Hallo, Ik heb een zoontje van 7,5 weken oud, hij zal ongeveer 5,2 kilo wegen en hij drinkt 5 of 6 flessen op een dag van 150cc water met 5 scheppen HA Friso. 's nachts komt hij tussen 04.30 en 06.30 en de laatste fles is rond 22.30/23.00 dus dat is heel netjes. Komt hij om 04.30 dan krijgt hij 6 flessen op een dag en komt hij om 06.30 dan zijn het 5 flessen, net wat hij zelf aangeeft. Nu vind ik al weken dat hij onrustig is. Ik zal kort noteren wat zijn klachten zijn zodat je mij advies kunnen wat te doen en te achterhalen wat hij heeft. - onrustig drinken. Dit doet hij al vanaf zijn geboorte. 3 kwart van de fles gaat rustig leeg maar dan begint het. Hij maait dan met zijn hoofdje heen en weer en knoeit heel erg. Vervolgens gaat bij hoesten en proesten en verslikt zich dan. Ik haal dan de fles uit zijn mond en laat hem rustig worden, hij doet dan een boertje en meestal drinkt hij dan de rest van de fles nog wel leeg. De ene keer is dit rustig en de andere keer met heel veel knoeien maar niet meer met verslikken. - onrustig slapen. Als mijn zoontje de fles op heeft leg ik hem met de eerste tekenen van moeheid in zijn eigen bedje. Het eerste uur gaat goed maar daarna gaat hij maaien met zijn armpjes en schoppen met zijn voetjes en begint hij te kreunen en steunen en vervolgens hard te huilen. Dit duurt een paar minuten tot een kwartier en dan slaapt hij weer. Maar nooit langer dan een half uur en dan begint hij weer te maaien en te huilen tot aan de volgende voeding. Hij ligt al in een puckababy maar hierin blijft hij ook onrustig. Dit gaat de rest van de dag zo door tot zijn laatste voeding van 22.30/23.00. Zo komt hij toch nooit in een diepe slaap? Vind het zo zielig voor hem. - vannacht heeft hij voor het eerst voor mijn gevoel veel gespuugd, het kwam niet met een boogje maar het was wel veel. Voorheen gaf hij wel eens mondjes terug ook als hij al een tijdje in bed ligt. - wat hij ook doet en wat mij echt zorgen baart is het wegslikken van slijm/melk? in ieder geval komt er wat omhoog wat hij aan het wegslikken is. Daarvan moet hij soms wat huilen en dit is ook wel na een paar uur als ik hem voor de volgende voeding uit bed haal. We hebben het volgende al gedaan: - hij ligt 24 uur in een puckababy - we voeden hem zo rechtop mogelijk en laten hem daarna ook nog een lange tijd rechtop zitten - hij doet altijd een boertje - zijn bedje staat wat meer gekanteld zodat hij niet helemaal plat ligt - ik heb nutriton in huis maar heb dit nog niet gebruikt. - hij krijgt infacol voor iedere voeding Zou het (verborgen) reflux zijn of zijn dit darmkrampjes? Graag je advies? Groetjes Nataly
Hoi, Zover ik het kan beoordelen vanaf hier heeft je zoontje last van maagzuur/terug stromend melk. Of hij nu (verborgen) reflux heeft weet ik niet die diagnose moet een deskundige geven. De hoeveelheid voeding is prima. Probeer hem eens wat vaker tijdens het drinken te laten boeren. En ik zou ook de nutriton eens gaan proberen. Wie weet als de voeding dikker is dat hij er minder last van heeft. En je zegt dat hij onrustig drinkt. Heb je al eens verschillende flessen geprobeert? Het is soms even zoeken, maar het kan schelen in slordigheid drinken. Hoe is zijn ontlastingspatroon? Ilja
Hai, Vannacht heeft hij weer een beetje gespuugd maar niet meer zoveel als de dag ervoor. Meer een mondje terug zeg maar. Hij kwam vannacht weer om 03.00 uur voor een voeding dus vandaag worden het 6 flessen, ik voed op verzoek dus ik zie wel wanneer hij honger heeft. Hij vind vanzelf wel een ritme en dat doorslapen komt ook vanzelf. We hebben al de dr.Brown fles geprobeerd maar daar doet hij een uur over en ook hier verslikt hij zich en moet hoesten en knoeien. Ik gebruik nu de avent fles met de kleinste speen en hij doet zo'n 15 a 20 minuten over de fles. Ik kan nog de difrax fles gaan proberen. Poepen en plassen gaat prima, hij heeft elke keer wel een plasluier en hij hij poept minimaal 1 keer per dag soms 2 keer. De ontlasting is groen/geel en niet dik en niet dun, smeuiig zeg maar. Volgens mij is dat wel goed. Ik kan dus gewoon nu met de nutriton beginnen? Mijn andere zoontje was een hele rustige drinker en slaper dus vandaar mijn vragen. Mijn andere zoontje had een hele erge voorkeurshouding naar rechts dus daar heb je weer andere zorgen over en dat is nu gelukkig niet het geval.
Probeer de nutriton maar gewoon. Wie weet is dat dan voldoende om niet meer te spugen. Ontlasting lijkt me prima. Voeden op verzoek is prima, kijk wel uit met flesvoeding dat je niet teveel gaat geven. Succes. Ilja