Baby 1 week oud, lange of korte mouw?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Onze dochter is een week oud, zouden jullie dan met deze temperatuur al een tshirt aandoen of gewoon shirt met lange mouw?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Rompetje met lange mouw..

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier een baby van 2 weken, vandaag een mouwloze romper en een shirtje met lange mouwen. Als het nog warmer wordt, alleen een romper met lange mouwen en een broekje, vind het toch beter als de huid zoveel mogelijk bedekt is, hij blijft dan wel in de schaduw maar toch.
    Hier is het trouwens nog niet superwar, zit erg dicht aan de kust.

4. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    na 2 kinderen uit januari wist ik ook even niet wat we met Draco moesten doen de week na zijn geboorte was het ook heel erg warm en kind voelde erg heet aan wij hebben toen eerst besloten even te kijken hoe het met lange mouw ging maar toen was hij nog steeds heel heet. toen Korte mouw gedaan zelfs zonder broekje en toen sliep hij weer en werd zijn tempratuur weer normaal ( in zijn nekje voelen.) ik denk dat je het even moet uitproberen maar liever iets te koel dan te warm!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik weet het ook niet goed vandaag ben begonnen met een lange mouw en dan zie ik straks wel even. Ik heb ook nog 2 pakjes met lange pijpen korte mouwen dus misschien zoiets

6. Melief

Melief Niet meer actief

Hier romper met korte mouw en een katoenen boxpakje met lange mouw, vind het ook erg lastig hoor!

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik deed een romper met lange mouw aan en een zacht luchtig broekje. Wel bedekt maar niet te warm. Baby mag niet zweten.

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ik zou voor korte mouw gaan. Vorig jaar juli lag onze dochter zelfs alleen in een luier op sommige dagen. Maar is dan ook een sauna in ons huis..

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang je in huis blijft zou ik korte mouwen aan doen... buiten zou ik wel lange mouwen aan doen

10. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16
    ik zou korte mouwen doen.

Toen Liva geboren werd was het ook zo warm en na 2 dagen mocht ze al alleen in een mouwloos jurkje zonder romper:)

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Gewoon korte mouw, een baby moet nou ook weer niet te overdreven warm aangekleed zijn. En vooral met warm weer, draag je zelf toch ook geen lange mouwen?

Dat heb ik altijd meegekregen van de kraamverzorgster, voel zelf even aan hoe warm het is en kijk hoe jij je zelf kleed.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Toen ik bevallen was vorig jaar juli was het even ook heel erg warm. De eerste dagen wel nog lange mouwen, denk dat hij een dag of 4 oud was dat hij alleen in zijn rompertje in de box lag, korte mouw.

Naar buiten vond ik zo lastig, ik kleedde hem telkens te warm aan :s

Ben maar gaan tempen om te kijken hoe warm/koud hij het had.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Romper of shirt met korte mouwen, de ander lang zou ik doen. Heeft onze kleine ook nog aan.

Hier heb ik een kind dat het vrij snel warm heeft... te warm kleden was hier sneller gebeurd dan te koud. Maar nu heeft ze romper korte mouw en shirt lange mouw na de koude periode van laatst. De krijgt beide korte mouwen als het richting 30 graden gaat.

Richtlijn is dat kindjes 1 laag meer aan hebben dan jijzelf.... maar hier gaat dat niet zo op omdat ik een behoorlijke koukleum ben.

14. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

16 okt 2011
    725
    0
    16

Ik vind nu lange mouwen en nog een romper met korte mouwen eronder wel heel erg warm hoor! Arm kind ;)

15. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou alleen een romper met korte mouw doen, of alleen een pakje met korte mouw en dan zonder romper. Arme kindjes die nog een dubbele laag aankrijgen met dit weer.

Volgens mij is de regel 1 laagje meer dan jezelf comfortabel vind. Met dit weer vind ik 0 laagjes comfortabel (maar sociaal niet wenselijk :D). Voor een baby zou 1 laagje dus volstaan.

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja zo denk ik ook!
    En het nekje is een goede graadmeter, die moet behaaglijk warm voelen. Niet koud of plakkerig. Keertje extra tempen als je twijfelt.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nou weet ik trouwens niet hoe warm het in het noorden was, maar hier was het 27/28 graden!

Deel Deze Pagina