Door ziekenhuis-opname vanaf de geboorte ging onze dochter pas na 3 weken voor het eerst in bad. Het werd een drama. Wat een gekrijs!!! Eenmaal thuis leek het een paar keer goed te gaan. Er kon zelfs een lachje vanaf. Daarna met papa onder de douche geweest. Drama! De badsessies daarna waren opeens ook weer een drama helaas. Ik probeer het nu in een laagje water in de wasbak. Eerst een beetje poedelen met de beentjes en dan erin. krijsen wordt dit niet, maar ze kijkt me de hele tijd met vreselijk angstige ogen aan... Echt zielig. Heeft iemand tips hoe ik het voor haar weer gezellig maak in bad?
Wat jammer dat je dochter niet kan genieten van het baden! Is het wat om een rustig, vrolijk muziekje op te zetten? Zelf een liedje te zingen?
Ik zing me suf Probeer zelf zo vrolijk en gezellig mogelijk te doen. Maar als ik haar naakt van het aankleedkussen til en richting badkamer loop, dan weet ze al hoe laat het is...
figuurtjes aan de zijkant hangen... bad speeltjes(bv een piep eendje)... liedjes zingen in bad..bellen blaas zodat ze afgeleid word door de belletjes..
Misschien een babymassage vooraf? En heb je wel eens zo'n badsteuntje geprobeerd? Dan zit ze misschien anders en misschien comfortabeler?
Wij hebben haar altijd in badje gedaan en dat is ze nu gewend hier. Maar douchen vindt zij ook "eng". Wat wij doen is haar dan van ons af houden, zodat ze de stralen kan zien en ermee kan spelen/ ernaar kan grijpen. Dus wel met haar lijfje tegen ons aan, maar met gezichtje de andere kant op. En dit "oefenen" we 1 x per week. Verder nog 2 x per week in bad. Tegenwoordig met badspeeltjes. In het ziekenhuis ging ze de eerste keren in een hydrofiel gewikkeld in bad, misschien is dat een idee? Verder zoveel mogelijk vastigheid laten voelen; voeten/ billen op de grond of tegen de rand hielp ook goed. Zelf rustig blijven en er geen drama van maken. Als je haar alleen laat spetteren, kan dat angstiger voor haar zijn als dat ze er rustig in ligt! Succes! GRTZ.
Wat jammer! Badderen is zo leuk! Ik wou je als tip geven de douche bak, maar dit doe je al! Het badje vind onze zoon ook niks en huilt ook alles bij elkaar, maar de douche bak vind hij t einde, lekker zelf spartelen en ontdekken! Is een tummytub niets?
Miriam vond in bad en onder de douche ook een tijd niets rond die leeftijd, toen heb ik haar maar op de commode gewassen met een nat lapje. 't Was niet ideaal, maar je moet wat... Na een paar weken weer bad/douche geprobeerd, en toen ging het weer.