Hoi hoi! Even een vraagje, Waar geven jullie de voorkeur aan? Een babyborrel waar iedereen in 1 keer komt, of los kraambezoek? Op zich lijkt zo´n borrel me fijn, dan heb je meteen iedereen gehad... maar ik hoor ook vaak dat mensen dan toch nog apart een keer langs komen omdat ze dan rustig het kind kunnen bekijken. Dan zit je dus met dubbel op!! Daar zit ik dus niet op te wachten. Wat zijn jullie ervaringen?? Ik ben erg benieuwd! Als we ´los´ kraambezoek doen, (waar ik wel naar neig) moeten mensen sowieso vantevoren bellen (staat op kaartje) en mijn man plant niet meer dan 3 avonden per week kraamvisite. De meeste mensen werken dus zullen ´s avonds komen. Zo houden we toch genoeg tijd met zijn drietjes en ook een paar avonden in de week RUST. Groetjes en alvast bedankt voor jullie meningen, MamatoB
Wij hebben geen kraamborrel gepland, omdat je dan iedereen maar heel oppervlakkig spreekt. Een personlijk bezoekje vonden we leuker. Overigens dachten wij ook dat bezoek ook wel 's avonds kon komen, maar dat werkt hier dus echt niet. 's Avonds moet hij gewoon op tijd gevoed worden en een badje krijgen en dan hup, zijn bed in. De keren dat we 's avonds bezoek kregen was het daarna een drama, omdat Vigo dan enorm onrustig was. En dat duurde dan niet 1 avondje. Misschien iets om rekening mee te houden, al zijn er vast ook baby's die daar geen last van hebben.
ja, inderdaad, wat stom, daar had ik nog niet zo goed over nagedacht eerlijk gezegd ... maar tot hoe laat zouden jullie dan uiterlijk aanraden? Als mensen om half zeven komen, tot half acht ofzo, of is dat ook al te laat? Heel veel vrienden en familie werken overdag, en ik vond het ook wel een fijn idee om overdag gewoon rust in huis te hebben zonder al te veel bezoek...
Hier gaan we ook voor 'los' kraambezoek, hoor. Inderdaad het risico bij een borrel dat je straks iedereen dubbel over de vloer krijgt - krijg al de rillingen bij het idee! Wij hebben overigens niets over bezoek op het kaartje gezet; ik ga er gewoon van uit dat mensen zelf wel snappen dat ze ff moeten bellen. En doen ze dat niet en het komt me niet uit; erg jammer! Dit is onze tijd, dus we doen het op onze manier. Hoeveel afspraken per week e.d. daar hebben we nog niets over afgesproken. Dat durf ik pas te zeggen na de bevalling, omdat ik dan pas weet hoe ik me voel. Als ik volledig in de kreukels lig denk ik niet dat het veel wordt, maar als ik me goed voel maakt het me weinig uit. Denk ik Dat zien we wel als het zo ver is.
nou daar hadden wij ook niet over nagedacht hoor. Het ligt helemaal aan je kindje en het ritme. Hier gaat hij rond half half/7 uur het badje in en daarna krijgt hij nog een flesje. Vervolgens gaat hij zijn bed waar hij eerst nog een kwariertje ligt te huilen voor hij lekker in slaap valt. we hadden laatst 's avonds bezoek en toen hebben we hem nog even in zijn slaapzakje mee naar beneden genomen. Ging wel goed, maar dat willen we ook weer niet te vaak doen. Mijn man was trouwens twee weken vrij dus toen hebben we zoveel mogelijk bezoek ontvangen. De rest moet maar in de weekenden komen, al houden we dan ook wel 1 dag vrij voor elkaar .
Dat is inderdaad ook nog helemaal geen slecht idee, om het kraambezoek te beperken tot in de weekenden, zaterdag middag en zondag middag bijvoorbeeld... daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! mijn man heeft waarsch. 1 week vrij of 2 weken halve dagen vrij, dus dat is ook wel heel fijn...
