Baby 1 maand poept niet!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minny, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo,

Zo ineens poept onze zoon van 1 maand niet meer. Geef borstvoeding en heb nu alleen maar plasluiers. Wel heeft hij last van krampjes en laat hij scheetjes. Zit dus wel wat dwars.

Moet ik hiermee naar de huisarts of zijn er huis tuin en keuken middeltjes?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Hoelang heft hij nu al niet meer gepoept?

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Als jij het gevoel hebt dat hij erg veel last ervan heeft kan je natuurlijk altijd naar de dokter.

Krampen is natuurlijk normaal voor een kleine baby.

Je kan het proberen te stimuleren door even de punt van de thermometer in zijn kont te stoppen. Dat werkte bij mijn zoontje wel altijd.

Succes.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij borstvoeding. is dat normaal. kan wel 14 dagen duren.
    het record hier staat op 20 dagen.
    hij had echt nergens geen last van.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Thermometer al geprobeerd, maar hij poept er niet door.
    Wel scheetjes. Hij heeft er wel last van!
    Weet niet precies hoe lang, maar hij heeft zeker al een aantal dagen niet gepoept.

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    En als je het idee hebt dat het vastzit, even een thermometer gebruiken... als hij echt moet poepen gebeurt dat dan wel.

7. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ik zou een thermometer niet gebruiken daarvoor. Je kan daarmee alleen de binnenkant en de anus beschadigen wat nog vervelender is voor die kleintjes. Je hebt homeopathische druppeltjes, als je denkt dat hij er last van heeft zou ik dat gebruiken.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    De HA raadt aan om een zetpil te geven!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

kan aan mij liggen maar ik vind het een beetje een vaage reactie van de huisarts,sorry.

wat je kan proberen (tip van de kinderarts lukte hier altijd) een watten staafje gedrenkt in olij olie. even rectaal inbrengen en even rondjes draaien (heel zachtjes!!!)

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier helpt een zetpil altijd goed. Ook als hij ziek is en ik hem een zetpil geef heeft bij binnen een half uur zijn luier vol.

Maar een paar dagen niet poepen is toch heel normaal voor een kindje die bv krijgt?
    Was het hier wel gewend iig.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    zou een zetpil niet goed zijn dan? vertrouw toch wel op de dokter.

niet poepen is niet erg als je bv geeft, maar ik zie aan hem dat hij er last van heeft.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ja een zetpil is tegen pijn en koorst! tis paracetamol. dus ik snap de link niet met poepen!tuurlijk vertrouw je op je huisarts maar. iedre huiarts blijft stooien met paracetamol!
    laats ook fynn al 4 dagen 39,8 koorts ik bel om langs te komen ja geef hem een zetpil dan zakt het wel.nee ik wil langs komen! maar dat mocht niet

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Vind paracetamol geen raar advies. Ze heeft iets nodig dat helpt, en als dat helpt is het toch prima?

Maar wel raar dat je niet langs mocht komen met een kindje dat al 4 dgn koorts heeft.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.164
    4.309
    113
    Is normaal. Ik maakte me de eerste keer zorgen toen het 4 dagen wegbleef. Daarna 8 dagen. Bij borstvoeding betekent het gewoon dat je baby alles goed opneemt en weinig/geen afvalstoffen heeft die eruit moeten. Zo heb ik dat begrepen tenminste. Ook mijn zoontje liet dan veel scheetjes maar toch was het niet erg.

15. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    mijn mannetje had altijd last van krampen en moeilijk poepen. we hebben hem van 2 tot 4 maanden geholpen. ook wij gebruikten een thermometer. even beetje vaseline op, erin stoppen en een beetje draaien. op een gegeven moment gaat je kindje willen persen, grote kans dat er wat uitkomt.
    nu i alles weer goed hier.

groetjes laura

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb niet alle reacties gelezen maar Damian had het zelfde
    Oplossing: Baby zetpil (desnoods eerst een halve) En water geven! Was hier met 1dag opgelost erna

uitleg van de link Niet poepen en Zetpil:
    Zetpil maakt het binnenin wat 'zachter' Kan zijn dat de poep te hard is en er daarom niet uit komt. Zetpil verzacht het en komt het er dus makkelijker uit. Zetpil heeft dus wél nut!

17. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Harde poep bij BV? Dat betwijfel ik... En thermometer of een wattenstaafje is ook gevaarlijk, want als je het te vaak doet loop je een risico om het nog erger te maken: nl kan het kindje daarna niet meer zelf poepen want hij weet niet meer hoe het moet. Begrijpelijk hoor, als mama of papa het altijd voor hem hebben gedaan... Darmen worden gewend eraan en daarom wordt de peristaltiek lui, om zo maar te zeggen. LET WEL: ik zeg niet dat het altijd gebeurt, maar risico is groot.

Dat hij veel scheetjes laat en krampjes heeft wil nog niet zeggen, dat hij ook werkelijk moet poepen;) Mijn meisje poepte ook zelden. Maar ze had wel darmkrampjes :(

Wat ook helpt is een buikmassage - zachtjes elke dag rondjes op het buikje draaien (met de klok mee). Ook "fietsen" - als kindje op zijn rug ligt, beentjes worden door de knietjes gebogen en naar het buikje toe geduwd. Daarna weer terug en weer opnieuw. Zo gaat lucht makkelijker uit de darmen weg en krampjes worden minder.

Kijk hier;) YouTube - Baby massage, www.zwangerschapsinformatie.com Vanaf ongeveer 3.36 minuut laat de vrouw zien hoe het moet en ze zegt daarbij dat het bij heel kleine kindjes aangeraden wordt om zulke fietsbewegingen te maken (juist voor de darmpjes)

Deel Deze Pagina