hoe beginnen met groente en fruit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Had de vraag ook al bij de mama's gesteld, maar moet zo boodschappen doen..

ik denk dat L. niet meer genoeg heeft aan alleen flesvoeding..
    dus wil vanavond of morgen toch met groente/fruit beginnen.. maar geen idee hoe! hoeveel flessen 'mag' hij er nog naast hebben? zit momenteel nog op 5 voedingen, maar als ik er één vervang houd ik dus (als het goed is) 4 over.. heb wel een schema van het CB gekregen maar dat is vanaf 6 maand dus staat ook met broodkorstje enzo bij.. heb ik dus geen ruk aan haha..
    En waarmee moet ik beginnen? Fruit of groente?
    en hoeveel? lijkt me niet slim om een heel potje te geven in één keer;) en na dat 'halve hapje' dan nog fles maken of hoeft dat dan niet?

zijn schema is nu al een paar dagen zo.. kan een keer een half uurtje verschillen maar goed..

7.00 fles 180+6
    11.00 papfles 180+6 (rijstebloem), helft lepelen, andere helft fles
    15.00 fles 180+6
    19.00 fles 180+6
    23.00 fles 180+6

als ik de avondfles van 23.00uur er af haal komt hij s nachts rond 5 uur dus zit hij alsnog op 5 voedingen..

Ophogen naar 210+7 is ook geen succes, dan laat hij veel te veel staan
    pff lastig hoor.. hoop dat iemand kan helpen:) ikke is de weg kwijt:D

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je kan met groentehapje of fruithapje beginnen. Wat jij het prettigst vindt. Je begint met potjes voor 4+. Hier zit ook maar 1 soort groente of fruit in. Als hij allergisch reageert weet je aan welk fruit/groente het ligt.
    Je begint met een aantal hapjes als introductie. Je kan best 2 dagen doen met 1 potje. Het vervangt dus nog geen fles.
    Je kan voor de flesvoeding het schema houden wat je nu hebt.
    Succes!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zal vanmiddag eens kijken wat voor groente ze hebben voor 4+..
    de hoeveelheid is ook zo lastig.. iedereen 'mag' met een andere hoeveelheid beginnen.. 2 eetlepels, half potje etc.
    aangezien we veel problemen hebben gehad met voedingen/flessen ben ik een beetje huiverig voor het feit dat hij niet te veel voeding krijgt nu..

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Kijk hoe je kindje reageert op zijn hapje en ga op je eigen gevoel af.
    Geef hem wat voor jou goed voelt en hou bijv als max. aan een half potje. Maar als je gevoel zegt 4 of 5 hapjes is genoeg. Dan hou je het daarbij.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier begonnen met worteltjes, is redelijk zoet en ging prima. Alvast heel veel plezier en hou je camera gereed :D

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha heb expres geoefend met Rijstebloem pap. eerste keer lepel gebruiken was compleet drama! Nu eet hij de helft van de lepel en andere helft van de pap.. dan is hij moe haha..
    zat zelf te denken aan een half potje hooguit, maar als hij na 5 happen niet wil ga ik niet pushen.. Tja, noem het moedergevoel maar denk dat hij er nu wel aan toe is..

haha worteltjes:D lekkere oranje luiers:D

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje vond/vindt peer erg lekker.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Totdat ze echt goed van de lepel kunnen eten is de groente/het fruit echt alleen voor erbij. Maar daarna gaat het hard! Ik ben met L. met 4 maanden begonnen, het duurde echt lang voordat ze goed met de lepel overweg kon, maar vanaf 6 maanden at ze ineens zo goed dat ik 3 flessen moest laten vallen! Ik kon het geestelijk bijna niet aan :D

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha.. hier gaat het met de lepel wel goed.. nog niet ideaal, soms heeft hij de neiging om het eraf te 'slurpen'.. maar over het algemeen gaat het goed... zolang het niet te dun is wat op de lepel zit is het goed.. dan doet hij zijn mond open zodra hij de lepel ziet haha..

camera ligt al klaar:D

10. adi

adi Niet meer actief

Roeltje, in het begin vervangt de bijvoeding nog geen fles. Ik zou ook niet verwachten dat ie dan een half potje al opeet of zo hoor.

Eerste week zou ik hem elke dag een paar hapjes van dezelfde soort groente geven (minder kans op reactie dan bij fruit). En kijken hoe zijn darmen reageren.
    Als je ziet dat het heel goed gaat, dan langzaam uitbreiden met soorten groente en ook wat meer geven..

Het is voor hun ineens een hele nieuwe wereld wat open gaat, en meestal duurt het een paar weken voordat je echt kunt zeggen dat ie iets noemenswaardigs eet.. (er zijn uitzonderingen natuurlijk)

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    verwacht ook niet dat hij het halve potje op eet hoor haha..
    maar als ik 'verwacht' dat hij 4 lepeltjes/hapjes eet en hij wil nog een hapje meer ben ik zelf van de leg:D dus hou heeel veel aan:D en als hij minder eet ben ik tevreden haha.. (klinkt ook lekker logisch haha)

Deel Deze Pagina