Hier hebben we beiden gedaan. Familie en kennissen gewoon als "los" kraambezoek en voor de vriendengroep babyborrel. Wij hebben een grote vriendengroep en zagen het niet zitten maanden kraamvisite te ontvangen. Echter zo'n grote babyborrel vonden wij ook niks, wilde dat het toch nog wat persoonlijk zou zijn. Wij hadden daarom onze vriendengroep opgesplits in 2 babyborrels tot max 30 personen. Wij hebben het gewoon thuis gehouden. Uiteindelijk zaten we rond de 20 man per babyborrel. De borrels duurde van 14 tot 18 uur en de meeste mensen bleven maar 1,5 uur. Iedereen heeft Milan goed kunnen bewonderen en wie het wilde, ook vast kunnen houden. Ook hebben wij met iedereen kunnen kletsen. De oma's zorgden dat iedereen voorzien was van spijs en drank. We hebben naast de borrels ook wel genoeg visite thuis gehad, maar het was daardoor heel mooi verdeeld. Nooit meer dan 2 per week eigenlijk. Wij hebben dus gewoon heel veel tijd met ons drietjes gehad.
Ik had ook aan mensen die belden gevraagd of ze overdag kwamen.Ook gewoon als mijn man was werken,de wat oudere tantes vonden het echt niet erg om even te wachtten met de koffie en ipv beschuiten smeren deed ik geboorte chocolaatjes op tafel zetten scheelde weer wat tijd.Ik zei er van te voren wel bij :maar om...moet ik weer voeden dus dan moeten jullie weer gaan.We hebben ook s avonds bezoek gehad(idd ook maar 3 avonden in de week)en die kwamen echt maar even een uurtje langs zodat rond een uur of 20.00 ze weer weg waren.Ik vond dat van hen heel netjes om niet de hele avond te blijven hangen.Voor de vrienden groep hebben we gewoon een zondag middag geprikt(een man of 15) en daar hebben we thuis wel een soort van borrel gehouden maar toen was hij ook alweer 3 maanden oud.
Hier hebben we ook meestal in de avond kraambezoek maar als de kleine in haar bedje slaapt dan gaan ze daar maar ff kijken maar dan haal ik haar er niet uit. Als ze wakker is dan hebben ze geluk, dan is ze onder. De meeste kraambezoeken hier zijn rond 7 uur 's avonds tot ong half 9. Met voeden is dat hier gelukkig nog elke keer heel aardig uitgekomen. Op zich is het ook wel leuk om iedereen ff te spreken, maar je krijgt zo wel heel veel bezoekjes. Nu willen we bij een evt 2e waarschijnlijk deels los doen en deels kraamborrel (vooral familie voor de borrel, bij mij in de familie is dat ook heel gebruikelijk).
Ik ben zelf ooit een keer op een babyborrel geweest maar ik vond het zelf echt niets. Veel te druk. De moeder vond het achteraf ook vreselijk: had de hele tijd lopen stressen over haar kleintje en er amper wat van mee gekregen. Hier dus los kraambezoek en dat afgebakend in 1-2 bezoekjes per dag en dan 3-4x per week (lag eraan wanneer mijn man moest werken). Ging hier prima. En genoeg tijd samen. Hier tot in de avond een uur of 21.00. Ook dat ging goed. Onze dochter sliep in de nacht de eerste maanden van 23.00 - 9.00 en dan overdag de rest (en in de avond). Later is ze pas veel vroeger gaan slapen. En met voeden ging ik altijd even boven zitten. In het begin moet je toch even kijken hoe het gaat en dan had ik echt geen behoefte aan pottenkijkers!
Ik heb juist gisteren een superleuk kraamfeestje gehouden. Gezellig café, prima bediening, iedereen effe kunnen spreken en de kleine heeft heerlijk in de draagdoek liggen slapen. We hadden op het geboortekaartje gelijk een uitnodiging gezet en dat werkte prima. De mensen die niet op het feestje konden komen maar die de kleine nog wel willen zien zijn na het kraamfeest welkom bij ons thuis. Maar de eerste vijf weken na de keizersnee hebben we thuis alle rust gehad om te herstellen en om aan elkaar te wennen. Ik vond het perfect op deze manier.
