Onze dochter wordt over 4 weken één. Ze gaat 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf. Is het gebruikelijk dat er altijd getrakteerd wordt? Omdat ze maar 1 dag in de week gaat?
Ja hoor, bij ons trakteerde iedereen, ook al kwamen ze maar een ochtendje Je hoeft niks bijzonders te doen, toen ze 1 werd heb ik mandarijntjes met een gezichtje er op gedaan, (met watervaste stift) en meer niet.
Mijn zoontje gaat 3 dagen, maar ik heb zeker getrakteerd. Rozijntjes, bumba plaatjes uitgeprint op een gekleurd blaadje geplakt en op het doosje rozijntjes geplakt. En rondom geschreven Hiep hiep Hoera, (naam zoontje) 1 jaar! Hij heeft van de leidsters ook een cadeautje gekregen.
Ok, bedankt! Dan doen wij er ook maar aan mee . Bedankt voor de tip Sterrefeetje. Ben totaaaaaal niet creatief, haha. Dus zoiets ga ik inderdaad maar doen .
Onze dochter is gisteren 1 jaar geworden. Zij gaat 2 dagen naar de opvang en gaat vandaag trakteren. Gewoon een eenvoudige traktatie zonder toeters en bellen maar ik vind het er wel een beetje bij horen.
Bij mij op het werk. Wordt er vanuit ode opvang getrakteerd Waar mijn dochter heen gaat ook. Bij ons krijgen de kindjes ook een cadeautje hoe dat bij dochter op de opvang gaat komen we snel achter Ik ga wel voor de leidsters een kleinigheidje trakteren merciemof zoiets. Gewoon omdat ik het een leuk gebaar vind ze doen het altijd super met mijn meisje.
Mijn dochter wordt zondag 1. Ben al bezig met haar traktatie voor het kinderdagverblijf. Heerlijk dat feubelen. Ik heb een grote doos beplakt als de zee/een aquarium. Daarbij heb ik stokjes met een touwtje eraan met aan het touwtje een manderijn met vinnen. Dan kunnen de kindjes zelf gaan hengelen naar de manderijnvissen! Op de bodem leg ik doosjes met rozijntjes. Maar ik ben het uiterste hoor. Ik ben al 3 maanden bezig met het plannen van haar verjaardag. Maar ik vind dat helemaal geweldig om te doen en ben ook redelijk creatief.
Beetje domme vraag misschien, maar hoe werkt het eigenlijk? Geef je de leidsters als je je kind brengt de traktatie en zorgen zij dat het bijvoorbeeld rond het fruitmoment uitgedeeld wordt? Of ben je er zelf echt bij?
Bij mijn zoontje mogen ze niet trakteren met verjaardagen. Alleen bij afscheid. Wel jammer, maar over 3 jaar ga ik dus helemaal los Met een verjaardag krijgen ze van het kinderdagverblijf een koekje uit de trommel (bumba cake, dikkie dik koek, zakje smoeltjes, doosje rozijntjes etc). Dit wordt dan gedaan ipv fruit (eten 2x fruit per dag daar, dus ze vervangen dan 1 keer). Verder mogen ze een kadootje grabbelen. En papa en mama mogen de verjaardag ook mee vieren. Was heel gezellig!
Ik heb het wel gedaan, hoort erbij vind ik! Op de foto's die ze gemaakt hebben zie je ook dat er aandacht aan wordt besteed (taart met kaarsje, muziekinstrumentjes)
Hier pas wel getrakteerd: uitdeelboekjes van dikkie dik (kinderdagverblijf is net open en een kleine groep dus) en ik had voor de leidsters wat lekkers gebakken. Gewoon 's ochtends gegeven en zij zorgen dat het uitgedeeld wordt. 's avonds kwamen ze thuis met een mooie papieren kroon
Nou, hier nog een crea-thea hoor!! Onze zoon wordt zaterdag 1, gaat twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en daar is het morgen een vol kwartier feest op de baby-groep Liedjes zingen, trakteren en zelfs een echte verjaardagsmuts op zijn koppie... Ben nu al benieuwd naar de foto's! En de traktatie zelf? Tsja, gezien de 'doelgroep' nog even veilig bij soepstengels gebleven, maar dan wel in feest-uitvoering
Ik heb eerlijk gezegd nooit aan de leidsters gedacht! Wel getrakteerd. 1e keer verse meloen want het was enorm heet toen en de 2e keer gewoon rozijntjes. Had geen inspiratie om iets aparts te doen. Wel een leuke doos bekleed waar ze rond mee kon gaan en ze glunderde van oor tot oor.
Bij het kinderdagverblijf waar mijn dochter en zoon zitten trakteert iedereen. Wij hebben al een keer dikkie-dik-uitdeelboekjes gegeven, luchtballonnen gemaakt van bekers rietjes en ballonnen, lieveheersbeestjes cakepops uitgedeeld, fruitspiezen, spiezen met druiven en poffertjes
Hier op de kinderdagverblijf is het ook gebruikelijk om te trakteren. Persoonlijk vind ik het niet nodig om speelgoed of boekjes cadeau te doen, ik vind de mandarijntjes met een gezichtje erop getekend wel een heel leuk idee! Ik denk dat ik dat ook ga doen. Iets voor de begeleiding doe ik ook wel, een lekkere koek ofzo.