Baby 1 week: drinkt opeens slecht. Help!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissAVA, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissAVA

    MissAVA Lid

    9 nov 2018
    72
    79
    18
    Vrouw
    Lieve mede-forummers,

    Onze baby is vandaag een week oud en krijgt flesvoeding. We voeden op verzoek (met max 4 uur tussenpozen) en gebruiken de difrax s-fles. De eerste dagen gingen super, maar sinds gister gaan z'n fles er niet meer in. Volgens de kraamverzorger (die vandaag voor het laatst was) moet hij nu eigenlijk op de 70 ml zitten. Hij zit nu nog op 60 (wat hij eerst ook gewoon opdronk), maar drinkt het dus niet meer op. Soms krijgt hij maar 20 binnen.

    Het probleem is dat hij in slaap valt. Alle trucs zijn uit de kast gehaald - halverwege luiertje verschonen, kietelen, kouder maken, nat washandje - maar niets helpt. Als hij wel weer wat wakkerder wordt en je krijgt de fles weer in z'n mondje, dan weigert hij gewoon. Hij draait z'n koppie weg, duwt de speen weg en laat de melk gewoon z'n mondje uitlopen. Typische tekenen dat hij niet meer wil dus.

    Volgens de formule zou hij vandaag totaal 495 ml moeten binnenkrijgen, maar met nog één voeding te gaan zitten we nu op 320.

    Deze nieuwbakken moeder maakt zich zorgen... Dus ik vraag me af: Is zo'n dipje normaal? Zijn er mensen met eenzelfde ervaring en misschien tips?
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Bij zo'n kleine baby zou ik even bellen met de verloskundige/ kraamzorg als je die nog hebt en anders de huisartsenpost? Is er sprake van spruw? Koorts?
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Hoe is het gewicht? Plasluiers wel goed?

    Het zijn richtlijnen, ene kindje zit wat eronder, andere stuk erboven. Als hij niet afvalt en wel groeit, is dit mogelijk gewoon wat hij nu nodig heeft.
     
  4. MissAVA

    MissAVA Lid

    9 nov 2018
    72
    79
    18
    Vrouw
    Vandaag inderdasd contact gehad met de verloskundige en de HAP. Zij zeggen allebei: zolang hij niet afvalt, goede plasluiers heeft, zn temp goed is en hij alert reageert wachten we het even af tot maandag. Dan moet ik dus wel contact opnemen met mn huisarts en/of consultatiebureau. En als hij nóg minder gaat drinken gelijk aan de bel trekken...

    Dat doen we dan maar, maar vind het wel lastig allemaal...
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Blijf vooral goed naar je kindje kijken en laat de richtlijn iets meer los. Voeden op verzoek doe je goed :) Het is ook niet makkelijk zo'n mini mensje! En heb je de handleiding eindelijk door, gooien ze zelf de boel om en begin je weer opnieuw met handleiding samen te stellen...
     
    MissAVA vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina