Ieder half uur speen brengen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 27 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik kan onze kleine uk van net twee weken bij veel slaapjes bijna ieder half uur zijn speen gaan brengen. Hij valt dan dus nooit echt in slaap.

Dit hoewel ik de methode van Stephanie Lampe volg (dit ivm overprikkeling en oververmoeidheid bij de 1e wat ik probeer te voorkomen).

In de nacht slaapt hij bij ons in bed en valt hij aan de borst in slaap. Maar ook dan wordt hij wel eens uit het niets krijsend wakker:(. Dus niet van de honger want dan gaat hij eerst sabbelen etc.

Wie nog meer? Iemand tips?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    geen speen? of anders in de draagdoek bij je houden?
    dit ga je niet lang volhouden vrees ik

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben wel een tijdje gehad dat we elke 1,5 uur een speen moesten brengen, maar toen was ie al veel ouder. Het lijkt me inderdaad dat hij dan helemaal niet slaapt, anders zou het toch wat langer dan een half uurtje moeten duren?
    Ik ken de methode helemaal niet waar je het over hebt, maar weet je zeker dat deze bij je kindje past? Hijs net nieuw zeg maar :D. Misschien is je 2e toch een heel ander kindje dan de eerste?
    Wat nicole zegt, misschien een slaapje in de draagdoek proberen? Of 2 uur gaan wandelen (als je dat al vol kunt houden), kijken of ie dan wel blijft slapen?

Veel succes

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Als we wandelen dan slaapt hij wel ja, maar goed de hele dag wandelen is ook geen optie;).

Uiteindelijk slaapt hij soms wel 3 kwartier, dan slaapt hij volgens mij echt. En 1 slaapje slaapt hij wel een lange ruk tot de volgende voeding.

De methode is er gewoon een van rust en regelmaat waarbij je je kindje niet laat huilen. Zonder speen gaat onze uk dus gewoon huilen in zijn bedje:(. Wat ik tracht te proberen is hem in slaap krijgen zonder huilen en hem zo te laten slapen tot de volgende voeding (totdat hij er zelf om vraagt) maar als hij zo kort slaapt/stil is is het moeilijk om te bepalen of het echt honger is of gewoon slaapgebrek...

En ik ben helaas (nog) niet in het bezit van een draagdoek... Ben niet zo'n draagtype, maar wie weet ga ik dat nog wel worden;). Hij is op mijn arm trouwens ook niet rustig als hij moe is, hij valt dan enkel aan de borst of met mijn pink in slaap:).

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    tsja als hij ieder half uur wakker word zal dat niet van de honger zijn lijkt mij... verder ook geen medische oorzaak? boertjes ofzo?
    en als je hem in de box legt om te slapen? dat ie jullie hoort en meer bij jullie is? hier werkte het absoluut niet maar wie weet bij jullie wel...

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    In de box valt meneer ook niet in slaap (vandaar ook de vergelijking met de 1e, wij maken nogal gevoelige kindjes), dus helaas ook geen optie. Tis ook met vlagen, soms pakt hij 1 (en heel soms meerder) slaapje wel door en dan zonder speen.... Ik kan hem ook niet slapend wegleggen, dan is hij binnen een paar min. wakker en gaat huilen (van vermoeidheid)... Tis dan echt een jengel huiltje met veel pauzes dus duidelijk moe. Maar met de speen pakt hij toch niet de echte slaap, oppakken en terugleggen etc. resulteert enkel weer in daarna weer huilen etc. etc.

Pfff... Hij is pas 2 weken en ik ben al gesloopt. In de nacht slaapt meneer ook al nergens als lekker langs mij (maar ja da's natuurlijk niet echt een veilige optie dus ook daar wil ik van af).

Alles is altijd gecheckt, dus geen boertje, kou, vieze luier etc. Medisch is nog niet uitgesloten, maar ik heb niet het gevoel dat er iets medisch is. Hij is vanaf de geboorte al onrustig en slaapt vanaf dag 1 al slecht. Ik ga daarom wel dinsdag naar de osteopaat toe, wie weet, maar ik verwacht daar helaas niets van.

Ik had mijn hoop gevestigd op het aanbrengen van regelmaat en ritme waar de 1e veel baad bij had. Inbakeren doe ik alleen nog in een puckababy, dit bleek voor de 1e onvoldoende, dus we gaan het echte bakeren ook nog proberen maar dan moet hij eerst gecheckt worden door het CB.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hmm jaa ik zou zeggen inbakeren maar dat doe je dus al... misschien een doekje over zn oogjes leggen? of donker maken in de slaapkamer, of heb je dat ook al? bedje beetje schuin zetten misschien? lastig!!
    en ik heb zelf nooit een draagdoek gehad, maar ik had wat dat betreft wel een goede slaper maar hoor er veel goede verhalen over, misschien dat je er een kan lenen van vrienden ofzo? om te proberen voordat je zelf iets gaat kopen.

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Geen speen geven, vooral niet vanwege borstvoeding geven. Zo mis je belangrijke signalen die je zoontje geeft. Mijn jongste kinderen wilden bijvoorbeeld de eerste weken elke 1,5 - 2 uur uit de borst drinken. Daarna waren ze rustig.

