pap/schema vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by wendy339, Jun 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Beste Friso,

Mijn zoontje wordt 2juli 6 maanden.
    Zijn schema nu;

8u 210/7 fles
    10u half potje fruit 4mnd
    12u 180/6 fles
    16u 180/6
    18u half potje groenten 4mnd
    20u 210/7 en 3 schepjes rijstebloem

Nu mag hij met 6mnd naar de fijne granen pap, nu staat op de verpakking dat het een "ontbijt" pap is. Mag deze ook in de avond gegeven worden? En tot welke leeftijd "mag" deze avondfles een papfles blijven? Hij vind het nog zo lekker en slaapt er heerlijk op dat ik eigenlijk de pap in de avond wil houden..
    En dan natuurlijk stap 2 van de opvolgmelk, 200ml per fles hoorde ik. Is dat dan 180/6 wat je aanmaakt? En dan mag ik mijn zoontjes ook hele potjes geven lijkt me? Maar wanneer mag hij een korstje brood bijv? En is dat letterlijk een korstje om op te sabbelen/kennis te maken met brood? Zo ja op welke leeftijd gaan ze echt brood eten?

Sorry hoop vragen ;)
    Bedankt alvast!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    hoi,

Geen punt hoor!
    Je mag de fijne granenpap ook 's avonds geven, dat is geen probleem. De voeding voor kindjes tussen de 6 en 8 maanden bestaat voornamelijk nog uit melkvoeding. De overige hapjes voor nu kun je zien als oefenhapjes die mag je langzaam uitbreiden. Probeer verschillende soorten groente en fruit uit zodat je kindje aan veel smaken went. Vanaf 8 maanden gaat je kindje meer maaltijden eten die de melkvoedingen vervangen. Je zult gaan merken bij het uitbreiden van de vaste voeding en maaltijden dat je zoontje de laatste fles met pap minder nodig heeft/opdrinkt.
    Een fles opvolgmelk van 200 ml maak je inderdaad door 180 ml water met 6 schepjes melkpoeder.
    Je mag nu beginnen met wat kleine stukjes brood zonder korst, vanaf 7 maanden mag je een broodkorst geven, bijv. een stukje licht bruinbrood en kun je als het goed gaat brood gaan besmeren met margarine en beleg erop. Zo wennen de darmen van je zoontje rustig aan vezels in de voeding (zit ook in de pap).

groeten, Astrid

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    bedankt voor je uitgebreide antwoord! Super!
    mijn zoontje eet nu al alle groente en fruit die er verkrijgbaar zijn.. vers spuugt hij.uit maar dat komt meer door de structuur vermoed ik.. Ik.blijf wel vers proberen natuurlijk maar vind een.potje nu ook.nog prima voor te oefenen..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Graag gedaan.
    Het is goed dat je verse groenten en fruit blijft proberen. Soms duurt het bij kindjes wel 10-15 keer voordat ze aan een nieuwe structuur of smaak gewend zijn. Een potje is prima om te oefenen.
    Succes

Share This Page