Tja als je het zo stelt dan lijkt het me toch wel wat voor de volgende! Ken namelijk een hele leuke en ook wel rustige locatie. En dan niet de hele tijd visite en rust lijken me ook wel prettig. Tijdens het kraamfeest de kleine lekker dicht bij je houden en niet teveel afgeven. Kijken doe je toch met de oogjes nietwaar??? Toch nog maar eens nadenken.........
Wij hebben los kraambezoek gehad. Zal voor de volgende keer ook wel over een kraamborrel nadenken. Merk dat mensen toch niet altijd begrip hebben als je zegt dat het even niet uitkomt. En er zijn ook wel mensen die niet even komen maar meteen echt uren blijven hangen en mee willen eten. Nou is dat natuurlijk aan mezelf om daar iets van te zeggen, maar zo'n borrel lijkt me dan toch ideaal om dit soort dingen te voorkomen.
Wij hebben beide gedaan. Voor de vrienden en sommige kennissen een borrel. Bij het verzenden van het geboorte kaartje al de uitnodiging voor de borrel bijgevoegd. We hadden hem gepland toen Luca een maand was, zodat ik ook weer fit genoeg was om ervan te genieten. De familie kwam allemaal op afspraak. Dat was altijd overdag. Hooguit 3 bezoeken per week. De borrel hielden we thuis en de beide schoonmoeders hebben het in goede banen geleid en wij konden gewoon genieten van iedereen. De kombinatie was zo erg geslaagd.
Wij hebben geen babyborrel gedaan maar 'los' kraambezoek en dat doen we echt noooit meer. Vond het vreselijk! 2 maanden lang, bijna iedere dag visite. Bij een eventueel volgend kindje organiseren we na een weekje of 4 mooi een kraamfeest. De mensen die ik wel graag zie, komen toch wel langs en tegen de andere mensen zeg ik dat we een kraamfeest geven en dat ze daar welkom zijn .
wij hadden bij ons zoontje gewoon los kraambezoek ik vond dit verschikkelijk toen hij 6maanden was kwam de laaste pas op bezoek, voor ons nooit meer los kraambezoek ik vond er niks aan. bij een tweede kindje gaan wij voor een kraamborrel heb je tenminste alles in een keer misschien wel flink druk maar ja dat neem ik dan wel voor lief.
Wij gaan voor los kraambezoek. Ik vind een kraamfeest/babyborrel onpersoonlijk. Ik heb er nu een aantal meegemaakt en zou er zelf niet voor kiezen. De ergste tot nu toe: het meegenomen cadeautje werd niet eens uitgepakt, maar voorzien van onze naam op een enorme stapel gelegd... Daar doe je dan je best voor, bah!
Persoonlijk vind ik een kraamfeest/borrel vreselijk.. Heb dan het idee dat alles langs je heen gaat en je kan de mensen idd maar oppervlakkig spreken. Daarnaast heb ik toch al geen behoefte aan al die drukte in één keer, vind een verjaardag vieren soms al vermoeiend Maargoed dat is denk ik ook persoonlijk. Ik zet gewoon op het kaartje dat mensen van tevoren moeten bellen en we zetten er rusttijden op. Als mensen dan toch onverwachts komen en het komt niet uit, dan is het hun probleem.. Voor mij is het gewoon fijner als ik het bezoek wat meer kan spreiden, mijn vent is wel spraakzaam genoeg om de mensen die uren willen blijven op tijd weg te sturen
wij hebben los kraambezoek gehad. we hadden op het kaartje gezet dat men wel eerst ff moesten bellen.. de meeste kwamen 's avonds, misschien niet helemaal even leuk, maar wij zorgden ervoor dat de kleine al in bed lag.. mensen konden dan even boven naar hem kijken, en dan beneden koffie en beschuit. want ik was bang dat ze dan te lang bleven plakken. ook wilde ik rust voor onze zoon, en niet arm in, arm uit!