Observeer hem eens rustig (zonder speen) , wat gebeurt er als je hem in zijn bedje legt?
    Wat hier heeft bijgedragen is een donkere kamer (ook overdag), muziekje als onderdeel van het slaapritueel en op de buik slapen.

Succes!

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Borstvoeding ben ik al aan het afbouwen, dus die verwarring is niet echt meer van toepassing. Tevens voed ik met tepelhoedje, anders ging het niet, dus dan schijnt de verwarring toch minder van toepassing te zijn. Tevens heeft het geen effect als ik hem vaker voed (behalve nog ergere tepelkloven), dan slaapt hij nog niet, ja, aan mijn borst wel natuurlijk;). En ik kijk natuurlijk wel welke signalen hij geeft voordat ik een speen geef, dus of het geen honger is. Maar daarvan is geen sprake, hij smakt niet, sabbelt niet op zijn handjes, zoekt niet etc. Zijn signalen laten me zien dat hij nog moe is.

Vandaag heb ik de kamer een beetje verduisterd (niet helemaal ivm dag en nachtritme wat zich nog moet ontwikkelen). Daarnaast heb ik hem op zijn buik liggen, vandaag slaapt hij prima zonder speen. Helaas huilt hij wel kort voordat hij in slaap valt, toen ik boven kwam om te troosten was hij wel al stil en op weg naar dromenland.

Maar wat er gebeurd als ik hem in zijn bed leg is direct onrustig gedrag, maaiende armen etc. Voordat ik hem weg leg is hij duidelijk moe, gapen, wegkijken, staren etc. Tevens wordt hij daarna ook onrustig op mijn arm of borst.

Slaapritueel met muziekje vind ik hem nog te jong voor, dit kunnen teveel prikkels zijn om te verwerken voor hem (ervaringen met de oudste hiermee nl.). Wel een ander kort ritueeltje, korte knuffel een kusje en dan wegleggen en kamertje verduisteren.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wij deden t muziekje op de babyfoon al heel snel aan hoor, werd hij juist heel rustig van en viel hij heerlijk in slaap.

hij ligt al ingebakerd toch? anders zou je dat nog kunnen proberen...
    en op zn buikje kan hij al niet zo veel maaien met zn armen...

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier bij dochterlief nooit een speen gebruikt ( wilde ze ook niet ) Vindt het echt ondingen, zeker als ze zo klein zijn en zelf de speen nog niet kunnen pakken om in het mondje te doen. Zag dat totaal niet zitten, om om de haverklap dat ding in de mond te moeten doen. Maar gelukkig wilde ze zelf de speen al niet.
    Maar je zou de kleine inderdaad kunnen inbakeren, aangezien je aangeeft dat hij met zijn armpjes maait.
    Wat betreft een muziekje van een speeldoosje, voor het slapen gaan. Je eerste kindje raakte daar nog meer overprikkeld van, maar ieder kind is anders, dus is niet gezegd dat je jongste kind hier ook overprikkeld van raakt he.
    Ze zijn er niks te jong voor, wij deden het al direct vanaf dag 1, tot aan de 10maanden, en nu ondertussen is ze 15 maanden, en iedere avond voor het slapen gaan zetten we het muziekdoosje niet meer aan, maar wel de sterrenprojector, en binnen no time slaapt ze.
    Succes !

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties.

Inbakeren ga ik nog doen in strakkere doeken, want de puckababy is niet geschikt genoeg voor onze sterke uk.

Op zijn buik heb ik geprobeerd, het leek te werken, maar dit was tijdelijk.

Speen brengen heeft idd niet het gewenste effect en is icm de bv niet echt handig, dus deze geef ik nu maar af en toe. Ik probeer nu op andere manieren te troosten, maar ook dit heeft niet echt effect. Hij slaapt dan vaak max 1 uurtje:(.

Muziekje inmiddels ook geprobeerd, maar hier wordt hij niet rustiger van...

Ik vergelijk uk 2 teveel met uk 1, maar ik denk toch echt dat ze op elkaar lijken. Ik herken zoveel... Niet zomaar in de box in slaap kunnen vallen etc. Helaas is uk 2 nog lastiger wat betreft slapen dan uk 1, dus ik denk dat uk 2 nog prikkel gevoeliger is dan uk 1. Want de 1e sliep de 1e weken nog wel vrij aardig, en iig in de nacht sliep hij beter.

13. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Bij onze kleine heeft homeopathie heel goed geholpen/ helpt heel goed, om zijn ritme (terug) te vinden. Je mag eventueel een pb sturen als je meer info wilt.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Voedingskussen in een boog om hem heen leggen(boven hem)
    Of de winkellen ,autorijden etc meestal slapen ze dan wel.
    Voor de rest geen tips mijn jongste was/is ook zo

15. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    @diaan, je wil toch niet zeggen dat je nog steeds ieder half uur de speen moet gaan brengen... Pffff

@moekie, ik hoor idd ook goede verhalen over homeopathie.

Hier zou t probleem ook reflux kunnen zijn aldus de osteopaat. Maar dan n wat mildere vorm maar door t zuur zou hij zijn diepe slaap vaak niet kunnen vinden behalve bij papa en mama, onze aanwezigheid zou voldoende troost kunnen bieden om direct weer verder te tukken.

Deel Deze Pagina