ik wil straks toch een x met beide kids op de fiets (man en ik hebben nu elk 1 kind op fiets). Maar hoe doen jullie dat met op en af zetten. Welk kindje eerst erop en eraf?
Eerst degene die niet loopt erop, voorop dus. Fiets goed tegen houden en dan de loper/oudste erop En eraf dus andersom anders heb je je niet loper vast en kun je je oudste er niet meer aftillen. De mijne lopen natuurlijk al jaren, maar nog steeds doe ik het altijd zo.
zolang je goed/veilig kunt afstappen geen probleem. Is ook niet heel anders dan met 1 voorop alleen. Ook dan is het alleen veilig als je goed kunt afstappen.
Ik ga het komende week ook ervaren, maar het lijkt mij dus ook dat de jongste er eerst op gaat. Als die nou al kon lopen, kon je nog kiezen, (want eerst het achterzitje vol, lijkt me wel stabieler), maar gezien de jongste nog niet los loopt, zal zij eerst op de fiets moeten
Ik verheug me er hier vooral op: eindelijk niet meer voor elk klein boodschapje helemaal moeten lopen. In m'n eentje met de wandelwagen is dat nog wel redelijk vlug te doen, tijdens schooldagen, maar met een ontdekkende kleuter bij me nu in de vakantie... blij dat ik op de fiets kan eindelijk!
Eerst het kind voor op dan het kind achter op, of het kind klimt er achter zelf op als dat kan. In t begin vond ik het eng, maar kan met beide voeten bij de grond en dat stelt me erg gerust mocht ik ineens moeten remmen.
Jongste voorop, fiets stevig neerzetten en tegen je aan. Dan de oudste achterop. Eraf, eerst de oudste en die afhankelijk van de situatie ( autoos! ) bij je in de buurt laten staan tot je de jongste in de draagdoek geknoopt hebt en samen weg kan.
Zorg voor een goede stevige standaard. Kost wel wat, maar daar door kan ik twee kids op de fiets zetten en de fiets loslaten. dan kan ik rustig me boodschappen inladen zowel in de fietstassen als in de voormand. En dan gaat de pakezel fietsen. geniet ervan!