bij wie slapen de kindjes samen op 1 kamer, en vanaf welke leeftijd is dit te doen, qua niet elke keer wakker worden van elkaar?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Hoi,

Hier hebben we ongeveer hetzelfde probleem. Een dochter en de tweede op komst. Graag zouden wij ze ook bij elkaar op de slaapkamer laten slapen i.v.m ruimte. Ik heb het zo bedacht, onze dochter slaapt de nacht door en zodra de tweede dat ook doet kunnen ze wat mij betreft op 1 kamer.

Of het een goed idee is weet ik natuurlijk niet, maar tot de tijd dat ze beide doorslapen laat ik ze apart slapen. Tenminste dat is het plan ;)

3. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk zou ik het helemaal niet doen...
    Mogelijkheid dat jullie naar zolder gaan en de kids op de 1e etage gaan?
    Ze kunnen elkaar wakker houden, zeker een baby...dat gaat ook de nachtrust van het andere kindje verstoren....

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier moesten ze in de vakantie bij elkaar, inslapen was wat lastig maar ik merkte wel dat het ging wennen na een paar nachten. Dus als het hier nu zou moeten, ja. Bovendien, als het moet heb je geen keus ;)

5. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hier even voordat de derde werd geboren de oudste twee op een kamer gelegd. De oudste was toen ongeveer 3 jaar, de middelste anderhalf. Gaat prima! (Oudste wordt eind november 6 immiddels). Over enige tijd willen we de zolder verbouwen zodat alle drie een eigen kamer hebben, maar eerlijk gezegd denk ik dat ik nu op groot protest zou stuiten als ze niet meer samen mochten slapen!

6. gusto

gusto Niet meer actief

Ik wilde ze eigenlijk ook samen op een kamer. Wij hebben wel een extra kamer maar ik wilde een slaapkamer en een speelkamer. Leek me zo leuk :D

Maar tot op heden lukt het echt niet. Ze gaan echt niet slapen als ze samen op 1 kamer liggen. Ongeveer anderhalf uur liggen ze samen te keten, de jongste heel hard te lachen om de oudste. Uiteindelijk wordt jongste moe en gaat huilen. Ik heb het al vaak geprobeerd maar ze zijn nog geen enkele keer in slaap gevallen. Maar misschien komt het nog. Ik vind het zelf namelijk nog steeds een goed idee :D

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook een soort gelijk probleem. Daarbij willen wij de komende maanden/jaren hopelijk gaan verhuizen dus we gaan niks meer verbouwen aan ons huis nu.

Wij doen het zo.
    We hebben een co-sleeper bij ons op de kamer voor de nachten. Onze eerste dochter heeft zeker 7 maanden bij ons geslapen.
    En we doen een wiegje bij onze dochter op de kamer voor de slaapjes overdag. Op de crèche slapen ze namelijk ook met meerdere op één kamer en wellicht doet de oudste dochter dan wel geen middagdutjes meer.
    Zo hoeven we ook even nog geen tweede commode aan te schaffen (scheelt weer in de kosten)

8. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Gewoon doorzetten dames!
    Onze jongens (nu 3.5 en 5) slapen bij elkaar sinds de jongste 5 maanden is, voor die tijd lag hij in de wieg.
    Af en toe gast het weer even minder, maar dat is een teken dat wij de teugels weer even aan moeten trekken.

Deel Deze Pagina