Wanneer voeding voor hongerige baby's?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jeal, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik ben benieuwd naar wanneer jullie zijn overgestapt op speciale voeding voor hongerige baby's (forte, geloof ik???).

Ik zit namelijk zelf in dubio of ik zal overstappen. In principe doet mijn meisje het prima op de voeding die ze nu krijgt. Alleen haalt ze de laatste tijd nooit de 4 uren. Ze krijgt nu ca. 6 x per dag 165 cc. Volgens de richtlijn zou ze aan 5 flessen genoeg moeten hebben. Ik heb gister ook een keer geprobeerd om haar 200 cc te geven. Dit dronk ze ook op, maar kwam weer naar 2,5 uur. Omdat ik bang ben dat ze teveel binnenkrijgt ben ik maar weer terug gegaan naar 165 cc. Meestal slaapt ze wel van ongeveer 21.00 uur tot 6.00 uur.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee....

2. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ze weegt trouwens 9 pond.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    EDIT: 9 pond, of 9 kilo? Voor 9 pond is het wel erg veel, voor 9 kilo prima..
    Voor 9 pond zit je aan zo'n 700cc per dag, daar zit je ruim overheen.

6x165 is nog geen liter, dus qua hoeveelheid kan dat prima. Als ze daar tevreden mee is. Mijn jochie ging met 12 pas over naar 5 flessen. Die richtlijnen zijn gemiddeldes, maar niet elke kind is gemiddeld (gelukkig).
    Wij deden dat gewoon op verzoek. Toen hij begon te huilen om meer na de 165cc fles hebben we het opgehoogd.

Ze kan ook met die 200cc weer zo snel komen, omdat ze zuur heeft. Dan is drinken wel fijn, maar krijgt ze net zo snel weer zuur.

Wij zijn naar forte overgestapt toen mijn jochie 6 flessen a 200cc nodig had (bij 13-14 weken), en eigenlijk nog niet tevreden was.

4. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier precies hetzelfde verhaal!
    Ik geef nu ook 5x165, maar vaak wordt het ook 6x165 (zoals vandaag...) dan komt hij al na 2,5 uur /3 uur, ik probeer het soms wel een beetje te rekken met een speentje, doe jij dat ook??

ik heb eigenlijk nooit 200 geprobeerd.... maar dan moet er echt wel 4 uur tussen gaan zitten, anders is het veels te veel lijkt me!

vandaag even snel bij het cb gevraagd daar zeiden ze dat af en toe 6x165 geen probleem is.
    mijn mannetje is nu 5100 gram..
    Ik kijk het zo nog even aan, moet a.s. dins voor een uitgebreide afspraak op het cb dus dan ga ik het even goed vragen!
    lees iig hier even mee!

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zou dan overstappen naar de hongerige babys voeding. althans dat werd mij aangeraden toen maddox net zo oud was. hij kreeg toen minimaal 6 flessen op een dag en aan het eind zat hij op ongeveer 9 flessen van 165cc.

toen op advies van het cb overgestapt naar voeding voor hongerige babys en WALAAAAA.... lekker doorslapen en kon 4-5 uur zonder flesje.
    hou er wel rekening mee dat als je overstapt, je baby ook even eraan moet wennen he. maddi had die 4-5 uurtjes geen honger maar wel zuigbehoefte.

6. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik vandaag maar eens even met het cb ga bellen wat zij adviseren. 200 cc lijkt me echt veel voor een kindje van 9 pond. Maar ik kan het op het moment op zijn hoogst drie uurtje rekken tussen de voedingen. Ook 'sabbelt' madam vaak nog even door terwijl de fles al leeg is....

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Jeal, ik heb destijds ook goede hulp gehad van de nutrilon-lijn. Eigenlijk nog beter dan van het CB. Dus misschien kun je daar ook nog informeren?

8. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Bedankt voor de tip. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Inmiddels heb ik haar al drieenhalf uur niet gehoord, dus kijk het vandaag nog even aan op deze manier.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    lastig hé!
    hier komt hij ook de ene dag wel na 4 uur en de andere dag niet... vandaag gaat het hier ook goed, hij komt 5x165

als ze sabbelt op haar fles, heeft ze dan geen behoefte aan een speentje?
    hier eerst Bv gegeven daarbij had meneer geen behoefte aan een speen, maar nu met de fv wel....

heb je het CB al aan de lijn gehad?

10. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Heb nog niet gebeld. We hebben het gister kunnen redden met 5 flessen van 165 cc en de laatste met 200 cc. Maar weer eens kijken hoe het vandaag gaat. Er is momenteel geen pijl op de trekken.... de ene keer heeft ze naar 2,5 uur al weer honger en de andere keer komt ze naar 4 uren pas. Ze slaapt op het moment prima. Vanacht zelfs 11 uren achtereen. Dus ik ben al lang blij dat ze 's nachts niet zo hongerig is :)

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik ben overgestapt.
    Toen ons zoontje op de max. hoeveelheid zat en krap de 3,5 uur haalde.
    Met de forte voeding was het een heel ander mannetje en liet hij er makkelijker 4 uur tussen.

12. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hoe heb je dat gedaan? De twee verschillende poeders eerst met elkaar gemengd?

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja ik ben toen 3 schepjes standaard en 3 schepjes forte gaan geven.
    de laatste fles gaf ik toen wel volledig forte voeding.
    Naar mate een aantal weken was het weer krap 3,5 uur en ben toen weer een schepje forte ipv standaard gaan geven.
    met 4 maanden gestart met bijvoeding en toen zat ik helemaal volledig op de forte voeding.
    Met 6 maanden ben ik opvolgmelk gaan geven en overgegaan op standaard ( in een keer). Maar hij at toen al een klein potje fruit en een klein potje groente.

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bij ons bleek het een kwestie te zijn van te snel drinken en dus geen verzadigingsgevoel, waardoor ze snel weer voor een fles kwam.

We zijn toen begonnen met een 3 standen speen (kleinste stand, heeft ze nu nog) en nutriton. Dat hielp op zich wel, qua langzamer drinken en dus meer verzadiging, maar ze had ernstige diarree van de nutriton.

Toen zijn we overgestapt op de comfort in combinatie met de standaard en sindsdien is ze genoeg verzadigd en hebben we dus nooit hoeven overstappen op forte of grotere flessen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr. Daan

15. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    onze zoon heeft ook binnen 10 minuten de fles op.... :(
    heb nu een S speen van de difrax s fles, is de 1 van de 3 standen speen kleiner??

ene weet iemand of standaard beter vult dan hypo allergeen?

@ Jeal: gelukkig slaapt S hier ook van 23.00 tot 6/7 uur, daar hebben we dan weer geluk mee ;)

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    De opening van de speen is hetzelfde, alleen moet je de ring draaien waardoor er meer of minder melk komt (goh ik weet het eigenlijk niet haha).
    Je zou het eens kunnen vergelijken in de winkel. Ik heb een heel leuke 'drogisterijmevrouw' en van haar mocht ik wel eens spenen mee naar huis nemen om te vergelijken of haalde em daar uit de verpakking.

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor wel vaker dat kindjes minder lang met een HA fles kunnen dan met een standaard fles..
    Als je wel HA wil blijven geven, kun je wat nutriton gebruiken, dat maakt de melk wat dikker, en geeft soms een meer verzadigd gevoel.

En volgens mij is die 1-stand van de 1-2-3speen groter dan een S speen.

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Jammer hij moet juist kleiner zijn ;)

Maare wil overstappen op de standaard... maar die van de etos is er op het moment niet, en laat ik nou net dat merk gebruiken. dus daar moet ik nog even op wachten....

19. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik ben sinds woensdag overgestapt van ha naar standaard. Ik en mijn man krijgen nu alleen het gevoel dat hij zich sneller begont te melden. Hij zit nu 2 weken op 5x165 (hij weegt 4,5 kg) en dat ging altijd goed. Nu we overgestapt zijn op standaard meld hij zich sneller en ook de nachten worden weer steeds korter. Dit is toch eigenlijk in tegenstrijd met wat er gezegd word over ha en standaard.
    Iemand ervaring met johannesbroodpitmeel? Was er over na aan het denken omdat dan eens te gaan proberen.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor je forte gaat geven kun je eerst proberen of 20cc extra water bij elke fles haar tevreden houdt.
    Daarnaast, je kunt forte en standaard ook gewoon mengen, dan is het even uitpuzzelen op welke verhouding zij zich het prettigste voelt.

Deel Deze Pagina